Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    wa een boel leraren :)

ik ben gsteren bij de gyn geweest en weer een echotje gehad van 2 min maar hoor hij had de dopler in zn andere kantoortje liggen dus deed ie het met een echo vond wel leuk :) kon ik mn beebje weer zien.. hij vond de beeb al flink voor 11.2 weken.. nou ik dacht mooi teken.. alles ziet er verder goed uit.. en ben afgevallen inplaats van aangekomen... :)

en over avond eten ik heb dus de laatse dagen ook ik krijg het niet weg.. het lijkt ook wel of ik meer misselijk wordt in plaats van minder :(

2. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Nee gelukkig geen last van met avondeten. Alleen een enkele keer dat ik weinig eetlust heb en dan een uur na het eten wel een rammelende maag. Typisch.
    Morgen 2e controle bij VK. Dan voor het eerst naar het hartje luisteren.
    Vind het toch wel spannend, hoop dat ze het kan vinden en dat alles goed is!
    Ik moet nu nodig op zoek naar een leuke spijkerbroek want mijn eigen zit echt niet fijn meer, ik moet het knoopje wel los hebben.
    Maar ik groei verder niet extreem ofzo. Volgens mij doe ik het "normaal".
    Mensen zien nog niet echt dat ik zwanger ben. Bovendien vind ik het ook te fris zonder jas haha.
    Af en toe (als ik heb gezeten of gefietst heb) heb ik een zere spier in mijn linker bil/onderrug. Gelukkig gaat het wel snel weer over.
    Een beetje op de houding letten dus.

groetjes

3. Ellenk

Ellenk VIP lid

Nikkie, ik heb het zelfde.
    Aan mij zien ze ook nog niet dat ik zwanger ben. Maar nu ik vanmiddag 3 nieuwe broeken heb gekocht zitten die toch echt wel veel lekkerder. Wat een verademing zeg. pfff.

Ik heb juist niet zoveel trek meer. Maar ik ben er ook niet misselijk van ofzo. Ben nog steeds moe.

Ik heb vanacht al gedroomd dat de vk. geen hartje kon vinden Maar dat kon ook niet met al dat vet van mij op de buik..... Wat je soms droomt. Ik hoop dat het morgen allemaal meevalt... :(

4. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik ben ook nog steeds wel moe hoor, een paar dagen gaat het goed en dan ben ik ineens weer moe. Dat is nu een paar dagen alweer zo.
    Nou ja het zal er wel bij horen ;) Je lichaam moet nu eenmaal hard werken!
    We duimen maar voor elkaar morgen!
    Hoe laat moet je naar de verloskundige? Ik moet elf uur.

5. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hier gaat het wel. Heb weer een uurtje of 2 geslapen, dus net genoeg fut om te koken voor de family.
    Mijn eetlust is trouwens (behoudens nu ik ziek ben) weer goed hersteld. Ik vind het zelfs heerlijk om ouderwetse gerchten te maken enzo...stamppotjes, jus, hachee etc
    Terwijl ik normaal van de hippe keuken ben ;)

Wij hadden vorige week ouderavond. Ik ben sinds kort lid van de ouderraad en dat is op onze school een zeer actieve ! De ouderraad regelt bijna alles (van feesten tot spelmateriaal, van schoolreis tot schoolplein) We hadden zelfs een dik overschot van 12000 euro dit jaar, door allerlei geldopbrengsten van vrijwillige ouders. Ik vind het super om te doen omdat de OR zoveel in te brengen heeft, hihi :)
    Helaas mis ik de vergadering mogen wel door mn ziek zijn :(
    Gelukkig had ik mn bijdrage aan het sociaal/financieel jaarverslag al af...pieuw

Ik ga nu mn stamppotje afmaken en dan komt mannetje en kind thuis.

Tot snel

Beterschap voor de andere zieken en succes morgen voor de medische bezoekjes.

