Ha meiden, sorry dat ik de laatste week niet op het forum bent geweest. Ik ben zooooo ziek, dus heb ook geen puf om te reageren. Twee dagen geleden kreeg ik ineens erge krampen in mijn buik. Ik dacht nee he, je blijft toch nog wel ff zitten he alsjeblieft veilig bij mama in haar buik. Ik heb daarop de verloskundige gebeld en zij vertelde me dat ik snel mijn urine moest laten controleren bij de huisarts. Daar aangekomen sprong gelijk uit mijn urine een flinke blaasonsteking. Ik heb hiervoor een antibiotica kuur gehad. Deze is volgens mij nog niet aangeslagen. Vanmorgen heb ik weer de verloskundige gebeld omdat de pijn steeds en steeds erger werd. Het straalde erg naar mijn rechter zij. Ik dacht eerst dat ukkie op mijn blaas lag te trappelen, maar dit komt echt door de blaas onsteking. Ik kreeg het steeds kouder en kouder, ik had dus ook flinke koorts. Dus weer de verloskundige opgebeld met de vraag of de koorts geen schade kon hebben voor ons kindje. Ik lig nu al 2 dagen op mijn bedje dus met een flinke blaas onsteking. Vanavond hebben we een feest van vrienden van hubbie. Maar ik heb er echt geen puf voor om heen te gaan. Hubbie vind dit totaal niet leuk om alleen te gaan. Ik zei waarom bel je dan niet af en zeg dat als het wat beter gaat met mij dat we dan wel even een bakkie gaan doen bij ze? Dat vond ie geen goed idee. Hij is nu een beetje boos boodschappen gaan doen. Ik kan er toch niets aan doen dat ik me totaal niet lekker voel? Ik ga echt niet leuk naar een feest vanavond terwijl ik sterf van de pijn......... Ik heb overigens koorts ook, dan is het toch een reden om niet te gaan lijkt mij? Vanmorgen voordat ik die pijn in mijn zij kreeg met de koorts erbij vertelde ik hem, als we nou gewoon eens een uurtje of twee uurtjes gaan en dan daarna weer lekker naar huis. We hebben ons gezicht dan laten zien. Verteld hubbie me vrolijk, nou ik kijk nog wel... Misschien dat ik dan blijf Nou lekker leuk! Gisteravond was ukkie flink druk in me buik. Mijn buik ging gewoon helemaal heen en weer hihi, dat was echt en leuk gezicht en ik was meteen weer helemaal blij..... Nu vandaag is ukkie ook weer erg druk, maar maak me toch wel een beetje zorgen om uk, nu mama zo ziek is..... Meiden als het weer wat beter gaat met me kom ik jullie snel weer op zoeken, want ik mis jullie wel hoor! Ik denk aan jullie liefs Divi
jee wat hoor ik nu? Iemand overleden? Heb ik helemaal gemist....tssss jeemig wat erg! Ga t zo ff lezen...krijg er nu al tranen van in mn ogen... Veel sterkte voor de nabestaanden..... knuf, Mili
zo hoezo volwassen hier ha ha ik ben met een klein kado naar de buren gegaan voor de kleine en vriendelijk gevraagd of alles wel ok was ! nou zo kan het dus ook he ! ik heb aangegeven dat ik hun kindje veel hoor en dat ik erg licht slaap maar dat ik het wel begrijp ! opgelost ! heb lekker met hun kids gespeeld en voel de hormonen zo weer zakken hier ... We kunnen het ook goed met hun vinden en ik wil ook echt geen gedoe ! vind het juist leuk om straks de kleine daar te laten spelen of die van hun bij ons ! Divi wat vervelend zo'n heftige blaasontsteking doe maar lekker rustig aan en ik zou zeker niet op een verjaardag gaan zitten ! Laat hem alleen gaan als hij zo graag wil en kruip zonder schuldgevoel in je bedje dat mag hij hebben ! Fientje ik zie je regelmatig hoor ha ha ik lees ook overal vind het vaak erg rustig hier ... Cindy wat een super foto all dikke knuf
@FD wat een mooi gedichtje . Ik schrijf niet zo heel veel hier op het forum maar ik lees wel vaak iets,maar op het verhaal van lieselotje moest ik toch ook even reageren . Echt vreselijk eerst je kindjes en dan je vrouw verliezen .gadverdarrie ..mijn man zei net zo is het wederom maar eens overduidelijk hoe leven en dood zo dicht bij me kaar liggen . Zit nog steeds met kippevel .bah bah ... Rian .
