Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @nikkie! gefeliciteerd! cool man!

@bianca, ik ben ook doodmoe hoor elke dag!

@milli, idd bellen hoor!

Vorige week stond ik nog steeds op afgevallen, kwa gewicht. Ik ben een weekje niet op de weegschaal geweest. Zaterdag zal ik weer eens wegen.

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Flientje ik ook niet! Bij mij blijkt de placenta voor te liggen , dus ik moet iets langer geduld hebben! ;) Misschien is dat ook bij jou!

Ook ik ben nog steeds moe...vooral door die zware hoofdpijnen! ;)

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja daar zou ik ook moe van worden!

4. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    ik voel hem/haar ook nog maar enkele dagen en zat er ook heel erg mee, omdat 't bij m'n zzontje ook al vroeger was. Maar de gyn stelde mij gerust en zei dat dat meestal maar vanaf 16 weken begon en ja, de dag erna voelde ik voor 't eerst beweging.

wat moeheid betreft, ongelooflijk! maar het is wat aan t beteren denk ik, heb vandaag toch redelijk wat in huis kunnen doen, maar voel me nu net 'n zombie :(

5. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Dank jullie wel! Ik krijg eerst nog een tweede gesprekje over de arbeidsvoorwaarden e.d. Maar waarschijnlijk kan ik dan over een week of twee beginnen. Dus best al snel.
    Misschien scheelde het nu wel dat ik nog niet zo'n grote buik heb haha grapje.
    Beide vrouwen hadden ook al kinderen dus dat scheelt. En ze hadden een positieve indruk.
    Vond het zelf niet eens super gaan maar zo zie je maar weer soms zit je ernaast.
    De werkdagen enzo krijg ik ook nog door, dat moet dan nog worden ingepland. Vind het wel spannend hoor!
    Maar het is tijdelijk he dus dan nemen ze je eerder aan. Maar goed ze hadden ook kunnen denken een zwangere vrouw heeft snel kwaaltjes etc.
    Daar kan ik nu nog niks over zeggen natuurlijk. Hoop dat alles goed blijft gaan en dat veel harde buiken etc me bespaard zullen blijven.
    En het scheelde dat het een specifieke baan is natuurlijk, ik heb medische terminologie en dat komt daar van pas bij het uittypen van brieven (ook dictafoon) en intake gesprekken van clienten.
    Het lijkt me wel leuk want het is wel in de richting die ik zoek.
    Mili: doe maar rustig aan meid. Hoop dat je buikpijn snel over gaat.
    Flientje: kan ik me voorstellen maar misschien ligt je placenta deze keer voor en de andere keer niet?

liefs

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

@ Nikki: van harte meid!

@ de rest en Nikki haha: Ja als ik volgende week nog last heb ga ik ff bellen met de VK.
    Ik voel t beebje niet maar ja placenta loigt ook voor he? Wel jammer maar ja zolang alles bij de VK goed is, maak ik me ff geen zorgen ;) Haha voor een week ofzo ;)

Liefs,
    Mili

7. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Goedeavond meiden,

@Nikkie,
    Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan meis!
    Spannend hoor!

@Bianca,
    Meis ik ben ook nog steeds erg moe hoor. Ook al ben ik nu 4 maanden zwanger.

Vandaag kreeg ik een brief van het ziekenhuis voor de 20 weken echo dat mijn afspraak voor 16 oktober vervalt, maar dat ik nu de 15e mag... Dus 1 dag eerder.. Leuk leuk!

Ik had deze vraag gister ook al gesteld, maar jammergenoeg geen antwoord op gehad:
    kunnen jullie mij helpen? Sinds gistermiddag heb ik zo'n vreselijke pijn aan mijn linker tepel. Dit doet zo verschrikkelijk zeer. Het is net alsof er een kaasschaaf over heen is gegaan. pfffffff, weten jullie wat dit is? Julie zullen wel denken waarom heb je het niet gevraagd aan de verloskundige, maar ik kreeg er last van toen ik het eten aan het maken was.
    Ik ben er gewoon niet zo lekker van.......

liefs Divi

8. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    @flientje: is niet onzeker hoor. Ik heb dat ook. Dacht gister en vandaag de baby wel te voelen maar omdat het mijn 1e is weet ik het ook weer niet zeker. En daar word ik weer onzeker van. Dus ik schiet er ook nog weinig mee op. Nog een weekje dan hebben we de echo en hoor ik of alles idd wel goed is.
    Ga er nu even uit, even een stukje fietsen, lekker de frisse lucht in. Even mijn hoofd leegmaken.
    Hier in het noorden schijnt het zonnetje sinds vanmiddag.
    Fijne avond allemaal.

knuf

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Divi: heb dat af en toe...maar niet zo erg als jij beschrijft. Dus k zou niet weten wat het is waar t van komt of hoe t weg kan gaan...sorry...succes ermee meid! :D

10. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    @divi
    Ik heb het ook gehad, ik heb toen met zwitsal borstencreme meerdere keren op een dag gesmeerd en de dag erna was het al een stuk beter.
    Misschien toch wat groeipijn?

