Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik ben ook al zo'n 5 kg aangekomen.
    Gelukkig niet zo'n last van hoofdpijn, gewoon af en toe. Heb als kind van migraine gehad dus weet er alles van. Nu alleen nog af en toe. Vooral als ik heel erge spanningen heb gehad. Als ik dan op tijd rust neem kan ik het nog enigszins opvangen. Maar echt geen pretje ik heb er dan dagen last van. Tot nu toe nog niet gehad in de zwangerschap.
    Wel snel last van mijn rug trouwens. Loop vaak nog wel gewoon op laarzen met hakken maar dat dreunt wel door.
    Nou ik ga er zo vandoor, op verjaardagsvisite. Moet op de fiets, helemaal geen zin in. Net al met een partij boodschappen op de fiets gezeten haha.
    Bovendien kan het hier vanmiddag regenen. En het is wel een kwartiertje fietsen.

Doei en hoop op goed nieuws van de echo's!

groetjes

2. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Wat bedoel je?

3. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ha meiden,

He he daar was ze dan....

@Nikkie,
    Meis wat lief dat je vraagt hoe het was met de echo. Ik schaam me dood, maar ik had natuurlijk gelijk even moeten vertellen hoe het was. Gister hebben we de echo gehad en 's avonds kregen we visite vanmiddag visite...
    Maar het was echt prachtig.
    Ik was zooooo zenuwachtig, ik had ook zo slecht geslapen 2 nachten ervoor.
    Alles was helemaal goed met ons ukkie. Alles is goed met ukkie, alles goed gegroeid......... We zijn helemaal in de wolken.
    We hadden met 16 weken een pretecho laten maken en toen zei zij het geslacht en gister in het ziekenhuis kon ze het niet met 100% zekerheid zeggen......
    Maar we zijn erg opgelucht meis.... dank je wel!

@Fruitdruifje,
    Harstikke bedankt meis voor de goede tips! Ik heb er zeker wel wat aan gehad. Ik heb morgen mijn gesprek, en hubbie mag er ook bij zijn (wij werken namelijk op het zelfde bedrijf) Ik laat het zo snel mogelijk weten meis...
    Over Floradix meis, ik ga dat ook mar eens halen, want veel puf heb ik niet.
    Voel jij je weer wat beter?

@Pooh,
    Dank je wel voor de uitleg van Floradix meis, ik denk dat ik het ook maar eens ga halen, zoals ik al schreef zoveel puf heb ik niet. Het lijkt wel of mijn vermoeidheid steeds erger wordt.

@Emma,
    Gaat het weer wat beter met je?

@Mona79,
    fijn dat alles goed is met jullie ukkie meis.... Leuk weer om ukkie te zien he?

Gister hebben we de 20 weken echo gehad. Meiden ohhh wat was ik zenuwachtig. Ik had al 2 nachten zo slecht geslapen. Dus gister moesten we om 14.30u in het ziekenhuis zijn.
    14.45u nog niet aan de beurt, 15.00u nog niet aan de beurt, 15.15u nog niet aan de beurt. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat Divi daar echt zich zat op te vreten pfffffff.... wat was ik boos.......
    Eindelijk om 15.30u waren we dan eindelijk aan de beurt.
    Ik vertelde dat ik het zo vreselijk eng vond en dat ik zo bang was, de vk pakte me hand beet en wilde gelijk dat ik kwam liggen op de behandeltafel.
    Ja hoor daar was ukkie....
    Alles zag er harstikke mooi uit. Alles was mooi gegroeid. We zijn weer helemaal verliefd...
    Wat is er een zware last van me schouders gevallen.....

Volgens mij voelde ukkie het ook erg goed dat ik me veel beter voel vandaag want ukkie heeft zich bijna de hele dag laten voelen....

Over kortademigheid gesproken, de laatste dagen is het bij mij best erg.... Als ik de trap op ben gelopen moet ik eerst even een paar minuten bij komen....

Vannacht een paar keer wakker geworden van ukkie. Ukkie lag zo te trappelen dat ik er gewoon wakker van werd. Ik greep meteen naar me buik, maar jammer, ukkie stopte gelijk met trappelen... hihi precies hubbie, ook altijd zo'n plagerd haha....

