@ Fruitdruifje je hebt helemaal gelijk! laat je niet gek maken! Fijn dat het goed is gegaan op je nieuwe werk! @ Mamavan Jordy beterschap! Dat die rotontsteking onderhand maar eens mag weggaan!
Hallo meiden, Ook ik kom even om een hoekje spieken.. Hier gaat alles goed, de misselijkheid is zo goed als weg (keep my fingers crossed, dat het zo blijft).. Gisteren naar de VK geweest, beeb groeit als kool en heeft alle ruimte in mama's buik. Ik heb nl een 'lange buik' zei de VK. Verder wel 4 kilo aangekomen, mmmm minder vind ik dat, maar goed gewoon letten op wat ik allemaal naar binnenwerk en meer bewegen. Ik voel de beeb nog niet, helaas, maar tijdens de 12 weken echo was te zien dat de placenta aan de voorkant lag, dus dan kan t wat langer duren.. Ik leen de angelsounds van mijn zus, en luister ong 1/2 keer per week naar ons kruimeltje.. Geweldig is dat! Verder heb ik 23 okt de 20 weken echo, spannend! Wij willen graag weten wat het wordt. Ik ga voor de BV, als het lukt, en anders voor de FV. Ga 4 weken van te voren op verlof, als het lukt met 2 weken vakantie ervoor (zijn uren van dit jaar), dus dan zijn het toch 6 weken.. Lukt t niet dan gewoon 6 weken. Dit is wat mijn VK me aanbeveelt... Liefs Miekje, 17,3 wk
Hoi iedereen, Ja, ik zie dat ik alweer heel vel had gemist. Maar nog niets bijgelezen. Zal ik straks moeten doen. Wil graag mij goede nieuws met jullie delen. Ik had gister met 18 wken een echo gehad by een echo bureau en het is een MEISJE! Dus mijn geslachtskalender klopt niet...ha-ha. Volgends het chinese kalender zou het een jongen moeten worden. Alles gaat goed met de kleine. Had alle vingers en tenen geteld...alles aanwezig. Had het maagje en hartje gezien en ook et blaasje. Volgens het vrouw beteken dat, dat het nieren al werken. Hoofje was dicht gegroei en ook het rug. Ik kan gewoon niet ophouden om te "smile" Ik zal straks even bijlezen en reageren op berichten
@redone en pooh: veel plezier met de echo vandaag. Stiekem hopen we dat we het geslacht dan zullen zien, maar eigenlijk weten we dat het best nog wat vroeg is. Verder alles goed en vooral aan het aftellen. Nog 4 daagjes werken en dan 2 weken op vakantie. Joepi, eindelijk eens tussenuit. Voor de laatste keer met ons 2-tjes (nu ja, toch ook al een beetje met ons 3-tjes) maar jullie begrijpen best wel wat ik bedoel. Ik zou bv willen geven (als dat lukt tenminste) voor de eerste weken tot ik weer moet gaan werken en dan overschakelen op fv.
Hoi Divi, We moetten ff een karretje regelen. We nemen namelijk ook direct een meegroeibed mee. Dus dat past allemaal niet in ons kleine corsa-tje. Hahha.... Mn pa regelt een karretje van zn werk hopelijk deze week. We kunnen het alleen niet in t weekend in elkaar zetten hebben t hele weekend wat Dit is de site van Humpie Dumpie: http://www.h-dumpie.nl/h%2Ddumpie.nl/ Scheelt best veel geld, mbt kinderwagens enzo. Ook kinderkamers kunnen ze goedkoper leveren. In t begin toen we aan kwamen rijden dachten we huh een schuur? Nou dat zal wat zijn...haha maar ze hebben echt veel spullen! Dus we hopen de kamer snel te halen, hihi kan ik alles klaar gaan maken. Heb ik zin in, en mn man ook Kus, Mili
@Tassie90: wat super dat jullie het geslacht al weten en vooral dat alles helemaal in orde is. Hou die smile nog maar lang vast.
