Maart 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by zico, Jun 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. engel25

engel25 Actief lid

Jun 29, 2007
    205
    0
    0
    Mili, wat een stoer ding zeg! mooie kleur heb je gekozen. :D

Tassie, gefeliciteerd, een meiske, super leuk! Nu kun je lekker gericht spulletjes gaan kopen, ik moet nog drie weken wachten en dan weet ik het ook, spannend!

Over de borstvoeding, je moet geven waar je je lekker bij voelt. Trek je alsjeblieft niets van anderen aan, iedereen weet het altijd zo mooi te vertellen maar als je er niet achter staat gaat het zowiezo niet lukken!
    ik heb mijn eerste 10 dagen borst gegeven en toen liep ik alleen maar te stressen, ik had niets als ze moest drinken en als ze niet hoefte dan was mijn hele shirt nat van de lekkende borsten. Bij de tweede heb ik het weer geprobeerd en dat heb ik 3 maanden volgehouden (toen kreeg ie een tandje auw :( ) En dat ging super lekker, ik was wat relaxter.
    Dus nu wil ik zeker weer gaan proberen want ik vind het wel heel intiem en knus maar als het weer stressen wordt dan kap ik er meteen mee!

Mijn verlof gaat officieel eind januari in maar ik denk dat ik voor de kerstvakantie afscheid neem en er in januari een nieuwe juf in mijn klas komt. Dan zou ik als de baby op tijd geboren wordt, in mei weer aan het werk moeten maar ik neem een maand extra (daar werk ik nu al extra voor) en eind juni begint bij ons de grote vakantie, dus dat betekent dat ik in augustus weer ga beginnen! :D :D :D
    Dat vind ik een heel geruststellend idee, dan is mijn kleintje alweer 5 maanden en is het weer wat makkelijker om naar de oppas te brengen!
    Dus met een beetje mazzel ben ik 8 maanden thuis :oops:
    Als ik dat maar ga trekken.... ik ben zo`n bezig bijtje (vind 6 weken zomervakantie al te veel hihi)

2. engel25

engel25 Actief lid

Jun 29, 2007
    205
    0
    0
    Je hoeft echt niet 7 flesjes in huis te halen, en je hoeft je flessen maar een keer per dag te steraliseren, dus als je 3 a 4 flessen in gebruik hebt is dat meer dan genoeg. Na de voeding spoel je ze goed om en dan even afwassen en dan kun je hem gerust nog een keer gebruiken.
    groetjes :D

3. redone

redone Fanatiek lid

Jul 2, 2007
    2,864
    0
    0
    Hoi Dames

Ik heb mijn pretecho gehad vanmorgen en het was geweldig.De vrouw legde alles heel goed uit en je zag een blaasje en een maagje.De hersentjes zagen we en de beeb was heel beweeglijk.Je zag heel mooi het mondje bewegen dat het aan het happen was.Zit nu ook weer met een big smile te typen.En ik heb gevraagd of ze het geslacht kon zien en ja hoor we weten het ook.Echt honderd % kon ze niet zeggen en bij de 20 weekse echo vragen we het nog een keer en dan weten we het echt definitief.En als het wel datgene word wat ze zei dan klopt bij mij de chinese astrologie ook niet.
    Ik zal nu proberen de foto's op de laptop te krijgen en in mijn album te zetten maar wou eerst even schrijven.

4. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    @ Redone super meid! Lekker genieten! :D Leuk dat jullie het geslacht ook al bijna zeker weten! :D

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en kom me ook even voorstellen bij de maart 2008 mama's.

Ik ben 23 jaar en vandaag 15 weken en 1 dag zwanger!
    Wij hebben al een zoontje van 2 jaar, die het helemaal geweldig vind om een grote broer te worden.
    Ik ben 24 maart 2008 uitgerekend.

Verder voel ik me prima!
    Vandaag voor de 2e keer het hartje geluisterd bij de verloskundige.
    Kleine groeid goed! bloeddruk was goed.
    Ik voel de kleine ook al een tijdje, heerlijk gevoel is het toch.
    Hopelijk kan ik lekker met jullie meekletsen!
    Verder alles goed met iedereen?

Tot gauw Groetjes mama 1984

6. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    Welkom aan de nieuwe mama.

Fruitduifje:Het matrasje is niet zozeer het probleem, maar de bedjes hebben niet het standaard formaat.

