Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihihi

@nathalie, goed zo dat alles in orde was!

2. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey,

Ik moet ff iets vertellen...Ik heb net zo'n geweldige aankoop gedaan via marktplaats ! Ik zocht een fijne stoel voor de babykamer en die heb ik gevonden. Whitewash rieten fauteuil met lade eronder. Echt exact de goede kleur ! Voor 10 euro ! Ik moet wel zelf kussens erbij kopen, maar dat maakt niet uit.

Omdat die mensen (wonen 50km hiervandaan) vanavond toevallig in de buurt zijn, komen ze hem ook nog brengen ! Zo super !
    Mijn dag kan niet meer stuk, tralalalalalala :)

XFD

3. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey Nathalie: Zo ben ik even dom zeg.... :oops: Ik heb al drie keer over jouw berichtje heen gelezen......Ik heb een bril nodig :confused:

Super dat alles goed was en dat je het niet vergeten was. Die bovendruk is volgens mij niet zo'n punt....verkouden...hoop stress.....tsja...

Hou je taai he !?

XXFD

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ooow leuk! heb je plaatje!

5. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Zo, ik kom hier ook weer even kijken. Heb niet altijd de puf om te reageren. Het gaat soms ook zo snel!
    De babykamer is echt super! Ook via marktplaats gekocht dus.
    Maar het is helemaal mijn smaak.
    Het is wit met een houtmotief en vrij strak ontwerp. En dan in de kast en commode zit van dat ondoorzichtige glas. Volgens mij niet echt glas maar kunststof. Maar het is erg mooi. En dat voor minder dan de helft van een nieuwe kamer. Het ziet er allemaal nog erg goed uit op een paar kleine gebruikssporen na natuurlijk.
    Zodra het allemaal boven staat maak ik wel ff foto's. Maar dat duurt nog wel een week of zes denk ik.
    Dus ik was ook helemaal happy maandag.
    Nou iedereen een fijne dag.
    Heb gewoon niet altijd zin om te schrijven maar lees meestal wel elke dag even alles door.

6. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Hallo dames,

Ik volg jullie nog, maar schrijf niet zo heel erg vaak. Ik heb ook niets speciaal te melden. Ik lees dat jullie al druk bezig zijn met de inrichting van de babykamer, aankoop van buggy, ... Daar kan ik voorlopig niet erg veel over zeggen. Wij zijn nog bezig met het renoveren van ons huisje. Maar tegen de tijd dat de baby komt, zal het meeste wel in orde zijn. :)
    Voor de buggy gaat onze voorkeur voorlopig uit naar het merk Quinny omdat we vele mensen kennen die daar tevreden over zijn. Binnenkort toch maar enkele merken gaan bekijken.

@fruitdruifje: wat tof dat je op mp iets gevonden hebt dat helemaal naar je zin is. En dan nog voor zo weinig geld.

7. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    @fruitdruifje: ben net terug uit ziekenhuis. Normaal 2x per jaar controle bij chirurg en 1x een mamografie. Zojuist uitgebreid gesproken over hoe nu verder. Mamo doen we niet en echo heeft alleen zin als ze gericht iets zoeken, maar werkt niet om eventuele 'foute boel' op te sporen. Heb ooit wel na foute foto een echo gehad (ik hoopte dus ook dat dat nu zou kunnen), maar dat heeft nu dus geen zin.
    En voelen: tja, de laatste 3 maanden vd zwangerschap lukt dat niet meer, maar nu kon het dus nog wel: AU! Gelukkig voelde alles goed aan, geen rare dingen..
    Laat je inderdaad een foto zien van je stoel? Ben benieuwd!

@natasja: het loodje leggen...maar zover heb ik het niet laten komen. Heb zelf maar besloten een paar lessen wat korter te doen, maar gaat ten koste van studenten en dat vind ik eigenlijk heel fout! Maar goed, hier ging mijn welzijn even voor de onderwijskundige uitgangspunten :)

Wat betreft gewicht: ik gok dat ik nu een kilo of 2 zwaarder ben geworden. Voor mijn doen is dat oké, ben in de eerste zwangerschap 26 kilo aangekomen...als het even kan wil ik dat niet meer meemaken!
    Ben gelukkig wel na die tijd alles weer kwijtgeraakt.

