Zo hee, dat zijn er veel! Ik lees veel over vermoeidheid en zo, en heb daar wel een tip voor. Floradix. Is niet heel goedkoop, maar bevat veel vitaminen en geeft iets meer energie. Later in je zwangerschap houdt het ook je ijzerniveau op peil zodat je minder vermoeid raakt.
Hoe zit dat nou ECHT met zon en zonnebank? Soms lees ik dat de stralen schadelijk zijn voor je baby en je uit moet kijken voor zwangerschapsplekken, ergens anders lees ik weer dat je alleen uit moet kijken voor zwangerschapsplekken en verder de stralen NIET schadelijk zijn voor de baby. Normaal ga ik 1 keer in de 2 weken weleens nder de zonnebank, nu wil ik dit echt wel laten alleen wil ik ook wel graag weten of het nu wel of niet slecht zou zijn voor de baby.
Ik ben ook benieuwd! Ik alleen gehoord dat je er idd in de eerste maanden een masker van kunt krijgen en als tip als de buik wat groter wordt er een handdoek tegen de warmte over heen leggen. Maar precies weet ik het dus niet en zou het ook willen weten, aangezien ik ook zo 1 keer in de twee weken er onder lig
Ik heb even wat opgzocht in het gedeelte van de verloskundigen: ------------------------------------------------------------------------------- Hoi Pomme. kan geen kwaad als je het zo af en toe doet. Ga niet dagelijks onder de zonnebank, maar je mag het gerust doen. Let er alleen wel op dat je zelf een zwangerscapsmasker kunt krijgen en je kunt je eerder onwel voelen. Groetjes Brigitte --------------------------------------------------------------------------------- Hoi rainbow De straling van een zonnebank heeft net zo min een nadelige invloed op je baby als de stralen van de zon. Toch kan het zijn dat je tijdens je zwangerschap minder goed tegen de zonnebank en de warmte kunt als daarvoor. Je kunt het bijvoorbeeld sneller benauwd krijgt, duizelig worden of zelfs last krijgen van hartkloppingen. Ga dan onder de zonnebank uit. Het onstaan van een zwangerschapsmasker kan door de zonnebank worden verergert. En is per persoon anders en door hormonen bepaald. Deze vlekken verdwijnenen meestal na de zwangerschap weer. Zorg dat je je goed insmeert. Groetjes Imke ------------------------------------------------------------------------------ De zon en de zonnenbank als je zwanger bent. Je hebt een kans door alle hormonen in je lichaam dat je een zwangerschapsmasker krijgt. Bruine of verkleurde vlekken pigment in je gezicht, die misschien wel verminderen maar niet meer helemaal weggaan na de zwangerschap. Dus doe een petje of een hoedje op en smeer je goed in. De rest van het lichaam, mag wel, maar pas op, dat je het niet te warm krijgt, je voelt je sneller namelijk niet lekker. Drink voldoende en smeer je lekker in. Groetjes en succes, Japke
hai Laat ik nou toevallig schoonheidsspec zijn: De stralen kan je idd pigmentvlekken van krijgen. Dit komt door de hcg die je aanmaakt, daar bouw je onregelmatig pigment van op. DIe vlekken kunnen tijdens de zwangerschap weggaan, maar ze kunnen ook definitief blijven zitten. Reden voor mij genoeg om of een hoge factor te gebruiken of lekker in de schaduw te blijven. groetjes faith
Alle nieuwe maartmama's welkom en natuurlijk gefeliciteerd....... vandaag voor het eerst minder misselijk, wel moe, kan ongelooflijk uit de hoek komen en sjacherijnig reageren.......dus lang leve de hormonen!