XFD

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Hoi meiden
    Hier een drukke en rommelige dag zeg pfff
    ben al 3x weesten bloedprikken en over half uurtje voor de 4e keer en de laatste keer vandaag
    en ook al bij de vk geweest mijn moeder is mee geweest en heeft nu ook het hartje gehoord !
    ze was helemaal ohhh en ahhh zo leuk !
    Wat een lieve meiden zijn dat toch hier bij de VK ik heb aangegeven nogal op te zien tegen de bevalling en we hebben zeker een half uur zitten kletsen over mogelijkheden van pijnbestrijding nou dat vond ik echt zo super tof van hun dat ze er zo open voor zijn en ze gaven gelijk aan dat ze je dan ook extra willen begeleiden !
    ik voel me zo opgelucht dat ik het gevraagd heb !
    Ja ja ik leer het echt hoor ! mijn mond opendoen ha ha
    Helaas heb ik wel hoofdpijn al de hele dag en loop ik ook al de hele dag te kokhalzen ... brrr komt denk ik van de spanning ik zag erg tegen deze dag op maar over 30 min ben ik overal vanaf....
    eindelijk
    En ik ben trots op mezelf dat ik 4x alleen ben gegaan voor bloedprikken en heb laten zien dat ik als a.s. mama nu al dapper ben hihihi
    nou ik ga snel plassen en dan ga ik maar weer en dan lekker huispak aan en bankhangen maar !

oh en ik kan met de angel-sound nog geen hartje vinden ! bij vk was het vandaag maar al te duidelijk te horen ....
    misschien door mijn zwemband ofzo... wel jammer zelfs mannetje was al aan het zoeken ha ha

7. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Heel raar: 1e drie maanden was ik bijna niet misselijk en de laatste paar dagen wordt ik misselijk als ik halverwege de route van huis naar school ben (op de fiets) en blijf ik het de 1e 2 lesuren.
    Daarnaast lichte rugklachten......
    Vandaag ff ingestort. Mijn collega's storten nu allremaal in vanwege de grote chaos en belachelijke veranderingen. Dus ik met m'n hormoontjes heb het nog lang uitgehouden. Gelukkig zijn we er als collega's voor elkaar en kon ik ff lekker uithuilen. En voor mij is iedereen extra lief!
    Ik hoorde vandaag dat ik straks waarschijnlijk een vrije dag krijg (0,84fte nu op 5 dagen). We gaan zoveel veranderen (al na 2 weken) dat de roosters helemaal opnieuw moesten en de roostermaker zei dat íe ff z'n best voor mij gedaan had. Daarnaast heeft m'n baas me niet opgegeven voor een scholoing die ik zou moeten doen (en die niet zinnig is helaas) omdat ik zwanger ben en al genoeg doe.
    De ouderavond klas 1 overleefd (en maar heenpraten om alle fouten die de directie gemaakt heeft als mentor klas 1...) en de cursus van vanmiddag ook. Daarnaast vandaag en morgen wat extra lessen omdat ze de projecttijd nog niet kunnen invullen........
    Iemand schreef over dat de gyn/VK nog de echo gebruikte. Mijn gyn gebruikte vorige week (14 weken) nog steeds de echo omdat het kindje nog te klein is om te horen met doppler. Dus zelfs met 14 weken nog niet.
    Ik heb toen de ooproep over de angel soud bij kinderen op dit forum kwam, ook een abonnement genomen. Ik heb ook de angel sound nog niet ontvangen (het tijdschrift ook niet trouwens). Jammer, want juist nu ik nog niets voel, wilde ik graag het hartje kunnen horen.. Juist geschikt voor deze periode........
    Dat is trouwens ook wel jammer: dat je nog niets voelt. Het schoppen kun je (volgens boekjes en gyn) pas rond 18-20 weken voelen (bij 2e zwangerschap iets eerder), dus het is niet raar dat ik met 15 weken niets voel. Dacht gister wat te voelen (borrelend) maar dat schijnt niets te zijn......(heb direct opgezocht)

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Volgens mij heb ik ukkie vandaag voor het eerst gevoeld.
    Ik zat net achter de pc en ineens krijg ik een soort van plop gevoel in
    mijn buik. Echt een raar maar bekend gevoel.
    Ben helemaal gelukkig.

9. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Vandaag tweede echo gehad. Beebje lag perfect voor de nekplooimeting (in orde) en ze kon alles perfect tonen, armpjes, beentjes, neusje,... Prachtig! Wat een hartslag ook! Ik had mijn vriendin mee, mijn man kon niet. Heb dus de toekomstige meter meegevraagd, die was ook heel trots! Ben zo fier als een pauw nu!

10. Roosje76

Roosje76 Actief lid

30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Hallo meiden, hebben jullie ook zoveel last van maagzuur? Komt bij mij nu de hele dag omhoog en ik heb al een zere keel, dus lekker branden met dat zuur er over heen. En ook zoiets geks, vanochtend werd ik ineens zo misselijk dat ik moest rennen naar de wc om over te geven. Op mijn werk dus. Nooit meegemaakt dat ik moest overgeven de laatste weken, misschien een virusje of zo. Verder wel moe hoor. Donderdag voor de 2e x naar de VK, we hebben er veel zin in. Hoop zo dat ze het hartje kan horen, mis mijn kleintje. Heb het voor het eerst en laatst op de echo gezien met 9,5 weken.

11. lucifer99

lucifer99 Actief lid

1 mei 2007
    232
    0
    0
    en of ik last van maagzuur heb! VRESELIJK! Vooral als ik in bed lig. maar naast mijn bed liggen gelukkig kauwtablettjes tegen maagzuur: Regla PH. Deze mag je hebben als je zwanger bent, mijn VK heeft dat aangeraden te nemen tijdens mijn vorige zwangerschap. Sterkte!
    Groetjes,
    marijke

12. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ook hier enorm last van maagzuur :(

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier nog geen last van maagzuur. Bij Jordy kreeg ik dat ook pas later in de zwangerschap.

Misschien een tip die kan helpen: vanillevla. Dit neutraliseert. Rennies mag je volgens mij ook slikken tegen brandend maagzuur.

14. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Ik heb ook nog geen last van maagzuur maar ook bij mijn eerste twee zwangerschappen kwam dat pas later. Rennie mag je inderdaad gebruiken als je zwanger bent en dat helpt ook super!
    Ik voel de kleine ook al lekker bewegen, zelfs mijn man voelt het soms. Het is zo`n bijzonder gevoel weer, ik verbaas me er iedere keer weer over hoe wonderlijk ik het vind..

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hier liggen de rennie's ook al op mijn nachtkastje

16. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Nathalie, hoe is het met je logees? Trek je het nog een beetje? En heb je goede afspraken gemaakt?

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ja het gaat wel goed,gelukkig helpt mijn schoonzusje wél met de huishouding.

Ze stuurt me 's middags naar bed,ze weet zelf ook dat het ook zwaar is voor me.

18. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Oke das mooi! Lief van haar dat ze je naar bed stuurt. Nu maar hopen dat het geen maanden gaat duren. Sterkte meid!

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Nee dat hoop ik ook niet :confused:

Haar kids zijn ook helemaal van slag :(

De jongste van 3 slaapt s'nachts niet en de oudste(10)slaap wandeld.

Komt puur van alle spanningen en verwerking

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hai meiden.

Hier nog geen maagzuur, gelukkig. Ik heb daar normaal gesproken zonder zwanger te zijn wel eens last van, maar nu nog niks

Ouder avond is goed gegaan, veel ouders kwamen me feliciteren, echt leuk.
    Ik was zo moe dat ik als een blok in slaap ben gevallen, en zo vast heb geslapen dat ik knallende koppijn heb hahahahahah hoefde er niet eens uit om te plassen. Volgens mij lag ik zelfs nog hetzelfde hhahahaa.

Vandmiddag mogen we in ons nieuwe huis gaan kijken. Het wordt gebouwd nu en er is kijkdag, ben heel nieuwsgierig.

nu ga ik even lekker wakker worden.

Deel Deze Pagina