Hey ladies, Ik schrik toch wel van het verhaal van Cristel1986. @Cristel, ik heb je oude berichtjes gelezen en je had inderdaad een late miskraam. Heftig hoor, meid. Hoewel die kans heel klein is, heeft het jou wel getroffen. Ik dacht met 12 weken eindelijk wat uit de gevarenzone te zijn, maar nu maak ik me alsnog zorgen. Hebben ze kunnen achterhalen wanneer het fout was gegaan ? (Ik bedoel eerder dan dat de miskraam begon) Ik zeg ook tegen mezelf dat ik met vlagen flinke bandenpijn heb, maar dat moet ik dus blijkbaar wantrouwen.... Misschien moet ik dit soort heftige en uitzonderlijke verhalen maar beter niet lezen, maar ja....de reactie van Christel riep meteen vragen bij me op. Gelukkig zijn er ook positieve ontwikkelingen, zoals de mooie echo van lieveheersbeestje en natas en morgen de echo van Pooh (go, girl !) Misschie toch maar een Angelsound bestellen.... X van een ongerust FD
Goede morgen allemaal, Ik schrijf niet veel de laatste tijd, maar heb het erg druk met vanalles en nog wat. Man is net geopereerd en zus ligt met zware buikpijn in het ziekenhuis. Met mij gaat alles prima. Morgen hebben we de tweede echo. Ik heb er veel zin in. Doe allemaal rustig aan en geniet van de zwangerschap. Groetjes Esther
Wat zou het geslacht bij jullie zijn volgens de chinese maandkalender? Bij mij een meisje,ik heb ook terug gekeken bij de andere kids en die klopte allemaal. Ben wel benieuwd Voor de rest,slecht geslapen vannacht. Heb heel erg last van een verstopte neus En toen ik me vanmorgen omdraaide in mijn slaap deed mijn hoofd zeer. Dus ik keek toenstraks in de spiegel en jeee er was wat gegroeid bij mijn wenkbrouw,jemigggggggggg wat een pukkel! Heb anders nooit pukkels. Morgen alweer 12 weken,en heb mezelf voor genomen dat ik me geen zorgen ga maken meer! Ik ga gewoon van deze zwangerschap genieten,wetende dat het de laatste keer is.
Hoi meiden, Leuk weer al die mooie echo's. Helaas kan ik de mijne niet plaatsen, heb geen scanner. Misschien eens in de omgeving vragen. De foto is wel heel duidelijk vind ik. Ik heb trouwens verder niet echt last van buikpijn. Alleen gister wat steken in mijn liezen. Fruitdruifje: als het alleen erge pijn links of rechts onderin je buik is zijn het vast je banden Bij mij is het meer af en toe een zeurende buikpijn, niet dat ik verga van de pijn. (even afkloppen). Hier ook iemand die pas met 19 of 20 weken weer een echo mag. Bij mij was de beeb met precies 11 weken en 1 dag 4,5 cm. Weet niet of dat van kruin tot stuit was. Was toen ook gelijk paniekerig omdat ik overal las dat ie dan "al" 5,5 cm moest zijn. Wat kun je jezelf toch gek maken he. Probeerde later ook maar te denken dat de VK het heus wel had gezegd als er iets niet goed was. Ze was juist heel enthousiast omdat de kleine zo levenslustig was. Ze zei gefeliciteerd omdat de kans op een mk nu nog heel klein was. Het hartje zag je duidelijk kloppen. Heb het dus nog nooit gehoord. Dat over twee weken als het goed is! Het is wel normaal als ze het met 12 weken nog niet kunnen horen hoor. Een paar weken later wel als het goed is omdat je baarmoeder dan al boven je schaambeen uitkomt. Nog even over die kleuren: ik denk dat je het echt even moet zien. Zoals je het beschreef klonk het wel heel leuk, rood met oranje etc. Wel apart. Je weet vast zelf het beste wat mooi is. En marine: nee ook niet mijn smaak, ik heb nog nooit een voet op een zeilboot gezet haha. groetjes
goedemorgen. Nekplooimeting was goed, kans van 1 op 12.000 (bij mijn leeftijd hoort 1 op 700 of zo) dus ik blij! Verder lijkt beeb iets groter dan gemiddeld (tuurlijk, ik kweek grote kids). N 4 echo's zijn we wel klaar, en is het wachten op de 20 weken ! Dat van die chinese kalender, dat vind ik zo'n bullshit. De man bepaald het geslacht, dus waarom op de vrouw baseren? Plus als je 50% kans hebt dat het goed is, is het makkelijk scoren he. Het is net als met vk en het schatten van het geboortegewicht.....