Morgen krijg ik en gesprek op me werk... Ik ben zo benieuwd.... Ik krijg het gesprek met mijn werkgever en de financieel directeur, ook boekhouder. Hij zal toch wel verstand hebben van de zaken?
    Ik heb in ieder geval, Fruitdruifje haar tips, opgeschreven en uitgevoerd dus ik hoop dat het allemaal maar goed komt.
    Hubbie mag er ook bij zijn (we werken namelijk bij elkaar op het bedrijf) en ben benieuwd wat ze te zeggen hebben...

Meiden ik beloof dat ik er zo nog even ben....

liefs Divi

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Ben ik ook weer evens snel. Ben brak na een hele dag werken. Vanmorgen om 5.00 uur gebeld voor een bevalling. Ook nog niet echt in mijn buurt (half uurtje rijden ongeveer) maar had geen opvang voor mijn zoontje omdat mannetje om 6.30 uur weg is. Ga hem echt niet een uur alleen in huis laten hoor. Erg jammer. Maar zou anders waarschijnlijk toch te laat zijn geweest. Ben er daarna nog wel geweest en het is een kei leuk gezin.

Slapen doe ik gelukkig wel goed. Moet er maar 1x uit meestal om te plassen en dan slaap ik weer verder.

Heb pas vernomen dat een oude vriendin die ik wat uit het oog was verloren ook zwanger is. Van de eerste en ze is in mei uitgerekend. Heb met haar gesproken en we gaan een keer langs bij elkaar. Ze woont alleen 2 uur rijden bij mij vandaan, dat is wat minder.

Morgen de 20 weken echo. Vind het zo spannend. We gaan daarna meteen shoppen in Eindhoven dus jullie zullen mij pas s'middags of s'avonds weer hier zien.

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Divi fijn dat je echo goed was meis. Geweldig he om je ukkie weer te zien.
    Veel succes morgen met je gesprek op je werk. Zal toch wel meevallen of niet?

6. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Even een korte van mij...ben zo brakjes...

@Divi: Succes morgen. Hou het zo zakelijk mogelijk en laat je niet verleiden tot emotionele reacties in zo'n gesprek ;)
    Komt vast goed ! Fijn dat de echo goed was !

@de anderen: beterschap, succes en welterusrten

XFD

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    En vandaag was het dan eindelijk zover..
    De 20 weken echo.
    Na al die spanning eindelijk een beetje meer zekerheid.

Ze konden in eerste instantie nu geen afwijkingen vinden gelukkig.
    Bij Osteogenesis Imperfecta zijn de botten zwakker, door het tekort aan kalk. Maar bij onze baby konden ze op dit moment geen OI vaststellen, omdat de botstructuur "normaal" leek.
    Dit houdt in dat de baby waarschijnlijk geen zware vorm heeft of misschien zelfs helemaal gezond is.
    Dus ontzettend goed nieuws!

Het lijkt er wel op dat ze me wat vaker op controle willen hebben in het radboud. Een Klinisch geneticus gaat binnenkort ook contact met ons opnemen voor een afspraak ivm risicos rondom de bevalling.
    Als onze baby namelijk wel OI heeft in welke vorm dan ook, dan kunnen bepaalde standaard handelingen erg gevaarlijk zijn.
    BV als ze meeduwen op de buik met weeen, kunnen de beentje breken.
    Met een vacuumpomp zou het nekje kunnen breken etc..
    Dus dat willen we allemaal op papier zetten e.d., zodat we ook het ziekenhuis hier en de VK op de hoogte kunnen stellen wat wel en wat niet mag bij me als het zover is.

Ff afwachten dus, maar voorlopig dus nog geen slecht nieuws.