Tjsa....Eindelijk weer wat beter (griep bleef veel tev lang hangen), kreeg ik gister vreselijke buikpijn. Had steeds wat steken en krampen (en steken down undder) en werd gister heel erg. Heb gisteravond ziekenhuis gebeld (als poli dicht is, bel je met verloskamers) en mocht direct langskomen. Eerst urine afnemen (hmmm, was net naar wc geweest) en daarna een echo. Op de echo was alles goed (heb voor t eerst de beeb zien bewegen!) en de arts nam er echt even de tijd voor. Hij had al gezegd dat alles goed was en liet toen alles nog eens rustig zien; kijk, t voetje beweeegt en nu het armpje. Ik was erg blij; was toch wel beetje bang dat er iets mis was. Na een tijdje kwam de uitslag van het lab: blaasontsteking. Ik was net ervoor naar de wc geweest (kon niet meer wachten) en nu moest ik direct weer, want ze moesten nog uitzoeken wat voor bacterie t precies is, maar nu mocht ik wel naar huis. Moest direct kuurtje halen en nog diezelfde avond de eerste 2 van 21 pillen nemen. Ben in ieder geval erg blij dat alles goed is met beeb. Ook heel fijn dat iedereen in het ziekenhuis me serieus nam (was zelf bang dat ik me aansteldde) en zo lief was. Nou, mannetje weet in ieder geval hoe 'ie op de verloskunde afdeling komt - heb gister 2 uren dorgebracht op een verlosksamer, dus ben goed voorbereid - heb alles in de kastjes etc goed kunnen bekijken haha ('t ziekenhuis wist íe al door epilepsie aanvallen - ziekenhuis is trouwens 5 min op fiets, maar door stoplichten ook 5 min in auto) We hebben een soort prowefavond gehad op de verlosafdeling...haha Ik kreeg net bericht (email)dat mijn angelsound met tnt onderweg is...hehe! Voel de beeeb nog steeds niet. Elke keer dat ik bij een gyn kom (en gisteravond ook weer) vragen ze er wel naar; net alsof dat al moet. De boeken zeggen toch pas rond 20 weken....Ben in ieder geval gister gerustgesteld: dde beeb leeft nog en beweegt zelfs ook al voel ik hem/haaar nog niet. Vanmidddag komt m'n moeder. Nu ik me wat beter voel, gaan we de stof voor de familiewieg uitzoeken. De beeb mag de eerste weken in die wieg liggen (en een eventuele volgende natuurlijk ook) en aangezien hij een tijdje niet gebruikt is, laten we 'm opnieuw bekleden (nou ja, laten, m'n moeder gaat t doen). Belde net met m'n moeder en ze hadden een box en ledikantje voor bij hun thuis gekocht. M'n moeder wordt niet eens vaste oppas, maar de beeb krijgt wel plekje op logeerkamer (kunnen wij ook met de beeb blijven slapen met verjaardagen enzo)! Oh ja, ik ben 5 maanden thuis met de beeb en wil in ieder geval proberen bv te geven.
Hallo allemal, Ik heb niet veel meer van me laten horen, maar hier gaat het goed. Het kindje beweegt goed en ik voel het al sinds 16 weken ongeveer. Ik heb een tijdje geen internet gehad, en kon dus ook niet op de computer. Gaat hier alles goed? Groetjes Esther
Jipppieeeeee onze minimonkey is net binnen gekomen! Voor wie weten wil wat het is: http://www.minimonkey.nl/ Haha wij hebben de fris turquoise! Echt cool! Liefs, Mili
Mili: leuk hoor! Tassie: gefeliciteerd, een meid! FD: je verhaal over bv en fv herken ik wel een beetje, Ik heb zelf ook het idee dat je min of meer verplicht bent om bv te geven. Maar als ik eerlijk ben zie ik dat ook niet zitten. Waar kan ik info vinden over fv bij pasgeborenen? Bij de vk praktijk kreeg je namelijk wel een boekje mee over bv geven maar verder niet. Zoals jij het beschrijft voel ik het ook. Ik vind het ook een gedoe en voel er eigenlijk gewoon niet voor. Dan moet ik het ook niet doen denk ik. Want anders doe ik het omdat anderen het willen en niet omdat ik het zelf wil. En daar gaat het toch wel om! Maar wie kan me vertellen waar je dus info kan vinden over flesvoeding. Ook over wat ik nodig heb etc. p.s. voel mijn beeb nog steeds niet vaak en twijfel nu alweer of ik 'm wel daadwerkelijk gevoeld heb. Grrrr. Moet nog een dikke week wachten op de echo.
@ Nikkie ik voel de beeb ook nog niet echt hoor! Ik denk telkens iets te voelen, maar ben nog lang niet overtuigd! @ Mili die minimonkeys zijn stoer! Die wil ik ook wel! @ Bianca gelukkig is alles goed met de beeb. Nu jij nog snel beter worden! beterschap! @ Tassie gefeliciteerd met een meid! Ik hoop vanavond ook meer te weten! @ Redone hoe was je echo? Ben benieuwd!
