Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Beccaatje vervelend dat ik voor je dat ik de zoveelste ben die je niet gelooft, maar dat is toch niet mijn probleem! wat kun jij onterecht reageren zeg. (Verder laat ik het hierbij, want heb er zo geen zin in)Waar ik de wijsheid vandaan haal...Dat is me nl verteld op mijn werk door personeelszaken afgelopen week! Maar het kan mss per cao verschillen. Dus zullen we allebei wel gelijk hebben.

2. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Als u ziek wordt, kan dit gevolgen hebben voor de afspraken die u met uw werkgever hebt gemaakt over de ingangsdatum van uw zwangerschapsverlof en bevallingsverlof. Als u langer dan zes weken voor de vermoedelijke bevalling ziek wordt, begint uw verlof zes weken voor de bevalling. Afspraken met uw werkgever over de gewenste ingangsdatum van het verlof vervallen dan. ;)

Dit heb ik gevonden..

3. Tassie90

Tassie90 Actief lid

18 mei 2007
    109
    0
    0
    Office Manager
    Hoi iedereen...
    Sjoe-sjoe, merkt wel dat er al vrouwen zijn met "horror-monen" :)

Twijfel ook of ik inderdaad de kleine voelt. Soms denk ik van wel.
    Verder gaat het goed, ik voel me goed en het heel veel energie. Kan nu weer goed en lekker eten.

Iedereen die ziek voelt.....heel veel sterkte en beterschap.

Ik zou ook liefs willen doorwerken tot 4 weken voor het datum, maar moet nog afwachten of het gaat tegen die tijd.

Fijn dag iedereen!

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik horrormoon mij helemaal vierkant

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hellow :)

ben ik ook weer ben weer wakker....

en i love the angelsounds hahaha.. gewoon handig. gister was geweldig om even te horen..

ik snap niet waar al die mensen zch mee bemoeien dat ej weer zwanger bent ik dcaht dat jongere mensen daar meer last van hadden omdat ze je dan te jong vinden maar schijnbaar is bij iedere zwangerschap wel iemand aan het zeuren.. pff kan daar zo boos om worden.. ach ja helaas kun je er nik saan doen maar op die momenten maak je je toch el boos..

nou ik heb net een uitbrander tegen mn man gehad wel zielig.. maarja.. zeg zo naar sorry...

en vond wel bacaatje dat je iets te fel tegen pooh reageerde... wantze had er nog een winkje achtergezet maar ja dat is weer het nadeel van lezen.. en wel vervelend dat niet veel mensen je geloven maar dat is bij maart mamas toch niet zo?
    nou ja hoop dat het weer gezellig wordt :)

ooh en iemand vroeg over avond eten ja ik ben soms ook zoo misselijk krijg het niet naar binnen ik eet nu ook smiddags warm :) dat scheelt wel...

6. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hey allemaal,

Zit me vandaag helemaal lens te forummen :)
    Voel me ontzettend moe.. :(
    Maar ik probeer overdag niet te slapen, anders ben ik weer de hele nacht wakker.

Vandaag heb ik voor het eerst in 3 weken mezelf weer nuttig gemaakt en 3 uurtjes vanuit thuis gewerkt. Was toch vrij zwaar.. Maar we gaan het morgen gewoon weer proberen.

Ik voel m'n baby'tje ook al.
    Het is m'n eerste kindje, maar ik ben ervan overtuigd dat het hem/haar is :D
    "plopjes", "borreltjes" en "zenuwtrekjes"..
    Zo kan ik het het best omschrijven.
    Heb al een flinke buik gekregen en ik ben er ontzettend trots op.

Straks mn mannetje is vragen of we wat mooie foto's kunnen maken (als hij op tijd thuis is).