@Nathalie: Wij zouden volgens die kalender een meisje moeten krijgen. Bij de vorige klopte het ook: een jongetje en bij vrijwel iedereen heb ik het ook nagekeken en bij hen klopte het ook! Bizar hoor, dat ze daarover toch zo'n relatief betrouwbare kalender van hebben kunnen maken. Hier is het vannacht goed gegaan, lekker gelapen en mijn banden hebben het rustig aan gedaan vannacht. Het verhaal over die late miskraam is hier ook nogal blijven hangen. Hoe weet je nou dat het bandenpijn is of een beginnende miskraam? Pff, ik wou dat ik dat berichtje niet gelezen had... Daag, Flientje
Ja dat is wel een goed idee. Zelf kom ik weer niet op zoiets Over die kalender: dat is gewoon voor de fun, geloven doe ik er ook niet in. De man bepaalt idd het geslacht. Maar altijd leuk als het wel klopt. Altijd 50% kans. Dat is net als met de bakerpraatjes. Ook aan de buik e.d. kun je echt niet zien wat het wordt. Helaas geloven veel mensen daar ook nog in. Bij mij voorspelde de kalender een jongen. Zelf denk ik steeds een meisje. Nog twee maandjes wachten dan weten we het. X Nikkie
Fijn dat er weer goede echo's zijn geweest. En morgen volgen er vast nog een paar. Ik zit morgen al weer op de 10 weken. Wat gaat dat eigenlijk snel. Zit nu wel echt af te tellen naar de termijnecho. Wil zo graag ons beebje lekker actief in mijn buik zien. Ik heb nog steeds niet het gevoel er van te kunnen genieten. Ik denk dat dat bij mij vooral komt omdat ik zo weinig klachten heb en zo weinig voel. Ik moet het echt hebben van wat gevoelige borsten als ik mijn bh uit heb en een vervelender zittende spijkerbroek en dat is dan ook echt alles. Goed ik weet dat ik daar mischien heel blij mee mag zijn. Maar ik voel me er dus ook een stuk minder zwanger door en dat maakt me weer erg onzeker. Maar goed, nog twee weekjes tot de echo en dan zullen we het weten.
Net weer even met de Angelsound geprobeerd. En weer het hartje na lang zoeken en nu weet ik het 100% zeker dat het het hartje was
Ik wil mijn angelsound nu ook Hoop dat hij zo een keer komt. Heb ook weer last van soort 'spierpijn' vooral vanacht toen ik op mijn zij wilde liggen. Niet fijn. Maar over een paar maanden zal ik daar wel om lachen, over dat wat ik nu al vervelend vind. Moet nu wel op zoek naar een maatje grotere broeken of echte zw. broeken want ze zitten nu toch wel strak om de buik en in de taille.... Iedereen die een echo heeft veel plezier en succes.
Pooh69 hier mijn gegevens. zwanger van de derde, heb twee kids, dochter van 8 en zoon van 5. Mijn man heeft ook twee kids, zoon van 4 en dochter van 3 dus dit wordt onze vierde. Ik woon in Mijdrecht en ben 32 jaar. 11 maart uitgerekend. Heb je voldoende? Groetjes
Misschien heb ik last van zwangerschaps hormoon maar wordt het niet nr 5? Jij 2, hij 2 en samen 1 ei? Of zit het ingewikkelder in elkaar dan ik het lees. Kan. Maar leuk engel. Join the club!
