Even snel alles doorgelezen,heb vandaag een dagje rust moeten houden. Veel bandenpijn en harde buiken Gaat nu gelukkig weer wat beter Nikkie wat leuk een zoon! Worden al aardig wat kereltjes zo
Hey meiden! Ik besef me ineens dat ik (bijna) elke dag trouw meeleees, maar nooit eens iets achterlaat! Afijn, even een teken van leven dus, van deze kant. Alles prima hier, ik kreeg gister al van iemand te horen nou, je groeit gestaag! Fijn, bedankt Wat ontzettend leuk voor de meiden die al weten of ze een zoon of dochter krijgen! Althans, als je ervoor gekozen had om dit te willen weten... ik heb ook al eens gehoord dat iemand het niet wilde weten en de persoon die de echo deed, toch uitspraken erover deed..das niet leuk. Zelf willen we het ook weten, maar houden het lekker geheim althans..dat willen we proberen Oh, nog een vraagje aan ieder : De laatste keer bij de vk gaf ze aan als tip/advies een voorlichting/cursus te volgen voor borstvoeding (ik heb aangegeven dat te willen gaan geven/proberen). Iemand hier ervaring mee en/of hetzelfde advies gekregen?
Hey dames, ik ben de 1e vanochtend zie ik Ik lag gisteravond om tien uur al voelde me helemaal niet lekker. Hoofdpijn en weinig eetlust. Mijn vriend was hiervoor al een paar dagen niet fit dus misschien heeft ie mij aangestoken. Heb gelukkig wel lekker geslapen al slaap ik niet meer als voorheen, ben veel vaker wakker nu ik zwanger ben jullie ook? Had trouwens sinds twee dagen ineens weer best last van mijn boobs haha. Van mij mogen ze wel groeien, heb niet zo'n grote cup BV of FV ben ik nog niet uit. Ik twijfel toch nog om eerst bv te proberen. Als het niet bevalt kan je toch zo ophouden? als ik het niet probeer weet ik ook niet wat het is. Dus dat moet ik nog maar even zien. Qua uitzet zijn we nog niet zo ver. Behalve de babykamer en wat kleertjes heb ik verder nog niks aangeschaft. Dat komt nog wel. Er moet nog genoeg komen. FD: wat balen zeg van die juf, kan me voorstellen dat je daar verdrietig van wordt. Lucia: ken dat hoor van dat niezen, dat schiet dan echt in je liezen (banden) auw! Pooh: super zeg je update van de lijst. Volgens mij klopt het wel aardig. Over de namen: ik was er bij een meisje al min of meer uit maar voor een jongen dus niet (dus bij mij gaat je bakerpraatje niet op Mili ) Ik vind sommige namen wel mooi maar die passen dan weer niet bij de achternaam van mijn vriend. Daar moet je ook nog rekening mee houden, sommige dingen klinken gewoon niet mooi. NOu alvast een fijne zaterdag allemaal. Ik ga lekker even voor de tv nu, mijn vriend is aan het vissen vanochtend en vanmiddag gaat hij bezig met laminaat leggen in de babykamer. Of het er in 1 keer in komt moet ik nog maar zien. Maar ja hij heeft het al zo druk door de week dus van mij mag ie ook wel eens ontspannen Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Hey meiden, @emma: goed dat je toch de VLK hebt gebeld. Internet is een goed medium, maar het kan je ook volledig van je stuk brengen... Heb dit ook een tijdje te veel gedaan, kreeg enorm op mn donder van de huisarts. Vertrouw op de info van de VLK en je eigen intuïtie, meis Ik duim dat ie naar boven groeit ! @Natas: fijn dat t weer wat beter gaat. Een tijdelijke dip is nog geen verloren gevecht @Nikkie: doe je het rustig aan ? @Wicjuh: Heb ik bij mijn dochter wel gevolgd, maar ben toch FV gaan geven. De cursus die ik volgde in t ziekenhuis was niet erg realistisch. De uitleg was wel goed, maar problemen werden onder de tafel geveegd (stel dat iemand zich bedenkt) @Lucia : hé meis, snif...ik krijg hetzelfde als jij geloof ik....maar ik MAG niet ziek worden....zit in mn