Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    vandaag weer uitgepakt in de positiewinkel. 1 rok, 4 truien! Ben weer toonbaar!

2. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey dames alweer ben ik weer :p

ik heb maandag ook echo en ben benieuwd of ze het geslacht kunne vinden :)

emma: idd rustig aan doen te veel harde buiken is niet goed in het begin.. ik kreeg ze pas bij 28 weken.. het si verder meestal wel oschuldig mar toch harde buiken kunne wel over gaan in weeen dus oppassen hoor gewoon lekker rust nemen :)

ik wil nog wel 2 nieuwe bhs .. mn borsten zijn sinds mn vorige zwnagerschap wel verandert dus is wel nodig..

en heb even een dipje.. mn vader heeft cailynn pas 1 keer gezien namelijk vorig jaar dec.. hij kan niet zo makkelijk komen omdat ie in een rolstoel zit en wij boven wonen.. en heel erg klein.. dus ban blij als we verhuisd zijn dat ie dna eindelijk kan komen. ik mis m eerlijk gezegd ookwel en heb het er soms voorla nu welles moeilijk heen.. hij is ook helemaal alleen verder.. en voel me dan rot omdiet ie dn iedere dag al sie thuis komt alleen is alleen eet etc.. ben blij kasl we over 1 jaar verhuisd zijn.. want ik weet dat ie nu ookniet lekker in zn vel zit.. wat zouden jullie doen?

sorry moest ik even van me afschrijven ben er soms gewoon erg verdrietig om

3. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Natasja zou je dit aan de lijst willen toevoegen?

Nique36 - 36 jaar - Prinsenbeek - 20 maart 2008 - 1e kindje

@ Nique we wonen dicht bij elkaar! Ik kom uit E-L! ;)

@ Mamavanjordy & Nikkie ik heb vandaag dezelfde tuniek gehaald met die zwart grijze streep en staat leuk! Het buikje komt er goed in uit! ;)

@ Emma leuk he zo'n 9 maanden dagboek! Ik houd het ook elke week bij en alle buikfotos, kadootjes, alles van kamertje en echo's staan er in!Wordt echt een leuk plakboek! ;)

@ Sabbe ben benieuwd naar de foto's! :D

@ Cristel ik hoop dat jullie snel kunnen verhuizen, zodat je vader dan kan komen!

@ Emma en lilya ik snap helemaal wat jullie bedoelen. Mijn mannetje is ook super lief, maar af en toe he kan ik zoooooooooo boos worden! Ik weet nu zeker dat mannen van een andere planeet komen! We hadden normaal nooit miscommunicaties, maar dat komt nu regelmatig voor! Ik heb ook vaak het idee dat mannen niet beseffen wat we doormaken (maar is natuurlijk ook niet zo raar, want ze hebben dat nog nooit gevoeld! ;) )

Ook wij hadden al namen voordat we zwanger waren. De naam van de jongen wisten we zeker en de meisjesnaam was nog twijfelactig. maar nu we weten dat het een jongetje wordt hoeven we niet meer na te denken over een naam! :D

Vanmorgen waren de metselaars hier alweer om 7 uur sochtends, maar ik ben lekker blijven liggen tot 12 uur! oooooh heerlijk wat geniet ik van de uitslaapzaterdagen! :D

4. nessie

nessie Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Brugge
    Hallo iedereen,

Ik heb er een vermoeiend dagje opzitten. Ik ben al van vijf uur uit bedje om te gaan werken tot half twaalf en daarna naar babybeurs geweest. Ik was een beetje ontgoocheld. Het stelde niet echt veel voor en door mijn vermoeidheid vond ik er nog minder aan dus gevolg was dat we na een uurtje al buiten stonden.

Dan op weg naar huis nog in de file gestaan en nu eindelijk rusten, of dat dacht ik tenminste. Ik voel men buikje brobbelen. Het lijken niet echt mijn darmen dus ik denk (hoop) de baby. Nog 9 dagjes en dan terug controle.

Kvoel me een beetje eenzaam... ventje is gaan basketten en zal laat thuis zijn daarom ben ik niet meegegaan want morgen terug vroeg uit bedje! En maandag is mijn dag, eindelijk thuis!

groetjes en tot later
    xxx
    nessie

5. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen! :D

6. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    goeiemorgen :p

7. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal !

