Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) ja heerlijk dat shoppen.

Mn man zei: Oh dat moeten we hebben en dat en oh gooi dat er ook maar in. Hij wilde zelfs een foto etui voor de eerste foto's hebben :) Lief he?

Echt genoten maareh bij de kassa :confused: 100 euro...haha najaa toch 20% minder dan anders. ;)

K ga aan t werk was gister thuis heb alleen wel veel pijn...maar ja niets aan te doen.

Groetjes,

Mili

2. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik heb via een vriendin wat kleertjes aangekocht, allemaal tweedehands, en goedkoop, wel heel leuk. Verder heb ik dus vorig weekend een autostoel gekocht en gisteren kreeg ik van mijn schoonzus een speelmat. dat is het zowat :) De verbouwingen gaan hier nog steeds voor natuurlijk. Zes maanden geleden hadden we amper muren...

3. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    hallo meiden

Dat is erg lang geleden.
    Heb me toen heel bewust niet meer gemeld hier, omdat ik alle slechte verhalen niet zo goed aan kon......
    Wel heb ik af en toe tussendoor iets gelzen en jullie verhalen een klein beetje gevolgd.
    Ik ben erg blij dat het met jullie allemaal zo goed gaat!
    Leuk he, dat we nu een beetje beginnen te groeien.
    het is me bedoeling dat ik wel wat dingetjes ga plaatsen weer, maar dat zal nog niet heel veel zijn.
    Ik ga wel telkens weer lezen.

Met mij gaat het eigenlijk best wel goed.
    Ik groei goed en we hebben een actieve beeb...
    Helaas heb ik nog niets gevoeld.....tenminste misschien wel wel, maar dat weet ik niet zeker.
    Verder heb ik de pech dat ik veel met hoofdpijnklachten loop, maar dat zijn de hormonen en dat is balen volgens de dok...(en ja dat klopt)
    Gelukkig mag ik tussen de controles door gewoon bellen naar de dok om naar het hartje te gaan luisteren, die afspraak hebben we gemaakt, omdat ik zo'n onzeker miepie ben...

24 oktober hebben we onze 20 weken echo en jee...wat zie ik daarnaar uit! Wij willen niet weten wat het wordt, maar het lijkt me geweldig de beeb weer eens te zien!

Goed om te lezen dat het zo goed met jullie gaat!

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    meiden ik ben echt zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

oooooooooooooooo zenuwachtig voor de 20 weken echo
    als het kan post ik nog ff voor ik ga werken anders vanaaf pas na het werk
    duim voor me meiden !

5. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Veel succes!

Liefs

6. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    heeeel veel succes emma!

7. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Emma succes ;) Het is vast wel goed allemaal. Lief dat je voor ons allemaal een kaarsje hebt gebrand :thumup:
    Lucia: probeer eens een paar dagen juist MEER te drinken. Het kan dus zijn dat je vocht vasthoudt, dat geeft die drang om te plassen ook.
    Het klinkt misschien vreemd maar dan moet je overdag juist meer drinken. Probeer het maar eens (water en eventueel vruchtensappen). Bij mij helpt dat wel.
    En anders even laten testen op blaasonsteking, je kunt het zomaar hebben.
    Ik ga s avonds nog een paar keer naar de wc voor het slapen gaan. S nachts moet ik er altijd 1x uit, meestal na 3 of 4 uurtjes slapen.
    Hebben jullie ook dat als je soms net bent geweest dat je alweer moet?
    Ik ging net boodschappen doen en ik was nog niet in de winkel of ik moest ontzettend nodig plassen. Ik had ook nog laarzen met hak aan dus dat dreunde ontzettend door.
    Liep bijna met samengeknepen billen door de winkel.
    Toen ik de boodschappen in de auto had ben ik naar een openbaar toilet gegaan die was vlakbij. Ik hield het niet meer :oops:
    Dacht dat je er nu minder last van had nu je baarmoeder wat meer naar boven groeide haha.
    Had wel veel water gedronken vanochtend al misschien niet zo'n goed idee maar heb ook wel vaak dorst.

groetjes

p.s. engel sterkte!

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Even kort.

Alles was prima bij de vk. Hartje klopte mooi en erg regelmatig zei de vk. Buikkie groeide goed en was goed soepel. 8 november weer terug. Ook weer mijn ijzer laten prikken en hoef gelukkig nog niet aan de ijzertabletten. Moest ik met Jordy destijds wel, blehh. 8,5 was hij. Slik nog wel steeds zwangerschapsvitamines waar ook ijzer en zo in zit van VSM en de vk zei dat dat best kon helpen. Moest ik vooral mee doorgaan. Doen we dus ook maar.

9. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    Goeiemiddag medemama's,

altijd weer gezellig om weer even om de hoek te kijken en ff te kletsen over dat wat ons allemaal zo bezighoudt. Bijzonder eigenlijk hè, dat je nu 's morgens opstaat en weet dat je een baby in je buik hebt. Ik denk er misschien niet de hele dag bewust aan, maar het is zo'n heerlijk idee dat je wel 24 uur per dag bij je draagt!

@engel: sterkte joh, ingrijpend. Nog nieuws? Zulke berichten brengt ons zwangeren en labielen nu extra snel uit evenwicht. Gaat het met je?

@Emma: vertel vertel.... hoe was het?
    Ik mag volgende week voor de echo en vind het ook reuze-spannend!

Over de lijst: is het een idee om een voorstel-lijst te maken met de namen waarvan nu gedacht wordt dat ze geschrapt kunnen worden (de niet-bezoekers)? Die lijst een weekje laten staan en iedereen die roept er toch niet af te willen erop te laten? (ehm...is dit te volgen? of ben ik warrig?)

Over de lekkage: nu nog niet echt last van. Had het in de eerste zwangerschap niet, tweede wel. En tijdens de periodes van BV heel erg! Als ik in de supermarkt een (andere) baby hoorde huilen sproeide ik er acuut op los...kon nooit de deur uit dus zonder zoogcompressen!
    Kan wel weer enorm verlangen naar die periode van voeden ...mmm

10. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    @mamavanjordy: fijn dat alles weer goed was!

en oh ja @nikkie: erg hè, dat plassen. Wordt hier ook niet minder hoor! Verleiding is inderdaad groot minder te drinken, maar dat moeten we vooral wel blijven doen!

11. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hey mamajo,

Idd minder drinken is juist erg slecht. Maar het plassen, grrr. Ik had altijd al een zwakke blaas moet ik zeggen maar nu helemaal.
    Vooral s ochtends en s avonds.
    Pfff morgen ook de 20 weken echo. Aan de ene kant dus erg zin in en aan de andere kant ook wel eng.
    Ik maak het denk ik wel gewoon aan jullie bekend hoor of het een meid of jongen wordt maar verander mijn banner verder niet (die is mooi blauw met roze ;) ).
    Zo ze zijn hier aan het behangen, ga zo maar even de deur uit. Kan boven toch nergens bij, de behangtafel staat op de overloop hihi.

groetjes

12. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Hay lieve meiden,
    Ontzettend bedankt voor al jullie lieve reacties, dat voelt erg goed! :)
    Mijn vriendin is gisteren geopereerd en de operatie is geslaagd :D ze hebben de tumor kunnen verwijderen en het staat nu op kweek. Al haar functies doen het nog en de functies die het niet meer deden zijn terug gekomen dus ook dat is heeeel positief!
    Ze gaan haar nu bestralen en afwachten of de tumor niet terug komt.
    Ik ben zoooo opgelucht, ze is er nog lang niet maar het begin ziet er goed uit. Ik probeer zo positief mogelijk te zijn (al is dat soms moeilijk)
    Ik sprak haar moeder net en die werd eigenlijk een beetje boos op me omdat ik aan mezelf moet denken, ze zei, "we hebben er helemaal niets aan als het met jou ook niet goed gaat en je moet goed om jezelf en je kindje denken"
    Maar ja, das makkelijker gezegd dan gedaan :(

Verder alles goed hier, ik heb gelukkig iets minder harde buiken en voel de baby lekker bewegen, raar dat het zo doorslaat naar je buik!
    Nog 1 middag werken en dan heb ik herfstvakantie, ben ik wel aan toe, even bijkomen....
    Liefs engel

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Gelukkig Engel dat de operatie goed verlopen is. Brrr je moet er toch niet aan denken. Hopelijk is de kweek ook goed en komt de tumor nu niet meer terug.

14. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    @engel
    Gelukkig is de operatie goed gegaan.

