Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    @ Mili

Ik weet hoe je je voelt..
    Ik ben ook al een paar keer ziek gemeld geweest hiervoor.
    Ook ik voel me schuldig tegenover m'n collega's, we zijn maar een kleine afdeling (met z'n 3-en) en dan komt het hard aan als er 1 "wegvalt".
    Gelukkig zijn ze erg begripvol.
    Als het niet gaat, dan gaat het niet.

Mijn kindje gaat op het moment voor alles, hoe vervelend het nu voor mij en m'n collega's ook is.

Kop op, aan het eind hou je er iets heel moois aan over :D

2. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey

pooh dan hebben we het over dezelfde rollen hahah alleen die lange heb ik nog niet... denk dat ik die wel ga halen...

divi: ja ik hoop dat de angelsound komt vandaag maar zal wel morgen zijn... ga k maar van uit.. heb een ongelovelijke snot neus bah

andeere dames die ziek zijn beterschap en dames met stress rustig aan he :) lekker relaxen

ik wilde vandaag eigenlijk gaan zwemmen met cailynn maar het is al een beetje laat daarvoor kom net uit bed.. verder vandaag geen plannen denk ik.. zie wel wat voor een dag het wordt

oohja gisteren kwam er opeens visite die belde gelukig op dus mn man en ik snel huis op geruimd want het was me toch een zooi :oops:

3. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    All@
    heee meiden hier ben ik ook weer ! :)
    net terug van mijn werk en vanaaf lekker vrij genomen ! had magnetron bami gekocht maar die ligt in de prullenbak BAH wat vies was dat zeg .... :D
    Vanochtend gewogen en ben dan toch echt mijn 1e kilo aangekomen .. tja het zal nu wel sneller gaan nu alles weer lekker aan het worden is ...
    Ik heb vandaag ook eens e.e.a. na zitten kijken ivm zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof en laat 2 berekeningen maken op mijn salaris om te kijken of het de moeite is om 25 of 28 uur te blijven werken ik hoop 25 nl want ik moet dan al 2 avonden er van werken dus lang genoeg !
    wel ff rekenen of ik nu 6 of 4 weken van te voren wil stoppen wat gaan jullie doen ?
    behalve de meiden die zo ziek zijn natuurlijk maar hopelijk gaat dat snel weer beter :thumup:
    op mijn werk gaat veel veranderen dus het is moeilijk voor mijn baas om te zeggen hoe of wat maar de uren is voor mij niet bespreekbaar daar heb ik mijn keuze in gemaakt !

Pooh/christel; Gaan jullie die zwangerschapstarzan of rol ha ha ;) nu al gebruiken ? helpt dat met slapen ofzo ? hmmm hoe noemde fruitdruifje die ook al weer ha ha ha lekker hoor in bed hihihihihi

Natasja hoe is het met je meid ? al wat beter ... vervelend zeg maar idd ik heb ook erg last van mijn hormonen en mijn "oud" gedrag ik ben bang dat ik toch weer steekjes laat vallen en af en toe weer lekker dwangmatig bezig ben :( maaaaaar nog steeds wel 90% beter dan eerst !
    Kop op meid dikke buikenknuf voor jou!

Redone heb ik gister misschien bij Piet Paulusma wat wagens gezien ?

Nathalie al wat beter ?

Meiden die naar de VK moeten succes ! spannend en laat ff weten hoe het was ...!

En als ik iemand vergeten ben ... oeps..... ](*,)

en nu mijn haren wassen !

4. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Mili en vosje meiden rustig aan doen!

@ Emma ja dat voedingskussen is nu al lekker om met je hoofd op te slapen en zo langs je lichaam tussen je benen. lekkere ondersteuning!

@ nikkie lekker dat jullie een lang weekend hebben!

@ redone super mooie wagen! Hier vlakbij in Zundert hebben ze in september ook altijd een bloemencorso!