Nique36 : Welkom en proficiat ! Mijn halve vriendenkring woont in P'beek, dus grappig hoor ! Eentje is ook zwanger nu, dus die tref je misschien wel bij "zwanger en fit "ofzo ;)

@Emma: Meisje, t is wat hoor, Voor die mannen is het allemaal niet te vatten.... De mijne zegt ook dat ie toch weer moet wennen aan mijn toestand nu. Ik zit hem voortdurend op zn nek met allerlei klusjes. Duut6 het te lang dan doe ik het zelf, ongeacht wat, of we krijgen mot...
    Probeer niet te perfectionistisch te zijn, meissie, want je moet nog heel wat weekjes. Als je het beu bent, dan post maar gewoon lekker of stuur een PBtje ;)

@Christel:bah wat rot voor je ! Ik snap hoe het voelt...als je een van je ouders mist. Mijn paps heeft mijn dochter helaas maar meegemaakt tot 9 maanden, toen is hij gestorven...4 jaar terug....Ons 2e kindje zal hij dus niet meer meemaken....dat vind ik erg verdrietig

@nessie: hakt erin hè , zo'n dagje op pad....!?

Hier gaat ie ook wel best. Eerste werkweek nieuwe job was best vermoeiend, maar ook leuk. Gisteren 2 uurtjes naar de Beekse Bergen geweest met man en dochter. (we hebben jaarkaarten) Dat was leuk, maar ook erg vermoeiend. Ik voel me nu al een waggeleend, ooooh :(
    Ik kwam qua eten koken niet verder dan soep met broodjes gisteren...hihi
    Ik probeer deze zwangerschap iets beter op mezelf te passen.
    gewoon gas terug...niet alles tegelijk willen....take it easy....zolang er geen brand is hoeft er niet geblust en gerend te worden....
    Ik moet het wel tegen mezelf blijven zeggen hoor, want anders schakel ik zo weer over op de turbo... :) :)

Dikke zoenen uit Braboland

X FD

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    heeft iemand een goed plan hoe je zorgt dat katten uit je tuin blijven? Wordt er gillend gek van.

9. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Over bh verhaaal: ik had al een paar dagen voor de nod pijnlijke borsten, dus een week na de nod zat ik al aan de sportbh's. Met 10 weken kocht ik 2 zwangerschapsbh's van de hema (niet mooi, wel practisch) en later nog een voedingsbh van de hema. Misschien had ik beter direct voedingsbh's kunnen kopen, maar hoewel ze veel pijn deden, zijn m'n borsten nog niet extreem gegroeid (in tegenstellling tot m'n buik) en ik las overal dat je pas 6 weken voor de bevalling kunt weten welke maat bh je nodig hebt met borstvoeding. Gelukkig zijn die van de hema niet te duur. Tegen die tijd koop ik nog twee mooiere voedingsbh's.

@ nique: welkom.
    Er is inderdaad een grooot verschil in buiken. Ergens had ik ook nog wel een platte buik willen hebben, maar ik vind het nu toch ook wel leuk dat ik er al echt mee kan showen. Maar het is niet zo dat de meiden hier die voor de tweede keer zwanger zijn, een grotere buik hebben dan die van mij (mijn eerste zwangerschap). Of zou mijn tweede buik nog sneller groot worden (was bij mij met 6 weken al gegroeid) en nog groter?

MMMM, appeltaart! Ged idee! Hebben gister boswandeling gemaakt met daarna warme chocomel en appeltaaart. Heb besloten om in herfstvakantie weer eens zelf een appeltaart te maken: veel lekkerder!

Morgen heb ik een gesprek op de personeelsafdeling van de school waar ik werk (mijn baas gaat ook mee, want dan kunnen we het beter bespreken) om te overleggen over mijn verlof. Dinsdag naar de gyn (eerste keer zonder hubbie: kon deze keer niet mee; plotseling extra vergadering). Zaterdag shoppen. De dinsdag erop 20 weken! En de donderdag erna de 20-weken echo!

