43 MAART 2008 MAMA'S Zico (Ilse) - 35 jaar - België - 1 maart 2008 - 3e kindje Pinklady (Esther) - 25 jaar - Hoogezand - 1 maart 2008 - 2e kindje Wuppie (Judith) - 30 jaar- Kraggenbrug - 1 maart 2008 - 2e kindje Lucifer99 (Marijke) - 32 jaar - Noord-Holland - 1 maart 2008 - 3e kindje Ebby - ? - ? - 1 maart 2008 - ? WendyD2003 - 29 jaar - Zuid-Holland - 2 maart 2008 - 1e kindje Siep - 37 jaar- ? - 2 maart 2008 - 1e kindje Mama33 - 33 jaar - Achterhoek - 2 maart 2008 - 3e kindje Faith and Hope - 27 jaar - geheim - 3 maart 2008 - 1e kindje Gizzy - ? - Gelderland - 3 maart 2008 - 2e kindje Divi - 25 jaar - Zuid-Holland - 4 maart 2008 - 1e kindje (eigenlijk 3e) Britt16 - 28 jaar - ? - 4 maart 2008 - ? Cornelia - 26 jaar - Zuid-Holland - 4 of 12 maart 2008? - 1e kindje Emma29 - 29 - Noord-Brabant - 5 maart 2008 - 1e kindje MamavanJordy (Bianca) - 27 jaar - Helmond - 5 maart 2008 - 2e kindje Nikkie - 26 jaar - Friesland - 5 maart 2008 - 1e kindje Tassie90 - 25 jaar - ? - 5 maart 2008 - ? Bianca84 - 22 jaar - Friesland - 7 of 12 maart 2008 - 1e kindje Mamsie (Ramona) - 25 jaar - Doetinchem - 7 maart 2008 - 2e kindje Maanlicht - 28 jaar - ? - 7 maart 2008 - 3e kindje Marieke077 - 29 jaar - Deventer - 7 maart 2008 - 1e kindje (2e voor vriend) Mpje - 22 jaar - ? - 8 maart 2008 - 1e kindje Lievebeesje - 25 jaar - Gelderland - 8 maart 2008 - 1e kindje Rossi - 23 jaar - geheim - 9 maart 2008 - 1e kindje Jellie - 31 jaar - Gelderland - 9 maart 2008 - 1e kindje Marion26 - 27 jaar - Zoeterwoude - 10 maart 2008 - 2e kindje Lucia - 20 jaar - Turnhout (B) - 11 maart 2008 - 1e kindje (2e voor vriend) Jorine - 28 jaar - Arnhem - 11 maart 2008 - 1e kindje Melis83 - 24 jaar - Rotterdam - 11 maart 2008 - 1e kindje Daphne1976 - 31 jaar - Gelderland - 12 maart 2008 - 2e kindje Pooh69 - 30 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - 1e kindje Lidy - 31 jaar - Deventer - 12 maart 2008 - 1e kindje Lily (Lilian) - 29 jaar - Kwadijk (N-H) - 13 maart 2008 - 2e kindje Fruitdruifje - 34 jaar - Noord-Brabant - 13 maart 2008 - 2e kindje Miekje1982 (Marieke) - 25 jaar - Almere - 14 maart 2008 - 1e kindje Sumeye - 31 jaar - Zuid-Holland - 15 maart 2008 - 2e kindje Eekje - 27 jaar - België - 15 maart 2008 - 1e kindje Roosje76 - 30 jaar - Friesland - 15 maart 2008 - 1e kindje (4e voor vriend) Princess (Inge) - 28 jaar - België - 16 maart 2008 - 1e kindje Mili - 25 jaar - provincie Groningen - 16 maart 2008 - 1e kindje Cindy31 - 29 jaar - Landgraaf - 17 maart 2008 - 1e kindje Buddy - 29 jaar - Noord-Brabant - 19 maart 2008 - 1e kindje MaryJane - ? - ? - ? - 1e kindje @ Roosje ik heb het aangepast!
