Bedankt! Ben zoooooooooo zenuwachtig! Heb er gewoon slecht van geslapen. Mag dadelijk om 9 uur. Ik laat het jullie zsm wat weten!
Kom op Pooh ! Het komt vast goed ! Wel vertellen straks en we willen natuurlijk een fooooootoooooo ! XFD
Jemig wat hoor je dat goed zeg ! Weet je zeker dat er geen shetlandpony in je buik zit ? Super hoor !
Inderdaad je zou het bijna denken Pooh, succes met je echo. Hihi die chinese kalender is wel leuk maar bij 2 vriendinnen klopte hij niet zouden meisje moeten krijgen hebben echt een jongetje. En een kennis dacht met de 20 weken echo een jongetje te krijgen. Oeps was toch een meisje toen het geboren werd. Volgens mij komt het niet zo vaak voor... maar alles jongensachtig ingericht enzo natuurlijk. Nu kunnen we er wel om lachen. Nou ik ga maar weer eens aan het werk. dagdag
Goeiemorgen! Veel succes aan de dames met echo vandaag: Wordt prima, ik weet het zo! Hier alles goed, ben nog steeds moe, maar voor het eerst heb ik het gevoel dat ik vandaag minder misselijk ga zijn... We zullen zien Wordt een druk weekend, maar ik red het wel... Heb gisteren mijn haar laten knippen en voel me stukken aantrekkelijker weer Wel had ik gisterenavond zachte steekjes ik denk boven mijn schaambeen ergens, ik kan zoiets nogal moeilijk plaatsen. Maakte me wat zorgen, want weet helemaal niet wat het zou kunnen zijn... Herkent iemand dit?
Geen zorgen, hoort er allemaal bij, het is je baarmoeder die groter wordt, dat gaat allemaal met pijntje, steekjes en klachten gepaard. Ik ben gisteren ook geknipt en gekleurd, ben ook weer helemaal het dametje hahaha.
Bedankt voor je snelle antwoord... Mijn man zei ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar vorig weekend zei iemand me dat er nog veel kon misgaan (zeer subtiel om zoiets tegen een zwangere vrouw te zeggen, toch?) en dus ... Ja, we kennen het allemaal he ! kan deugd doen he, zo eens weer helemaal geknipt zijn en zo. Ik vond het wel raar, want ik heb 's avonds mijn haar opnieuw gewassen, kon de geur van de shampoo van bij de kapper niet verdragen
Ja je hebt er slimmerikken bij hoor met hun "goed" bedoelde adviezen. Hou dan lekker je mond denk ik dan. We weten allemaal dat er altijd iets mis kan gaan, als ze straks geboren zijn is je angst ook niet weg, sterker nog die wordt alleen maar erger dus van dat soort dingen moet je je nooit iets aantrekken. Net als van die mensen die hun traumatische bevallingsverhalen in geuren en kleuren aan je gaan vertellen.... op de een of andere manier vinden ze het nodig om je bang of ongerust te maken ofzo. Ene oor in en het andere oor weer uit!
Ik had ook dat idee. Die persoon zei me dat het aan veertien weken nog kan misgaan, maar als je dan echt wilt, kun je zeggen dat het aan 24 weken ook kan misgaan, dus dan zeg je het gewoon helemaal tegen niemand? (die vrouw vond dat we het nieuws te vlug verspreidden). Ik heb zo'n goed voorgevoel, al van voor de bevruchting tot bij de positieve test (toen ik hem deed, zou het me verbaasd hebben dat hij negatief was)...
Ik heb ook zo'n subtiele buurvrouw,die mij vertelde wat er haar was overkomen toen ze 12 weken en 2 dgn zwanger was Echt tot in alle details! En dat zei ze nadat ik zei dat de Verloskundige het hartje nog niet had kunnen vinden. Sommige mensen denken gewoon echt niet na!
Nou, dat is al helemaal niet nadenken; Je doet dat toch niet? Ik zei tegen mijn man; een zwangere vrouw ik al emotioneel (ik toch ongelooflijk) en dan zoiets zeggen?