Hey meiskes, Ik was al wakker, dus dan maar ff pennen naar jullie ! @Divi : Meis, denk aan jezelf en trek het je niet aan. Je hubbie moet gewoon wennen aan de situatie. Die denkt dat je "zwanger zijn"er gewoon ff bij doet, maar zo is het dus niet En als hij wil blijven....? Laat hem maar even gaan. Hij komt vanzelf wel tot inkeer...schuldgevoel etc etc @Emma : Wat groots van je, chapeau ! Het onverwachte/tegengestelde doen, doet soms wonderen ! @Nikkie : Je loopt toch niet zelf te sjouwen hè !? foeifoeifoei @Bianca84: Goed hoor, meid, gewoon nog lekker ff ertussenuit saampjes. @allen : Hier is de verkoudheid/bronchitis nu echt doorgezet. Ik heb geen stem meer (grappig, want dat valt jullie natuurlijk niet op ) en hoest allemaal rommel op. Gisteren verjaardag bij de buren en hubbie moest werken. Ik ben maar een uurtje gegaan en toen heeft hij me afgewisseld. Ik lag om 19.00 uur (!) al in bed. Ik zit trouwens met een probleem....jullie advies is welkom: Zoals jullie weten heb ik net een nieuwe baan (volgende week einde proeftijd) In de kantoorruimte waar ik zit, zit echter een fervent kettingrookster. Natuurlijk weet ik dat roken op de werkplek verboden is, maar hier wordt het toch gedoogd. Deze dame werkt er namelijk het langst van allemaal Ik begin er steeds meer van te balen. Ten eerste heb ik astmatische bronchitis, waardoor gevoelige luchtwegen, die door rookprikkels kunnen gaan ontsteken. ten tweede heb ik een guppie in mn buik. Ik heb vorige week al eens gevraagd of het raam open mocht, omdat ik niet tegen rook kan, maar dat vond zij te koud...... Wat moet ik doen ? XFD
@ fruitdruifje : Mn eerste reactie was : raam openzetten! Maar ik kan me voorstellen dat misschien wat erg makkelijk gezegd is. Kan je het een weekje uitzingen nog? Dan heb je je proeftijd gehad, en is het misschien wat makkelijker om duidelijk te zijn in wat je wil/nodig hebt. Het minste wat ze kan doen is het raam open laten zetten, dan maar een dikke trui aan hoor! Is er iemand anders bij wie je dit kan voorleggen op je werk, anders? Denk aan jezelf en je kleine!
Meiden, ik zit met een probleem. Nou ja, mischien maak ik het een probleem en is het dat niet. Vorige week zijn we een weekje naar Rome geweest. Veel gelopen daar, en ik merkte/vermoedde bij het afvegen dat er een vlaagje oud bloed door mn slijm (sorry, onsmakelijk) zat. Niet elke keer, af en toe. Toen we terug waren, een vraag hier bij de vk op het bord gezet, nog geen antwoord gehad. Vanmorgen bij het afvegen echt donker (!) op het papiertje. Oud bloed zo te zien, dat wel. Ik vind het ergens toch wel eng... heeft iemand hier ervaring mee, ook gehad, oid? Ik weet niet zo goed wat ik moet.. heb het trouwens wel opnieuw gevraagd bij de vk hier, nieuw bericht omdat het heftiger is dan afgelopen/vorige week. Nou is het zondag, en pak ik ook niet zo makkelijk de foon om mn eigen vk-praktijk te bellen. :S Anyone? Iets? Ik vind het eng
Wicjuh.... BELLEN ! Niet wachten, gewoon bellen ! Ondanks dat het om oud bloed gaat. Wie weet is er een stolseltje losgekomen of een bloedvaatje geknapt, whatever, maar absoluut bellen ! Het is half 9, dus geen enkel probleem. Zondag maakt niet uit. Hier moet je geen uur teveel mee blijven lopen. Grote kans dat ze een echootje maken in het ziekenhuis. Als ik bij je in de buurt woonde, stond ik nu voor de deur om je verplicht mee te nemen naar de VLK. Duidelijk meisje....? Ik duim en laat even weten wat ze zei. XDXXXFD
Tnx fruitdruifje! Ik schoot ff vol toen ik je bericht las (hormonen! haha) maar meteen maar gebeld. Gerustgesteld. Waarschijnlijk bloedvaatjes in de vaginawand die plotseling is gesprongen idd. Dit kan blijkbaar zomaar gebeuren omdat het allemaal superdoorbloed wordt enzo. Als het helder word en zonder slijm komt, moet ik aan de bel trekken. Tnx voor je snelle antwoord!