Lijkt me wel erg als je die vlekken krijgt, ik ken ook iemand die dat had en je wordt er echt niet mooier op. Ik probeer het dan toch maar een beetje te vermijden.... Volgende week heb ik een leuk feest (dance valley) daarvoor ga ik dan nog 1 keertje 9 minuutjes onder de zonnebank en daar laat ik het bij. Ik heb zowieso best een gevoelige huid en merk ook nu al dat ik sinds ik ben gestopt met de pil steeds meer pukkeltjes heb.
Naam: Marion Woonplaats: Zoeterwoude Hoeveelste kind: 2e Andere kinderen geslacht: jongen Huisarts: - Vk + echo: 12/7 + ? Bevalling: thuis of zh (maakt me niet uit) Bv of Fv: BV! Uitgerekende datum: Denk 10 maart (na mijn eerste kindje niet meer echt ongesteld geweest, dus datum is slecht te berekenen)
Voor ik het vergeet, Die vlekken kun je dus ook nog gewoon krijgen wanneer je al geruime tijd geleden bevallen bent! In augustus 2006 ben ik bevallen en in april 2007 kreeg ik wat bruine zwangerschapsvlekken in mijn gezicht. Goed smeren dus! Groetjes Marion
Hoi Allemaal Ik heb wel eens ergens gelezen dat de warmte van de staling van een zonnebank niet goed is voor de ontwikkeling van de organen van de baby ! vooral in de begin periode .... ik durf het dus ook niet aan.... Zo Pfff ben net weer thuis van een dance event en wat kun je toch moe zijn zeg echt ik kan niet meer op mijn benen staan pfffff balen want het was net zo leuk ondanks dat ik die zogenaamde voorhoofdholtontsteking heb ha ha ... Gelukkig geloofde iedereen het wel hihi was leuk om samen met mannetje een geheimpje te hebben ! ik ging weg zei hij echt zo schattig; jij en de beeb maar lekker op de bank ha ha vanochtend wel weer over moeten geven bah al bijna elke dag nu ... o en ook zo heftig ik pas echt no way nog in mijn bh zo raar dat dit allemaal kan na ruim 5 weken ...
Zo, eindelijk weer eens een berichtje van mij. Allereerst van harte welkom én gefeliciteerd voor de nieuwe maart-mama's! Verder voel ik me nog steeds prima. Het is bijna te mooi om waar te zijn. Af en toe voel ik mijn borsten en het rommelt wel in mijn buik, maar verder?!?!? Ach... ik moet er maar blij mee zijn denk ik... al voelt het hierdoor nog onwerkelijker dan het al doet. Verder ben ik heel blij dat ik donderdag naar de diëtiste mag om mijn eetpatroon te bespreken. Ik ben al jaren aan het 'diëten' (met succes) maar weet onderhand niet meer wat 'normaal' eten is. En zeker niet nu ik zwanger ben. Ik word er hevig nerveus van. Vooral omdat mijn ervaring leert dat ik van zelfs maar iets meer eten al flink aan kan komen. En natuurlijk mag ik aankomen nu ik zwanger ben, maar het zou leuk zijn dit te kunnen beperken tot het hoognodige. Kortom... een fijne week. Nog 3 dagen werken, diëtiste EN onze eerste echo vrijdag! LEUK LEUK LEUK LEUK. En SPANNEND SPANNEND SPANNEND! Groetjes, Wendy
Leuk! Daar gaan we ook naar toe! Alleen zal het voor mij een iets minder lange dag worden! Heb er al wel zin in!
Ik voel me sinds vandaag moe moe en nog eens moe. Verder heb ik last van steekjes onderaan, volgens huisarts was dit normaal. Maar wat ik me afvraag, wat eten jullie zoal nu jullie zwanger zijn? Ik las op een site wat je dagelijks moet eten, maar als ik dat patroon zou volgen, dan kom ik 50kg bij denk ik haha. Dus graag jullie ervaringen.
Hey Princess, Ik eet niet echt anders hoor tijdens mijn zwangerschap. Behalve dan dat ik toch een beetje gezonder eet (minder friet, meer sla). En natuurlijk niet de 'verboden' dingen zoals filet american, rosbief, wijn, etc.