En nee, weet niet of het een jongen of meisje is.
    We hebben op dat moment niet gekeken :D

8. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Goedenavond mama's

Hier gaat het momenteel iets minder. Mijn buik spant vandaag vaak heel hard op. Ik maak me heel veel zorgen dat alles wel in orde gaat komen voor ons frummelke, de verhuis onze lening. Daar komt ook nog eens bij dat er vanalles stuk gaat in het huis dat we huren. We hebben boven geen warm water in de badkamer omdat de gasboiler om de haverklap uitvalt. We moeten dus iedere keer in de keuken warm water halen :x . De gasboiler kan pas gemaakt worden als we de hoofdkraan van het water kunnen afsluiten.(kraan zit zo vast dat niemand hem los krijgt).
    En er is in het weekend een lek gekomen in ons bad. Een leiding die stuk is, het water sijpelde door het plafond de woonkamer in en door de muur in de kamer langs de badkamer. :(
    Hier komen ze morgen voor kijken of ze het onmiddellijk kunnen maken en anders moet daar ook weer een afspraak voor gemaakt worden. Als dat in orde is kunnen we pas iemand laten komen om de gasboiler in orde te laten maken.

Sorry voor mijn gezaag en geklaag maar ik moest dit eventjes kwijt.

Knuf van zuurtje die zich heel veel zorgen maakt ;)

9. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @mamavanjordy,
    We vonden het echt weer geweldig om ukkie weer te zien, zooooo mooi...

dank je wel meis.
    Ik hoop dat het meevalt het gesprek op me werk. Maar zodra ik wat weet laat ik het even weten.

Ik wil jou heel veel succes morgen wensen voor de 20 weken echo meis!

@Fruitdruifje,
    Dank je wel meis. Gelukkig mag hubbie ook bij het gesprek zijn dus dat komt helemaal goed, hoop ik. Zodra ik wat weet laat ik het even horen.....

Gaat het met jou inmiddels wat beter?

@Vosje,
    Wat fijn dat je vandaag goed nieuws hebt gehad meis!

Ik ga nu heerlijk douchen en dan heerlijk naar bed. Even wat slaap in halen.

Oh ja wat ik vergeten was te zeggen, vandaag is het kamertje behangen en morgen wordt de vloer als het goed is gelegd in het kamertje.
    A.s. donderdag komen de meubels. Als de vloer dan ook gelegd is in het kamertje gaan hubbie en me vader a.s. zondag de meubels in elkaar zetten.... En dan is het kamertje klaar.......
    Ben zooooo benieuwd haha..

Vandaag belde er een vrouw van de Babymax uit Veenendaal dat de kinderwagen ook binnen is. Deze gaan we a.s. zaterdag ophalen. Dus we gaan a.s. zaterdag nog even een dagje weg. Het is namelijk niet hier in de buurt maar 103 km hier vandaan oeps oeps ..... Ach we zijn een dagje weg denken we maar, en het is allemaal voor het goede doel.
    Nu hebben we al de grote dingen. Nu nog de kleine dingetjes kopen haha.....

Zijn er al meer meiden waarvan het kamertje al klaar is?

Meiden slaap lekker en tot morgen

liefs Divi

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @vosje: dat is goed nieuws! Maar begrijp ik goed dat ze niet eerder uitsluitsel over OI kunnen geven dan na de geboorte?
    Inderdaad wel slimme zet ja om alles op papier te hebben. Je wilt toch niet meemaken ... !

11. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey dames.

ben al 2 dagen niet geweest :oops: wat erg

nou gister naar de gyn geweest.. bloed gerpikt en weer gewogen.. nou weer een preek was te veel in 1 week aangekomen nouik dacht dat kan nooit zoveel in 1 week.. dus ik thsui op de weegschaal staan ... en was 500 gram afgevallen van de week ervoor. ik weet niet hoe ze daar wegen maar dat ding klopt niet maar ja werkt ook met gewichtjes is geen dicgitale ofzo.

maar goed kreeg geen echo nou ik ben veel te nieuwsgierig dus wij nar echo buro en echo gehad
    en we krijgen een JONGEN
    ja weer 1 ervbij :p

vosje wat fijn dat alles goed was .. ofja bijna zeker toch? radboud is heel goed ziekenhuis... ben dr zelf ook al tig keren geweest

divi ook fijn dat alles bij jou goed was als ik iemand vergeten ben sorry .. ik heb er even snel over heen gelezen.. want gaz o eten.. en ben kei en kei moe cailynn was vanncht om 3 uur wakker geworden en wilde tv kijken en spelen dus ik ben gebroken nu en nu komt mn schoonmoeder vandaag aan herover een uur ofzo.. en wil nu al naar bed maarja

12. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Vosje, super meid dat alles er goed uitzag! Ben je nu iets gerust gesteld?