FD: ja dat is wel moeilijk zeg. Als je er wat van zegt heb je kans dat ze je een "zeur" vinden maar als je er echt last van hebt het toch bespreken. Maar het vervelende is dat sommige mensen vinden dat je je aanstelt (lees: ze hebben geen inlevingsvermogen). Ik vind het niet meer kunnen hoor in deze tijd. Op mijn vorige werk hadden ze een apart kamertje om te roken gelukkig. Maar probeer het toch maar aan te kaarten, je hebt er immers last van. Over het roken heb ik ook een dilemma: mijn schoonmoeder rookt dus en ook best veel. Bij haar thuis hangt altijd een rooklucht en als we er op visite zijn heb ik soms best last van die rook. Dat vind ik nog niet zo erg maar straks komen we daar met onze baby of ze past op en ik wil absoluut niet dat er gerookt word in de buurt van mijn kindje.. Hoe pak je zoiets aan? Zij past namelijk ook gewoon op haar andere kleinkind en rookt daar ook bij. Ik vind het zo niet kunnen! Ze ziet er echt geen kwaad in. Maar ik wil het dus niet. Ik ben bang dat we hier ruzie over krijgen maar ik vind de gezondheid van mijn kindje wel belangrijker. De reden dat ik denk dat ze er moeilijk over gaat doen is dat ze zelf tijdens haar zwangerschappen ook rookte en toen de vriendin van mijn zwager dat deed zag ze er niet echt kwaad in ("ik rookte tijdens mijn zwangerschappen ook gewoon nog een paar sigaretten op een dag") Ik vind het zo dom en kortzichtig. Tegenwoordig weten we wel beter of niet? Hoe pak ik dit aan? Zijn er ook folders over roken in de buurt van kinderen etc. Ik vind het gewoon egoïstisch. Als je die behoefte hebt prima maar niet bij mijn kind in de buurt. Zelf heb ik 12 jaar gerookt dus ik weet er alles van Ben zelf van de een op andere dag gestopt en nu al twee jaar "clean" haha. Mijn vriend rookt wel maar die rookt dus niet binnen bij ons thuis. Maar goed hoe pak ik dit dus aan... moet ik er nu al over beginnen of wachten tot straks de baby er is. En hoe kun je iemand overtuigen dat het slecht is als ze er zelf geen kwaad in zien. Het maakt me gewoon boos. En ik ben bang dat ik dan ook echt kwaad word als ze doet of ik me aanstel. Sorry voor het lange verhaal maar zit er toch wel mee. Ik zou er laatst al over beginnen. Vorige week waren we bij mijn zwager en daar rookt iedereen ook gewoon fijn binnen terwijl er een 1 jarige rondkruipt. Ik vind het echt belachelijk. En het maakt me verdrietig. Een kind kiest er niet voor om mee te roken toch? Over jouw verhaal Wicjuh: jeetje dat was echt schrikken kan ik me voorstellen. Ik gluur nu soms nog steeds op het wc papier of ik niet toevallig wat bloed verlies, zo stom want soms heb ik dat zeurende gevoel weer, waarschijnlijk mijn baarmoeder die aan het groeien is. Het kan wel dat het bloed door een geknapt bloedvaatje is. Kan o.a. ook door gemeenschap komen. En het is allemaal nu erg goed doorbloed idd. Verder: ik voel onze beeb nu ook bijna elke dag wel. Gister was ik erg moe en had ik het dus erg druk, toen leek de baby juist wel rustiger. Ging gelijk weer stressen want de hele week voelde ik m duidelijk. Volgens mij heeft ie ook wel eens een rustig dagje ofzo