@all
    Ik ben zo ontzettend bang voor de 20 weken echo..
    Iedereen zegt me steeds "Het kindje is vast wel gezond" en "Maak je niet zo druk" en "Blijf positief", maar dat is totaal niet wat ik wil horen!
    Want ik maak me wel druk! en hoe kan ik nou positief blijven als ik 50% kans heb dat m'n kind een erfelijke ziekte heeft waar hij/zij misschien wel bij de geboorte aan overlijdt?!
    Ook m'n man zegt "blijf gewoon positief", maar ik weet dat hij net zo bang is als dat ik het ben..
    Het is zo ontzettend moeilijk..
    Nog 5 dagen in spanning en angst om m'n baby..
    En dan krijgen we dinsdag eindelijk uitsluitsel..

15. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    @vosje 2000: spannend voor jullie! En al die goede tips zijn natuurlijk wel goed bedoeld, maar ik kan me voorstellen dat je nu inderdaad niet rustig bent en dat positief denken even moeilijk is. Je bent vast de nachten aan het aftellen...
    Ik wens je sterkte: de komende dagen en natuurlijk ook dinsdag!
    Laten we hopen en vertrouwen op een goede uitslag voor jullie!

Liefs,
    mamajo

16. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Vosje, help me eens, je hebt het vast al eens vertelt maar ben het even kwijt. Mijn kinderen hebben namelijk ook kans iets van hun vader mee te krijgen dus ik snap wat je bedoeld.

17. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Mijn man heeft Osteogenesis Imperfecta in combinatie met Dentinogenesis.
    Daar zijn verschillende "categorieen" in.
    Mijn man heeft gelukkig de minst erge vorm, maar doodat het een chromosoonafwijking is valt van te voren niet te zeggen dat, als de baby het heeft, het ook een lichte vorm zal zijn.
    Dit hangt immers af van het feit in hoeverre het chromosoompje "muteerd".
    Het staat alleen vast dat de afwijking 50% kans heeft op overerving naar de baby.
    Voor mijn man houdt de ziekte in dat hij als kind zijnde zo'n beetje elk bot in zijn lichaam al eens gebroken heeft.
    Sporten als voetbal e.d. zal hij nooit kunnen doen. Ook heeft hij sinds zijn 18de al kunsttanden.

Ergere vormen zijn:
    - Bij geboorte niet levensvatbaar
    - Kleingroei en een korte levensverwachting
    - Lichamelijk zodanig zwak dat het nooit zal lopen
    etc..
    Allemaal nare dingen dus.. :cry:

Zit jij ook zo in spanning?

18. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Engel25 : OOo wat fijn dat de operatie goed is gegaan.

@Vosje2000: Ik kan me wel voorstellen hoor dat je je zorgen maakt!
    De dagen zullen wel erg lang voor je zijn, maar wij zullen
    voor je duimen dat alles goed is.

19. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Vosje
    Nee, zo erg niet meid!
    Mijn twee oudste kinderen hebben 50 % kans om een spierziekte te krijgen. Mijn exman en zijn moeder hebben een spierziekte die erg erfelijk is, gelukkig geen ziekte waar ze aan overlijden.
    Helaas kunnen we nu nog niet laten onderzoeken of ze dit zullen krijgen, je krijgt dit pas op oudere leeftijd, rond de 20 jaar of zelfs iets later.
    Mijn exman zit nu in een rolstoel en is spastisch in zijn benen, daar blijft het ook bij, de ziekte gaat niet door naar boven. In een later stadium zou hij problemen met ontlasting en plassen kunnen krijgen en heel af en toe krijgen mensen ook problemen met hun armen maar dan heb ik het over een leeftijd van 70 jaar eer dat dat dan zou kunnen beginnen.
    Dus ja, het is geen leuk iets maar ook niet levensbedreigend.
    Ik snap dat jij behoorlijk in de stress zit!
    Ik kan ook niets anders zeggen dan sterkte, en probeer positief te blijven! Ik denk aan je en hoor graag hoe het gegaan is dinsdag.
    liefs engel

20. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Ik hoop voor je dat het je kindjes bespaard blijft..

Tnx meiden, ben blij dat ik het er hier over kan hebben..
    Heb toch het gevoel vaak niet begrepen te worden door mijn directe omgeving..
    Het lijkt net alsof iedereen probeert te doen alsof er niks aan de hand is, totdat bewezen is dat er wel iets aan de hand is..
    Maar ja.. Als je je kindje steeds voelt trappelen zet je zoiets niet zo snel uit je hoofd..

Pff nog 5 lange dagen en dan eindelijk naar het ziekenhuis voor de screeningsecho..
    Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt voor jullie steun..

Groetjes

Deel Deze Pagina