Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Welkom Jolanda,wat leuk zeg,mijn oudste gaat nu ook naar de brugklas

2. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Goedemiddag dames,

We hebben net een echo gehad en het was helemaal super! We hebben het hartje gehoord en de kleine was lekker rustig dus konden we nu goed bekijken... Volgens deze echo ben ik een week verder dus 15 weken +1d... Dat zou veel beter kloppen volgens mijn berekeningen, dus misschien toch een februari mama haha.

Welkom Jolanda!

Over pukkels gesproken ik heb af en toe ook van die hele dikke jetsers! Normaal nooit last van puisten, maar nu af en toe pfff....

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Super Diaantje \:D/

4. missdroppy

8 jul 2007
    30
    0
    0
    Drachten
    Welkom Jolanda, wat bijzonder dat het nu precies 10 jaar geleden is. Voel je je verder goed?

Ik ben vanochtend voor de 2e keer naar de VK geweest: mooie lage bloeddruk en hartje was heel mooi te horen. Beebje is heel beweeglijk, de verloskundige moest steeds met dat ding waarmee je op de buik zit erachteraan om het hartje te volgen. Verder geen bijzonderheden. Hoef pas over 5 weken weer.

Gisteravond ben ik voor het eerst naar FF2 (fit for two) geweest. dat is een soort zwangerschapsgymnastiek maar dan wat moderner. het wordt gegeven in blokken van 10 lessen. Je gaat 4 lessen om en om steppen of aerobiccen. 5e les fitness. En dan weer opnieuw. Les bestaat uit eerst even kletsen hoe het met iedereen gaat. Dan 5- 10 minuten theorie over bijvoorbeeld de schuine buikspieren, bekkenbodemspieren, goede houding, goede tiltechnieken. Bij les 6 tot 10 wordt er meer uitleg gegeven over de fases van de bevalling, hoe je het beste je kracht kunt gebruiken bij het persen etc. daarna is er 30 minuten bewegen. Aan het einde van de les ga je spieroefeningen doen en ontspanningsoefeningen. Goed voor de conditie en gezellig.

greetz missdroppy

5. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Hi meiden,

Hier weer een berichtje van mij, ben ook zo druk druk druk de laatste tijd dat ik mijn forumvriendinnen helemaal vergeet.

Maandag naar de VK geweest, hebben weer een echo gehad wat is die beeb van ons gegroeid zeg, zag al zijn hoofdje voetje en handje echt super leuk. Ook nog het hartje geluisterd bij de VK, leuk leuk leuk.

Maarre ik ben toch minder ver dan ik dacht, ben namelijk uitegerekend op 2 april officieel dus geen maart mama meer, maar blijf nog wel gezellig kletsen hier.

Begin ook al een iets buikje te krijgen, kreeg mijn spijkerbroeken niet meer aan, althans nog 1 en daar woonde ik de laatste 2 weken in. Op de dagen dat ik vrij was even snel wassen en in de droger om hem vervolgens de volgende dag weer lekker schoon aan te kunnen. Maar gisteren 2 nieuwe broeken gekocht, moet er nog wel aan wennen hoor, hebben meerdere dit.

Groetjes Isra

6. Ellenk

Ellenk VIP lid

Welkom Jolanda. Kom lekker meebeppen.

Fit for Two dat klinkt inderdaad leuk en gezond. Ik moet ook echt weer beginnen met fitness maar kom die drempel nog niet over :eek:)

Fijn die goede berichten bij VK's

zag gisteren bij een of ander zh programma een bevalling. Werd er helemaal emo van. Heb ik normaal nooit. Maar kreeg het ook nu al benauwd. Bleh, gelukkig duurt het nog een half jaar. Krijg nu al claustrofobische neigingen :(