@ Emma even over zwangerschapsverlof. Ik ben vanaf eind janurai met verlof. Ik ga officieel 4,5 week van te voren, maar omdat de carnavalsvakantie ervoor ligt dus met 5,5 week (maar die week telt niet mee voor verlof) Ik ben dan tot begin september thuis. Eigenlijk zou ik 3 weken voor de zomervakantie nog moeten werken, maar ik heb de afgelopen jaren zoveel voorlichtingsavonden vrijwillig gedaan en hele wat vakanties de beesten gevoerd dat ik dat wel regel. Daarna wil ik voor 12 maanden 2 ipv 4 dagen gaan werken. In het onderwijs is het heel goed geregeld. Ik heb dat jaar maar een klein beetje minder als mijn gewone loon door betaald ouderschapsverlof en de ouderschapsverlofkorting bij de belastingsdienst(daar heeft trouwens elke werkende recht op! Is 3,75 per opgenomen verlofuur netto)Zie zwangerschap en werk forum. Daar staat een topic van mij en een berekening ;)

Het schooljaar erop wil ik denk ik 3 dagen gaan werken!

Verder ben ik heel blij. Ik heb mijn langste lesdag in kunnen korten. Ik gaf van 8.40 tot 16.20 aan een stuk les en heb de uren na 14.25 kunnen verzetten naar een andere dag. Pfieeeeeeuww wat een opluchting. Mijn baas vond het prima, maar ja die kent de wet ook wel en vind het al langh goed zolang de lessen draaien, want als zwangere hebben wij recht op een uur extra betaalde pauze per werkdag van 8 uur! ;)

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Vanmiddag bij de verloskundige geweest.
    En we hebben het hartje gehoord voor de eerste keer.
    Zo lief. Toch een teken dat alles goed gaat.

Manlief heeft de baby vandaag voor het eerst gevoeld.
    Ik voelde elke keer plopjes in mijn buik en mijn
    man kon deze ook duidelijk voelen.
    De verloskundige dacht ook dat het inderdaad de baby was.

Even over het verlof. Ik stop 6 weken voor de bevallingsdatum met werken.
    En na die tijd misschien nog ouderschapsverlof.

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Wow Pooh dat is wel super goed geregeld !
    zooooooo goed heb ik nog nooit gezien zelfs ha ha
    ik werk zelfs dagen van 8.30 tot 20.15 !
    en dan met 1.5 uur pauze ! ik zit wel maar ben toch hele dag bezig ....
    ik twijfel nog wat ik doe 4 of 6 weken .. hmmm maar ach het maakt allemaal weinig uit volgensmij !
    ik voel me nu goed zelfs super goed ! hoop dat ik het zo vol kan houden ben nog geen dag ziek thuis geweest maar je weet het maar nooit he !
    wil ook nog 2 of 3 weken vakantie nemen maar weet ff niet hoe dat het beste te doen is ... ik zal eens met mijn baas overleggen en kijken wat slim is !
    en ik zal eens gaan kijken naar een super tarzan voor snachts ;) ha ha
    Lolly wat super voor jullie zeg ! wouw net een treintje he !
    ik lag te huilen was het mijn eigen hartslag ha ha ach allemaal nieuw he ... :oops:
    ik ben ook overtuigd nu dat ik hem voel ik voel het wel zo vaak ! het is misschien vroeg voor de 1e maaja ik heb ook een mega buik dus waarom niet he !

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik voel me al een stuk beter dan vanmorgen ;)

8. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Goedeavond meiden,

Wat is het hier nog rustig?

@Cristel,
    Jeetje meis, ben je ook al zo verkouden? Steken jullie mij niet aan hier op het forum hihi.... Ik hoop dat je je verkoudheid snel kwijt bent meis.
    Ik hoop voor jou dat je nog 1 nachtje hoeft te slapen en dat de angelsound morgen binnen komt, zodat jij ook lekker kan luisteren naar jullie beeb.