Maart 2008 mamas 32 Maartmama's Zico-Pinklady-Wuppie-lucifer99-wendyD2003-siep-mama33-ebby-fatith en hope-gizzy-divi-cornelia-emma29-mamavanjordy-nikkie-bianca84-ramona-maanlicht-marieke077-mpje-lievebeestje-rossimarion26-lucia-jorine-daphne-pooh69-lily-fruitdruifje-miekje1982-sumeye-princess Naam: Ilse (Zico) Woonplaats: België Hoeveelste kind: 3de Andere kinderen geslacht: j 11 m 10 Huisarts: 25 juni 2007 Gyn + echo: 6 augustus 2007 Ziekenhuisbevalling: Keizersnede de 3x Bv of Fv: flesvoeding, borstvoeding door operatie niet meer mogelijk Uitgerekende datum: 1 maart 2008 Naam: Esther (Pinklady) Woonplaats: Hoogezand Hoeveelste kind: voor mij de 2de, voor mijn man de 3de Andere kinderen geslacht: m, j, m Huisarts: niet nodig Gyn + echo: echo 9 juli - VK 10 juli 2007 Bevalling: wil graag thuis, maar vorige keer in het ziekenhuis voor de zekerheid Bv of Fv: Borstvoeding Uitgerekende datum: 1 maart 2008 Naam: Judith (Wuppie) Woonplaats: Kraggenburg (Noord-oostpolder, Flevoland) Hoeveelste kind: 2de Andere kinderen geslacht: m van 9 maanden Huisarts: niet nodig Vk + echo: 23 juli ECHO Bevalling: wil graag thuis en niet zoals de vorige keer met persweeën naar het ziekenhuis in de ambulance met gillende sirenes. Bv of fv: graag borstvoeding Uitgerekende datum: 1 maart 2008 Naam:Marijke ( lucifer99 ) Woonplaats: Noord Holland Hoeveelste kind: 3 de Andere kinderen geslacht: J 4 jaar- J 2 jaar Huisarts: 28 juni 2007 Vk + echo:20 juli 1e echo, 13 aug VK. Bevalling: Wil graag thuis, maar vorige keren in ziekenhuis Bv of Fv: Graag borstvoeding, maar vorige keren niet gelukt Uitgerekende datum: 1 maart 2008, eigen berekening Naam: Wendy (WendyD2003) Woonplaats: Zuid-Holland Hoeveelste kind: 1ste Huisarts: Nee Echo (IVF-afdeling): 13 juli 2007 Verloskundige: Als het mag, eerst overleggen. Bevalling: Keizersnede (ivm eerdere buikOK waarbij baarmoeder geopend is geweest) Bv of Fv: Borstvoeding Uitgerekende datum: 2 maart 2008 Naam: Siep Hoeveelste kind: 1e Bevalling: weet nog niet Bv of Fv: Bv Uitgerekende datum: rond de 2e maart Naam: Mama33 Woonplaats: Hoeveelste kind: Andere kinderen geslacht: Huisarts: Vk + echo: Bevalling: Bv of Fv: Uitgerekende datum: 2 maart 2008 Naam: Ebby Woonplaats: Hoeveelste kind: Andere kinderen geslacht: Huisarts: Vk + echo: Bevalling: Bv of Fv: Uitgerekende datum: 2 maart 2008 Naam : faith and hope Woonplaats :geheim Andere kinderen:geen Huisarts: 2 juli om 14.30 u VK- Gynocoloog: 23 juli om 11.30 u Bevalling:weet ik nog niet BV of FV :Als het mogelijk is borstvoeding Uitgerekend : 3 Maart 2008 Naam: Gizzy Woonplaats: Gelderland Hoeveelste kind: 2e Andere kinderen geslacht: meisje Huisarts: - Vk + echo: 19 juli Bevalling: ws ziekenhuis Bv of Fv: flesvoeding Uitgerekende datum: rondom 3 maart Naam: Divi Leeftijd: 25 Woonplaats: Zuid-Holland Hoeveelste kind: 1e (eigenlijk de 3e) Andere kinderen geslacht: Huisarts: nog niet gebeld Vk + echo: 16 juli Bevalling: moet ik in het ziekenhuis Bv of Fv: BV als