Wie gaan er trouwens nog meer naar de jonge gezinnenbeurs in de jaarbeurs te Utrecht? Is 1 t/m 4 november. Ik heb er al zin in! In het blad kinderen zat er reclame van bij!
Vanmorgen (net als gisterochtend) werd ik misselijk toen ik op de fiets zat (hobbelpaadjes?) en de eerste 2 uur op m'n werk was ik dus niet zo lekker. En ik sta voor de klas, dus dan moet je wel echt fit zijn. Je kunt er niet half voor staan.....heel vervelend. En dat terwijl ik bijna geen last van misselijkheid heb gehad in het 1e trimester Gister zei de gyn dat ik deze week een afspraak moest maken voor de 20 weken echo (waarom doet hij dat niet? Hij heeft t gister ook gedaan. Is dat zo'n bijzondere test?) bij het echocentrum in het ziekenhuis. Dus heb vanochtend gebeld en ik kon er mooi op de donderdag van de herfstvakantie naartoe. Ook weer geregeld. Nu het zwangerschapszwemmen nog. Zal ik nu direct even over mailen.
Ben trouwens best jarloers op mensen die maar 4 dagen per week werken. Bij ons op school hadden ze alles omgegooid (lessentabelllen, roosters, hoeveel tijd per vak etc) en vandaag kregen we te horen dat alles weer over de kop gaat (na 1 1/2 week.....). Vanaf oktober nwe lessentabellen, nieuwe roosters en nu noodrooster. Moet ook nog opeens 1 uur Duits per week erbij gaan geven (geef Engels) en ik heb maar 2 jaar Duits gehad. Met een kader klas moet ik het wel redden (die hadden voorheen nooit Duits en krijgen het ook maar 1 jaar - wel onzinnig) en ict.......(kan ik ook niet geven) Best stressvol dus en dan krijg ik waarschijnlijk in de nieuwe lessentabel ook nog meer uren......
@ Bianca ik werk ook 4 dagen. ik zou niet 5 dagen in het onderwijs kunnen werken ivm werkdruk enz. Maar jij kunt toch ook 4 dagen werken of is dat niet mogelijk bij jullie op school? Ik hoop dat je misselijkheid weg blijft!
Ik heb me net opgegeven voor zwangerschapsgym (vond zw zwemmen toch wel wat duur en dan moet je alsnog naar gym; kan ook zelf zwemmen en als ik er straks behoefte aan heb alsnog die 45 euro per maand er aan uitgeven). Ik las daar dat je je moest opgeven voor de 4e maand van de zwangerschap.......Voor mij dus nog maar 2 weekjes. En ik maar denken dat ik nog genoeg tijd had voor dat soort dingen.......hmmm...... @pooh: ik werk 0,84 fte en heb dus geen recht op een vrije dag. Nu krijg ik misschien nog een wat grotere baan. Ik ben op die locatie de enige docent Engels, dus ik kan geen collega vragen om een klasje over te nemen. En met de tijden en roosters die we nu hebben kan ik sowieso geen dag vrij.....
Mmm Bianca niet leuk. Ik heb lerarenopleiding algemene- en bedrijfseconomie gedaan en tijdens mijn stage moest ik wat computerlessen geven. Elke keer zorgen dat je twee / drie lessen voor de kinderen blijft. Gelukkig was dat maar 4 maanden en gaf ik maar 16 uur. Ik kan het me voorstellen wat voor een extra werk dat meebrengt. Vooral nu. Sterkte ermee. Ik denk dat ik op yoga ga. Is bij ons in het dorp en spreekt me iets meer aan als gym. Maar ik ben nog niet helemaal zeker.
Hey dan werken we bijna hetzelfde. Ik werk precies 0,8. En dan heb je idd wel recht op een vrije dag. Ik hoop dat het je allemaal zal meevallen!
hi dames.. vandaag weer wat kramphjes gehad toen ging het goed was met cailynn aan het spelen en ze ging per ongeluk op mn buik staan nou het deed zon pijn was ok wel midden in mn wond die ik heb maargoed.. de pijn bleef best lang dus even de gyn gebeld.. hij zei waarschijnlijk is het niks maar om mij gerust te stellen liet ie mij even komen... en heb een echo gehad helemaal top.. ik ben weer officieel maart mama hahaha.. ik ben nu 10 weken en 5 dagen.. nou ja als julie dit lezen dus 10 dagen en 6 dagen echt geweldig ook hartje even ghoord op de echo cailynn was ook aan het lachen en mn man was helemaal vrolijk hij geniet er echt van.. ik ben zoo blij.. sorry dat moest ik echt even kwijt.. we hebben de echo nu even op de koelkast maar moet morgen een lijstje halen
Gefeliciteerd Cristel. Wel goed om ff te weten dus. Ik heb dit weekend kamp met de 15 bevers (5-7 jr) en ik hou nogal van ravotten en stoeien dus dat doe ik dan maar ff niet... Just to be sure. Nou ik ga maar weer eens aan het werk. Gelukkig maar een half dagje.