@Emma,
    Dat is vies he die magnetron bami? Wij hadden het vorige week ook meegenomen, wij dachten ook makkelijk te eten, maar mijn maaltijd lag ook in de prullenbak, echt vies bah bah bah.
    Heb je nu wel wat anders gegeten?
    Wat betrerft het zwangerschapsverlof, ik denk dat ik tot 4 of 5 weken van te voren wil blijven werken. Ik wil dan als ik 4 weken van te voren stop, 2 weken na mijn zwangerschapsverlof nog vakantie dagen op nemen en als ik 5 weken daarvoor stop 1 week eerst mijn vakantie dagen opnemen, dan 4 weken zwangerschapsverlof, en dan 12 weken + 1 week vakantie erna.
    Moet eerst even kijken wat er mogelijk is. Mijn baas is nu 1 week op vakantie en volgende week wil ik toch echt even een gesprekje met hem aan gaan, voor wat de mogelijkheden zijn.
    Ik werk nu 5 dagen in de week en dan wil ik zeker 2 en een half of 3 dagen gaan werken. Eens kijken wat er mogelijk is....... Of net als wat Lolly zegt kijken wat er mogelijk is met ouderschapsverlof....

Dat is toevallig, ik zie net dat jij op dezelfde dag als mij bent uitgerekend.... hihi leuk zeg!

@lolly,
    Wat fijn dat alles goed was bij de verloskundige meis! Dus jullie voelen de baby ook al. Leuk is dat he?

@Nathalie,
    Ik ben blij dat je je wat beter voelt meis!

Vandaag weer begonnen na 3 weken vakantie. Pfff dat viel ff zwaar tegen. Wat ben ik nu moe zeg. Ik dacht dat ik uitgerust was na 3 weken vakantie, maar ben er nu al weer aan toe hihi......

Vandaag was ukkie zeer beweeglijk in mijn buik zeg. Zowat heel de middag het geplop in mijn buik en duidelijke schopjes. Iedere keer smelt ik helemaal weg, wat is dat leuk zeg.
    Nu is ukkie, net als mama, wat aan het uitrusten volgens mij haha.......

Ik kom zo nog even kijken meiden ...

liefs Divi

9. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Moest wel lachen vandaag,lekker weer en jas open.

(Heb altijd een vrij dikke trui aan en leren jas)

Nu dus een strak positie truitje en jas open.
    Binnen mum van tijd stonden de moeders op het schoolplein om me heen.

Naat ben jij zwanger? :) :) :) :) :)

1 kon ik er wel voor de b*k knallen :oops:

Jeetje Nathalie ben je zwanger?
    Jij hebt toch al 3 kinderen?
    Ik zeg ja klopt,dit word de 4e

Hoe oud ben jij dan zegt ze?

Kwam echt zo over van dat ik te oud zou zijn ofzo :(

Dacht bij mezelf "opzouten jij" :rolleyes:

10. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    bedankt voor de tip poeh! Heb ze al verkleind. Ga ze zo proberen op forum te krijgen.

Heb zo'n zin in herfstvakantie: lekker samen babyshoppen. De spullen die we nu hebben zijn via MP gekocht (meubeltjes kamertje, box, kinderwagen met maxi cosi) of cadeautjes voor m'n verjaardag (kleertjes, speelgoed, dekentjes, verzorgingstas, babyfoon). Van m'n ouders hebben we ook nog een groene klamboe/hemeltje gekregen (is een hele dure - heb 'm zelf gespot maar vond t een beetje te duur - dus verraste m'n moeder me ermee). Echt een hele mooie.

Ik slaap slecht omdat ik geen goede houding kan vinden en verder heb ik veel last van m'n rug, dus ik wou vanmiddag zo'n voedingskussen/rol halen bij de HEMA. Vorige week lagen er nog 2 en nu waren ze op! Ik baalde zo! Heb ik bij de prenatal maar zo'n mooi zacht boxpakje gekocht. We hadden eigenlijk afgesproken om samen in de vakantie allles te kopen, maar ik was zo chagga om dat stomme kussen.......
    Goede ervaringen met zo'n kussen?

11. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Heb trouwens hele zere keel (lsastig voor de klas). Ik weet dat ik geen hoestdrankjes en strepsils enz mag. Wat mag nog wel?
    Dacht trouwens dat je minder snel ziek werd als je zwanger bent, omdat je lichaam je dan extra beschermd......