Agenda 04 juli Mpje - Eerste afspraak gyn + eerste echo 09 juli Pinklady - Eerste echo 10 juli Pinklady - Eerste afspraak VK 12 juli Marion26 - Eerste afspraak VK 12 juli Wenneke20 - Eerste echo 13 juli WendyD2003 - Eerste echo 16 juli Divi - Afspraak gyn + eerste echo 16 juli Mpje - Tweede afspraak gyn + tweede echo 17 juli Emma29 - Eerste afspraak VK 18 juli Tassie90 - Eerste afspraak VK + eerste echo 19 juli Gizzy - Eerste afspraak VK + eerste echo 19 juli Bianca84 - Eerste echo 20 juli Lucifer99 - Eerste echo 23 juli Wuppie - Eerste echo 23 juli Faith and hope - Eerste afspraak VK 24 juli Cindy31 - Eerste afspraak gyn 24 juli Cornelia - Eerste afspraak VK 25 juli Faith and hope - Termijnecho 30 juli Jellie - Eerste echo 30 juli Eekje - Eerste afspraak gyn 31 juli Britt16 - Eerste afspraak VK 01 augustus Buddy - eerste afspraak VK + eerste echo 06 augustus Zico - Eerste afspraak VK + eerste echo 06 augustus Mamsie - Eerste afspraak VK 07 augustus Bianca84 - Eerste afspraak gyn 08 augustus Pooh69 - Eerste afspraak VK 09 augustus Nikkie - Eerste afspraak VK 10 augustus Princess - Eerste afspraak gyn + eerste echo 13 augustus Maanlicht - Eerste afspraak VK 13 augustus Lucifer99 - Eerste afspraak VK 13 augustus Lidy - Eerste afspraak VK 15 augustus Mamavan Jordy - Eerste afspraak VK + eerste echo 21 augustus Lidy - Eerste echo 22 augustus Lucia - Eerste afspraak Gyn + eerste echo
Hoi Pooh, ik zie dat je het al hebt aangepast, was even niet online. Ik vind het prima zo. Voor mij hoeven die afspraken niet perse bijgehouden te worden (verandert zo snel en vaak, en sommigen moeten maandelijks etc), ik meld het hier wel gewoon (en zet het onder mijn banner) wanneer ik ergens moet zijn. Jammer dat de rest geen reactie geeft (of er overheen leest). Misschien heeft iemand daar nog een mening over? Ik stond net in de rij bij de supermarkt en kon een rol dropmentos niet weerstaan Ik heb bijna in 1x de rol opgegeten ooopss. Af en toe heb ik echt zin in snoep, maar een beetje op letten want ik wil niet gelijk al tien kilo groeien hihi. Op zich valt het wel mee met mijn gewicht maar de laatste jaren komt het er sneller aan (en minder snel af). Ik schommel al jaren 2 kilo. Ben redelijk lang dus dat valt het minder snel op. Maar toch voor je eigen gevoel he. En zwanger zijn vind ik niet ineens een vrijbrief om maar ongegeneerd te gaan snaaien Maar ik merk wel dat ik meer trek heb dus ik eet meer boterhammen e.d. Chips heb ik niet eens zo'n trek in. Eerder snoep. En jullie?
Mij maakt het niet zo veel uit. Ik zet mijn afspraken ook wel onder mijn banner. Nee, niet speciaal. Ik heb wel sneller honger, maar als ik dan aan het eten ben heb ik sneller genoeg
Voor mij maakt het ook niet veel uit of de afspraken erbij staan of niet. Honger heb ik de hele dag wel. Was vanmiddag echt even flauw van de honger. Heb toen snel wat gegeten. Niet trek in specifiek iets. Vanmorgen was ik ook weer goed misselijk. Heb 2 gemberpilletjes gepakt en een droge cracker gegeten toen ging het gelukkig wel weer. Ga eens kijken voor die van VSM tegen de misselijkheid. Iemand ervaring hiermee? Verder geen bijzonderheden. Heb echt al het idee dat mijn buik alweer gegroeid is. Kwam gisteren iemand tegen van de buurt en die vroeg hoe het ging. Ik liet haar o.a. ook mijn buik zien. En ze vroeg of dat normaal was dat dat nu al kwam. Ze vond het al best een flinke buik voor het aantal weken dat ik was. Maar ja het is ook de tweede.
Voor mij hoeven al die afspraken ook niet in een lijst, hoor. Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad. We zagen een wit streepje op en neer gaan, het hartje. Hoera! Het leeft! Over drie weken hebben we alweer een tweede echo, ivm vakantie. Dan is er ook meer te zien. Net ook de dvd 'Het leven voor de geboorte' gehaald (serie was laatst te zien bij teleac). Mensen, mensen, kopen dat ding! Ontzettend mooi, en dan heb ik alleen nog maar 'the making of' gezien. Daar hield ik het al niet droog bij...
Bedankt voor het mooie lijst meiden. Afspraken hoeven niet in een lijst. Te veel werk denk ik voor mij het 1e kindjie en ik woon in ZEIST Vanaf Dindsdag erg misslijk. Dinsdag alleen ochten en gister en vandaag het heel dag. Echt erg. Ik probeer de heeldag door crackers te eten, helpen om niet te kots. (.) (.) = zeer en erg moe en kan hier wel tegen als het misslijkheid maar snel over gaat!
