pffff, meid ik zit me de pukkels te werken ! Heb net 890 CV's doorgelezen om een goede vervanger voor mezelf te vinden....Volgens mijn baas is dat zoeken naar een speld in een hooiberg...toch wel lief van hem XFD
Ben mijn huis aan het poetsen na de vakantie. Vanmiddag is er ook een bezichtiging in ons huis. Hoop dat er een bod komt!
Inderdaad. Tis hier ook nogal druk, beginnen met begroting 2008. Heb het vanmorgen mijn baas verteld. Die moest wel ff schrikken maar het verbaasde hem niets... Tja zei hij, je weet dat die kans er in zit als je iemand van jou leeftijd aaneemt die pas sinds een paar jaar een vaste relatie heeft Daarna feliciteerde hij mij en voegde er nog aan toe dat ik geen zorgen hoefde te maken over het einde van mijn jaarcontract. pff, ik zag er toch wel een beetje tegenop hoor. Ben net hier nieuw begonnen maar toen was ik nog net niet zwanger
Hallo iedereen, Juist terug van de gyneacoloog. Tweede echo 12w en 2d. Ze heeft een poging gedaan om een nekplooimeting te doen maar baby was aan het slapen. (in kleermakerszit met de armpjes in de lucht!) ze heeft het toch een beetje kunnen berekenen en noemt ons een risicogeval wat het downsyndroom betreft. Heb een bloedtest laten afnemen en als da nie goe is hebben we 1 kans op 3 wat chromosoonafwijking betreft en zullen ze een vlokkentest doen waar je 1% kans hebt op een miskraam.... Ben er niet goed van! Mijn vriend probeerde me gerust te stellen dat ze het niet goed kon meten omwille van de slapende baby maar kvoel me hƩƩl slecht en zit hier met de tranen in mijn ogen. Zijn er nog mensen die zo een risicogeval zijn en die een vlokkentest moesten ondergaan of zo? De nekplooi was de eerste keer 2,5 cm en bij tweede poging tot meten 2,8 cm en dat mag de 3 cm niet overschrijden dus we zijn een randgeval. Maandag pas uitslag bloedtest dus hƩƩl de week me zielig en slecht voelen. Bij slechte uitslag bloedtest volgt er dinsdag al een vlokkentest. Ik moest het even kwijt want wil mijn vriend er niet mee belasten want hij probeert zichzelf gerust te stellen. vele groetjes en mss tot maandag xxx nessie
@nessie, Heel veel sterkte toegewenst de aankomende paar dagen en duim voor jullie dat het toch allemaal goed zit.
Nessie, dat is een verveldende medeling meid. Lastig dat je nu in spanning moet zitten tot maandag. 1 op 3 is ook wel een hele grote kans. En betekend volgens mij dat jullie er in ieder geval goed overna moeten denken wat jullie zouden doen in het geval het idd zo is. Schrijf het lekker van je af meid en vragen staat hier vrij. Ik heb 5 jaar met kindjes met o.a. het down syndroom gewerkt. Dus mocht je vragen hebben, stel ze gerust.
Jeetjemina Nessie, dat is toch schrikken... Ik wil je geen valse hoop geven, maar in mijn omgeving heeft iemand ook zo'n meting gehad en zelfs het bloedonderzoek pakte negatief uit. Haar dochter zit nu in de brugklas van het VWO........ Ze vertelde het me laatst nog. Het blijven dus kansberekeningen. Om die reden durf ik het niet te laten meten. Ik ben al zo'n stresskip... Aan de ander kant: Mijn buren hebben een dochtertje, waarbij de nekplooimeting perfect was....zij bleek na 1,5 jaar echter het topje van het 9e chromosoom te missen en is gehandicapt....ik bedoel maar.... Zij heeft geen Down-syndroom maar is juist ernstig gehandicapt. Ook heb je binnen Down-syndroom enorme verschillen, zowel in IQ als capaciteiten. Daar is niets over te zeggen met al die tests. Ik hoop dat het bloedonderzoek goed uitpakt. Dat is natuurlijk het allerfijnste ! Ik zal hard duimen ! [-o<
@ Nessie ik snap niet hoe ze dat nu zo tegen jullie hebben kunnen zeggen hoor! Het heet niet voor niks een combinatietest van de nekplooimeting en het bloed! Ze kan helemaal nog niks zeggen over een kans van 1 tot 250 meer of minder! Dus laat je nu echt niet bang maken en zeker niet omdat ze het ook nog eens niet goed kon meten! Mijn broertje heeft de test laten doen combinatietest en hadden kans van 1 op 90. Vlokkentest gedaan en alles bleek gewoon goed. Pfff die stress die ze hadden is ook niet goed. Dus laat je niet gek maken hoor! Ik duim vooe je dat alles goed is! Enne wat betreft de babyboom in maart. Kijk maar eens naar ons aantal van rond de 80. In april zitten ze maar rond de 50
Hier in Belgiƫ heb je niet echt een keuze of je die meting laat doen want dit is hier standaard. Ik hoop op een positieve bloeduitslag zodat ik terug kan genieten van mn zwangerschap want op dit moment voel ik me allesbehalve goed en heb ik barstende koppijn. Alleszins bedankt voor jullie steun. Ik heb wat opzoeking gedaan op internet en eigenlijk zijn die testen niet bij iedereen even betrouwbaar. Nu nog duimen dat alles in orde is want het was zo een schitterende echo tot ze alles verknalde grtz nessie
Het verhaal van mij van hierboven van mijn broertje is ook in belgie! Hij heeft een belgische vriendin! Maar als ze nog geen bloedtest hebben gedaan kunnen ze nog helemaal niks zeggen over een kans! Dus je moet je echt niet gek laten maken hoor! Ik duim voor je!
@nessie, getsie zeg! wat een naar nieuws. Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt.. helaas was de bezichtiging weer niks.. pffff wil dat huis kwijt!
Bleeeeh, da's pech hebben zeg ! :thumbdown: Hoe lang staat het al te koop ? En eh....heb je al iets nieuws ? Grtz FD
Sinds eind mei, dus niet echt vreselijk lang nog. Ja we hebben een nieuwbouw huis gekocht, dat word op dit moment gebouwd! Heel spannend allemaal!