7. missdroppy

8 jul 2007
    30
    0
    0
    Drachten
    Ja ik kan ook ineens niet meer de broeken aan. Tenminste niet de spijkerbroek die altijd zo lekker zat. als de knoop dichtzit gaat dat echt irriteren. vandaag bij de VK zei ze dat de baarmoeder al halverwege zit tussen schaambeen en navel (= 1/2 sn?) Dat gaat sneller dan bij mijn eerste zwangerschap. Nog even en ik zal inderdaad zwangerschapskleding weer aan mogen schaffen. Trouwens de kleding van nu is veelal leuk om ook tot het eind van de zwangerschap te dragen. Heb 2 shirts bij de H&M gekocht die helemaal mee gaan rekken als de buik groeit. En het is niet eens positiemode. Zag nog veel meer leuke shirts, dus binnenkort nog wat inslaan.

greetz missdroppy

8. Liz D

Liz D Lid

23 jul 2007
    60
    0
    0
    Hallo mensen,

zullen we een tweede deel opstarten, lijkt me makkelijker. Ik zou hier graag komen meeschrijven maar kan gewoon niet meer volgen.

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Sorry liz, maar dit is niet toegestaan.

10. Liz D

Liz D Lid

23 jul 2007
    60
    0
    0
    sorry natasja, wist niet dat het niet mocht :oops:

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Daarom laat ik het weten ;)

12. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk de foto van de echo met 11 weken in mijn album. Het is niet ingescand maar heb een foto van de echo gemaakt. (met dank aan het idee van iemand van het forum haha).
    Ben nu al weer een stukje verder maar toch.
    Ook een buikfoto. Je begint het nu pas wat te zien. Heb van daarvoor niet echt een goede foto. Met 5 weken was mijn buik nog echt plat.
    Vandaag even gewinkeld met mijn moeder en voor leuke broeken gekeken maar niks gevonden. 1 zwarte broek bij miss etam maar daar moet wel wat langs over heen want het heeft geen zakken en dat staat me niet zo mooi.
    Wel nog twee leuke shirtjes bij Prenatal gekocht. Vond het niet super duur, normale prijzen.
    De H&M in de plaats waar ik ben geweest had geen positiekleding!
    Dus voor mij nog geen vlotte spijkerbroek. Veel van die modellen zijn echt mijn smaak niet. Bovendien vallen ze soms nog wat ruim bij mijn kont (hopelijk gaat die niet super groeien haha).
    De vrouw in de winkel zei: je kan nog heel erg gaan groeien, maar ja dan koop ik het dan nog wel. Hij zat gewoon niet mooi bij mijn bovenbenen en kont. En ik wil ook niet het gevoel hebben dat ik in een zak loop. Bovendien rekken ze door het dragen ook nog wat. Er zat ook wat stretch in.
    Verder nog een leuk rompertje als kado voor mijn vriend gekocht met de tekst: papa's kanjer.
    Ik wilde : papa is de liefste kopen maar die waren alleen nog maar in maat 74 of groter. Mama is de liefste was er nog in 50/56 dus die maar meegenomen.
    Het kan ook zijn dat je kindje wat groter is dus dan passen ze niet eens in die maat. Nou ja we zien het wel.
    Van mijn moeder nog een leuk knuffeltje voor in de wieg gekregen.
    Nou een heel verhaal maar het was wel even leuk. Ik wilde alles wel kopen :)
    Nu ben ik wel erg moe dus ga even lekker op de bank liggen. Morgen het huishouden wel weer.

doei groetjes Nikkie

13. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    goedemorgen dames

hoe is het hier.. goede echos lee sik.. jolanda welkom :)

hier is alles goed... lekker afgekoelt nu is het heerlijk weer dara geniet ik dan wel weer van..

ooh en wij hebben dezelfde datum isra(toch) 2 april ben ik ook uitgerekent heb de banner nog niet aangepast wat maandag krijg ik pas ene goede meting omdat het dan beter is om te zeggen omdat met 6 weken je niet nog niet zo goed kan meten althans volgens de gyn

gisteren hachee gegeten en dat was heerlijk kon er niet genoeg van krijgen.. eindelijk weer eens goed gegeten ben nu wel misslijk weer.. zijn julie nog misseliijk?

14. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Welkom bij de club Jolanda.
    Leuk dat je al wat oudere kids hebt, mijn oudste dochter is 8 en maakt het allemaal heel erg bewust mee, leuk hoor!

15. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Voor Natasja:
    Veranderingen:
    Lolly - 25 jaar - Gelderland - 25 ipv 28 maart 2008 - 1e kindje
    Emma29 - 29 - Noord-Brabant - 1 ipv 5 maart 2008 - 1e kindje
    Lucia - 20 - Turnhout -9 ipv 11 maart 2008 - 1e kindje (2e voor vriend)
    Miekje1982 (Marieke) - 25 jaar - Almere - 8 ipv 14 maart 2008 - 1e kindje
    Buddy - 29 jaar - Noord-Brabant - 14 ipv 19 maart 2008 - 1e kindje

Nieuw:
    MamaDeborah - 21 jaar - Zwijndrecht - 2 maart 2008 - 1ste kindje
    Magablo - 29 jaar - ? - ? - 5 maart 2008 - 3e kindje
    Mona79 - 27 jaar - Gelderland - 5 maart 2008 - 1e kindje
    Mamajo - 35 jaar - Drenthe - 7 maart 2008 - 3e kindje
    Engel25 - 32 jaar - Mijdrecht - 11 maart 2008 - 5e kindje
    Cora - 24 jaar - ? - 12 maart 2008 - 2e kindje
    Sabbe - 26 jaar - Oostvlaanderen (B) - 21 maart 2008 - 3e kindje (dochter 2,5 en zoontje 10 mnd)
    Charlotte11 - ? - ? - 26 maart 2008 - 3e kindje

@ Mamajo ik heb je hier even bijgezet en je uitgerekende datum geschat aan de hand van mijn datum. Welkom hier! Op pagina 1 kun je heel de lijst vinden! ;)

dames met een goede echo super gefeliciteerd!

@ Nikkie je begint het idd te zien! Leuk hoor!

Gisteravond voor de tweede keer naar de VK geweest. Bloeddruk was goed. Ook hebben we het hartje gehoord! Blijft zooo mooi! De angelsound gebruik ik elke dag voor het slapen gaan.Zwijmel zwijmel! :D Ik heb ook nagevraagd of het kwaad kan en ze vertelde me dat de angelsound totaal geen kwaad kon, behalve dan dat hij onrust bij de mama zelf zou kunnen veroorzaken voor als je het hartje niet kunt vinden.

Van maandag tot en met donderdag gewerkt en ben nu echt kapot! Ben ook nog eens heel erg verkouden/grieperig, dus ik ga dadelijk snel wat eten en boodschapjes uitpakken en daarna met een dekentje op de bank!

Fijne avond allemaal! ;)

16. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Welkom Jolanda!

Dames met een goede echo gefeliciteerd!

17. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    zoo net even 2 broeken erbij gekocht en een shirtje.. en natuurlijk een baby pakketje 2 rompertjes met een broekje kon het niet laten en een lekker zacht dekentje .. hebebn jullie dat niet?

nikkie idd je kunt het bij jou ook al zien hoe kont het dan toch dat ie van mij zoo groot is ik snap er niks van

18. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Hey hallo
    Vandaag weer naar de vk geweest het was super! Ik heb voor het eerst het hartje gehoord een hele speciale ervaring..

Liefs

19. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Hallo dames,

Hier ben ik ook weer eens.
    Ik schrijf hier niet zoveel, kan het niet bijhouden.
    Maar wilde even zeggen dat ik vandaag de 12 weken echo heb gehad, en alles zag er super uit.
    Beebje was erg beweeglijk, bleef amper stil liggen, hebben het hartje gehoord.

Beebje lag 2 dagen voor, en is 6 cm.

We zijn heel erg blij en opgelucht.

Groetjes Cindy

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Pff ff snel kort berichtje hoor... :D

Hier gaat alles goed...ben alleen moe en moet deze week de hele week werken..best wel zwaar dus.
    Najaa volgende week maar 4 dagen dus das lekker.
    Dames met goede echo, van harte.
    Nieuwe dames, welkom!

Doei doei!

Deel Deze Pagina