Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje76

Roosje76 Actief lid

30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Hier ook weer opgeknapt, na een paar dagen griep. Dus weer klaar om morgen aan t werk te gaan :rolleyes: Bleh, kijk nu al uit naar zwangerschapsverlof. Net maar even een weekendje weg geboekt naar de Veluwe, heerlijk, we gaan over twee weekjes. Hebben jullie ook zo het besef dat dat soort dingen straks wat minder spontaan kunnen? Dat het leven er anders, misschien wel heel anders, uit gaat zien?

2. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Jawel, maar je gaat het juist veel meer waarderen als je eens lekker een weekendje weg bent. En de Veluwe is nóg mooier als er een klein hummeltje bij is hoor!

3. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Weet je, meiden (die de eerste gaan krijgen) even een reactie op de Veluwe ;)

Er kan zoveel meer mét een kleintje als je denkt. Misschien denk je nu...dat kan straks niet meer....en dat ook niet....

Ik geef even een kleine opsomming van onze uitjes in het eerste jaar van onze dochter:

2 maanden oud: Op wintersport, 1000 km naar Frankrijk. Ging perfect. Je wordt zo handig. 1 x keer geoefend met een ritje naar zeeland (flessenwarmer mee etc)

5 maanden oud: Mee naar het jazzfestival in de rugdrager. wat een ervaring ! Met zn allen gezellig op het terras. Eentje rijdt, dus die drinkt toch al niet. tip: 1 persoon alcoholvrij met een kleine erbij.

en verder...naar de stad om te shoppen.....dagje amsterdam.....naar zee.....uit eten......naar vriendinnen.....sporten (de grotere sportscholen hebben een creche en anders oppas zoeken)

Het kan echt voor 99% allemaal nog hoor ! Je moet het alleen wat gestructureerder aanpakken. Spulletjes mee...vooruit denken

Kinderen zijn enorm flexibel en passen zich veel makkelijker aan dan je denkt. Natuurlijk moet je het niet overdrijven. Na drie late uitjes is een kindje extra moe, dus dan krijg je meteen "de rekening" (slechter eten, meer huilen etc)

Plan daarnaast 1x per jaar (of meer, als je kan) een uitje voor jou en je partner. Dat kost misschien moeite, maar het geeft enorm veel energie.

Wij merkten daarnaast dat onze wereld zich vanzelf aanpastte. Vrienden kregen ook kids en de uitjes veranderen dus qua behoefte. gewoon gezellig bij elkaar op bezoek aan de borrel en de kaasjes werd steeds leuker. Vonden wij.

Het voordeel van toch wat proberen te ondernemen hebben wij gemerkt. Onze dochter is supermakkelijk geworden. En....je wordt zo creatief.
    Verschonen op de achterbank in de file op de route du soleil kan namelijk ook, hihihihi ;)

XFD

ps ik ga zo vertrekken naar mn nieuwe baan.....spannend !

4. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Hello dames,
    Een dag niet geweest en ik moet meteen drie bladzijdes lezen...
    Er wordt heel wat afgekletst hier haha gezellig hoor!
    Leuk dat er al zoveel met de babykamer bezig zijn, wij zijn eerst nog druk met de zolder want daar gaat onze middelste slapen en ik wil ook eerst weten of het een jongen of meisje is, heb namelijk geen idee welke kleur ik wil!

Verder nog een reactie op fruitduifje, ik sluit me volkomen bij haar aan, wij hebben er om het weekend 4 en we doen van alles. Ik heb mijn baby`s vanaf het begin overal mee naar toe genomen en zo krijg je echt makkelijke kids hoor! Dus geen zorgen, het is alleen maar leuk om al die dingen die je normaal met je mannetje deed nu ook met de kleine te doen, dubbel genieten dus!

Ellen, wat lief dat je ons zo op de hoogte houdt, fijn dat het beter met je gaat. We blijven duimen voor je!

Over tarzan, ik heb hem wel in huis maar heb er nog niet mee geslapen, ik slaap zo onwijs goed dat ik er nog geen behoefte aan heb. Tegen de tijd dat ik slecht ga slapen pak ik hem erbij!

Christel, jammer dat iedereen zo ongeinteresseerd is, ik merk dat niet zo, dit wordt de 5e maar iedereen is razend enthoussiast! Misschien dat dat komt omdat het onze eerste is, mijn man heeft 2 kinderen en ik ook dus nu eentje samen. Is misschien toch anders!
    Maar ja trek je er niets van aan, geniet er lekker van, en als je thuis maar wel de nodige aandacht krijgt is het goed toch?

Ik gebruik dat drankje (floradix) nu al 5 dagen en ik voel me nog niet echt fitter..... Ik ben misschien te ongeduldig haha, verwacht een soort wonderdrankje haha.
    Als ik mijn ogen dicht doe dan slaap ik...of ik nu lig, sta of zit, ik kan de hele dag door slapen haha.
    Ik wacht nog een weekje af en anders ga ik maar eens naar de huisarts, misschien iets onder de leden?

