Ik heb bewust gekozen om BV te gaan geven. Vind flesvoeding wat makkelijker,maar ik heb hele zieke kids gehad met een slechte weerstand en veeeeeeeel darmproblemen,heb mijn jongste dochter wel BV gegeven en als baby nooit ziek eigenlijk. Met de andere 2 die dus FV kregen een hoop medische geschiedenis
Hey allemaal, Ik ben weer terug van de verloskundige. Vandaag geen echo, maar gewoon controle. Bloeddruk was goed (116/78 ) en het hartje klopte netjes. Baarmoeder was al flink gegroeit zei ze. Dus alles is zoals het hoort. 16 oktober heb ik de 20 weken echo in het radboud. Ben er al een beetje zenuwachtig voor. Ik hoop echt dat ik niet per ongeluk het geslacht zie.. Ik zal van tevoren even duidelijk zeggen dat we het niet willen weten. 22-11 krijgen we de pretecho. We zijn benieuwd hoe ons kindje eruit ziet!
Hoi meiden, Leuk dat sommige van jullie het geslacht al weten. Ikke wil ook hihihi. Nog 15 dagen tot de 20 weken echo, hoop dat we het dan zien. Mijn schoonzussie gaat misschien mee naar de echo als ze vrij is van haar werk. Over de flesjes: idd kan je de eerste tijd gebruik maken van de kleine flesjes. Vooral in het begin krijgen ze nog niet zo heel veel. Wij als kraamverzorgende mogen gaan in de kraamweek tot 100 cc. Meestal komt er per dag ongeveer 10 cc bij, en zo wordt het steeds opgehoogd. Dit is ongeveer want er zijn natuurlijk altijd situaties waar vanaf kan worden geweken. En soms heeft een kindje niet genoeg aan wat hij eigenlijk mag hebben. Na de kraamweek komen ze van het consultatiebureau, vaak in de tweede week en die adviseren dan verder over het ophogen. Vaak moet je 1x per 6 weken het speentje vervangen i.v.m. slijtage. Een magnetronsterilisator is heel fijn om te gebruiken voor het steriliseren. Spreek uit ervaring hihihihi.
hey... cailyn heeft eigenlijk nooit stand 3 van de flessen gebruikt nu nog niet... weet iemand waar je eennijntje aan kleed kussen kan kopen? en andere nijntje spullen bad spulletjes enzo?
nou christel als ik hem zie zal ik het melden ! maar eh kom je het dan halen ? ha ha Pooh Pooh Pooh weet je het al ? Vertel vertel ! Wij moeten trouwens 11-10 voor onze 20 weken echo ! ik vind het toch wel spannend hoor ...
Hoi meiden, Sjonge er is weer flink gekletst de afgelopen dagen. Ik had weer heel wat bij te lezen. Tassie, leuk een meisje! Ik wil proberen in ieder geval tijdens mijn zwangerschapsverlof BV te geven. Kolven zie ik niet zo zitten, dus daarna wil ik overstappen op FV. Wat betreft het vrijen. Wij hebben vanaf het begin van de zwangerschap gewoon gevreen wanneer we er zin in hadden. En we genieten er nog steeds van. Ik wil proberen 4 weken voor de geplande bevallingsdatum te stoppen zodat er nog lekker veel weken na de bevalling overblijven. En vervolgens hoop ik er nog wat overuren en vakantieuren achteraan te plakken. En verder wil ik graag na de bevalling een paar uur in de week minder gaan werken en voor die uren ouderschapsverlof opnemen voor een jaar. Ik moet nog 2 weekjes plassen voor MvM. En over 4 en halve week zullen wij ook weten of het een meisie of jochie word. En de tijd vliegt!