De eerste weken duren voor mij ook lang. Ook ik ben nog maar met 1 ding bezig. Dat komt ook omdat ik nu in de eerste week van mijn 7 weken vakantie zit. Ik heb 7 augustus (de dag nadat we terugkomen van vakantie) een afspraak met de gyn. Was al blij dat ze het verzet hadden van 14.00 naar 9.15, zodat ik niet de hele dag nog hoef te wachten. Gister heb ik wat lichte bloedingen gehad (gelukkig zonder buikpijn) en het lijkt nu goed te gaan. Gelukkig krijg ik wel volgende week donderdag een echo. En natuurlijk ben ik ook bang dat het mis is. Maar wat ik wou zeggen: wij hebben het nog niemand verteld (ik vond het al raar om het tegen de huisarts, de assistente en de assistente van de gyn te zeggen en dan gister ook nog tegen een VK). Ons idee was om het na de vakantie te doen als we bij de gyn geweest zijn. Nu betekent dat dat we dan ook al een echo gehad hebben. We hebben al een afspraak met m'n ouders op 10 augustus (gyn op 7 aug) om te gaan eten. Mij ouders gaan straks ook 3 weken op vak en komen 8 aug terug. De afspraak om te gaan eten heb ik natuurlijk gemaakt om het te vertellen, maar onder het mom van de vakantieverhalen uitwisselen (komt goed uit dat m'n moeder het net gehad had over dat restaurant de dag voordat ik een test deed). Nu maar hopen dat alles goed gaat...... Dinsdag was ik de hele dag bij m'n moeder en 's avonds hadden we een verjaardag waar de hele familie was. Ik denk steeds dat ze vast wel irets door zullen hebben..... Denken jullie ook steeds dat iedereen kan zien/merken dat je zwanger bent?
Afspraken in de lijst vind ik persoonlijk wel leuk... maar lees al dat velen het niet nodig vinden. Ikzelf kan niets meer in mijn onderschrift kwijt. Te lang... Dus ik kan daar niets meer bij zetten. Morgen hebben wij de eerste echo. Ik vind het zooooooooo spannend! Pfff nog 1 nachtje slapen en een lang kappersbezoek uitzitten... Hahaha. Ik heb overigens ook meer trek dan voorheen. Pffff moet mezelf echt tegenhouden soms. Helaas moet ik er nu snel vandoor... kom later vanavond nog wel even buurten. Liefs, Wendy
Mijn borsten zijn nog steeds pijnlijk, maar ben nog steeds niet echt misselijk. Zo nu en dan wat draaierig en misselijk en zo nu en dan krampen in m'n buik. Er kan eigenlijk nog niet veel veranderd zijn, maar toch.....Mijn buik is al wat opgezet en gisteren zei m'n man dat m'n borsten er anders uitzien. Vanmorgen zag ik het pas. Ze lijken wat breder en iets groter. Ik lees hier dat sommige dames al dikker geworden zijn, maar volgens mij hou je in de eerste 2/3 maaand alleen wel eens wat meer vocht vast. In je lichaam zit nu iets ter grote van een rijstkorel / garnaal. Dat zie je echt nog niet lijkt mij.
Siep: gefeliciteerd zeg met je echo. Wat mooi, het hartje klopt! Bianca: ik denk niet dat iemand kan zien dat je zwanger bent, maar dat komt omdat je het zelf natuurlijk weet en iemand anders nog niet. Misschien zeggen mensen achteraf wel: ja ik dacht al dat je gezicht wat veranderd was etc (soms kun je wat zachtere trekken krijgen of een betere of juist slechtere huid). Ik kan het bij mezelf niet echt ontdekken. Mijn borsten zijn ietsjes voller geworden, niet een groot verschil nog. Haha mag van mij wel zo'n grote cup heb ik niet En de buik: ja die kan al wel wat groeien maar nog niet door de baby zelf idd die is nog maar een centimeter nu. Maar je darmen e.d. kunnen wel omhoog drukken ofzo toch omdat je baarmoeder moet groeien? Pas na 12 weken komt je baarmoeder boven je navel uit geloof ik. Klopt dit? Bij de tweede zwangerschap zie je het sowieso sneller geloof ik omdat de spieren al eens zijn opgerekt. Hier nog niet echt wat te bekennen. Merk wel dat s avonds mijn broeken wat strakker zitten. Die dvd, dat lijkt me ook wel wat. Waar heb je die besteld Siep? Ik heb het dit weekend de ouders en schoonouders verteld, nu ongeveer de helft.... Aan vrienden en kennissen vertellen we nog even niks. Maar dat komt vanzelf wel. Ik kan het echt niet tot 12 weken voor me houden. En ik heb ook zoiets: als het dan mis gaat dan weten ze er ook van en kunnen ze je steunen. Bloedverlies kan heel normaal zijn maar je schrikt wel natuurlijk. Ik heb zelf nog geen druppel gehad, ook geen bruin o.i.d. ook niet rond NOD. Maar mijn schoonzusje en een vriendin hadden het allebei wel in het begin (rond 5 of 6 weken) en die hebben allebei een gezond kind gekregen. Het zegt dus niks Ben trouwens benieuwd of een van ons ook een tweeling krijgt je weet het maar nooit hihi.