Ik ben overtuigd ! Ik heb hem net besteld.....tegen het advies van de VLK in, maar ja.... Als het echt zo gevaarlijk was, zouden ze die dingen niet mogen verkopen, toch !? XFD
Ik heb hem bij het blad Ouders besteld. Het blad heb ik gisteren ontvangen. Nu wachten op de angelsound. Lijkt mij ook Fruitdruifje. Gewoon verstandig mee omgaan en niet 24/7 met dat ding op je buik Mijn darmen zijn vandaag ook weer aan de rommel. Kabaal. GElukkig heb ik geen last van obstipatie. Ik kan nog altijd zeer goed. @Maranka, ik ken het gevoel, toen hier voor mijn gevoel iedereen een echo had gehad wilde ik er ook een. Is al weer 2 weken geleden. Nu moet ik weer 7 wk wachten.
goede morgen dames... @flientje.. ik had echt hele erge krampen voor zon 1 a 2 dagen rondom mn schaambot en dat spreide uit... zolang het aan de zijkanten is is het gewoon bandenpijn hoor.. of je spieren die uitrekken.. @fruitdruifje... uhm ik had die hele zwangerschap al wel wat problemen.. had met 5-6 weken bloed verlies wel minimaal maar toch maar toen bleek alles goed te zijn met een vaginale echo zagen ze toch hart actie.. toen moest ik een week later terug komen om gewoon bloed werk te doen enzo en het hcg deed het ook goed.. toen met 12 weken alles goed geen echo gehad maar wel hartje gehoord... toen met 16 weken afspraak zon 3 dagen of 4 na de krampen en was geen hartje te horen echo gemaakt en niks meer de baby was er nog wel en wat kleiner asl het had moeten zijn.. was echt schrikken maar zoals ik al zei het begon al met bloed verlies wat wel over ging en dan later met 16 weken die krampen maar ik bedoel echt pijn niet gewoon vervelende pijntjes.. overigens geen bloed verlies... dusss maar dames maak je niet druk zolang het niet rondom het schaambot zit en uitspreid is er niks aan de hand hoor.. en het komt idd echt weinig voor helaas moest ik het wel mee maken... @nathalie.. bij mij klopte het de vorige keer ook met een meisje en heb het idee dat het nu weer een meisje wordt en het zegt ook dat het een meisje wortd dus ben benieuwd mn man denk overgens een jongetje @becaatje naturrlijk kan het onzin zijn maar het is leuk om te doen en gewoon er bij te dromen kijken of wat je denkt daar ook is.. net als bakerpraatjes klopt ook niet maar toch leuk om te lezen.. tenminste dat vinden de meeste zwangere vrouwen...
@ Fruitdruifje je hebt de angelsound besteld om gerust te zijn, maar laat je niet gek maken hoor! Ik kan het hartje nog niet vinden na 3 x een half uur gezocht te hebben. Ik vind alleen mijn eigen hartslag links en rechts bij mij liezen. Ik hoop dat je daar niet nog onzekerder van gaat worden! Lijkt me trouwens leuk als ik hem wel zou kunnen vinden mja.... Morgen de echo...ben zooooooooo benieuwd! Voor Natasja: Veranderingen: Lolly - 25 jaar - Gelderland - 25 ipv 28 maart 2008 - 1e kindje Emma29 - 29 - Noord-Brabant - 1 ipv 5 maart 2008 - 1e kindje Lucia - 20 - Turnhout -9 ipv 11 maart 2008 - 1e kindje (2e voor vriend) Miekje1982 (Marieke) - 25 jaar - Almere - 8 ipv 14 maart 2008 - 1e kindje Nieuw: MamaDeborah - 21 jaar - Zwijndrecht - 2 maart 2008 - 1ste kindje Magablo - 29 jaar - ? - ? - 5 maart 2008 - 3e kindje Engel25 - 32 jaar - Mijdrecht - 11 maart 2008 - 5e kindje Cora - 24 jaar - ? - 12 maart 2008 - 2e kindje Sabbe - 26 jaar - Oostvlaanderen (B) - 21 maart 2008 - 3e kindje (dochter 2,5 en zoontje 10 mnd) Charlotte11 - ? - ? - 26 maart 2008 - 3e kindje