proeftijd... @flientje: thanks ! Het eten was trouwens toppie. We zijn naar een "all you can eat"restaurant gegaan hier in de buurt. Was voor t eerst. Je betaalt vooraf 25 euro pp (kids 13) en mag zoveel eten en drinken als je wilt, gedurende 2 uur. Wat ik niet verwacht had : de keuze was enorm en de kwaliteit was werkelijk super ! Geen gaarbakken kleffe groenten etc. De meest luxe soorten vlees, vis..kinderbuffet...toetjes..taarten....en een hele megakelder voor kinderen om te spelen (theater, verkleedkleren, klimmen, schminken,knustelen,games,tv, etc etc Ik heb gegeten 3 voorafjes (cocktail,tapas,gevuld eitjes), 2 hoofd (zalmfilet,varkenshaasje) en een heeeeeleboel toetjes (ijsjes,fruit,crem brulee,tig sausjes,tiramisu) Allemaal kleine porties gepakt hoor ! MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM Kijk maar eens op etenstijd.nl XFD
Hallo Emma De vriendin van mijn neef had ook de placenta voor de uitgang zitten. Bij haar is de placenta toch verschoven (zo'n 2 maand voor de uitgerekende datum) en zit nu wel op de goede plek! Het gebeurd niet vaak , maar zo zie je maar weer dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn Groetjes
Hmmm klinkt goed Fruitdruifje! Wij zijn donderdag ook uit eten geweest, naar de Griek maar ik vond het wat tegenvallen. De varkenshaas was prima maar ik had wel wat meer salade gewild. Even wat anders, hoe staat het met jullie huid? Mijne is een complete ramp. Ik had al aanleg voor puistjes/pukkels en nu heb ik ze nog steeds. Bovendien is mijn huid veel vlekkeriger. Sinds twee dagen na het douchen heb ik van die rode konen (of ik moet koortsig zijn). Ik heb trouwens het idee dat ik blaasonsteking heb. Als het na het weekend nog zo is maar een keer mijn urine inleveren. Buikpijn en wel erg veel drang momenteel. Is het bij jullie ook nog zo mistig? Hier wel. groetjes
Nog iets. Ik heb vaak s ochtends al ik me omdraai (bijvoorbeeld van zij op rug) dat mijn buik helemaal verstrakt. Lijkt dan wel een soort van harde buik. Meestal moet ik dan al plassen. Heb dit sinds een paar dagen. Is dit normaal? Misschien heb ik ook wel blaasonsteking hoor. groetjes
@ fd geweldig he dat restaurant etenstijd. Fam,Meurs zijn oude bazen van mij. geweldige mensen. Het is inderdaad de moeite waard om daar een keer te gaan eten wij wonen er in de buurt dus zijn in de gelegenheid om er vaak genoeg naar toe te gaan.
@Nikkie: Geen mist, geen puistjes (in tegenstelling tot de eerste 12 weken), wel rode konen... Laat je blaasontsteking goed nakijken hoor ! Hier : Net knallende ruzie met mn man gehad.....Bij de eerste zwangerschap hielp hij aan alle kanten en was aanhankelijker dan ooit...en nu...afstandelijk en ruziemakerig... Hij doet heus wel wat hoor, maar het kost hem allemaal veel meer moeite en ik moet het vaak ook nog vragen... 's avonds ben ik afgebrand en dan moet hij het een en ander doen. Hij doet het dan wel, maar is daarna totaal niet meer aanspreekbaar. Hij maakt lange dagen op zijn werk in de wegenbouw en ik weet dat dat zwaar is, maar ik lever momenteel ook een topprestatie, toch !? En een knuffel.....? Die heb ik al maanden niet meer spontaan gehad.....ik weet niet wat ik verkeerd doe.... Hij wilde zo graag een tweede....om die reden heb ik extra gevochten tegen mijn burnout en om van de medicijnen verlost te raken.....nu ben ik weer de oude en laat hij me links liggen.... Hoe breng ik de warmte weer terug in ons huwelijk....? X van een verdrietige FD
Hallo Nikkie! Bij deze zwangerschap heb ik geen last van puistjes! Bij de zwangerschap van mijn zoontje zat ik helemaal onder , en dat werd pas minder na de geboorte.