het lukt Uitgerekende datum: 4 maart 2008 Naam: Cornelia Woonplaats: Zuid-Holland Hoeveelste kind: 1e Andere kinderen geslacht: Huisarts: Vk + echo: Nog onbekend Bevalling: Thuis Bv of Fv: Bv Uitgerekende datum:4 maart -12 maart Naam: Emma 29 Woonplaats: Brabant Hoeveelste kind: 1e Andere kinderen geslacht: Huisarts: 5-07 Vk + echo: 17-07 Bevalling: wil zelf ziekenhuis ik wil een ruggenprik denk ik Bv of Fv: ? flesvoeding Uitgerekende datum: 05-03-2008 Naam: Bianca (MamavanJordy) Woonplaats: Helmond Hoeveelste kind: 2de Andere kinderen geslacht: j Jordy Huisarts: niet nodig Vk + echo: 15 augustus om 8.00 uur Bevalling: liefst thuis, maar moet even navragen of dat kan i.v.m. dat de vorige keer de placenta niet wilde komen vanzelf. Bv of Fv: borstvoeding Uitgerekende datum: 5maart 2008 Naam: Nikkie Leeftijd: 26 Woonplaats: Friesland Hoeveelste kind: 1e Andere kinderen geslacht: Huisarts: nog niet gebeld Vk + echo: 9 augustus VK- echo ? Bevalling: het liefste thuis Bv of Fv: weet ik ook nog niet Uitgerekende datum: 5 maart 2008 Naam: Bianca84 Woonplaats: Friesland Hoeveelste kind: 1e Andere kinderen geslacht: Huisarts: 2 juli 2007 Vk + echo: 7 augustus 2007 Bevalling: ziekenhuis ivm epilepsie Bv of Fv: borstvoeding in ieder geval proberen Uitgerekende datum: 7 maart 2008 eerste berekening-12 Maart berekening huisarts Naam: Mamsie (ramona) Woonplaats: Doetinchem. Hoeveelste kind: 2de Andere kinderen geslacht: 1 meisje van 10 maanden; Dimphy Huisarts: niet nodig Vk + echo: nog niet bekend. Bevalling: thuis Bv of Fv: Bv proberen ( i.v.m ingetrokken tepels) Uitgerekende datum: 7 maart 2008 Naam: Maanlicht Woonplaats: Hoeveelste kind: 3e Andere kinderen geslacht: 2 jongens Huisarts: Vk + echo: 13 augustus Bevalling: Bv of Fv: BV Uitgerekende datum: 7 maart 2008 naam: Marieke Woonplaats: Deventer Hoeveelste kind: 1e, vriend 2e ander kinderen geslacht: meisje 7 jaar Huisarts: nvt vk+echo: nog niet bekend Bevalling: thuis BV of FV: BV hoop ik Uitgerekende datum: 7 Maart 2008 Naam: Mpje Woonplaats: Hoeveelste kind: 1e Andere kinderen geslacht: Huisarts: Vk + echo: Bevalling: Bv of Fv: BV Uitgerekende datum: 8 maart 2008 Naam: lievebeestje( als iedereen het weet zal ik mijn voornaam bekend maken) Woonplaats: gelderland Hoeveelste kind: 1e kindje Huisarts: nog niet gemeld Vk + echo: nog niet gebeld Bevalling: liefst thuis Bv of Fv: BV Uitgerekende datum: 8 maart 2008 (1 dag voor mijn vriend's verjaardag!) Naam: Rossi Woonplaats: geheim Hoeveelste kind: eerste kind Andere kinderen geslacht: - Huisarts: - Vk + echo: - Bevalling:ziekenhuis Bv of Fv: Fv Uitgerekende datum: 9 Maart 2008 Naam: Marion (marion 26) Woonplaats: Zoeterwoude Hoeveelste kind: 2e Andere kinderen geslacht: jongen Huisarts: - Vk + echo: 12/7 + ? Bevalling: thuis of zh (maakt me niet uit) Bv of Fv: BV! Uitgerekende datum: Denk 10 maart (na mijn eerste kindje niet meer echt ongesteld geweest, dus datum is slecht te berekenen) Naam: Lucia Woonplaats: Turnhout (België) Hoeveelste kind: 1e voor mij,2e voor m'n vriend Andere kinderen geslacht: Meisje Huisarts: nog niet bekend Vk + echo: nog niet bekend Bevalling: ziekenhuis Bv of Fv: Fv Uitgerekende datum: 11 maart 2008 Naam: Jorine Woonplaats: Arnhem Hoeveelste kind: 1e (maar 3e zwangerschap) Andere kinderen geslacht: Huisarts: maandag 9 juli Vk + echo: Bevalling: nog wat vroeg.. Bv of Fv: Uitgerekende datum: 11-03-08 Naam: Daphne (nickname) Woonplaats: Op een roze wolk in gelderland Hoeveelste kind: 2de Andere kinderen geslacht: meisje van september 04 Huisarts: doe ik niet Gyn + echo: hoeft niet Verloskundige: bel ik zelf wel met circa 9 weken, denk ik Ziekenhuisbevalling: vorige keer ook ziekenhuis iv.n. meer dan 24 uur vliezen gebroken, beviel goed, dus liefst weer in ziekenhuis Bv of Fv: flesvoeding, mdat de borst de vorige keer een grote ramp was Uitgerekende datum: 12 maart 2008 Naam: Pooh69 (ik geef ook mijn echte naam als het bij iedereen bekend is) Woonplaats: Noord-Brabant Hoeveelste kind: 1e hummeltje Andere kinderen geslacht: - Huisarts: Vk + echo: Bevalling: Nog geen idee Bv of Fv: Bv als het mogelijk is Uitgerekende datum: 12 maart 2008 Naam: Lilian (Lily) Leeftijd: 29 Woonplaats: Kwadijk, Noord-Holland Hoeveelste kind: 2e Andere kinderen geslacht: Jongen- Owyn Huisarts: nog niet gebeld Vk + echo: Geen VK we gaan meteen voor de gyn, datum nog onbekend Bevalling: ziekenhuis, ivm zeldzame rhesus-antistoffen door donorbot Bv of Fv: BV, Wilde ik bij de vorige ook maar die is verpest in het ziekenhuis doordat ze hem in de nacht de fles gaven op de kinderafdeling Uitgerekende datum: 13 maart 2008, de datum dat mijn man en ik verkering kregen, alweer 4 jaar geleden. Naam: Fruitdruifje Woonplaats: Noord-Brabant Hoeveelste kind: 2e (3e Zwangerschap) Andere kinderen geslacht: Meisje ! Huisarts: Wil een andere, wonen hier net, deze is een ramp. Vk + echo: ? Bevalling: Liefst kraamhotel of ziekenhuis Bv of Fv: Wederom de fles Uitgerekende datum: 13-3-2008 Naam: Marieke (miekje 1982 ) Woonplaats: Almere Hoeveelste kind: 1e Andere kinderen geslacht: - Huisarts: - Vk + echo: - Bevalling: nog geen idee Bv of Fv: liefst BV Uitgerekende datum: Volgens de predictorsite: 14 maart Naam: sumeye Woonplaats: zuid holland Hoeveelste kind: tweede Andere kinderen geslacht: mannetje van 17 maanden Huisarts: nog niet Vk + echo: nog niet Bevalling: thuis! wilde vorige keer ziekenhuis,maar was geen tijd meer voor en is goed bevallen(dubbele betekenis, hihi) Bv of Fv: bv Uitgerekende datum:15 maart 2008 Naam: Inge (Princess) Woonplaats: België Hoeveelste kind: 1ste schattebolleke Bevalling: ziekenhuis Huisarts: 7 juli 2007 Gyn + echo: 2de week van augustus Bv of Fv: borstvoeding Uitgerekende datum: 16 maart 2008
Ik kan helaas geen gegevens van je vinden, kan je ze me nog eens doorgeven aub, Sorry voor het ongemak. Alle zwangere nieuwe dames van harte gefeliciteerd. Welkom bij de maartmama's, hopelijk kunnen jullie je hier net zo goed amuseren als ons.