Ook ik denk dat mijn hubbie me niet altijd begrijpt. Hij is echt heel lief, maar.......soms.....
    Gelukkig kent hij me: alles moet ver vantevoren klaar zijn en ik ben erg perfectionistisch. Hij komt zelf met voorstellen als: in de herfstvakantie ga ik alllerlei klussen in huis doen en gaan we shoppen voor de baby. Wel weer lief.
    Stiekum had ik wel gewild dat hij zich wat meer om mijn gezondheid zou bekommeren en heel veel van me over zou nemen, maar daar is hij te nuchter voor. Op school krijg ik veel aandacht van collega's en ook leerlingen vragen of ze niet iets voor me moeten shjouwen, maar mijn man vraagt echt niet of hij die zware wasmand naar boven moet sjouwen. Thuis moet gewoon alles doen......Aan de andere kant: toen ik ziek was, kookte hij wel elke dag. Maar uit zichzelf stofzuigen......neee dus. Stiekum wil ik wel iets meer aandacht voor mijn gezondheid en die van de beeb, maar hubbie is wel lief. Mannen begrijpen het gewoon niet zo. Ze kijken, denk ik, ook anders naar de zwangerschap.

Nou, zal aan het werk. Mag van mezelf vandaag maar 1 1/2 uur werken. Vanmiddag in alles rust de angelsound nog eeens proberen (vergt meer concentratie en geduld dan ik van de week had).

10. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    kattengras...en er is spul te krijgen bij de dierenwinkel (ik bedoel geen vergif hoor ! ;) )

11. Roosje76

Roosje76 Actief lid

30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    @Emma; hier hetzelfde verhaal hoor. Ook mijn mannetje is maar moeilijk vooruit te branden. We hebben nu een lijst gemaakt met klussen (nog 10!) die MOETEN worden gedaan voordat de beeb komt. Dat houdt o.a. de babykamer in (natuurlijk), een inbouwoven en de badkamer die geschilderd moet worden (het plafond). Na een kleine uitbarsting van mij hebben we in ieder geval voor een oven gekeken en is de verf gehaald. Vanmiddag gaan we naar de babydump, die hebben koopzondag en mannetje lief is nu wel "zo ver" om wat te gaan kopen. Ach, het is een schat, maar ik ben nu eenmaal iemand van de snelle beslissingen. Heb mijn auto binnen een uur gekocht en doet het al 4 jaar prima, om maar wat te noemen.

Verder gaat hier alles prima, morgen weer naar de VK. Hoop toch zo dat we het hartje kunnen horen, aangezien ik verder weinig van zwanger zijn merk op dit moment. Klein buikje nog maar hoor. Dag meiden, prettige zondag!

12. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant

13. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Jemig Roosje, jij bent ook wel aan een grotere verbouwing bezig dan de BBkamer, niet !? ;)

14. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Goedemiddag mama's

Beccaatje je kan eens proberen om koffiedras in de tuin te doen, katten houden daar niet zo van. Mijn ouders hadden ook veel last van katten? Ze hebben koffiedras in de tuin gedaan en ze zijn weggebleven.

Oer de naam voor ons frummelke zijn mannetje en ik het al eens. We hebben een mooie meisjes- en jongensnaam. Nu alleen nog weten of het een meisje of jongen wordt.

Als ik sommige mama's hoor heb ik echt geluk met mijn mannetje. Hij doet het volledige huishouden en klusjes zonder dat ik iets hoef te vragen.
    Ik moet alleen maar veel rusten van hem en goed zorgen voor mezelf en ons frummelke. (ook voor ons zoontje uiteraard)

Gisteren heb ik voor het eerst in 1,5 jaar ongeveer mijn petekindje (5jaar geworden deze week)gezien. Wat is ze groot geworden. Ik ben echt blij dat ik haar nog eens gezien heb.

Ik heb de laatste tijd veel last van hoofdpijn. Herkent iemand dit?

Dit was het weer zo een beetje.

Knuf van zuurtje ;)

15. Roosje76

Roosje76 Actief lid

30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    @fruitdruifje; Ja dat is zo, maar op zich zijn het van die klusjes om net even iets af te maken weet je wel. Even de tuin netjes maken, de babykamer is al gestoffeerd maar moet nog even een muurtje en de cv worden geschilderd. En de badkamer is begin dit jaar helemaal nieuw er in gezet, alleen het plafond moet nog worden geschilderd. En dat blijft er dus allemaal bij... :(

16. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik tref het ook wel met mijn mannetje geloof ik. Hij doet veel dingen uit zichzelf. Niet echt de huishoudelijke dingen maar de grote verbouwingsdingen wel. Hij is nogal actief en kan moeilijk stil zitten.
    We zijn soms net tegenpolen hier.
    Maar we overleggen wel en soms kom ik met praktische dingen en een andere keer hij weer.
    Hij is nu ook nog de plinten in de babykamer een keer aan het verven en ik maak zo lekker een lunch voor ons klaar. (ik kan niet zo goed tegen de verflucht nu).
    Huishoudelijk doet hij ook wel als ik er om vraag. Ik doe de was en stofzuigen en dat soort dingen meestal. Hij dweilt dan wel eens of maakt de douche schoon.
    Maar nu ik niet werkte vond ik het logisch om het meeste te doen.
    Hij werkt best wel veel dus door de week hoeft hij s avonds niet altijd wat van mij te doen, lekker even bijkomen.
    Alleen deze week zijn we s avonds wel bezig met de babykamer. Het verven moet af want donderdag gaan we behangen. En het weekend dan het laminaat leggen.

groetjes

17. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Goedemiddag dames!

Hier ook weer ens een berichtje. Ben een paar dagen niet geweest. Moet veel werken en heb veel te regelen voor ons trouwen.

Ben nu op zoek naar een leuke zonvakantie in November. Denk dat het egypte gaat worden.

Verder gaat alles hier goed.

Reageren op iedereen gaat niet lukken en ik denk ook niet zo vaak te posten, maar ik lees wel gezellig met jullie mee.

Groetjes Maranka

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou meiden ik leest het al wel ha ha mannen komen echt van mars he ! ;)
    maar goed we hadden gister visite was kei leuk !
    vroeg een vriendin mag ik de kamer zien ! en dat was natuurlijk voor mij de opening om maar eens duidelijk aan te geven dat er nog 0% babydingen in uitvoering is !
    ik heb ook gezegd dat mannetje het druk heeft maar dat mijn hormonen kriebelen en ik niet meer wil/kan wachten en mannetje gaf me direct gelijk ha ha hij gaat dinsdag en donderdag (is hij vrij) gelijk beginnen aan de zolder opruimen en dan de spullen naar boven zodat de kamer vrij is voor de kleine puk zijn spullen !
    hij is ook wel erg zorgzaam vandaag ha ha ik geniet er maar van zo lang het duurt !

oh en de appeltaart is mmmmmmmmmm zo lekker we hebben lekker voor vanaaf nog ieder een lekker stuk !

Maranka wat een drukte he ! trouwen plannen en dan nog de beeb erbij ! wel lekker nog ff op vakantie samen zou ik ook wel weer willen
    Nikkie jij hebt geluk met je ventje ! geniet er maar lekker van
    Roosje jij hebt het nog wel erg druk gelukkig hebben wij "bijna" het huis af nu... zou het er niet meer bij kunnen hebben
    Becca geniet maar van je rust je hebt al een pukkie en dat is dubbel zo zwaar !
    Bianca lekker een boswandeling ik zat er nog aan te denken vanochtend maar we moeten al de hele middag weg dus maar lekker flex gedaan hier maar ohoh wat is het nog lekker buiten zeg
    Fruitdruifje we zijn wel met veel brabo's hier zeg ! Blij te horen dat het goed is gegaan op je werk is toch altijd wel ff spannend he !
    oh en ik waggel ook al hoor ;)
    Pooh we mogen bijna weer naar de VK alleen jammer dat ze bij ons geen echo's doen he ! nu ik met de angel-sound kan luisteren is het toch minder bijzonder om te gaan want ik wil de beeb weer zien.....
    Maar donderdag 20 weken echo !
    toch super spannend ik ben er toch wel nerveus om !
    en all een dikke knuf

19. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Zo hee....pfffff

Ik sta momenteel (nu ff niet ) de box in een andere kleur te spuiten...buiten in de zon...

Wat een rotklus. Het dekt voor geen centimeter, dus dat wordt zeker 4 lagen....zucht

Hopelijk blijft het weer nog een paar dagen goed..

XFD

20. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Zuurtje, ik heb ook de laatste dagen enorm last van hoofdpijn. Lastig he!

Ik heb vandaag op een kinderbeurs een autostoeltje gekocht. Dat is de eerste echte aankoop. De meeste dingen krijgen we van mijn schoonzus, maar een autostoel zal ze niet kunnen missen :)

Deel Deze Pagina