Nou meiden, ik stop er weer mee, ff de was wegwerken van het weekend en dan weer werken.
    Fijne dag allemaal!

5. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Enkele dagen niet geweest en inderdaad, onmogelijk alles bij te lezen! Maar mensen, ik zat thuis met een te lage bloeddruk, het lijkt dat ik gewoon echt al wat gebeurt supergoed voel, want mijn gynae zei aan telefoon dat het kindje aan een groeispurt zou bezig geweest zijn, en vandaar mijn enorme hartkloppingen en draaierigheid :)

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Divi:
    Hoi,

Kinderkamertje hebben we bij de Ikea gezien en die halen we binnenkort.
    Voor de rest van de spullen bij een soort van schuur met spullen, HUMPIE DUMPIE heet het. Hele leuke dingen en goedkoper dan gemiddeld.

Groetjesss,
    Mili

7. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Lucia:Hoi,

haha zeker weten meid.
    Heeerlijk geshopt :)
    Groetjes!

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Mmm ff nog een berichtje van mij, haha heb mezelf overwonnen namelijk ;)

We hebben voor t eerst ff weer een vrijpartij gehad.
    Ik vond het steeds zo "eng".... :oops: was steeds bang dat het mis zou gaan daardoor. Ook al weet ik dat het niet kan haha.

Was wel ff eng maar daarna was t oke..haha gek he?

Meer mensen die die "angst"ook iets gehad hebben?

Groet,
    Mili

9. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Yep eergisteren :oops:
    Voor het eerst sinds ik weer zwanger ben :oops:

Vorige keer kreeg ik een miskraam de dag na een vrijpartij.

Vond het erg eng en lag echt als een stijve plank in bed :oops:

10. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @Millie: ik had bloedverlies met 6 weken. Met 8 weken gingen we op vakantie en rond week 9 voor het eerst weer sex. DE eerste keer na het bloedverlies vond ik heeel eng. Maar na een paar goede ervaringen wordt het minder eng. Nu doen we het nog niet vaak, maar dat heeft meer te maken met dat we het heel ddruk hebben en dat ik steeds moe en soms ziek ben.

Weet niet meer wie t vroeg, maar: het voedingskusssen van de hema kost 35 euro en de hoezen (ik heb er zelf 2 gekocht- beeb kan er op spugen enzo en je gebruikt 'm nu ook al dagelijks, dus wassen is wel zo fris) kosten 8 euro per stuk.

Ben ook zo nieuwsgierig naar de trouwjurken! Enige wat niet leuk is aan getrouwd zijn, is dat je die dag niet over kunt doen. Heerlijk was het: samen zijn, veeel aandacht krijgen en een hele mooie jurk dragen....

Ik ben nog steeds grieperig. Ben anders veel verkouden, maar bijna nooit zo ziek dat ik thuis blijf. Als ik al thuis blijf, hooguit eeen dagje. Ik vraag me af of het ooit nog over gaat......Blijf positief: ik zal woensdag wel weer kunnen werken (ben morgen vrij)
    Volgens arts kunnen zwangerschap en griep elkaar beinvloeden. Volgens internet kun je trouwens beter geen koorts krijgen als je zwanger bent. Moet ophouden dingen op internet op te zoeken: enge verhalen.
    Zou het nou zo zijn dat je lichaam nu zo bezig is met de beeeb, dat het minder snel over een griep heen kan komen?

Ik kijk ook heel erg uit naar het verlof! Ik vind het heerlijk om thuis te zijn (nu wat minder, omdat ik ziek ben). Lijkt me fijn om tijdje thuis te zijn, vooral nu ik steeds zo moe ben. Ik heb het idee dat het werk best vel van me vraagt nu.

Wij gaann misschien ook nog een weekendje weg. We gingen altijd tussen Kerst en oud en nieuw (Terschellling, Maastricht, Brugge etc), dus misschien doen we dat en dann naar Amsterdam. Anders misschien tussen de Herfstvakantie en de Kerstvakantie (dit jaar lange periode - 9 weken), want ik kan daartussen wel ff soort vakantie gebruiken.....
    Als de beeb er is (is dan 11 weken als t op tijd komt) gaan we met de hele familie naar een hottel waar vanalles te doen is (gingen altijd rond trouwdag van m'n opa en oma, maar nu ben ik dan ongeveer uitgerekend), dus ik hoop dat ik dann een beetje handig ben met de beeb.

Hoe doen jullie het trouwens met verlof? Ik ga 4 weken ervoor eruit en dan dus 16 weken. (ik werk dan nog 4 weken na de kerstvakantie). Dan zou ik tot de zomervakantie nog 3/5 weken moeten werken, maar op eeen school is dat heel onhandig. Voor mij lastig om dann weer te beginnen, voor leerlingen onhandig (weer wennen), voor vervanger niet leuk (die wil natuurlijk het jaar afmaken) en voor de school onhandig (ik zit dan bij vergaderingen over leerlingen die ik 3 maand niet gehad heb, terwijl de vervanger thuiszit). Ik neem dan waarschijnlijk ouderschapsverlof tot de zomervakantie. Dan ben ik in totaal (met zomervak erbij) 6 maanden thuis. Zo'n periode lijkt me heerlijk!