Zuurtje, ach gossie, die ellende kun je nu helemaal niet gebruiken! Sterkte ermee, en klagen mag je hier altijd hoor!

Christel, weer een boy! Lachuuuuuuuh :)
    Hartstikke leuk, gefeliciteerd meid!

13. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hoihoi,

Vandaag is mn vrije dag, dus even wat krabbels van mij.

@vosje: meis, wat fijn zeg. Ik heb mijn buurvrouw (verpleegkundige op neonatologie) laten uitleggen wat IO precies inhoudt, want ik vond het erg spannend voor je.

@Christel: Nog een ventje ! Proficiat !

@Divi: zo hee, jij bent al ver ! Wij hebben bijna alles al, maar moeten aan het kluswerk nog beginnen. Dat doen we op 10-11.

@Zuurtje: Ik snap je bezorgdheid, maar geloof me. Het enige dat voor je kleintje straks echt nodig is, is liefde, eten en (jouw) warmte. Alles andere dingen zijn luxe. Mijn schoonouders studeerden allebei toen mijn man werd geboren. Woonden op kamers zelfs. Hij werd verschoond op de wasmachine. Als je ziet wat een gezonde en stabiel vent het is geworden, dan maak je je echt geen zorgen meer ! Dikke knuf.

@mamavanJordy: shop ze !

@pooh en Nikkie: Gets, echt vervelend dat je zo'n last blijft houden. Is er echt geen alternatief veilig medicijn ? Ik hoorde laatst dat er veel meer veilige middelen zijn dan de dokters voorschrijven.

Hier nog 2 nachtjes slapen en dan de echo......
    O wat hoop ik dat alles goed is en op zn plek zit....
    Als dat allemaal is gecheckt wil ik pas weten of het een zij of hij is...
    Al weet ik voor 90% zeker dat het een zij is....

XFD

14. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    @ DIVI Fijn he dat alles in orde is ik kan me voorstellen dat je heel zenuwachtig was ik was dat nl ook maar goed je hebt je kleintje weer gezien en dat is lekker..

@ VOSJE Heerlijk zeg dat alles op het moment goed lijkt echt top! Dan ben je ook wat rustiger he en kun je er lekker van genieten.. Ook wel een fijn idee dat je vaker naar het ziekenhuis kan zodat ze het kindje in de gaten kunnen houden en dat het 1 en ander op papier gezet kan worden..

Liefs

15. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    @ engel: ik heb thuis een blad liggen en daar staan een paar foto's in van een jongentje genaamd boaz en het ging volgens mij over haargroei en dacht meteen aan jou vandaar...

16. Tassie90

Tassie90 Actief lid

18 mei 2007
    109
    0
    0
    Office Manager
    Goede morgen dames!

MamavaJordy - Spannend! Heel veel succes met het 20 weken echo. Zal deze site goed in de gaten houden om te lezen hoe alles is gegaan! ;)

Vosje - Heel erg leuk dat alles goed is gegaan en nu even genieten van het goed nieuws. Maar wel slom dat jij alles toch alsnog op papierzit zit, voor het zekerheid! :p

Zuurtje - Is toch even lekker om alles van jou af te kletsen. Kan goed voorstellen dat het erg lastig is met jou huisje nu. Hopen dat het dan vandaag opgelost worden. Veen succes!

Christel - Wat leuk een jongen :) :) :)
    Nu even genieten. Veel plezier van deze nieuws

Iedereen - hier heel erg goed nieuws. Manlief had gisteravond lekker kunnen genieten van het kleine. Had zo moeten lachten. Iederkeer als ik mij hand op mij buik lag, was zij stil en zodra mij man zijn hand op mijn buik lag, ja, hoor een grot schop voor pappa.
    Manlief natuurlijk op een roze wolk! Heel erg trots! Was echt zoooo speciaal! Leuk hoor. :({|=

17. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Goedemorgen allemaal.