Ik vind het persoonlijk ieder zijn eigen keuze of je voor bv of fv kiest. daar heeft niemand iets aan te zeggen, je moet je er zelf goed bij voelen.

Knuf van zuurtje ;)

7. engel25

engel25 Actief lid

Jun 29, 2007
    205
    0
    0
    Redone, super joh! Leuk dat je het geslacht weet! Ik krijg nu helemaal de kriebels!

Nieuwe mama, welkom en klets gezellig mee!

8. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    @ Mama1984 welkom hier! Als je je gegevens doorgeeft zoals op pagina 1 zetten we je op de lijst! ;)

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    welkom mama1984!

Redone, wat leuk!

en eeeh... wie was het nu die een meisje krijgt :oops: ook leuk!

Hier weer paar uurtjes gewerkt, scheelt echt mijn examen mentor klas weg, zo heb ik lekker amper les! :D
    Morgen al weer woensdag, dan ben ik al weer vrij. Nog 2,5 week en dan herfstvakantie! :D

Al die echo's kan niet wachten tot de 20 weken echo! nog eventjes!

Bv: Ik wil borstvoeding proberen, gaat het niet , dan houdt het op.
    Verlof: ik wil 4 weken van te voren met verlof, als dat lukt. er zit ook nog een week vakantie ergens in die richting, dus ik kijk even of ik die er bij kan pakken, of dat ik die er achter aan moet plakken.

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Super dat jullie het geslacht al weten :p

Ik wil ook! :)

11. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Zo ben er net even lekker uit geweest. Even haarverf gehaald en alvast 1 flesje haha. Maar nu zag ik dus weer dat je van Avent verschillende soorten hebt. Heb nu 1 flesje van 0m+. En dan heb je dus nog van 1m+, 3m+ en 6m+.
    Betekent dat dat ik elke maand zowat nieuwe flesjes moet kopen?
    Of heeft iemand een andere tip voor een bepaald type fles. Die ik nu heb lijkt me wel goed om mee te beginnen maar elke maand andere flesjes lijkt me ook niet handig en een dure business.

Nu wat anders. Ik had eerst een stuk gefietst, een dikke 20 minuten en toen de stad in en langs de super. In de super werd ik me ineens een partij slap in mijn benen. Ik schrok er van en voelde me erg naar. Ik was helemaal trillerig.
    Misschien had ik te weinig gegeten. Weet iemand anders wat het is?
    Nooit eerder gehad. Had best wel een inspanning geleverd maar toch.
    Moest toen nog 10 minuten naar huis fietsen. Thuis aangekomen heb ik eerst een krentenbol en nog twee boterhammen naar binnen gewerkt. Ahum.

En nog iets... ik vond een uitnodiging voor een sollicitatie op de mat. Helemaal niet meer verwacht. In 1e instantie had ik bericht gekregen dat ze de vacature op dat moment door een intern iets niet konden vervullen. Ik schoot wel gelijk in de stress want het gesprek vindt donderdag al plaats. Moet me dus nog gaan voorbereiden.
    Dan nog een vraag aan jullie, bij mijn vorige werk ben ik weg gegaan door een arbeidsconflict maar ik weet niet goed dit te formuleren zonder dat het negatief lijkt. Ik ben steeds bang dat het me een baan gaat kosten.
    Hebben jullie een idee hoe je zoiets het beste kan brengen? Ze vragen altijd naar waarom de vorige baan beeindigd is...
    Zie hier erg tegenop.
    Nu denk ik sowieso weinig kans te maken aangezien ik zwanger ben. Dat vind ik toch wel erg jammer. (de planning had beter gekund maar ik ben dolblij met mijn zwangerschap!).
    Als ik bijvoorbeeld 1 november kan beginnen zou dat betekenen dat ik er eind januari begin februari al weer uit moet. Denk dat ik weinig kans maak en dat maakt me ook wel gestresst.
    Wil wel graag weer wat doen. Voor zo'n 20 a 24 uur per week.
    Nou een heel verhaal weer.

liefs Nikkie

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    Nikkie: je moet niet iedere maand een nieuw flesje kopen als je die van avent gaat nemen. Ik heb enkele flesjes van 125ml en enkele van 250ml inhoud. Als het kindje groter wordt kan je gewoon een ander speentje voor de avent flesjes kopen.
    Als eerste speentje zou ik het kleinste maatje nemen en naderhand op de driestandenspeen omschakelen. Zo heeft je kindje een aangepast speentje en moet je niet iedere maand of bij wissel van melk een ander flesje of speentje kopen.
    Moest het zijn dat je kindje geen siliconen speen maar een rubberen speen wil dan passen de speentjes van chicco erop.
    Ik spreek uit ervaring. Het zoontje wilde een rubberen speen. Dit was onze laatste speen om uit te testen en gelukkig wilde het zoontje deze wel hebben.