Ja belachelijk, eigenlijk moet je het gewoon eens zeggen als iemand zo`n rotverhaal vertelt, zo van, vind je dat normaal ofzo, dat je me hier een beetje bang gaat zitten maken? Kijken of ze dan begrijpen waar ze mee bezig zijn. Waarschijnlijk zijn ze gewoon dom!
goeiemorgen! even over de nekplooimeting. Hier wordt gezegd dat ze dat standaard doen in belgië, maar ik heb het bij de eerste twee toch niet gehad. Wanneer doen ze dat normaal, want ik ga pas terug voor 'n echo met 15 weken, dus denk dat het nu ook niet gebeurt. Hoeft ook niet voor mij aar toch...
Bij ons zei ze, dat ze het doen bij 12 weken, we mochten kiezen, maar het wordt meestal gedaan... Ik ga 11 september terug (ben dan 12 weken).
Valt wel mee hoor Lilya, ligt misschien ook heel erg aan je omgeving. Bij ons wordt het bijna niet gedaan volgens de vk. In mijn kennissen kring heeft ook niemand het gedaan. Bij ons is meer zo van als het zo is dan zal het zo wel bedoeld zijn. (noem het naief, nuchter...) Ik wilde het eerst ook altijd hoor. Ik dacht ik doe alle testen maar nu niet meer. Alleen de 20 wk echo. Maar als je zeker weet dat je geen DS kindje wilt (en dat is gelukkig iedereens goed recht) dan zou ik het ook zeker doen. Ik heb er wel lang over nagedacht hoor. Want DS lijkt me niet fijn maar toen dacht ik en ik moet ook niet denken aan authisme, ADHD, PDDnos etc. Tja daar kun je niet op testen. Maar ik zit zelf bij de scouting en heb zulke kinderen in de groep en het is anders benaderen maar niet minder. sorry dat ik evt doordraaf ik worstel hier zelf namelijk ook mee hoor. Ook vanwege mijn leeftijd denk ik....
hahaha zie nu net dat je uit België komt hihih (toch handig pagina 1 ) dan kun je het begin van mijn mail overslaan. Hoe zat dat ook al weer met zwangerschapdementie etc? Euh...
Wij hebben er nog niet echt over gesproken, moeten me misschien eens doen. De vraag is; wat doe je als blijkt dat er iets kan miszijn? Ik denk dat we eerst die vraag moeten beantwoorden. Als het er niet toe doet, dan hoef je ook zo'n test niet te doen, lijkt me...
Ja belachelijk al die verhalen over wat er mis kan gaan. Het gaat er om hoe iemand het vertelt. Sommige mensen scheppen er genoegen in om je bang te maken. Waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers ofzo. En idd die bevallingsverhalen, nou zodra zo iemand bij mij begint dan zeg ik gewoon dat ik het niet wil horen omdat iedere bevalling weer anders is. Gelukkig heb je ook nog mensen die er normaal over willen vertellen. Een kennis die al twee kinderen heeft zei dat het allemaal wel goedkomt, en dat je VK ook wel zegt wat je moet doen (wanneer puffen etc). Natuurlijk doet het pijn en bij de een is het nu eenmaal wat zwaarder dan de ander. Ik moet zeggen dat ik er wel tegenop zie. Ga daarom binnenkort ook maar eens kijken voor zo'n cursus. Misschien iets samen met mijn vriend. Hij weet er ook maar weinig van af. De navelstreng doorknippen, dat lijkt hem helemaal niks. Ik zei dat hij er straks vast wel anders over denkt maar hij denkt van niet. Ik en de baby voelen er immers niks van. Nou ja we zien wel hoe het loopt. Voor de rest is ie heel lief en zorgzaam maar hij kan slecht tegen bloed etc. Nou dat wordt nog wat. Ik zie meneer al flauwvallen wanneer ik bezig ben te bevallen. Als hij het maar laat! Ik had gister ook best wel steken net iets boven mijn schaambeen en ook lage rugpijn. Volgens mij zit ik soms in een verkeerde houding ofzo. Vind het dan ook wel even eng.
Hoi, Gisteren een goede echo gehad! Kreeg een stageloper dus die nam alle tijd ervoor heb wel een kwartier lang naar de beeb kunnen kijken. Het hartje klopte goed en alles wat ze konden zien was goed. Op een gegeven moment leek net dat hij zwaaide dus was wel lachen. Mijn placenta ligt aan de voorkant dus zal de beeb weinig voelen,maar dat heb ik er voor over zolang dat het allemaal goed gaat. Heeft er nog meer iemand last van dat ze het avond eten niet kunnen verdragen? Oja nog voor de lijst ik mag naar 14 maart