Goedeavond meiden, @MamavanJordy, Leuk meis dat je bent geslaagd bij de miss-etam! Wij waren er afgelopen weekend nog, maar hier hadden ze eigenlijk niets leuks, jammer genoeg. Dus je bent weer op en toppie nu met je nieuwe kleding en je nieuwe schoenen, leuk hoor meis! Balen zeg dat je blaasontsteking hebt. Ik hoop dat het met deze kuur snel over is hoor meis. @Maranka, Nou meis, een lekker stuk vlaai, dat zou er best in gaan hoor haha......... Ik weet ook alleen niet wie het had beloofd. Zal ik dan maar trakteren op een stukje vlaai hihi @Nathalie, wat een lieve foto meis! @Emma, Jeetje meis, jij maakt echt lange dagen. Gaat het nog wel een beetje? Denk wel aan je zelf he? @pooh, En en en en en en? Hoe was het bij de pretecho meis? Weet je het geslacht van jullie kindje? Ben zo benieuwd. Trouwens heb je de vk nog opgebeld voor je hoofdpijn? Trouwens vannacht weer een gevecht gehad met de Tarzan pffffff..... Gisternacht ging het goed, maar vannacht was het weer niets..... Ik had niet eens plek in me bed hahahaha Tarzan had mijn plek in genomen.......... @Miekje1982, Fijn dat alles goed was bij de verloskundige! @Tassie90, Ohh meis wat leuk zeg, een meisje! Heel leuk! Geniet er maar lekker van hoor meis! @Redone, Ik las dat alles goed was bij de pretecho! Leuk zeg! Ik ben benieuwd wat het geslacht is. Als je het zeker weet ga je het dan bekend maken op het forum? @Milli, Echt leuk zeg meis dat je bent geslaagd. Ik hoop nu maar dat je snel de spulletjes op kan halen en dat ze snel in elkaar kan worden gezet. Leuk zeg! Trouwens wat een leuke site zeg van Humpie Dumpie! Jammer dat het zo ver van ons vandaan is.... Wat een gaaf ding is dat die minimonkey. Ik ga eens ff overleggen met hubbie hihi.. haha........ @Bianca, Ik ben blij dat alles goed is met jullie kindje! Wat goed van je dat je gelijk het ziekenhuis hebt gebeld! Ik hoop dat jij ook snel op knapt meis! Beterschap toegewenst. @Cornelia, Succes met het uitzoeken van een nieuw bed! @Sabbe, Gefeliciteerd met je zoontje meis! De tijd gaat hard he? @Mama1984, van harte welkom bij de maart-mama's. Gefeliciteerd met je zwangerschap. @Sab85, Meis wat goed dat je dat hebt gekocht zeg bij de Dirkx. Ik heb het gelezen in het foldertje.... Maar waarom wij het foldertje krijgen, we hebben er niet eens een in de buurt, jammer genoeg! @Vosje2000, Fijn dat alles goed was bij de verloskundige meis! Geniet maar lekker! Ik wil graag borstvoeding proberen te gaan geven. Gaat het niet, dan moeten we over op flesvoeding. In ieder geval ga ik het proberen. Morgen mogen we weer naar de verloskundige. Ik ben benieuwd en toch wel weer een beetje zenuwachtig. Ik weet niet waardoor dat komt, maar iedere keer heb ik dat wel. Vandaag over 2 weken hebben we de 20 weken echo en daar ben ik nu ook al een beetje zenuwachtig voor pffffff.... Ik kom zo nog even kijken, ben zo benieuwd naar Pooh!!! Meis kom eens snel haha liefs Divi
Hallo iedereen, Ik heb een vraagje. Zijn er hier soms verpleegkundigen die me kunnen helpen aub. Ik werk in een ziekenhuis als poetsvrouw op de afdeling tandheelkunde. Vandaag was er een verpleegster een radiografie aan het nemen met de deur open terwijl ik op een afstand van ongeveer vier à vijf meter in de buurt stond. Ik was behoorlijk kwaad! Heeft dit nu gevolgen voor mijn ongeboren kind. Ik was enorm geschrokken! Hopelijk kan iemand mij geruststellen want ben echt bang...
Gossiepietje ! Pooh....we zijn hier zo nieuwsgierig ! Tassie een meisje...en JIJ ? @nikkie: Ik had 2 x 125 cc flessen en 2x 250 cc flessen. verder een magnetronsterilisator en een flessenwarmer MET adapter voor de auto. Ik begin ditmaal met de NAN 1HA. Bestond 5 jaar terug nog niet. O ja, de 1-2-3- speen vond ik ideaal. Beginnen op stand 1 ivm enorme zuigkracht van de kleine (anders ging het te hard en komen de krampjes) op het einde van de fles naar stand 3 (groter gat, want kleintje was dan moe en had minder kracht) Had alles van Avent. O ja en een absolute aanrader......VOEDINGScontainertjes: Dit zijn kleine bakjes die je op elkaar kan schroeven. In elk bakje poeder voor 1x afmeten en je hebt de hele dag precies genoeg bij je voor elke voeding. Thermoskan gekookt warm water erbij , afkoelen of opwarem en hoppa ! XFD
@ Tassie geweldig meis een meid. @pooh Hoe was je echo ben reuze benieuwd. Ik krijg de 3d echo's niet in mijn album.Ik heb een site voor de beeb daar staat hij wel in.(zie adres onderschrift).Net even de dvd bekeken met mijn mannetje met een big smile. We hebben vanmorgen ook de kinderwagen uitgzocht een x-adventure.
@Fruitdruifje, Dank je wel voor de tip meis van de flesjes! Ik ga wel proberen om borstvoeding te geven. Als hubbie dan de fles wilt geven (ik moet dan uiteraard wel afkolven) is de 3 standen speen iets? Sorry ben er nog niet helemaal in thuis.... Me vriendin had het er ook over dat de 3 standen speen erg fijn is.... Mag ik vragen wat de NAN 1 HA is? @Pooh, Meis waar ben je? We zijn nieuwsgierig..... @Redone, Ohh meis ik ga ff kijken naar je beebiesite... leuk leuk! liefs Divi
@Redone, Meis wat een mooie foto zeg van jullie ukkie! Echt heel gaaf! Geniet er lekker van! Ik kan goed begrijpen dat je jullie net lekker met een big smile naar de dvd hebben zitten kijken! wow! Trouwens ook een hele leuke site heb je gemaakt! liefs Divi