Nog even wat anders, de uitzet.... Ik ben er nog lang niet klaar mee! Behalve het kamertje, wat rompertje en een net aangeschafte flessenset en magnetronsterilisator (in de aanbieding bij de babydump voor 45,00) hebben we nog niks. Als ik zie wat we allemaal nog moeten dan zucht ik eens diep. Ik weet gewoon niet waar te beginnen haha. Ik denk dat je veel spul wel bij de Hema kunt halen of niet? Zal eens kijken of ze binnenkort weer zo'n koopavond hebben, dat scheelt nogal. Volgend weekend gaan we kijken voor een kinderwagen. Bij de babydump stonden ook wel mooie showroommodellen voor 350,00 was ie compleet met reiswieg en gratis autostoel. Maar er zit hier ook ergens een winkel waar ze 2e hands Quinny's enzo verkopen voor 250 tot 350 euro. Daar gaan we eerst eens kijken. Ik vind de X-Adventure ook wel mooie wagens Die zijn iets minder duur.
En terecht. Wat mij betreft is maar één ding belangrijk: jij wilt niet dat je kind wordt blootgesteld aan rook. En terecht. (Het is al lang bewezen hoe schadelijk het wel niet is.) En daar heeft zij zich maar aan te houden. Het is tenslotte jóuw kind. Wat zij wil en denkt doet er dan even niet toe. Voet bij stuk houden hoor!
@ Fruitdruifje dat is echt moeilijk! Ik zou ook even een week afwachten totdat je proeftijd voorbij is! Het mag sowieso niet op de werkvloer. Pffff wat een dilemma! Dikke knuffel! @ Wicjuh ik ben blij dat je je vk gebeld hebt! Altijd doen! @ Nikkie dat is iets moeilijks! Ik heb ook 15 jaar gerookt en ben in maart gestopt en ga nooit meer beginnen! Ik wil ook niet veel rook bij ons hummeltje. Ik hoop dat je het op een goede manier weet op te lossen! Ik ga volgende week ook mijn kinderwagen bij babydump halen. Zij zijn de goedkoopste en hebben ook de laagste prijs garantie! Let op: je krijgt er zelfs een verzorgingstas van het merk kinderwagen bij! En ook krijg je de gratis autostoel twv 79 euro. Als je nu een echte maxicosi wilt kun je die 79 euro daar van aftrekken. Die krijg je dan korting op de maxicosi! De voetenzak is daar nu van quinny bv ook maar 49 ipv 79. Ik ben daar voor de quinny buzz 2007 624 kwijt en er zit dan bij: wandelwagen, dreami, alle accesoires, voetenzak, maxicosi (met 79 korting) en bijpassende zwarte quinny verzorgingstas! Op showroommodellen krijg je 10% korting! Succes! En verder ben je helemaal niet zo laat met alles te kopen hoor! We hebben nog heeeeeeel wat weekjes!