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hey allemaal!
    Hier mijn eerste post op het maart-mama-forum-gedeelte :D

Ik ben uitgerekend op 9 maart 2008.
    Dit wordt mijn eerste kindje!
    Mijn mannetje en ik vinden het allemaal ontzettend spannend.
    We hebben de kinderwagen en de babykamer al besteld. Ook hebben we al een hoop andere zaken ingeslagen (kleertjes, pampers uit aanbiedingen, box + boxkleed, speelgoedjes etc..).
    We kunnen gewoon haast niet wachten tot we eindelijk ons kleintje vast kunnen houden!
    We willen niet van tevoren weten of het een jongen of meisje wordt.

Aan de andere kant zitten we ook nog in spanning..
    De 20weken echo moeten we in het radboud ziekenhuis, omdat mijn man een zeldzame erfelijke ziekte heeft. (osteogenesis imperfecta) Dit is een chromosoom afwijking.
    Gelukkig heeft mijn man het in een vorm waar hij zo goed als geen last van heeft (als hij het niet zou zeggen zou je het ook niet weten/merken), MAAR omdat het een chromosoom afwijking is is het niet gezegd dat ons kindje dan ook een lichte vorm zal krijgen..
    De kans dat ons kindje de ziekte in enige vorm heeft is 50%.
    Ze schijnen het met de 20weken echo te kunnen zien, dus we hopen op het beste.
    Gelukkig zag tot nu toe op de echo's alles er gewoon goed uit.
    Zit een van jullie toevallig ook in een soortgelijke situatie?

(sorry voor het lange verhaal)

9. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Welkom Vosje ! Wat spannend voor je zeg... :( Ik hoop dat je toch al een beetje blij bent, ook al is het nog onzeker voor je. Hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen ? Succes !

Mamajo: jammer dat ze geen echo doen. Dat deden ze bij mijn mams ook alleen toen er iets niet okay was, maar toch...als je een bepaald risico hebt, hmm :rolleyes: Dat voelen zal idd wel flink pijn hebben gedaan...brrr als iemand al naar de mijne wijst, sping ik al 1 meter hoog.

Over de foto...Zo gauw de stoel er is, maak ik een foto en die zal ik plaatsen ! Ik was net nog in de Hema en zag dat alle opbergboxen afgeprijsd zijn.....ik doe alles aqua met rood en ze hebben ze ook in aqua....zal ik wel of zal ik nog niet ? Moeilijk !

XFD

10. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    We wisten dit natuurlijk al van tevoren.
    Maar het was voor ons geen reden om niet voor een kindje te gaan.
    We zijn dus ondanks de situatie ontzettend blij met de zwangerschap! :D

Natuurlijk hopen we het beste en we gaan er in eerste instantie gewoon vanuit dat ons kindje gezond is.
    Mocht het kindje toch de afwijking hebben is het afwachten hoe zwaar de afwijking is.. Daar moeten we ons leven dan maar op aanpassen.

Hoe dan ook houden we nu al van ons kindje :D

11. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Welkom vosje, tjeetje wat een zorg zeg!
    Ik zou zeggen sterkte meid en hou ons op de hoogte, we leven met je mee!

12. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Dank je wel.
    We doen ons best positief te blijven in ieder geval.

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.

13. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hi.. ik hou het kort dames.. ik ben zooo ziek lees misselijk... en mn rug doet ontzettedn pijn.. mooie buiken allemaal en vosje hoelijk is alles goed :) radboud i erg gioed ziekenhuis en heeft een goede gyn afdeling :)

ik ga even cailynn entertainen hoewel het gewoon bijna niet gaat :(

14. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Ben benieuwd.
    Er komen extra artsen bij kijken die toen mijn mannetje nog klein was vanalles bij hem onderzocht hebben/uitgeprobeert hebben.

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Hoi meiden !
    en welkom vosje wat leuk om er nog een maartmama bij te krijgen zeg !