Hoop dat ik je hiermee wat verder heb kunnen helpen en anders vraag je maar.

Knuf van zuurtje ;)

13. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

Sep 2, 2007
    1,437
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik probeer regelmatig wat te schrijven maar dat gaat me niet altijd even makkelijk af probeer wel elke dag als het kan bij te lezen.. Verder wil ik zelf F/V gaan geven.. Super dat sommige van jullie het geslacht al weten.. Ik moet toch echt wachten op de 20 weken echo.. Maar ik heb zeker geduld..

Groetjes

14. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Zuurtje zeker bedankt! Ik wist niet dat je de speentjes los kon kopen. Weer wat geleerd :)
    Heb nu idd 1 flesje van 125 ml en dus met een speentje geschikt voor 0+. De rest komt nog wel, ik heb nog alle tijd ;) en misschien zijn ze een keer in de aanbieding ofzo. Heb deze gewoon bij de etos gehaald.
    Krijg er al helemaal zin in haha.

groetjes

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    Nikkie ik weet niet wat bij jullie de speentjes of flesjes kosten maar je kan eens bij drogisterijpunt net gaan kijken. Daar hebben ze ook leuke aanbiedingen.

Knuf van zuurtje ;)

16. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey dames..

leuk dat sommige het geslacht al weten :) ik wil ook..
    hihih

geniet er van :)

ben weer ene beetje missleijk maarja hoort erbij..

pooh succes strax...

en ik stereliseerde ook niet na elke voeding de flesjes hoor.. ik deed het elke 2 dagen.. ik heb wel bv gegeven.. dus ik begon pas met fv na 4 maanden dat moest helaas wel... maar toch ik heb niet elke keer alles gestereliseerd.. maar ja bij een pas geboren kindje is dat natuurlijk anders denk ik

17. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    weet niet of ik reclame mag maken :) maar heb ze toevalling bij de dirx gehaald vandaag)dirx drogist zit altijd bij de bas van der heiden of dirk van der broek.)

is een hele starterset met 2 flesjes 125 ml met spelen en 2 flesjes 260 ml , siliconen fopspeen, 2 spenen en flessenborstel.

is nu in de aanbieding voor 19,99 :D

18. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    @nikkie: de eerste tijd red je het prima met een 125cc fles. en de spenen schuiven mee met de leeftijd inderdaad.
    De 3-standen-speen is vooral handig als je aan de pap gaat (meestal bij 4 maand).

Als ze ouder worden (en zwaarder) hebben ze meer nodig en dus een grotere fles. Wij hadden dat vrij snel, maar ja, groot kind he...

19. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Erg bedankt allemaal, zo leer ik weer wat.
    Sab: helaas zit hier in de buurt nog geen Dirx. Want het is niet duur die aanbieding. Eens kijken waar de dichtsbij zijnde winkel dan is.
    Moet donderdag toch op sollicitatie in een andere stad, zo'n 25 km verder op.
    We hebben hier wel de etos, trekpleister en kruidvat en qua supermarkten ah, super de boer, aldi, lidl en poiesz.
    Woon in een middelgrote stad ;)

20. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    Heeeeee meiden
    zo ik heb bijgelezen maar op iedereen reageren lukt nu niet hoor !
    maar voor de meiden die het weten wat leuk ! en ook leuk dat jullie het al vertellen ... hier moeten jullie en wij nog maanden wachten !
    onze voortuin is nu bijna af mannetje en pa zijn volop bezig ! laatste lootjes
    Ik zelf heb besloten FV te geven ik wil geen BV geven.
    verder ga ik ff bijkomen van 2 lange dagen werken gelukkig ben ik morgen vrij FF rustig aan doen ik heb last van mijn rug al 3 dagen...
    Ohoh volgensmij heb ik nog afgesproken vanaaf maar dat zeg ik maar ff af ..
    zo ik ga lekker omkleden en bankhangen ! tot straks knuf emma

Share This Page