Oh, en over het verlof. Ik heb deze week een paar keer gemaild met de Centrale Administratie daarover.
    Ik ga 4 weken ervoor met verlof, zodat ik erna in ieder geval 12 weken heb. Als de kleine 2 weken te laat zou komen, zou dat 2 extra weken opleveren. Als t te vroeg komt, blijft het hetzelfde alleen de periode na wordt langer en voor korter. Dan ga ik eind jan met verlof. Dat zou betekenen dat ik nog 3 tot 5 weken zou moeten werken tot de zomervakantie, dus ik moet dan eigenlijk wel verlof opnemen. In het onderwijs kan dat bijna niet; opeens voor 3 tot 5 weekjes (laatste 2 weken geen les, maar vergaderen, bijv over leerlingen die je een half jaar niet gehad hebt.....) terugkomen. Dan hoef ik dus pas begin volgend schooljaar te beginnen. Wel raar hoor! Zo lang (dat vind ik dan waarschijnlijk nog kort ook met allle drukte)!
    Het ouderschapsverlof moet 2 maand ervoor aangevraagd worden, dus dat doe ik pas na de bevalling. Dan weet ik pas of ik 3, 4 of 5 weken verlof moet nemen tot de vakantie.
    Ingewikkeld hoor. Al die keuzes.
    Wat is voor jullie reden om 6 weken ervoor al te stoppen? Mijn keuze is 4, zodat ik erna meer tijd met de kleine heb.

12. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Wie van jullie voelt de beeb al?
    Ik vind dat de meeste van jullie al een mooi rond buikje hebben.

Ik heb wel een buik, maar niet zo'n mooi bolletje, kijk maar in mijn album! :oops:

13. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Heb trouwens fikse keelpijn (lekker als je voor de klas staat.....
    Ik weet dat ik geen hoesdrankjes en strepsils mag nemen en de meeste keelsnoepjes ook moet laten staan, maar wat mag eigenlijk wel? Naast melk met honing natuurlijk.....

Over het verlof: ik ga, denk ik, 4 weken ervoor, zodat ik geen 10, maar 12 weken erna heb. Als de kleine een week eerder komt, heb ik nog steeds 16 weken, maar dan 3 ervoor en 13 erna. Komt het kindje later, krijg je er gewoon dat bij. Dus 2 weken na de datum: 18 weken verlof in totaal.
    Ik kies er dus voor om 4 weken ervoor te stoppen zodat ik meer tijd heb met m'n kindje. Wat is voor jullie de reden om 4 of 6 weken ervoor te stoppen? Ik twijfel nog een beetje.....

14. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Er zijn wel hoestdrankjes wat je mag hebben.Ik moest een paar week ook erg hoesten en toen heb ik tabletjes gekregen en de vrouw van de apotheek zei anders kan je ook altijd een verzachtende hoestdrank nemen want dat mag je ook hebben als je zwanger bent.
    Anders even langs apotheek gaan voor advies

15. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    gelukt met foto's! Dankzij pooh!

16. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    @ emma ik heb geen idee of het te zien was bij piet paulusma maar de optocht werd in roden gehouden en het thema was passie.

17. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Als het me gaat lukken wil ik ook doorgaan tot 4 weken ervoor. Idd ook met het idee : dan heb ik erna iig 12 weken.
    Als ik/mn lijf het trekt tot 4 weken ervoor, dan heb ik liever wat extra tijd als mn kindje er is :)

18. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Dat heel goed hoor dat je het nu al voelt.
    Is voor ons ook de eerste maar volgens de verloskundige
    kan dat heel goed hoor dat je het nu al voelt.

19. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb de angelsound binnen en had gelijk het hartje gevonden nou ik weer helemaal blij :)

over zwangerschaps verlof heb ik niet nodig hihihi werk niet ben huisvrouw..

nathalie nou vind dat wel een beetje rare reactie hoor omdat je al 3 kinderen hebt mag je geen 4e ofzo.. wat raar/... wij willen ook 4 kinderen.. en asl je op je 34e je 4e krijg vind ik dat echt niet oud hoor..
    laat ze lekker kletsen

ik benniet echtverkouden heb alleen sochtends een snot neus

20. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen

Deel Deze Pagina