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi meiden !
    hier weer gewerkt en nu lekker morgen dagje vrij ! mmmmm ik ga eerst een uitslapen hoor !
    vandaag heb ik echt mega vaak de beeb gevoeld .. zo leuk ha ha gisteravond in bed wou ik het hartje ff luisteren maar nix te vinden wel veel gewoel en gedraai en mijn man stapt in bed ik geef hem een oordop en ja hoor ! ha ha de grapjas liet zich ff horen ! :) :)
    morgen verklaring ophalen voor mijn werkgever hij wil hem nu wel hebbben en ik heb voor mezelf al e.e.a. uitgezocht mbt mijn zwangerschapsverlof ik ga er vrijdag ff over babbelen en hoop dat het ok is ik stop 5 weken van te voren en neem nog 2 weken erna vakantie en dan ouderschapsverlof ... ik hoop dat ze het OK vinden ! denk het wel ...

ik ga morgen maar eens voor zo'n voedingskussen kijken dat lijkt me ook wel wat voor snachts... ik heb het nogal in mijn rug misschien ligt dat beter en heb ik gewoon 2 tarzans in bed he ! ;) ;)

oh en fruitdruifje je beebje een nakomertje ? je dochter is 5...... misschien hebben die mensen koorts ofzo waar slaat dat nou op !
    en meiden met hormonen wel lief zijn voor elkaar he ! ik vind het hier net zo leuk en gezellig dus niet :c:
    knuf emma

8. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh daar is eer leven bij de maart mamas hahaha. grapje..

vandaag wordt een heerlijek dag .. mn man ik en cailynn gaan strax lekker picknicken in het park.. wordt zon 25-27 graden dus heerlijk weer..

u is het nog wta fris maar het begint warmer te worden..

ik moet dat ding ook nog steeds halen.. maar ja doen we volgende week wel.. :) die tarzan bedoel ik he

hoelang duurt ouderschaps verlof? vroeg het me gewoon af.. zwangerschaps verlof is dus 8 weken?

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    heeee meissie hoe is het met je rug?

hier duurt dat 16 weken en gelukkig heb ik nog heel wat overwerkuren staan dus ik kan nog lekker veel vakantie nemen als de beeb er is ik zou zelf een dag vrij kunnen nemen en dan bijna geen ouderschapsverlof kunnen nemen maar ik wil toch de uren laten staan voor als er iets is ...

oh meid ik wou dat het hier ook zo lekker weertje was maar de herfst is begonnen hoor ... bah
    en ja ik dacht ook gelijk aan de tarzan hoor ha ha ha ;) ;) ;)

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    haha ja met n rug de ene dag beter as de andere dag maar echt goed is het ook weer niet ach ja moet nog 6 maanden dus wen dr maar aan hahaha.. alleen ook erg veel last van banden pijn pffff. maarja daar had ik wel opgerekent...

ooh dus in nl is dat goed geregeld.. ja ik werk niet hier dus ik maak me er niet druk om.. maar vroeg het me af :)

jij bent alweer bijna 20 weken joh emma ben jaloers hahaha..
    wanneer moet je weer nar de vk?

nou ik moet eten maken voor mn meissie.. ze heeft honger

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi Vosje!

Das waar...
    Heb je ook gelijk in maar ja moeilijk is het wel.
    Maar ,mn beeb gaat echt voor.
    Heb morgen een gesprek met mn leidinggevende!
    Duimen voor mij dus!

Liefs,
    Mili

12. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hai meiden,

Even over het ziek zijn voor je verlof en wanneer je dan moet stoppen: ik heb met de zwangerschap van mijn zoontje in de vierde maand een ongeluk gehad. Daardoor eert volledig in de ziektewet geweest en daarna gedeeltelijk. Mijn werkgever zei dat ik daarom ook 6 weken van te voren moest stoppen. Heb ik dus ook gedaan. Heb er daarna nog 2 weken vakantie achter aan geplakt.

Ik wil nu 5 weken van tevoren stoppen. Tenminste als alles goed gaat verder met mijn rug. Heb namelijk bekkenklachten. Doet af en toe behoorlijk zeer, vooral met lang gelegen te hebben, lang gezeten te hebben en lopen. Ga nu naar de fysio en dat helpt wel gelukkig. Volgens haar moet het nog helemaal goed komen.