He bah FD, wat een gedoe. Niet leuk inderdaad dat hij je nooit eens spontaan knuffelt en zo doet. Er eens goed over praten hoor want dit hoort niet, je verdient ook wel wat steun nu! Wij hebben ook wel eens woorden hoor maar ja we zijn allebei nogal eigenwijs soms. Mijn vriend wil soms niks van me aannemen en als er dan iets misgaat ben ik pissig (met de babykamer bijvoorbeeld). Mannen... Mama1984; dat verklaart een boel Ik dacht altijd dat meisjes moeders schoonheid stelen maar jongens blijkbaar ook. Het is er bij mij niet beter op geworden haha. Nu ga ik echt de computer afsluiten. groetjes
haaai ! mijn huid van mijn buik en doorlopend naar mijn rug, jeukt ontzettend...vooral savonds. als ik er maar iets aanzit word het nog erger. smeer het goed in dat scheelt gelukkig. de huid is wel zacht en soepel , jeuk kan ook van hormonen komen geloof ik , naja hoort er allemaal bij! als ik smorgens wakker word is mijn buik erg gevoelig, maar als ik dan ga plassen , wat ik altijd heeeeel nodig moet, dan is het over...voor de rest geen last..
oja de fotos van de echo van afgelopen week , staan in mijn album. ook het bewijs dat we een klein kereltje krijgen!
@ Lievebeesje ook al een jongen gefeliciteerd! Nu zijn we al met 5 jongens en 1 meisje. leuk joh! Had je het verwacht? Goeiemorgen allemaal! Sorry dat ik even niet overal op reageer. Heb heerlijk tot 12 uur uitgeslapen. Sinds dat ze hier al 6 weken op zaterdag een schuur vanaf 6.30 sochtends aan het zetten zijn, is het op zaterdag mijn officiele uitslaapdag. Ik kom er even uit om mijn mannetje te verzorgen en ga dan nog zo'n 5 uurtjes terug. Ik heb gewoon meer als 12 uur geslapen Maar nu ga ik de 4 bouwvakkers even wat drinken brengen. Vanavond een BBQfeest in een cafe in Breda met mijn mannetjes werk. Fijne dag allemaal!
haai pooh ! had het van de week al gemeld! maar waarschijnlijk heb je het even gemist! kan gebeuren! had de fotos nog niet geplaats die staan er vers op! nou euhh, of we het verwacht hadden? nou ik eigenlijk helemaal niet.... hihihi., ik dacht voor mijn zwangerschap dat we een jongen zouden krijgen, maar toen ik eenmaal zwanger was werd het gevoel met de week sterker dat ik ECHT dacht dat het vrouwtje zou zijn! hahaha nou zegt dat weer eens helemaal niks want het toch echt een kereltje hahaha, zat er hartstikke naast! moest dus eigenlijk best even omschakelen toen we het hoorden! hahaha, niet omdat het ik het niet leuk vond hoor, maar ik had een heel ander gevoel. we zijn er natuurlijk hartstikke blij mee, maar moest best even aan het idee wennen!. geeft niks toch..heeft niks met de liefde voor mijn kindje te maken hoor! moet wel stiekum zeggen dat ik het shoppen voor een meisje wel veeeeeel makkelijker vind. er is meer keus en ik houd gewoon van roze. moet nu voor een jongen wel meer moeite doen. ben erg moeilijk met kleuren voor een jongen. de winter kleuren van dit jaar vind ik echt bleeeehhh! zo niet mijn smaak, oranje, donker groen, rood. neh niks voor mij. ik houd van frisse kleurtjes, babyblauw, auqa blauw, turqoise, grijs, dat frisse groen. enzo.....naja wacht wel op de nieuwe voorjaars colectie want daar hebben we uiteindelijk ook meer aan! hihihi
hoi meiden hier een emma met zere rug poeh ik heb een verkeerde beweging gemaakt maar het behang is van de babykamer af ! het gaat nu wel lekker snel hoor want nu kunnen we gaan opknappen het rot werk is gedaan ! en zo ga ik lekker nog een uurtje lekker in bed tv kijken want ik ben moe en mijn buik staat weer strak... Lieveheersbeestje mooie foto's wat een lekker meissie ik heb ook zo'n last van mijn huis soms wat meer dan anders maar ik zie er uit pooh wat lekker dat uitslapen ik kan er ook nog zo van genieten nu zal straks echt wennen zijn .... en have fun vanavond ! oh laat me raden jij bent de bob ha ha FD ik heb het een week of 2 geleden ook zo erg gehad. Dit is onze eerste en ik loop