@ de fv-dames: je vind weinig info over fv de eerste 6 maanden omdat er geen reclame voor mag worden gemaakt. De voorlichtingsfolders zijn dus dun gezaaid. Dit allemaal ter promotie van bv. Wat je nodig hebt is een 1 pak poedermelk. Als je kindje op tijd komt kun je gewoon met een standaard poeder beginnen, bij te vroeg geborenen raden ze eerst een hypo-allergeen aan. Niet teveel ineens aanschaffen want misschien heeft je kindje wel erge honger of een allergie, en dan heb je weer andere voeding nodig. Of spuugt hij/zij veel. En dan zijn die pakken van rond een 10,- zonde als je er niks mee doet. Je begint met de zogenaamde '1' melk. De meeste merken hebben melk in de fase '1'- '3'. Verder heb je nodig een paar flessen en spenen, spenen in de kleinste maat. Hier is het weer lastig, want je hebt zoveel keus in spenen en ook het kindje kan aangeven met een bepaalde speen niet goed overweg te kunnen. Zelf hadden we de avent-spenen, maar ook de difrax-flessen en spenen hoor ik goede dingen over. Natuurlijk een magnetronsterilisator en een flessenreiniger. Je hebt zeker in het begin wel 7 flessen per dag nodig, dus reken maar uit hoeveel flessen en spenen je wilt aanschaffen. De kv zal je wel helpen met de hoeveelheid voeding. Op een gegeven moment is de hoeveelheid per dag afhankelijk van het gewicht van de baby. Zelf gaf ik dus bv (na 3 mnd combi met fv) en weet dus niet goed hoe het de eerste weken gaat. Voor al die mama's die nog niet zeker weten wat ze gaan doen of de keus voor bv al gemaakt hebben: ga het zeker proberen. Tuurlijk, er zullen wat aanloopproblemen zijn, vooral je tepels die niks gewend zijn zullen wat pijnlijk zijn (mijn tip voor kloven: bepanthen! werkt super) maar het is ook heel mooi. De wieg stond naast ons bed, dus de nachtvoeding, hup, snel uit bed, naast je liggen, aanleggen en hup. Iedereen valt vanzelf weer in slaap. Wat ik er zelf zo prettig aan vond was als je weer aan het werk was geweest en je na een dag je kind niet zien even dat intieme moment van voeden had. Iedereen succes met zijn keuze. En beide is goed, het is alleen enorm verschillend.
Hallo allemaal, Tassie gefeliciteerd, leuk hoor een meisje, nu kan je beginnen met het bedenken van namen. Pooh nog veel plezier vanavond! Over het verlof, ik wil 6 weken van tevroen nemen, vanwege het zware werk in de kinderopvang. Aansluitend op mijn verlof wil ik dan wel 2 weken vakantie nemen, zodat ik toch na de bevalling 12 weken thuis ben, en dan hoef ik ook pas juni weer te beginnen. Over de seks, in het begin van de zwabgerschap deden we het niet zo veel, maar in de vakantie hebben we de schade ingehaald. NNu is het meer iets van het weekeinde, omdat ik doordeweeks erg moe ben. Vanavond kijken voor een nieuw bed, deze heeft onze verhuizing een 1/2 jaar geleden niet goed overleefd, zit dus met veel schroeven in elkaar en ben bang dat als er klossen onder staan hij dan uit elkaar valt. En dat risico willen we niet nemen. Groetjes
haha ja leuk he zijn ze! Ik denk dat het dan beter is om geen BV te gaan geven. Je moet er zelf helemaal achter staan anders wordt het een heel gedoe en lukt het vaak niet. Motivatie is al het halve werk en als het gevoel er niets is wordt het lastig. Je moet inderdaad doen wat jij wilt en waar je je goed bij voelt. Ikzelf wil wel BV gaan geven, heb ook een borstvoedingsgarantie pakket gevraagd bij groene kruis kraamzorg. Maar ff voor jou: kinderen met de fles worden ook groot hoor Succes met info mbt FV.! Ja stoer he? Vond ze zo leuk en ze zijn ook niet zo heel duur. Heb hem dus net binnen en is heel erg degelijk spul. Het leuke is, ze kunnen ook als hangmat in de box! zag dr zo lief uit op het plaatje...haha. En al die kleurtjes, helemaal te gek! Knuf, Mili
goeiemiddag hier! ik las over borst-flesvoeding ik heb m'n beide kindjes flesvoeding gegeven en idd, ook met flesgeven heb je 'n band met je kindje en ze zijn allebei gezond en zo dus de derde krijgt ook de fles. Hier ging het om allerlei redenen niet en ik voel me daar eigenlijk niet slecht bij. Gisteren is m'n zoontje trouwens één jaar geworden. Wat gaat de tijd snel. Echt waar, geniet maar ten volle van elke moment...
Beccaatje: bedankt voor je helder uitleg hier heb ik zeker wat aan Het is nog lang niet zover maar toch maar eens om me heen kijken voor flessen e.d. Misschien stomme vraag maar waarom heb je meerdere flessen nodig? Je maakt deze toch weer schoon?
in t begin is het handig hoor meerdere flesjes. Die moeten telkens gewassen en gesteriliseerd worden en als je dat na elke fles moet doen en las je net als mijn zoontje een hongerige baby hebt en zo omde 2,5 uur een flesje moet maken is het fijn als er al enkele klaar staan in de koelkast.