@ wicjuh : Goed gedaan meisje ! En dus niet meer twijfelen vooortaan hè !? Anders wordt tante Fruitdruif boos @Nikkie: gets, da's ook zoiets lekkers dus.... Bij mij was het geval dat mijn stiefvader rookt als een ketter en mijn moeder 1 dag per week zou gaan oppassen. (Heb het over mijn vorige zwangerschap) Gelukkig was moeder voor rede vatbaar. Ik heb geëist dat hij buiten zou roken als zij wilde dat haar kleinkind op bezoek zou komen. Toen ze over vroeger begon zei ik : Ja inderdaad, vroeger trokken ze een kies eruit met een touwtje, zonder verdoving en dachten ze dat wiegedood een straf van god was. Het dalen van kindersterfte is te danken aan de betere voorlichting ! De luchtwegen van een baby zijn zeer kwetsbaar waar?niet waar? Van koolmonoxide inademen ga je dood waar/niet waar ? Koolmonoxide is giftig waar/niet waar FEITEN 1) in rookdamp zit koolmonoxide 2) de kans dat de luchtwegen van een kind daardoor beschadigen is groot 3) de kans dat een kind daardoor sterft aan wiegedood is veel% hoger. Wil zij de dood van haar kleinkind op haar geweten hebben ? Ik heb mijn astma te danken aan een rokende vader...en geloof me, dat wil je echt niet.... Mijn moeder heeft eieren voor haar geld gekozen. In huis wordt niet meer gerookt. Good luck ! Ik wacht tot mn proeftijd om is en dan stap ik naar de directie om een rookvrije werkomgeving te eisen 8) XFD
Hey Nikkie, Gooi deze info maar eens bij haar op tafel en vraag haar om dit heel erg goed door te lezen. Stel haar een bos bloemen in het vooruitzicht als ze dat doet ! XFD Het gevaar van meerokenRook maakt de lucht vies. Rook van sigaretten van andere mensen inademen, is slecht. Vooral voor kleine kinderen. Ze krijgen gevaarlijke stoffen in hun lichaam. In hun bloed. In hun plas. In hun nagels. In hun haar. Kinderen hebben meer last van rook dan grote mensen. Kinderen die meeroken, zijn vaker ziek dan kinderen die niet meeroken. Ze komen vaker bij een dokter. Of in het ziekenhuis. Ze hebben vaker last met ademhalen. Ze hebben problemen aan hun oren. Of ze krijgen andere ziekten. Veel vaders en moeders snappen niet dat ziekten door tabaksrook kunnen komen. Ze denken: Mijn kind is gewoon verkouden. Ook weten ouders die roken meestal niet dat hun kind meer kans heeft om zomaar dood te gaan. Dat heet wiegendood. Kinderen kunnen zelf niks tegen meeroken doen. Ze denken: Mijn pappa en mamma beschermen me wel. Dat betekent dus dat de ouders moeten zorgen voor schone lucht. En dat ze niet bij hun kinderen moeten roken. Kinderen die meeroken zijn eerder ziek. Niet alleen babys maar ook oudere kinderen. Door de rook in sigaretten zijn ze zwakker dan kinderen die niet meeroken. Ze krijgen last van hun keel, oren of longen. Ze moeten vaker naar de dokter. Een kind dat vaak in de rook zit, kan een ontsteking krijgen. Een keelontsteking bijvoorbeeld. Of erger. Ze moeten daarvoor naar het ziekenhuis. Dit gebeurt vooral bij kinderen die twee jaar zijn of jonger. Hun ouders moeten extra oppassen met roken. De slechte stoffen van een sigaret blijven lang in een kamer. Hoe lang? Dat hangt ervan af of u frisse lucht binnen laat. En hoeveel. In rook zitten gassen en vaste en vloeibare deeltjes. Vooral de vaste en vloeibare deeltjes zijn moeilijk weg te krijgen met frisse lucht. De meeste ramen komen niet tot aan de grond. Dat zou wel moeten. De wat zwaardere deeltjes blijven hangen op tachtig centimeter van de vloer. Ze blijven daar 24 uur. Wiegendood Stel, een kind van twee jaar of jonger ligt te slapen. Het kind lijkt gezond. Dan gaat het opeens dood. Dat heet wiegendood. Dokters wilden weten waarom wiegendood gebeurt. Ze weten nu dat kinderen die in de rook zitten dood kunnen gaan aan wiegendood. Kortom, zorg dat uw