maar te sjokken en sjouwen en hij werkt ook veel maar ik vond het echt niet leuk meer ... we hebben het er over gehad en hij is nu gelijk met van alles begonnen en veel leuker er onder ... ik ben nogal een prater en hij niet en dat merk je juist als je er zo gevoelig voor bent nu maar moet wel zeggen hij heeft nog geen 1 bezoek vk of echo gemist en donderdag met de echo deed nogal pijn met het duwen en zoeken met dat ding maar hij pakt nu gelijk mijn hand vast ! mannen komen echt van mars hoor meissie en van mij hier een extra dikke knuf dan ! =P~ buddy dus het is een aanrader ? dat restaurant ... wij gaan binnekort met 3 zwangere vrouwen uit eten dus lijkt me wel wat ! mama ik zie hoe raar het ook is nog niet eens op tegen een keizersnede maar wel dat het allemaal extra kwetsbaar zou zijn van binnen... ik ben juist nog zo lekker bezig met van alles en zou niet nu al een stap terug willen nemen maar wil ook zeker de beeb niet in gevaar brengen ! dat is VIP ! hoop dat die 10 weken zo voorbij zijn zeg... maar moet ook zeggen dat ze het wel wat duidelijker hadden mogen uitleggen want nu zei hij alleen dat hoor je van je VK en die zie ik dus pas over 4 weken pas ! Nikkie kijk uit wat je wenst ha ha straks heb je van die mega boobs als die ik al heb ! nou ik wil wel ruilen ha ha ze voelen als 20 kilo per stuk nu ... en wij willen ook laminaat gaan leggen maar moeten nog gaan kijken voor de kleur enz... maar dat is niet zo moeilijk ! waar hebben jullie gekocht ? zo en nu ff bankhangen hoor knuf voor allen !
Ehm ja...ik ga dat ook doen, en ook nog naar een avond voor mij en mn partner over de geboorte etc. Bovendien ga ik de hulp van een lactatiedeskundige inschakelen via een borstvoedingsgarantiepakket, omdat ik echt heel graag wil dat borstvoeding gaat lukken. http://www.kraamzorghetgroenekruis.nl/?pag_id=8868&site_id=55 De VK was hier erg voor, als je gemotiveerd bent dan he? Ze zei anders moet je het niet doen, maar ik doe het dus wel. Is gewoon handig om vooraf al info te hebben gehad etc. Groetjesssss
nou hier net zo...ik zei al: Nou er zijn vrouwen die mooie huid krijgen van zwangerschap en mooi haar, nou bij mij is t andersom. Hihi veel puistjes en pukkeltjes en bijna elke dag bad hairday. Tav je blaasontsteking...t kan ook zijn dat wanneer je je blaas leegmaakt door te plassen de baarmoeder van plek verandert, en dat je daardoor pijn krijgt. Ten minste daar had mn VK het over...dat komt best vaak voor...dus wellicht verklaart dat je klachten? Succes er mee in ieder geval!
@emma : jazeker, een hardstikke leuk restaurant ! Kunnen jullie daarna nog een afzakkertje bij mij nemen of bij Buddy, want we wonen allebei in de buurt ! (alcoholvrij hoor... ) @pooh : doe ze de groeten van me daar in Breda. Zeg maar dat FD ze enorm mist en heeeeeeeel veel plezier Wilde er iemand nou grotere (.)(.) ? Nou, je mag van mij zo een pond van elke hebben...ik voel me net dolly parton MBT ruzie : Hij ligt nu te slapen op de bank, dus ik denk dat het ook vermoeidheid is geweest....Ik laat hem maar even betijen...morgen weer een dag.. XFD
FD ha ha neeeeeeeeeeeeee ik had mijn boobs al eerder in de aanbieding gegooid ! pffffffffffff als ik in de spiegel kijk denk ik dat mijn boobs nog meer wegen dan mijn benen..... en laat de ruzie maar afkoelen meis ! maar wel er wat van zeggen hoor op je gemakkie want jij bent nr 1 ! dat hij dat maar ff goed door heeft ! zo een steek onder water doet ook al veel hoor ..... Milli mooi hoor BV geven ! ik zie het niet zitten maar vind het toppie als andere het wel doen ! oh ha ha trouwens mijn haar is echt drama ! ik noem het zelfs dramahaar nu pffff altijd in een staart nu hoor en regelmatig naar de kapper en dan nog drama ik lijk wel een pluisje zou dat het zijn met zwangere vrouwen ha ha ze zeggen toch altijd dat die zo stralen misschien ben ik juist zo knuffelbaar nu omdat ik zo pluizig ben ha ha