Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    jeetje vosje, een echte buik!

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Ik heb voor het eerst heerlijk geslapen! De therapie voor mijn nek van de kraker is aangeslagen, dus hoofdpijnvrij nu. En de tarzan heeft heerlijk ondersteund. Echt super zo! :D

@ Vosje je hebt idd echt een mooie ronde buik! Ben er maar trots op! ;)

3. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Goeiemorgen dames,

@Natasja, ik wil je ook heel veel sterkte wensen, helaas heb ik ook ervaring gehad met een depressie. Ik hoop dat je door middel van een psych. beter in je vel gaat zitten.

Net terug voor een apk bij de gyn. en alles was weer goed! Weer een echo gehad... Dat is wel 1 voordeel als je te zwaar bent, je krijgt vaker een echo :)
    Over twee weken krijgen we de 20 weken echo, spannend!

Ik heb erg gelachen over die tarzan verhalen. Ik ga van het weekend er ook maar een halen. Ik kan me bijna niet omdraaien in bed omdat mijn schaambeen dan zo'n pijn doet.

Liefs Diaantje

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi dames!

Ja ik ben ook blij met het advies van de arbo. eerst baalde ik wel dat ik niet minder uren kreeg maar snapte het wel.

Is ook zo, kan wel minder uren gaan werken maar als de druk niet minder wordt dan moet ik alleen nog maar harder lopen. :)

En inderdaad als het niet voldoende helpt dan moet ik gewoon minder uren gaan.

FF over pijntjes...weet even niet wie het vroeg, maar herken het wel:

Haha met name bij het niezen of hoesten. En als ik dus teveel doe dan krijg ik ook wat pijn.

De VK gaf aan dat dat harde buiken kunnen worden verder in de zwangerschap..maar omdat er nu (bij mij in ieder geval) nog niet echt een buik is...heb je dan ook wat meer pijntjes na inspanning.

Maar zolang het niet te heftig is kan het geen kwaad.

Maar toch slaat ook bij mij soms de onzekerheid toe: :rolleyes:

Ik bedoel ben nu bijna 16 weken en heb dus afgelopen vrijdag harte gezien gehoord en de kleine was druk aan t koppeltjes duiken. De kans dat het nog mis gaat is heeeeel klein toch? :rolleyes: :) haha gek he?

K ga vandaag lekker relaxen met mn man ff shoppen en spelletjes doen etc.

Nou liefs en knuf,
    Mili

5. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    wie weet of je honing mag eten?

er staat op het potje: niet geschikt voor kinderen onder de 1 jaar

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Buddy ik heb nog nooit gehoord dat wij zwangeren geen honing zouden mogen! Ik eet het ook gewoon! ;)

7. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Mooi buikje Vosje!

IK ben nog steeds ziek. Nast gewone griep ook zware hoofdpijn en misselijk. Eigenlijk kan ik nu niet eens forum lezen, maar wou even iets doen. Ga zo weer naar bed........

Ook hier onzekerheid. Wordt steeds groter, omdat ik de beeb nog niet voel, terwijl anderen dat al veel eerder voelen. Dinsdag over een week weer gyn en anderhalve week later de 20 weken echo......Ook hier veel pijntjes etc (zwangerschap en niet griep). Maakt onzekerheid wel groter.

Vertelde mijn man gister dat we het voedingskussen Tarzan noemen. Hij vind ons vreselijk gekke hcg dames....haha

nou, ga naar bed......

8. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Bianca beterschap! Ik voel ons beebje ook nog niet hoor! ;) En toch hoor ik elke avond het hartje kloppen en hummeltje bewegen! :D Dus hoeft echt niks te betekenen! Zijn veel meiden die pas tegen 20 wkn wat voelen! ;)

9. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    goedemorgen

Ik voel me ook niet lekker.Gisteravond op tijd naar bed gegaan en vanmorgen ben ik mooi blijven liggen.Mijn mannetje heeft de kids naar school gebracht.Na een douche ben ik wel iets opgeknapt gelukkig.
    Was ook weer erg misselijk.Balen hoor.

10. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Kenzo, dat gevoel heb ik ook elke keer. Eerst ben ik helemaal happy en dan na een week word ik weer onrustig haha.
    Maar ik denk nu de beeb af en toe te voelen dus dat stelt al wat gerust idd. Vind mijn buikje vergeleken bij sommigen hier nog echt bescheiden. Maar goed dat kan zo veranderen. Bovendien kan ik nu nog op mijn buik liggen dus dat scheelt. Al ligt het niet superlekker meer. Ik slaap trouwens ook veel op mijn rug. Dat schijnt straks niet meer te mogen maar ik heb er nu nog niet echt last van. (je kan dan een ader afknellen waardoor je hersen te weinig zuurstof krijgen).
    Vosje: mooie buik al hoor!

Gister twee supermooie broeken gekocht!
    Een stretch pantalon en een zwarte broek met borduursel op de zakken van Noppies. Ze waren iets duurder maar zaten heerlijk.
    Dus nu alleen nog de spijkerbroek dan ben ik klaar. Bovenkleding vinden is niet zo'n probleem. Tunieken zijn in de mode en veel is van stretch stof dus die kun je de eerste tijd nog wel dragen.
    Nog wel een leuke gestreepte tuniek bij Miss etam gekocht. Wel positie mode. Dus ik was weer helemaal happy.
    Kan niet wachten om de wereld mijn buikje te laten zien haha.
    Hebben sommigen al een idee hoe ze gaan dragen? Ik bedoel dus de buikvorming. Over de breedte of mooi rond?
    Of kun je dat nu nog niet zien?