Wil ook namens mij fysio zeggen dat je na de bevalling echt iets aan je bekkenbodem moet doen. Daarmee bedoel ik oefeningen. Is allemaal slap geweest en losser en het moet weer strakker worden zeg maar. Als je dit niet doet krijg je urineverlies en kan zelfs op latere leeftijd je bekkenbodem verzakken. Als ik het goed zeg. Ik heb dat namelijk niet zo gedaan na de bevalling van mijn zoontje en nu heb ik af en toe urine verlies. Alleen maar als ik hard moet lachen of moet niezen gelukkig. Volgens haar moest dit ook met oefeningen weer goed komen.

Groetjes Bianca

13. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ mili ik ga heel hard voor je duimen! ;)

@ Emma en cristel ik moet ook nog steeds zo'n tarzan halen! :)

Gelukkig al weer 2 daagjes hoofdpijn vrij! :D

@ iedereen wilde toch nog even kort zeggen dat er van mijn kant nooit de bedoeling is geweest iemand in twijfel te trekken. Doet pijn dat iemand zo fel en bot kan reageren, ik ben zo juist helemaal niet. Ook niet onder invloed van hormonen ;) Ik zal verder op diegene niet meer reageren, want wil dit niet nog een keer...ik vind het hier nl ook veeeeeeeeeeeeeeel te gezellig met jullie allemaal! :D

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Euh heb ik iets gemist? Tarzan halen? :-k :)

15. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Nathalie :) :) :) :) :) ja maar aan die tarzan moet ik nu niet denken hoor :) :) :)

16. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ooooooooooooooooooooooooh whoehahahahaha

17. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Ik stond op het punt om allerlei dingen op te schrijven........in de trant van:

GRMBL#@$%^&*KT ! :evil:

Maar toen las ik "tarzan"en moest ik hard lachen...ik dacht meteen: Ach, laat ook maar waaien....

Die tarzan heb ik erin gegooid...in de vriendenkring noemen we zo'n voedingskussen/rol een tarzan, hahahaha :D

XXFD

18. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    @ bianca mag ik vragen wat je precies voelt met die bekkenklachten?
    Ik heb namelijk al een paar dagen wat last van de rug onderin en ik heb zaterdag best veel gelopen en had ik ook last van de rug en ik kreeg pijn onderin in mijn buik thv schaambeen zeg maar en als ik me omdraai in bed 's morgens dan heb ik last in mijn zij.Zal dat een beginstadium zijn?
    Heb bij alledrie de zwangerschappen geen last gehad.

19. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi Redone,

Ik voel eigenlijk bijna constant een zeurende pijn onderin mijn rug. Echt het gebied van je bekken zeg maar. Als ik op mijn rug lig verga ik echt van de pijn en kan ik bijna niet overeind komen. Verder voel ik het dus veel na lang liggen, lang zitten en met het lopen.

Weet niet of wat jij voelt ook bekkenklachten kunnen zijn. Anders moet je het even navragen bij je vk.

20. nessie

nessie Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Brugge
    Dag mensjes allemaal.

We zijn deze avond naar de gyneacoloog geweest voor de derde keer en gelukkig was ons kleintje héél actief!
    De gyneacologe had het moeilijk om te volgen en het hartje te vinden!
    :D :D
    Was wel héél grappig.
    Ik loop al de godganse dag naar het toilet om te plassen of toch als ik denk te moeten plassen. Deze avond vonden we de schuldige. De baby zat heel leuk constant tegen mijn blaas te trappen... :D
    En uiteindelijk vroeg ze of we het geslacht nu willen weten of pas bij de bevalling. Daar moesten we niet lang over nadenken. Dus bij deze is ons vermoeden bevestigd. Ik hou het nog eventjes geheim..We zijn alletwee dolgelukkig!

Ik wou dus eventjes mijn blijheid met jullie delen. Er staat een 'smile' op mijn gezicht tot achter mijn oren :D

tot later
    xxx
    nessie

Deel Deze Pagina