Ik ben blij dat ik dinsdag over een week eindelijk (nu maar 1x per 5 weken- begon bij gyn in week 10 , volgende keer vast sneller) weer naaar de gyn mag. Maaak me vest veel zorgen over griep, steken in schaamstreek enn vooral over steken en krampen in buik. Eerst wel veel bandenpijn als ik me inspande, maar nu krampen als ik stil lig. Ervaring?

NOu, kijk vanmiddag nog wel eens hier. Ben toch hele dag thuis......

11. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    @ Mili
    Nee ik heb er geen last van..
    Kan m'n mannetje wel opvreten!
    Hij had er alleen de eerste 3 weken wat moeite mee, omdat hij bang was de baby te pletten of "een kopstoot" te geven :(
    Maar gelukkig vind hij mij en m'n babybuik nu ontzettend sexy, dus wij zijn niet van mekaar af te slaan :D

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hai meiden

Ja het gaat hier al stukjes beter. Had een goed weekend, daar was ik blij mee. Ook slaap ik weer beter, dat maakt ook verschil.
    heb vandaag weer 2 uurtjes voor de klas gestaan, ging goed :D alle leerlingen bezorgd. hihihi

Nu zit ik lekker op de bank, beetje nakijkwerk doen, anders loop ik straks zo achter!

@Fruitdruifje, hoe was je eerste werkdag?

Sex: hier ook nog maar 1 keer gedaan, ik wil wel, maar ben elke keer zo moe. en dan die depressie die heeft me ook in de greep. Misschien straks maar eens vroeg naar boven hahahahah

13. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    even reageren op een vraag 'eerder'. ik ga bv geven, ging bij de 1e ook goed dus ga er gewoon weer voor. Lekker praktisch.

En niks meer kunnen met een kind, ach, het is net hoe makkelijk je zelf bent is mijn ervaring. Wij zijn vrij makkelijk, dus gaat prima. Mijn sch zusje is daar heel moeilijk in, dus als de kids een keer afwijken hebben ze er gelijk de volgende dag last van.

14. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Even reageren op het sexgebeuren.
    Bij mijn eerste zwanderschap vond ik ook alles eng, bij de tweede veel minder en nu doen we het gewoon nog steeds om de dag....
    Vind de sex nu zelfs veeeeeeeel lekkerder!
    Dus dames GENIET van deze heerlijke maanden!

15. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    @ pooh jij ook gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk.

@all Ik ga fv geven.Ik heb het twee keer geprobeerd en beide keren had ik niet genoeg voeding in de melk zitten om de kleine voldaan te krijgen.
    Dus voor mij een reden om het niet weer te proberen.

16. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Over bv: ik twijfel nog steeds. Wil het denk ik toch wel proberen de eerste weken. Mocht ik het niks vinden dan kan ik gewoon overstappen op fv toch?
    Over seks: ik ben niet bang dat het dan misgaat en voel me niet minder aantrekkelijk.
    Heb gewoon bijna geen zin sinds ik zwanger ben.
    Erg vervelend.
    Ik denk dat het vooral een hormonale kwestie is bij mij!
    In het begin was ik vooral veel moe en misselijk. En ook nu ben ik s avonds vaak moe.
    Herken mezelf echt niet terug hoor, was echt een avond mens. Nu begin ik al moe te worden als het donker word haha.
    Maar goed eventueel kan het dan nog over dag he in het weekend ofzo.
    Had er gewoon tijden niet zoveel behoefte aan. Gelukkig heb ik niet zo'n drammend mannetje. We knuffelen wel elke avond lekker.

liefs

17. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    O.. Ik zie dat ik wat vragen gemist heb..
    Ik weet nog niet wanneer ik met zwangerschapsverlof ga.
    Ik ben op het moment al bijna 5 weken thuis, omdat het niet goed met me gaat.
    Ik hoop dus dat ik voor die tijd nog kan gaan werken, maar het kan ook zo zijn dat ik vanaf nu al thuis zit.

Na de zwangerschap wil ik borstvoeding gaan geven.

18. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    hier ook niet zo veel zin in sex.Toen ik die bloedingen kreeg moest ik er helemaal niet aan denken en nu heb ik zoiets, ben gewoon bang dat er iets misgaat als we sex hebben.Wij knuffelen ook bijna elke avond.En momenteel ben ik 's avonds erg moe.

19. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey dames ben zoo moe heb niet alles gelezen vergeven jullie me voro 1 keer :( pleaase :)
    ik had vannacht iets raars leek net of dr geen bloed meer naar mn rechter been stroomde die werd hele maal verdoofd net o er iets geknelt zat.. hebben jullie dat ook?

verder mn buik is volgens mij ana het groeien best wel trekkerige pijn...

en ben blij dat de meeste weer beter zijn heb wel even snel erover heen gelezen :)

en welkom terug van kreta :)

20. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Het is je vergeven :D

Deel Deze Pagina