Oh ja even voor de moeders onder ons: kan ik het beste rompertjes met lange of korte mouw (of zonder) kopen?
    Aangezien begin maart nog winter is twijfel ik daar over. Of kleed je je baby met bovenkleding wel warm genoeg aan?
    Het kan heel koud zijn begin maart maar ook al voorjaar.
    Ook over de maat twijfel ik. 50/56 is standaar maar ik ken ook wel meiden waarbij de baby gelijk een grotere maat had. Daar sta je dan straks met al je leuke kleertjes. Balen!

11. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    hoi nikkie,

ook een kindje van 8 pond draagt eerst nog wel 56.

ik zou er gewoon een paar halen in maat 50/56.

een paar zonder mouwen en een 2 met lange ofzo. heb ik ook gedaan.

ze hebben ze nu bij de HEMA in de aanbieding, zijn erg mooie rompers en blijven erg goed in de was , ook na meerdere kindjes.

de echt goedkopere bv van de zeeman, trekken vaak ontzettend scheef..

ik ben dus van de week bij de hema geweest en heb ze daar gekocht voor een leuke prijs! :D

12. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    oja, ik vind persoonlijk de rompers met halve/korte mouw niet prettig, tenminste niet van de goedkopere merken, vaak worden ze heeeeeel wijd aan de bovenkant. heb vaak gezien , dat die van de kruitvattrekpleister bambino/funny bunny, er eerst heel leuk uitzien, maar kijk je na een paar keer wassen nog eens. dan blijft er niet veel van over.....

mijn ervaring is dat die zonder mouw mooier van pasvorm blijven. al valt het met die van de hema volgens mij wel mee....

13. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Buddy: Je mag gewoon honing eten hoor, ook buiten-europeaanse. Alleen je beebje mag in het eerste jaar geen honing ivm infectiegevar. Maar jijzelf en je placenta houden eventuele schadelijke stofjes tegen! Lekker aan de thee met honing dus... haha!

@Mili: Gelukkig ben je een beetje blij met het gesprek van de arbo, je hoort ook wel eens anders.

@Vosje: Mijn god, wat een toeter al! Wees er maar lekker trots op hoor!

Hier alles op zich wel oké, vanmorgen hebben ze een kies verwijderd omdat ie helemaal ontstoken was. En doordat ze geen foto's mogen maken hebben ze 'm maar weggehaald en krijg ik na mijn zwangerschap een kroon (dacht dat ze dat alleen bij oude mensen deden, niet dus, haha) Wel naatje hoor, ben altijd erg zuinig geweest op mijn tanden en kiezen. Maarja die pijn die ik had en de slapeloosheid zijn volgens mij ook superslecht voor de baby, dus ik neem het maar voor lief.
    Fijne dag iedereen!

Daag, Flientje

14. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Lievebeestje: Helemaal met je eens over die rompers! Alleen die van hema blijven een beetje in vorm, die anderen worden heel lelijk en wijd. Zeker als je ze in de droger doet, worden ze zo lelijk. En ik vind dat gefriemel met die armpjes van zo'n kleintje ook zo eng, ik gebruik zowieso mouwloze rompertjes. ghehehehehe
    Liefs, Flientje

15. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    oh , dames, ik zal even een nieuwe "buik" foto plaatsen, hihihihi.

van vandaag bijna 16 weken

ben benieuwd wat jullie er van vinden hahaha

16. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hoi dames, met mijn nog alles goed hoor!

Gisteren bij de VK het hartje gehoord!

En vriendlief en ik gaan trouwen. 21 November wordt de grote dag!

1 nov. krijg ik een echo op een school. De studenten moeten leren echo's te maken en zochten nog slachtofers. Mijn 20 weken echo laat ik dan denk ik met 22 weken maken, anders is het zo snel op elkaar.

Natasja, doe rustig aan meid en neem de tijd voor jezelf! Dikke knuff!

Verder beterschap voor de meiden die zich niet helemaal fit voelen.

Ik ga vanavond ook een tarzan halen! Ben helemaal overtuigd door jullie verhalen.

17. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    @ Maranka Van harte gefeliciteerd meid met je voorgenomen huwelijk.

18. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    de foto staat in mijn album. , kijk en vergelijk met die van 6 weken.....

ik wilde nog even reageren op de meiden die zich niet zo goed voelen op het moment, heel veel sterkte en of beterschap gewenst.
    denk vooral even lekker aan je zelf en je baby.....
    knuffel..

19. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    maranka , gaaf joh dat je gaat trouwen! gefeliciteerd!

20. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Maranka: wat leuk zeg dat je gaat trouwen! Gefeliciteerd!

Lievebeesje: hmmm nog niet echt veel te zien he ;) Dacht al dat ik de enige was maar ik heb toch wel iets meer buik haha. Maar ach wat geeft het, het zit er toch echt he ;)
    Je bent nog mooi slank ;)

Over die rompertjes: ja toevallig net van de mouwloze gekocht bij de hema deze week. 2 pakken met 2 rompertjes vanaf 5.50.
    Ook heb ik van die hydrofiele luiers (doeken) gehaald. Dat scheelde 4 euro voor een pak en ik had ze op de kraamlijst zien staan.

Deel Deze Pagina