43 MAART 2008 MAMA'S Zico (Ilse) - 35 jaar - België - 1 maart 2008 - 3e kindje Pinklady (Esther) - 25 jaar - Hoogezand - 1 maart 2008 - 2e kindje Wuppie (Judith) - 30 jaar- Kraggenbrug - 1 maart 2008 - 2e kindje Lucifer99 (Marijke) - 32 jaar - Noord-Holland - 1 maart 2008 - 3e kindje Ebby - ? - ? - 1 maart 2008 - ? WendyD2003 - 29 jaar - Zuid-Holland - 2 maart 2008 - 1e kindje Siep - 37 jaar- ? - 2 maart 2008 - 1e kindje Mama33 - 33 jaar - Achterhoek - 2 maart 2008 - 3e kindje Faith and Hope - 27 jaar - geheim - 3 maart 2008 - 1e kindje Gizzy - ? - Gelderland - 3 maart 2008 - 2e kindje Divi - 25 jaar - Zuid-Holland - 4 maart 2008 - 1e kindje (eigenlijk 3e) Britt16 - 28 jaar - ? - 4 maart 2008 - ? Cornelia - 26 jaar - Zuid-Holland - 4 of 12 maart 2008? - 1e kindje Emma29 - 29 - Noord-Brabant - 5 maart 2008 - 1e kindje MamavanJordy (Bianca) - 27 jaar - Helmond - 5 maart 2008 - 2e kindje Nikkie - 26 jaar - Friesland - 5 maart 2008 - 1e kindje Tassie90 - 25 jaar - Zeist - 5 maart 2008 - 1e kindje Bianca84 - 22 jaar - Friesland - 7 of 12 maart 2008 - 1e kindje Mamsie (Ramona) - 25 jaar - Doetinchem - 7 maart 2008 - 2e kindje Maanlicht - 28 jaar - ? - 7 maart 2008 - 3e kindje Marieke077 - 29 jaar - Deventer - 7 maart 2008 - 1e kindje (2e voor vriend) Mpje - 22 jaar - ? - 8 maart 2008 - 1e kindje Lievebeesje - 25 jaar - Gelderland - 8 maart 2008 - 1e kindje Rossi - 23 jaar - geheim - 9 maart 2008 - 1e kindje Jellie - 31 jaar - Gelderland - 9 maart 2008 - 1e kindje Marion26 - 27 jaar - Zoeterwoude - 10 maart 2008 - 2e kindje Lucia - 20 jaar - Turnhout (B) - 11 maart 2008 - 1e kindje (2e voor vriend) Jorine - 28 jaar - Arnhem - 11 maart 2008 - 1e kindje Melis83 - 24 jaar - Rotterdam - 11 maart 2008 - 1e kindje Daphne1976 - 31 jaar - Gelderland - 12 maart 2008 - 2e kindje Pooh69 - 30 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - 1e kindje Lidy - 31 jaar - Deventer - 12 maart 2008 - 1e kindje Lily (Lilian) - 29 jaar - Kwadijk (N-H) - 13 maart 2008 - 2e kindje Fruitdruifje - 34 jaar - Noord-Brabant - 13 maart 2008 - 2e kindje Miekje1982 (Marieke) - 25 jaar - Almere - 14 maart 2008 - 1e kindje Sumeye - 31 jaar - Zuid-Holland - 15 maart 2008 - 2e kindje Eekje - 27 jaar - België - 15 maart 2008 - 1e kindje Roosje76 - 30 jaar - Friesland - 15 maart 2008 - 1e kindje (4e voor vriend) Princess (Inge) - 28 jaar - België - 16 maart 2008 - 1e kindje Mili - 25 jaar - provincie Groningen - 16 maart 2008 - 1e kindje Cindy31 - 29 jaar - Landgraaf - 17 maart 2008 - 1e kindje Buddy - 29 jaar - Noord-Brabant - 19 maart 2008 - 1e kindje MaryJane - ? - ? - ? - 1e kindje @ Tassie ik heb het aangepast! @ Bianca het is idd vocht wat je vasthoudt en je darmen die opgeblazen zijn. Maar vanaf de innesteling heb ik gelezen en gevoeld dat je heupen en bekken en alles al gaat uitzetten om je lichaam klaar te maken voor over 9 maanden! Ik kan dat bij mij heel goed merken. En mijn borsten zijn ook bijna een cupmaat groter en dat terwijl ik net allemaal nieuwe bh's had gekocht omdat ik door stoppen met roken wat aan was gekomen. Als ik de opmerkingen zo samen vat hoeft de agenda van jullie niet! Ik vond het wel grappig, maar zal hem vanaf nu gewoon weg laten! Is ook geen probleem! Verder hier alleen nog maar heel erg moe en veel honger!