Wat een wedstrijd was het zeg pffff winkelen is nu wel ff wat zwaarder ha ha en gelukkig was mijn ma er bij ik had het noooooooit zelf kunnen dragen zo veel hihihi :oops:
    ja meiden ik schaam mezelf maaaaaaaar ik heb 5 broeken die kei mooi staan en lekker zitten en ik vond ze a 30,- euro niet zo duur ! ook nog een leuke overgooier in het paars en dat bij de Miss Etam nog wel !
    hier in't durp hebben ze dus nix ....
    Fruitdruifje volgensmij is daar net de collectie binnen en het valt allemaal lekker ruim in broeken kan je er zat gaan kiezen ! een echte aanrader vind ik
    Bij de H en M viel het voor mij tegen ik heb maar 42 soms 44 maar dat stond echt niet die broeken .. jammer maar wel 3 leuke hempies en een kei mooi vest gevonden
    en tja de pinpas was al goed warm nu dus ook nog 2 paar laarzen :oops:
    schandalig maar ik heb het van mijn verjaardagsgeld gekocht en mijn "oude" laarzen hebben hogere hakken en dat lukt niet zo meer nu heb vaak last van kramp in kuiten dus.............. ha ha had geen keus he !
    ahhhhhh en mijn ma maar sjouwen ... zonde hoor .... ik mocht niks dragen van haar maarja met 6 tassen vol ging het niet meer he ha ha

Meiden ik ben echt gesloopt ik was om 10 uur weg en val net binnen
    heb pizza in oven gegooid kan niet meer koken hoor en mannetje is toch weg
    wel nog buikfoto's gemaakt ai ai wat gaat het hard zeg 7 weken later heb ik echt een mega buik al ... :confused:
    En pooh jij hebt een super mooie buik ik heb snel ff gekeken !
    zo veel mooie buiken hier !
    oh heb het hartje nog gehoord met de angel-sound het is echt zoeken en super zacht nog maar wel gelukt ;)

16. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Jeej!
    Wij hebben net onze kinderwagen opgehaald (MP)!

Hij is echt nog supermooi, weinig gebruikt. Ik vind m helemaal geweldig! Echt heel blij mee!
    Ohja, foto's staan in mn album!

Jippie! :whistle:

Hij is trouwens compleet met (winter)slaapzak, regenhoes, vliegennet en buggygedeelte.

17. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Veranderingen:
    Lolly - 25 jaar - Gelderland - 25 ipv 28 maart 2008 - 1e kindje
    Emma29 - 29 - Noord-Brabant - 1 ipv 5 maart 2008 - 1e kindje
    Lucia - 20 - Turnhout -9 ipv 11 maart 2008 - 1e kindje (2e voor vriend)
    Miekje1982 (Marieke) - 25 jaar - Almere - 8 ipv 14 maart 2008 - 1e kindje
    Buddy - 29 jaar - Noord-Brabant - 14 ipv 19 maart 2008 - 1e kindje
    Cornelia - 26 jaar - Zuid-Holland - 8 ipv 11 maart 2008 - 1e kindje
    Wicjuh - 32 jaar - Harderwijk - 19 ipv 20 maart 2008 - 1e kindje
    Cristel1986 - 21 jaar- USA -29 ipv 31 maart- 2de kindje
    Diaantje78- 29 jaar- Gelderland- 27 februari 2008 ipv 5 maart 2008 -1e kindje
    Nikkie - 26 jaar - Friesland - 4 ipv 5 maart 2008 - 1e kindje

Nieuw:
    MamaDeborah - 21 jaar - Zwijndrecht - 2 maart 2008 - 1ste kindje
    Magablo - 29 jaar - ? - ? - 5 maart 2008 - 3e kindje
    Mona79 - 27 jaar - Gelderland - 5 maart 2008 - 1e kindje
    Mamajo - 35 jaar - Drenthe - 7 maart 2008 - 3e kindje
    Engel25 - 32 jaar - Mijdrecht - 11 maart 2008 - 5e kindje
    Laffayette - 19 jaar - ? - 11 maart 2008 - 1e kindje
    Cora - 24 jaar - ? - 12 maart 2008 - 2e kindje
    Sabbe - 26 jaar - Oostvlaanderen (B) - 21 maart 2008 - 3e kindje (dochter 2,5 en zoontje 10 mnd)
    Charlotte11 - ? - ? - 26 maart 2008 - 3e kindje