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Nikkie jaaaaaaaa meid super gefeliciteerd!

@ Divi ik heb soms wel echt pijnscheuten. Ik denk dat het bij jou ook groeipijnen zijn! Hoop dat het snel wat betert! ;)

12. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Divi: Zou je niet even langs de huisarts gaan? Misschien is er een kliertje ontstoken ofzo en doet dat zo'n pijn. En aangezien het niet je hele borst is die pijn doet, lijkt het me stug dat het door de groei komt...

@ Nikkie: Ik hoop maar dat dat het is, juist omdat dit mijn 2e is, had ik gewoon verwacht het al veel eerder te voelen. En een voorliggende placenta? Ik weet het niet hoor, met de doptone van de VK had ze binnen een seconde het hartje al te pakken...

Zijn jullie al een beetje aan het oriënteren op gebied van namen?

Liefs, Flientje

13. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    @ Divi Sorry ik denk dat ik erover heen heb gelezen.Maar ik heb het van de week ook gehad ook de linkertepel.Het deed echt heel zeer.Het was net of er iets over heen geschuurd werd.Het duurde maar even en toen was het over.Ik moet wel zeggen dat sinsdien mijn tepels gevoeliger zijn en mijn borsten zwaarder aanvoelen.

14. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    @ flientje Ik dacht ook dat ik de kleine gauw zou voelen want het is tenslotte de vierde maar ik twijfel of ik de beeb al heb gevoeld.Ik dacht van wel maar er is nu al een week voorbij dat ik niks heb gevoeld.

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @divi, geen idee daarom heb ik dus geen antwoord gegeven. :D

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Flientje ik heb dus ook een voorliggende placenta, maar kan het hartje elke avond meteen vinden, alleen het bewegen moet ik geduld mee hebben. Hoop dat je snel je hummeltje voelt! ;)

17. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Bianca, ik heb een mega goeie tip gekregen van emma, floradix! Echt een wondermiddel tegen vermoeidheid. Ik gebruik het nu een week en voel echt al verbetering, ben nog steeds erg moe maar het lijkt echt beter te gaan!

18. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik ga floradix toch ook eens halen, nam dat vroeger vaak (ijzertekort) dus waarom nu niet :)
    Verder denk ik niet dat ik de baby voel, soms wat echte broebelingen onderaan, maar of het de baby is. Of bedoelen jullie al stampjes en zo?

19. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ha lieve meiden,

Oh wat ben ik blij dat jullie reageren.

Gister had ik ook nog even met een vriendin er over en zij zei dat ze er ook zo giga last van had. Ook een hormonale verandering en groeipijn in de borst/tepel.
    Ze zei ook dat ze het meerdere keren per dag met Zwitzal mama had ingesmeerd en dat het een paar dagen later weg was..........
    Als ik het aanstaande maandag nog heb, ga ik wel even naar de huisarts, wil het eerst even proberen met de zwitzal.
    Gisteravond deed het echt zo zeer en vanmorgen toen ik uit bed kwam was het weg. Maar naarmate het einde van de dag begin ik het toch weer te voelen.

@Engel,
    Dus van Floradix moet de vermoeidheid wat wegggaan?

Ik kom zo nog ff kijken meiden

liefs Divi

20. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Hallo,

Ik heb vandaag de controle gehad.
    Ze gingen eerst met de doppler het hartje zoeken, maar tot onze grote verbazing werd deze vrijwel niet gevonden.

Dus toen werd een echo gedaan.
    En daar zag je ons frummelke flink gegroeid en flink in de weer!
    Het hartje klopte mooi, alleen jammer dat we het niet gehoord hebben, alleen gezien.

Het zwaaide ooik nog even, maar was heel erg beweeglijk.
    Ik ben benieuwd wanneer ik het ga voelen.

Nog 3 weken en dan hebben we de pretecho.

Ook hadden we de uitslag van het bloed van de nekplooimeting.
    De kans op down is 1 op 3600, en op andere afwijkingen 1 op 46000.

Groetjes Cindy

Deel Deze Pagina