Goeiemorgen Ik heb een probleem, ik verdraag de geur van onze hond niet meer... Dat wordt elke dag problematischer. Vooral omdat mijn man (het is 'zijn' hond, waarmee ik bedoel, hij had de hond al voor ik hem kende, en hun band blijft sterker) dit niet kan begrijpen. Ik ben al overgevoelig, dus toen hij haar gisteren bij zich nam (naast mij) kort nadat ik hem had gezegd wat een slechte dag ik had op geurvlak, kwam dat voor mij over als 'met opzet'. Ben toen maar supervroeg in bed gekropen. Met als gevolg alle twee ongelukkig
lilya, meestal zijn mannen zich van geen kwaad bewust en zijn ze zo lomp om toch zijn hond vlak bij je neer te zetten. Je kunt het beter eerlijk tegen hem zeggen. Vrouwen denken vaak te ver en denken dat hij het 'met opzet' doet. (zelf herken ik dit namelijk ook wel, maar dan niet met een hond). Waarschijnlijk had hij geen bijbedoeling. Alletwee ongelukkig is ook rot en je voelde je al zo rot. Succes met de geuren
Ik weet het wel, missdroppy, maar dat is nu net iets waar ik het lastig mee heb. Normaal gezien weet ik dat ik hem dingen moet blijven zeggen, maar sinds ik zwanger ben, vind ik dat hij ook wel eens mag logisch nadenken Ik bedoel, er zaten amper vijftien minuten tussen mijn verhaal over het geurprobleem gisteren (het is de ene dag stukken erger dan de andere dag) en het moment waarop hij haar riep Mannen, ik weet het wel, je moet altijd duidelijk zijn
En nog een 'beetje raar' vraagje Als ik nies, dan voel ik meteen daarna zo onderaadn precies gebroebel... Echt vreemd Weet iemand wat dit precies is ?
Goeiemorgen! Dank voor jullie warme welkom! @pooh69: inderdaad, 7 maart is de datum; goed gerekend Ik ben bij m'n andere kinderen eerder bevallen (bij de jongste met 38 weken) en stilletjes reken ik daar weer een beetje op..we zullen zien.. Grappig om te lezen dat de combinatie zwanger & werken niet altijd makkelijk is; herkenbaar! Ik werk zelf ook in het onderwijs en de werkdruk is inderdaad altijd hoog. Gelukkig hoef ik maar 2 dagen... Daarnaast werk ik nog voor mezelf, maar dat is gemakkelijk te plannen en zet ik de komende maanden op een laag pitje. Zo is de vermoeidheid een beetje in de hand te houden. De geur-klachten herken ik niet. Heb deze zwangerschap erg weinig last gehad van misselijkheid (zolang ik maar blijf eten en niet 'leeg' word). Maar ik weet hoe vervelend het kan zijn; sterkte voor iedereen. @Lilya: tja...mannen voelen ons niet altijd automatisch aan. Ik denk dat je mag benoemen wat je wel en niet fijn vindt. En als je hem zou zeggen "joh, ik verdraag die hond nu even niet bij me in de buurt..." dan slapen jullie vast volgende keer lekker samen in
He meiden ! @Lilya : Ik snap het...ik heb het niet met onze hond, maar met onze degoes (knaagdieren) ik val haast om van de lucht....brrrr @Pooh: Hoe gaat ie...je krijgt toch geen griep hè !? Doe maar rustig aan, meisje. @Christel: Fijn voor je...ja zo'n buikbewonertje kan heel wat hebben hoor. Ik was gisteren heeeeelmaal kapot. Na het werk barstende koppijn (Ik had een kilo druiven gegeten...zou het daarvan zijn ?) en toen moest ik mijn KWF collecte nog afmaken. Gelukkig gaven de mensen gul, dus dat gaf me wat moed, maar ik was gewoon steenkapot. Ik heb toch zo'n leuke jeans gekocht ! Ik had hem besteld bij babywalz en hij is perfect ! Beetje uitlopende pijp en op 3 manieren verstelbaar bij de buik. kan hem van nu tot het eind dragen ! Er zitten leuke metalen knopen aan beiden zijkanten (3 rijtjes per kant) die je kan verstellen, knopenelastiek wat verstelbaar is en de broek zelf is rond de buik dezelfde stof (spijkerstof met beetje stretch). Hij is hardstikke mooi, want ik hou niet zo van die broeken waar zo'n lelijk rond stuk elastiek is ingenaaid. De andere broeken die ik in de winkels zag zijn van die superlage modelletjes a la britney spears. Je ziet nog net niet de bovenkant van je baarmoeder in die dingen....Ik hou er niet van en als je meer dan maat 36 hebt, vind ik ze vaak geen gezicht Ook een leuke blouse van de babywalz binnen en we kunnen weer ff vooruit ! XFD
