Goedemiddag mama's Ik denk dat ik de laatste ben met de 20 weken echo. Ik heb deze pas op 28 november. De gyn vond het beter dat deze echo rond de 22 weken gedaan werd omdat de beeb dan al iets groter is.(ben dan 22,5w) Ik moet komende donderdag wel nog een keertje op controle bij de gyn. Of ik dan nog een echo krijg weet ik niet, dat zal ik dan wel zien. Waarom zouden wij geen kaneel mogen eten? Dit heeft nog nooit iemand vertelt dat dit niet zou mogen. Knuf van zuurtje
@all: een beetje kaneel kan heus geen kwaad. Zolang je maar geen grote hoeveelheden naar binnen werkt. Ik heb laatst een paar dagen achter elkaar gevulde speculaas gehad (jammie) Nu wat anders: de echo was super! Alles zit er op en er aan.... Er werd ruim de tijd genomen om alles te bekijken en alles was prima in orde. De placenta ligt bij mij mooi aan de achterkant idd. Het geslacht weten we nu ook... en het wordt. ..tadaddaaadaaa: een jongen! Haha helemaal niet verwacht maar superblij hoor Je zag toch echt duidelijk een piemeltje, dat kon niet missen. Een hele mooi profielfoto hebben we niet want halverwege besloot meneer zich om te draaien en lekker te gaan slapen Nou dames ik ben superblij. We gaan nu met zijn tweeën even winkelen en wat leuke pakjes kopen. Ben ook helemaal in love zwijmel zwijmel. liefs
@ nikkie wat leuk ook een knul.Veel plezier met shoppen. Ik heb ook nog nooit eerder gehoord dat je geen kaneel mag hebben tijdens zwangerschap
maar ik vond dus dit: Gebaseerd op aannames, niet op onderzoek . Kaneel bevat de smaakstof coumarine. Coumarine en andere stoffen die daarop lijken, worden in de geneeskunde gebruikt als antistollingsmiddelen voor het bloed. Het effect van het gebruik van kaneel op ongeboren kinderen is nog niet onderzocht, maar op grond van enkele aanwijzingen met vergelijkbare stoffen kan de kans op nadelige effecten niet worden uitgesloten. Coumarine heeft dezelfde molecuulstructuur als vitamine K, en zou daarom de werking daarvan kunnen beïnvloeden. De kans bestaat dat er skeletafwijkingen ontstaan, lichte neurologische afwijkingen of een laag IQ. Het is belangrijk dat onderzoek naar dit effect gedaan wordt, omdat ook nog niet is gekeken of coumarine in de vorm van kaneel hetzelfde effect heeft als zuivere coumarine. Daarom wordt nu voorzichtigheidshalve het advies gegeven matig te zijn met kaneelhoudende producten tijdens vooral de eerste drie maanden van de zwangerschap. In verschillende dierproeven is gebleken dat coumarine als zuivere stof kankerverwekkend is. In het menselijk lichaam wordt coumarine echter op een andere manier afgebroken, en het is daarom hoogstwaarschijnlijk niet kankerverwekkend bij de mens. Alleen is het schadelijke effect nooit onderzocht, laat staan bewezen. Pffff... Ik heb bij elke zwangerschap wel al iets gehoord dat niet zou mogen. Zo was er tijdens m'n eerste zwangerschap veel te doen om aspartaan e.d. En ik dronk elke dag een blik cola light, ging ik me dara zorgen om maken...
@ Nikkie wat goed meid dat alles goed was! En ook een knulletje...dat gaat goed met de knulletjes! Al 4 volgens mij. Ik moest ook even wennen hoor, maar ben super blij! Lekker genieten van je super echo nu! Dikke knuffel Vanmorgen naar de tandarts geweest. Ik had al heel de tijd een naar smaakje van een kies. Blijkt heel mijn tandvlees rechtsboven ontstoken te zijn. Ik ben blij dat ik nu weet wat het is. Ze hebben het schoon gemaakt!
Wat veel jongetjes zeg! Leuk hoor! Ik eet af en toe producten met kaneel erin, alles met mate. Over een stuk appeltaart of kaneelsuiker op mijn pannenkoeken zou ik me geen zorgen maken hoor! @Tassie: goed wer wat van je te horen, gelukkig word je financieel niet helemaal in de kou gezet. Maar het blijft een schande hoe ze je eruit hebben gewerkt hoor! Probeer het niet persoonlijk op te vatten. Ik ben zojuist teruggegaan met die armbandjes. Weer een zorg minder... Gelukkig werd er niet moeilijk over gedaan. Liefs, Flientje
Fijn dat ze niet moeilijk deen Flientje. Had ik eigenlijk ook niet verwacht. Ik moet nog een afspraak maken voor mijn 20 weken echo. Mijn veloskundige zei tegen mij dat ik dat in de 16 weken kon doen. Ben vandaag net 16 weken. Ik zal er maandag eens achteraan bellen.
Flientje - Bedankt! Ja, voor elke deur die dicht ga, ga weer meer deuren open. Ik vind het wel jammer, maar goed....mijn kindjie komt nu op 1e plaats en ik ga niet teveel stressen. Zie wel hoe dinge gaat lopen...toch? Leuk te horen van alle echo's en dat het een jongen of meisje worden. Wel, veel jongens...leuk hoor. Maar ik ben net zo blij met mij dochter....wij had al een leuke naam bedacht, maar dat blijf geheim tot aan het geboorte. Mij man had deze naam gekozen. Maar toch voor het zekerheid een jongensnaam 22 oktober - 20 weken echo, dna ben ik zelf 21 weken zwanger. Na het echo ga ik en mij man een leuke pakje saam kopen. Die pakje ga dan ook mee naar het ziekenhuis.... Ik probeer wel rekening te houden met wat ik eten, maar probeer mijzelf niet TE gek te maken. Maar ik kan gewoon niet stoppen met druiven eten...ha-ha. Een van jullie zin in een of meerdere dinge?