kind niet in de rook zit. Oorontsteking Kinderen die vaak in de rook zitten, kunnen een ontsteking aan hun oor krijgen. Oorontsteking doet heel veel pijn. Kinderen kunnen er minder goed van gaan horen. Daardoor wordt leren praten moeilijker. En blijven ze op school soms achter. Eén op de drie oorontstekingen gebeurt doordat kinderen meeroken. Ontstekingen De dingen waarmee een kind ademhaalt, heten luchtwegen. Omdat het kind nog moet groeien, moeten de luchtwegen ook nog groeien. Ze zijn klein en er kan nog niet zo veel lucht door. Ook kunnen ze minder goed tegen de slechte stoffen in rook. Door meeroken kan het kind problemen krijgen met ademhalen. Bijvoorbeeld bronchitis. Of een longontsteking. De longen groeien niet zo goed. Het kind hoest vaak. Kinderen die meeroken hebben daar hun hele leven last van. Ook als ze volwassen zijn, zijn hun longen nog steeds slecht. Piepen en hoesten Kinderen die veel meeroken, ademen moeilijk. Ze worden sneller moe. Bij het ademen, hoort u ze piepen. En als ze hoesten, komt er slijm naar boven. Tot de leeftijd van zes jaar kan meeroken zorgen voor een piep bij het ademen. Meningokokkenziekte Meeroken kan zorgen voor meningokokkenziekte. Dat is een moeilijk woord voor een vervelende ziekte. Er kan een ontsteking van de buitenkant van de hersens komen. En soms zit er gif in het bloed. Astma Astma is een ziekte waarbij de luchtwegen de hele tijd ontstoken zijn. Die luchtwegen kunnen niet tegen allerlei stoffen. Zoals tabaksrook. Er zijn geen medicijnen tegen astma. Als je het hebt, dan kom je er niet meer van af. Kinderen krijgen sneller astma als ze vaak meeroken. Kinderen met astma krijgen het benauwd. Ze ademen moeilijk. Ze hoesten veel en er komt slijm uit hun longen. Een kind met astma dat in de rook zit, heeft vaak meer medicijnen nodig. Kleine kinderen krijgen zo dus flink wat slechte stoffen in hun lichaam. Ook als u frisse lucht in de kamer laat. U kunt zelfs zeggen dat babys heel jong beginnen met roken. De kans dat ze ziek worden is groot.
Mannetje baalt als een stekker! Hij heeft gisteren in de tuin gewerkt en het is hem in de rug geschoten Hij kan nauwelijks lopen en zichzelf aankleden lukt al niet eens. Morgen gaat mijn moeder dus mee met de 20 weken echo. Mams hartstikke blij,maar Richard baalt enorm!
FD: bedankt, wat lief dat je dat voor me hebt opgezocht. Ga het zeker even uitprinten ofzo. Het maakt me eigenlijk best wel boos. Maar goed misschien maak ik een probleem van iets wat niet hoeft en gaat ze wel akkoord als ik het voorstel. Maar dan nog: in haar huis wordt sowieso gerookt dus op de dagen dat mijn kind daar niet zou zijn ook. Dan hangt die rook daar toch nog steeds? Bah ik kan er niet tegen hoor. De VK zal ook wel weten hoe slecht het is voor je kindje, anders sleep ik haar daar wel mee heen Jij succes op je werk. Zou inderdaad gewoon even afwachten tot je proeftijd erop zit. Wel een vervelend iets. Hopelijk gaat die vrouw niet vervelend doen. Maar ieder mens met gezond verstand kan toch wel bedenken dat een ander er last van kan hebben. Net als iemand een sigaret opsteekt in gezelschap, dan vraag je toch eerst of iemand er last van heeft? Zelfs toen ik rookte kon ik er niet tegen dat er in de auto gerookt werd. Toen we eens voor een familieuitje weg gingen kreeg ik hier ruzie over met mijn zwager. Ik durfde het al bijna niet eens te zeggen. Dat heb ik wel moeten leren: assertiever worden. Maar het blijft een moeilijk punt. Je wilt ook niet als een "zeur" gezien worden. Maar ja aan de andere kant als je er last van hebt dan zeur je toch ook niet? Eigenlijk moet het omgedraaid worden, want degene die gewoon door blijft roken in gezelschap van collega's of baby's vind ik gewoon asociaal.