Klinkt goed FD! Vallen de broeken normaal uit? Qua maat? Ik was vorige week langs de deur met Zonnebloem loten.... Overal wilde ze me naar binnen oooh leuk zeg voor julllie wil je wat drinken. Nee, sorry anders kom ik nooit aan het einde van de straat. Maar wel lekker veel verkocht. Hahaha nu ze moesten wel. Was helemaal totalloss toen ik weer thuis was. Weer druk weekend voor de boeg (wel leuk) we gaan met de bevers op kamp en zondag wordt mijn vriends oudste broer 50. Dus zaterdagnacht pop zetten en zondagmiddag feestje. Die feestjes zijn echt gaaf want hij is homo en heeft nogal veel "leernichten" als vrienden. Deze feestjes zijn dus ook niet als andere verjaardagen en we verheugen ons er altijd echt op...Natuurlijk een liedje ingestudeerd. We hebben het ons makkelijk gemaakt met eentje die we van een site hebben gehaald en wat hebben aangepast. Toch makkelijk internet
Hey daar, Lilya: wat balen van die hond. Maar herken het wel hoor met geurtjes. Ik vind ons huis stinken en zet iedere ochtend het raam dan ook open. Maar na de 13 weken word het wel beter. Denk niet dat je vriend dat met opzet deed? Dat het misschien zo'n gewoonte is om die hond te roepen dat hij er niet bij nadacht. Bovendien is het voor hem ook een hele verandering (en voor de hond) Misschien de hond wat vaker wassen ofzo? En idd wat meer uit zijn buurt blijven. En ach zo'n ruzietje komt hier ook wel eens voor. Wijt het maar aan de hormonen. En ook voor je vriend is het spannend. Cristel: wat bedoel je met die van mij is zo groot? Je buik of de baby op de echo? Ik snapte het even niet. Als je al een keer zwanger bent geweest dan zie je het ook sneller qua buik. Dit is mijn eerste zwangerschap en tot 11 weken was er nog maar weinig te zien. Dat begint nu pas echt. Over de spijkerbroeken: hou wel van lage modellen en vind niet dat je alleen met maat 36 daar in kan. Heb altijd 38/40 gehad en droeg alleen maar heupbroeken. Nu voor de zwangerschap hoeft het voor mij niet zo maar ja er zit toch weer een band boven. Ik heb nog niet een leuk model kunnen vinden. Binnenkort maar eens naar H&M. Maar dat zal dan wel Groningen worden want hier in de buurt hadden ze geen positiekleding. groetjes
hallo, Ik word ook een maart mama ik ben 11 maart uitgerekend! heb er echt wel zin in. we zijn in verwachting van ons eerste kindje 8)
Yes ! Ze vallen gewoon als de maat die je hebt ! Ik had hem in 2 maten besteld, voor de zekerheid, maar de kleinere heb ik toch maar teruggestuurd XFD
Yippie! Vandaag alweer 15 weken, wat gaat het toch snel! Ik zie nu geregeld mensen naar me kijken met zo´n blik van ´is ze nu dikker geworden of is ze zwanger´ Zojuist is er een mooi pakket binnen gebracht: onze nieuwe bakfiets! Drie kindjes op de fiets ga ik niet redden En in deze bakfiets wel! Kan niet wachten om een stukje te rijden, maar.... hij moet nog in elkaar gezet worden. Leuk klusje voor manlief van het weekend.... ook de poort moet nog aangepast worden want daar past hij nu helaas niet doorheen. fijn weekend alvast iederen!