wij , mijn mama en ik zijn gisteren wezen babyshoppen. beetje ideen opdoen voor de babykamer, en omdat ze nu bij veel winkels opruiming hebben zijn we toch maar gegaan! we zijn in hellendoorn geweest bij de babydump. leuke winkel veel mooie kamertjes! kreeg daar nog een leuk doosje met allerlei leuke dingen erin. heb daar wat slabbetjes en een mutsje van feetje gekocht. daarna naar enter geweest voor het babypark, WOW! das wel een aanrader hoor! mooie winkel en groot veeeeeeeeel en groot assortiment! daar stonden een paar showroommodellen , waarvan ik er 1 eiegenlijk wel heel mooi vond. een commode en een ledikantje. voor een heeel leuke prijs. heb hem gereserveerd. morgen ga ik met mijn vriend even terug om te kijken of hij hem ook wat vind. in de folder vond hij hem in iedergeval mooi. stom , wilde eigenlijk nog helemaal geen kamertje kopen , maar voor een leuke prijs laat ik hem nu niet meer staan... oja en daarna zijn we nog naar hengelo gegaan naar de prenatal. daar is de maxicosi nu in de aanbieding , voetenzak ook. was een zwarte en die wilde ik graag , dus die hebben we maar meegenomen! geslaagd dagje dus!
@ nikkie, er is idd nog niet echt iets te zien, hihi, maar eerlijk gezegt vind ik dat nog helemaal niet zo erg. kan me nog goed bewegen en vind dat ook wel lekker eigenlijk. zal binnenkort van zef wel komen! hoor de beeb wel heeel goed bewegen en soms voel ik al een plopje. het hartjeis ook erg krachtig. heb wel het idee dat mijn baarmoeder al halverwege mijn navel zit. met 20 weken moet ie ongeveer rond je navel zitten dus dat klopt wel... volgens de mevr van de echo, zat de beeb ook helemaal onderin, dus dat verklaard ook een hoop.
Hoi Maranka, is je 20-weken echo tevens de medische screeningsecho? In dat geval kun je volgens mij niet wachten tot 22 weken. Ik kreeg in elk geval te horen dat het binnen een aantal dagen rondom die 20ste week moest vallen, om een aantal dingen goed te kunnen beoordelen. Misschien vergis ik me, maar vraag het voor de zekerheid even na bij je verloskundige!
Goedemiddag mama's Ik heb weer heerlijk geslapen maar niet lang genoeg, mannetje moest naar de badkamer waardoor ik wakker ben geworden. Kon daarna niet meer in slaap geraken. Mannetje heeft ons frummelke vandaag voor het eerst gevoeld, hij vond het echt geweldig. Toen hij zijn hand op mijn buik legde ging ons frummelke er zich tegen aan bollen. Heel fijn om te voelen. Voor de rest gaat het hier goed op pijn van mijn bekken na dan. Ik ben niet meer misselijk en moet ook niet meer spugen. @Vosje je hebt al een heel mooi bol buikje, geniet ervan. Dit was het voorlopig weer zo een beetje . Knuf van zuurtje
Siep mijn gyn heeft gezegd tegen me dat de 20 weken echo het beste tussen de 20 en 24 weken gebeurd. Eerder kunnen ze nog niet alles zien en daarna kunnen ze ook niet meet alles zien omdat de beeb te groot wordt. Knuf an zuurtje
Nou, kijk aan. Dan zit ik goed met mijn ruim 22 weken als de echo plaatsvindt. Mogen ze het geslacht nou ook zeggen? Liefs, Flientje
ikzelf vind lange mouwen wel heel warm ogen. Hangt ook een beetje van de grote van je kindje af hoor, zwaardere kindjes ogen ook minder koud. Ik ga voor maart (en verder) rompers met halve mouwen kopen, dan kan ik met de kleding wel rekening houden met de buitentemperatuur. Als je het in huis heel koud hebt boven dan zou je lange mouwen kunnen doen. Maar ik vond het nogal een gepriegel met het kleine kind. Over de maat kan ik kort zijn, ik ga er weer van uit binnen 2 weken uit maat 56 te zijn dus ik koop geen 50/56. Maar ik ga ook uit van een grote baby. Als je uitgaat van een gemiddelde baby kan die vaak wel een tijd in maat 56.
ze mogen het geslacht zeggen, maar ze gaan er niet specifiek naar kijken (bij de SEO dan he). Dus als je kindje niet lekker ligt zul je het niet weten helaas....
Helemaal eens! De kleding van de hema ziet er wel sneller verwassen uit (ik gooi ook alles in de droger) maar de rompers, echt waar, top! Zeker net zo goed als van de prenatal, maar minder duur!
hahahaha, ik ook niet hoor! voel wel dat er hard gewerkt word daar binnen , maar wat zien homaar! ben ik de enige die er nog zo plat uitziet? of zijn er nog meer met zo'n buik?
mijn eerste was niet al te groot, begon pas bij 24 weken echt te bollen. Nu al wel wat. Zal eens een foto zoeken.
ik zie hem idd, ook nog een beschaafd bolletje. ik maak me er ook niet druk om hoor, maar vind het zo grappig die enorme verschillen!
@Beccaatje: een mooi buikie hoor! ff over het geslacht, maar duimen dat de baby lekker met zijn/haar beentjes in de weer is, want ik wil het echt wel weten. Ben echt zó benieuwd! Mijn buik begint ook zwangere vormen aan te nemen. Volgens de vk waar ik gisteren ben geweest komt de baarmoeder tot halverwege mijn buik, zo'n 2 vingerkootjes onder mijn navel. Maar helaas heb ik geen mooie buik. Hij was al helemaal uit model door de vorige zwangerschap, maar nu er dus weer iets in groeit ziet het er nogal vreemd uit. Naja, niks aan te doen.
eind van volgende maand weet ik wat het is! ik kan ook echt niet wachten, ben zo nieuwsgierig! Kan dan ook concreet plannen gaan maken enzo. Hebben ook nog geen naam bedacht.
Hey meiskes ! Zo, ff een postje van mij. @Beccaatje : wat een mooi buikje ! (en lijntje...pieuw) Ik heb alles gelezen, maar even geen fut om overal op te reageren...sorry... Ben vandaag begonnen met Floradix (ijzer) en zoute drop (lage bloeddruk) en heb ook maar een bril aangeschaft, want ik zag zo super onscherp, dat ik hoofdpijn kreeg. Die drop helpt wel wat tegen de duizeligheid, dus da's fijn ! Ben wel wat moe vandaag... XFD
lievebeestje, wat een beschaafd buikje nog! Geniet er inderdaad nog maar even van straks kan je je amper bewegen met een dikke toeter! Hij zal nog lang genoeg dik zijn haha.
Wat leuk Maranka! Gefeliciteerd meid! Hoe ga je dat doen met je trouwjurk, want nu al passen heeft weinig zin denk ik, je groeit maar door! Maar wel super leuk dat jullie gaan trouwen, en heel bijzonder met je kleintje er een beetje bij