FD: ik denk niet dat je mij bedoelde maar Redone...

Toevallig vandaag wel last van hoofdpijn :( Had ik gister maar niet moeten zeggen dat ik het nooit meer had :p Heb raar geslapen, veel wakker en lag heel raar op mijn nek vanochtend.
    Voel nu al twee dagen de baby heel weinig ga me gelijk zorgen maken!
    In het weekend werd er heel veel getrapt. Bah niks aan zo. Ik mag vrijdag weer voor controle en nog een korte echo voor een mooie foto dus dat komt mooi uit.
    De verjaardagsvisite gister was wel leuk. Pas aan het einde vertelde mijn schoonzus dat ze van de 2e zwanger was.
    Haar oma moest helemaal huilen. Dit ook omdat mijn schoonzusjes ouders allebei overleden zijn in een paar jaar tijd. Veel te jong beide.
    Al met al een emotioneel moment maar erg mooi.
    Hun kleine meid krijgt nu een broertje of zusje als het goed is. Eind oktober moet ze naar de vk dus dan weet ze meer. Zelf heeft ze eind mei berekend, ze zou nu zo'n 8 weken zwanger zijn. En was trouwens ook erg misselijk haha. Daar zijn wij allemaal nu net een beetje af volgens mij.
    Divi: super zeg dat alles goed was! Nog even over je stukje: je typt vaak twee keer hetzelfde in hetzelfde stukje alleen dan anders verwoordt :D Viel me laatst al op haha. Zwangerschapsdementie :(: hihi.
    Ook wel eens last van.
    Nou fijne dag allemaal.

18. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Vosje! Wat fijn dat het tot nu toe er goed uit ziet! Een hele last al van je schouders he? geniet er van meis.

@ Divi! Fijn dat alles goed was, nu kun je lekker genieten ;)

@ Christel! Gefeliciteerd, een jonge! Leuk zeg.

Hier gaat alles prima! Voel me erg goed. De vermoeidheid is ook een heel stuk minder.
    Voel de kleine nu geregeld, wat een heerlijk gevoel he!
    Oo ik kan niet meer wachten op de 20 weken echo, moet nog 3 weken wachten.
    Maar de 17 weken zijn ook omgevlogen, dus 3 weken zijn ook zo voorbij denk ik dan maar :D
    Gisteren lekker naar de stad geweest! Was hier heerlijk weer.
    Ik had een schattig rompertje gekocht met de tekst '' Mijn papa is de aller, aller, allerliefste''.
    Ons kereltje heeft het rompertje aan papa gegeven, en papa vond hem erg leuk!
    Toen we gisteren de auto aan het inpakken waren op het parkeerterein (in de stad) zegt ons zoontje '' Mama heeft baby in de buik''. Ahhh zo lief is dat he.
    2 jaar maar snapt al zo veel en hij vind het allemaal zo leuk!
    Papa heeft gisteren avond de kleine ook voor het eerst gevoeld! Super trots is hij :D
    Verder doen wij het vandaag maar eens lekker rustig aan!
    Tot gauw!

19. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Oooh vandaar, nee dat was ik niet haha :D
    Welk blad was dat, vind het wel leuk om even te lezen, vooral omdat je Boaz niet zo vaak hoort.

20. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    WIE DURFT ?

Ik ben intussen razend benieuwd naar de namen die iedereen heeft bedacht !
    We wonen tenslotte niet bij elkaar om de hoek, we kennen elkaar niet etc
    dus maakt het mij niet uit als iemand dezelfde naam kiest.
    Om dezelfde reden vertel ik gewoon ook wat het is, vrijdag. Een forum is gewoon lekker anoniem ;)

Meidennaam is definitief : Tess (doopnamen, Theresa Maria)
    Jongensnaam is dicsussie : Ik wil Storm of Pax, man wil Mick of Cas

Nu jullie ! [-o< [-o<

Ik beloof je ik zal : :-#

XFD

Deel Deze Pagina