Het lijkt net alsof iedereen naar me glimlacht (en 'dus' weet dat ik zwanger ben). Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf met een big smile rondloop... Bol.com en www.babydvd.nl
Ik vind het ook prima hoor om de afspraken onder je eigen banner te zetten. Veranderd idd heel snel! Ik heb ook al last van mijn buik. Ik weet dat dit nog niet van de baby kan komen maar zie wel degelijk verschil. Ook heb ik eens zitten neuzen bij buikfoto's en dan zie je ook meiden met een flinke toeter bij 6 of 8 weken! Dusja ik denk dat het bij iedereen anders is. Ik merk aan mijzelf dat wanneer men over zwangerschap gaat praten ik denk dat ik rood wordt en het dan ook wordt. Verder probeer ik snel van onderwerp te wisselen. Ik heb wel besloten het volgende week aan mijn werkgever te gaan vertellen . Ik moet veel tillen en lichamelijk zwaar werk doen. Aangezien je in de eerste maanden erg uit moet kijken en liever niet meer als 10 kilo mag tillen zal het wel moeten. Ik wil niet dat het hierdoor mogelijk fout gaat!
ik heb op dit moment geen zin in eten koken enzo, als het voor me staat kan ik heerlijk eten maar heb geen inspiratie tot koken en nergens zin in. heb alleen zin in vette dingen, patatje mayo/pinda, bamischjf, gebakken ei, loempia's...bla bla... oh water loopt me in de mond. oja en wat ik op dit moment echt niet kan weerstaan is: twix ycecream! mjammie.. stom , wil heel graag gezond eten maar krijg het haast niet weg, ook brood staat me erg tegen en ik ben al geen broodeter... hoe is het met eten bij jullie?
Hoi... Nou heb vandaag toch maar ff huisarts gebeld, en kon direct gewoon zelf de VK bellen om een afspraak te maken. Ik kan 3 augustus heen voor de intake en voor de eerste echo...van de 8/9weken...want ze zei aan de laatste menstruatie te zien dat ik wellicht al 5 weken was? Nou ja we zien wel. Ga me ook opgeven voor moeders voor moeders! Vraagje: Had vandaag beetje buikpijn toen ik de hele dag was wezen winkelen met een vriendin, was ook zoooooo moe ineens. Schrok wel van de buikpijn, beetje ongi pijn, maar dat is toch gewoon je baarmoeder die aan het werk is? Sorry hoor...ben gewoon onzeker, is ons eerste kindje. We hebben het vandaag aan mn schoonouders gezegd en die zijn erg enthousiast. Tuurlijk zeiden ze ook dat het erg vroeg was, maar goed als het mis gaat dan kunnen we ook bij ze uithuilen dus das wel fijn. Morgen gaan we het aan mn vader en zn vriendin zeggen (mn moeder is helaas in 2006 overleden en ik mis haar echt wel heel erg nu!) Mn vader zal wel heel blij zijn weet ik nu al. Verder houden we het stil, en gaan we pas na de kritieke fase van 3 mnd (is dat toch) aan anderen vertellen...mits het goed gaat natuurlijk en als het niet eerder al te zien is. Nog een vraagje: Wil morgen nog ff testen, heb nog een clear Blue (die met dat kruis) over. Wilde het eerst vandaag nog doen, maar had te weinig urine. Mn test is nu dus wel open geweest, kan ik hem dan nog wel gebruiken? Of is er dan een kans dat ie vals weergeeft....ben zo bang dat ik ineens morgen negatief test.... Groetjes, Mili PS Wenneke....ik heb geduimd...weet je al meer?
@ Mili je kunt gewoon testen morgen hoor! Die blijft wel goed! Ik heb dat ook dagelijks die krampjes en vooral als ik teveel gedaan heb! @ Wenneke ik hoop dat het goed is gegaan!