Leuk ja om van edereen te horen of ze een jongen of een meid krijgen. Hier nog 5 daagjes tot de echo. Spannend. Ik probeer ook rekening te houden met wat ik eet. Maar af en toe heb ik zo'n trek in bijv. een mac of zo. Kan er ook niet vanaf blijven dan. Net even een wiegdekentje gehaald. Een babywinkel hier in de stad had opruiming. Kon het nu meenemen voor 10 euro terwijl hij normaal iets van 35 euro kost. Staat een lief beertje op. Kon het dus niet laten liggen voor dat geld. Is van Timmy colection. Zet een foto in mijn album van het dekentje Verder gisteren weer naar de fysio geweest voor mijn bekken. Kwam er weer helemaal opgefrist vandaan hihi. Maar nu blijkt dat ik een spatader heb en ook een behoorlijk grote. Zit net boven mijn knieholte en jeukt af en toe verschrikkelijk ook doet hij af en toe zeer. Kon nog groter worden zei ze. Nou hoop van niet. Even nu de huisarts bellen voor eventueel een steunkous. Moet dan waarschijnlijk zo´n lange, geen gezicht maar ja. Daarmee voorkom ik volgens de fysio erger.
Spannend! nog 5 dagen...dit word aftellen Zelf al enig idee? Een jongen of meisje? Ik had zelf een gevoel dat het een jongen zou zijn, maar toch een meisje! Super blij mee. Vind beide wel leuk! Super leuk wiegdekentje En heel niet duur. Zou ook niet laten liggen! Rot spadader - Hopen dat die wat beter worden of nog zelf weg ga. Zal mooi zijn. Gelijk een steunkous halen dan Zelf gelukkig nog geen last van bekken. Hoop dat het ook zo zal blijven.
Heb nog geen idee Tassie wat we zullen krijgen. Het ene moment denk ik een jongen en het andere moment weer een meid. Ach ja, maakt mij niet uit. Vind allebei wel leuk. Zeker aftellen wordt het.
Mag maandag trouwens langs komen bij de huisarts voor de spatader. Kan ze kijken of het nodig is zo´n steunkous of iets anders. De assistente had het over weg spuiten. Maar dat zie ik in de zwangerschap nu niet zitten hoor.
Nee schadelijkheid van kaneel is inderdaad niet onomstotelijk bewezen maar wel handig om uit voorzorg geen grote hoeveelheden te eten. Maar ja zolang je geen heel potje eet, (zoals ik eerder al zei), maakt het niet veel uit denk ik hoor. Hier wat info over kaneel (was ook al eerder iets neer gezet dacht ik): mamshoekje:http://www.mamshoekje.nl/magazine.php?item=58 Voedingscentrum: http://www.voedingscentrum.nl Nieuwsbank: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2002/04/18/E019.htm
Lieve allemaal, Ik heb echt een klotedag....... Wordt ik eerst omver gefietst op de stoep door 3 pubers, die ik heb opgewacht om ze de waarheid te zeggen....heb vervolgens een belachelijk stomme vergadering...waar ik dingen moest verdedigen waar ik het niet mee eens ben (Oudercommissie op school) Kwam de klap op de vuurpijl.... Of alle ouders (op te plein) even in de klas willen komen van Juf S...Ik zag het betraande snoetje van mijn dochter.....De juf begon haar verhaal maar moest het door iemand anders laten afmaken....dikke tranen.... De (beste en fijnste) juf gaat weg. Ze vind de afstand te ver worden sinds ze bij haar vriend inwoont.. Ouders huilen...juffen huilen...kinderen huilen....Potverdorie, net deze juf.... 3 maanden geleden moest mijn dochter al afscheid nemen van haar hartsvriendin, die verhuisde en nu dit weer..... Ik hield het niet droog...ik kon gewoon niet stoppen met huilen....heb mijn dochter opgetild...niemand aangekeken en ben het plein afgerend....... Zo'n juf is echt een peiler in het leven van je kind...een boegbeeld....iemand die ze vertrouwen en die ze alles leert op school...Van de 4 kleuterjuffen was dit absoluut de beste....ik vind het zo klote meiden.... Misschien begrijpen jullie dit (nog) niet allemaal, maar ik denk dat je je er wel iets bij kan voorstellen... Wat een shitdag.... XXXXXFD
g'dag. vk geweest vandaag. Buik is zo groot als bij 24 weken, maar was normaal bji een tweede. ERvaren de andere moeders dat ook zo? Verder even gehad over thuis of zh bevallen. Misschien nog een groei-echo aan het eind om te kijken of hij/zij (ooooo nog 12 dagen!) groot is en dan moet ik maar eens gaan beslissen waar het kind geworpen wordt.
jeetje poohke, had je niks te doen vandaag! je bent een schat! we wachten de reacties even af, dan schrappen maar. @vosje, succes meis, ik zal voor jullie duimen. @engel, eng hoor zulke dingen, ik hoop dat alles goed mag komen. Nu even verder teruglezen, anders kan ik niet op jullie reageren.
Ik moet ook nog . Heb geen afspraak staan, want loop bij de gyn, die zie ik 30 oktober weer, dan ben ik 19 weken. zal dan wel gelijk de afspraak maken voor de echo.