hai wendy Blij dat je reageert, ik had al zoiets van het zal toch wel allemaal goed gaan? Ik eet nu niets anders dan voor mijn zwangerschap, misschien wat gezonder. Ik denk niet dat je alle regeltjes zo letterlijk moet nemen over wat je wel en niet mag eten(afgezien van het rauwe vlees dan) De huisarts zei tegen mij als het goed voelt voor jou voelt het ook goed voor je beebje. Ze zei zelfs dat 1 biertje helemaal niet erg is!
Faith and Hope Lief dat je me gemist hebt. Ja hoor, het gaat allemaal nog goed hier. Heb het alleen erg druk gehad. En ik moet bekennen dat het met zo veel mensen soms lastig is om op iedereen te reageren, al wil ik dat wel graag. Hoe gaat ie met jou meis? Voordat ik zwanger werd at ik niet heel veel. Tja, als je af moet vallen moet je niet te veel eten. En zeker niet te weinig he. Maar ik hou het nu nog maar even op wat ik gewend was, met wat extra fruit en groente, en donderdag kan ik met mijn diëtiste kijken hoe of wat. Eten is bij mij al jaren een beladen iets. Ik heb ook een eetstoornis gehad (eetbuien zonder compensatie), waar ik gelukkig helemaal vanaf ben. Maar gewicht en eten blijft altijd een zwak punt. En natuurlijk weet ik dat ik aan ga komen tijdens deze zwangerschap. Als het maar niet overdreven veel is. Dan is het goed. Dus gelukkig ga ik begeleid worden hierin. Verder kan ik nog steeds bijna niet geloven dat ik zwanger ben. Ik voel me zo goed. Eigenlijk voel ik bijna niet dat ik zwanger ben. Op de vermoeidheid na dus. Maar... ik ben nog steeds zwanger, verlies geen bloed, kortom... ik ben echt zwanger. Ik kijk echt uit naar de echo vrijdag... Liefs, Wendy
oh leuk vrijdag al, wil je de echofoto in je album zetten? Ik ben erg benieuwd hoe het beebje er nu uit ziet. we lopen nl op een dag gelijk! Met mij gaat het lichamelijk goed: niet misselijk , de vermoeidheid is wel erger geworden deze week. Ik hoef er s`nacht ook niet uit om te plassen, wel slaap ik iets slechter. Sommige broeken beginnen al niet zo lekker te zitten, al met al mag ik niet klagen. Ja hoor we komen allemaal aan tijdens de zwangerschap maak je er niet druk om. Ik zorg er alleen wel voor dat ik niet alles eet wat los en vast zit want dat zijn de kilos die je er moeilijk af krijgt na de bevalling. Ik vind het ook moeilijk om alle maartmama`s bij te houden. het zijn er zo veel geworden. dus ik lees voornamelijk maar en af en toe gooi ik er eens een reactie op. groetjes faith
ik zat even naar je fotolijstje in je album te kijken, wendy. Dat is het, ik zit al dagen te denken over hoe ik het mijn moeder en zus ga vertellen, maar dit is het, geweldig!