@ Vosje2000 super welkom hier! Als je je gegevens doorgeeft zoals hierboven kunnen we je op de lijst van pagina 1 zetten. Ik ga voor je duimen dat de uitslagen straks allemaal goed zijn!

@ Fruitdruifje ik ben ook op zoek naar een stoel via MP, maar dan een schommelstoel voor op de babykamer. Lijkt me heerlijk om daar snachts voedingen op te geven! ;)

@ MamavanJordy ik vind de angelsound heel goed werken en is die idd van de kijkshop! ;)

@ Fruitdruifje ik zit helemaal niet strak in mijn vel hoor sinds ik nu die 15 kg in totaal door stoppen met roken en zwanger ben aangekomen! Daarom doe ik nu ook ff geen blote buikfoto want het zijn nu twee buikjes. Maar ik draag sinds kort van die grote onderbroeken die helemaal over de buik gaan en dan een buikband in bv zwart en ik moet zeggen dan vormt het al iets meer! ;)

@ Wicjuh super mooie kinderwagen!

Net naar de kraker geweest....wat ene opluchting! Mijn nek zat zoooooooooo vast dat ik constrant hele erge hoofdpijn had en dan is werken echt geen pretje! ;)

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Bah wat is het weer rustig vanavond hier
    ik ga lekker bankhangen en nog ff meloen schoon maken voor morgen en vrijdag
    ben weer 2 dagen niet aanwezig om te typen maar lees wel mee hoor meiden !
    ben morgen pas om 8.30 thuis en heb dan geen fut meer dus tot vrijdagavond maar ik hou jullie in de gaten ha ha
    dikke knuf van emma de bankhanger !

19. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Ooooh, meiden de stoel is binnen ! Nu nog kussen erin en voeden maar.....! :D Ik heb die mensen 15 eur gegeven ipv 10, want ik vond het super dat ze hem brachten ! Ik heb nog geen foto, maar die volgt.

Pooh: Op inkeldingen.nl staat een prachtige schommelstoel ! Die ga ik afbestellen, dus eh.....be my guest ! ;)

Emma: Heerlijk hè, zo'n "shop- till- you- drop- dagje" !? :)
    Ik ga binnenkort zeker nog ff naar Breda ! Ik mis "mijn stad" regelmatig, maar we wonen nu een jaar buiten Breda en daar is het voor kindjes weer veel fijner :) Je hebt écht veel gekocht hè !? oooh :confused:
    Groot gelijk ! Als het kan moet je het doen !

Wicju: gaaf joh...ik ben benieuwd !
    Nikkie, ook al via MP
    en...eh Eekje straks ook als haar huisje klaar is...hihi

Ik heb het nu helemaal in mn kop...Ik wil van die aqua taftzijde gordijnen van de Hema....mooie kussens in de stoel.....een kroonluchter (neutraal glas) en 2 kleine barok spiegeltjes boven de commode.... Dat had ik bij mijn dochter ook en dat werkte geweldig ! Kon ze naar haarzelf kijken...Lag ze mooi stil als ik haar verschoonde ;)

O ja en ik heb ook al 2 afsluitbare litermaat bekers gekocht bij Blokker. Ideaal als je flesvoeding geeft....ooooooh ik wil nog zoveel.... :oops:

XFD

20. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    oh meid jij bent al goed bezig zeg !
    wij hebben nog nix
    alleen kinderwgen gekocht .....
    maar in mijn hoofd ga ik ook al wel dingen vormen voor de kamer hoor ! het begint te kriebelen nu
    en nu ga ik echt bankhangen !
    toedels meiden en ik schrijf vrijdag zsm weer ha ha

Deel Deze Pagina