Hier weer een berichtje van mij.. Ben vandaag weer in het Radboud geweest voor een gesprek met de gyneacoloog en de klinisch geneticus. Op zich was het wel positief. Ze schatten de kans op een zware vorm van de ziekte heel laag in. Ik mag dus in principe gewoon bevallen in het ziekenhuis zonder keizersnede. Enige verschil in vergelijking met een "gewone" zwangerchap: Vacuumpomp, tang en meeduwen op de buik met weeen mogen ze niet en als de baby in stuit ligt krijg ik geen keus, maar wordt het direct een keizersnede. Met 32 weken krijg ik nog een extra echo om te kijken of het kindje niet al iets gebroken heeft voor het geboren is. Mocht dit het geval zijn wordt het wel een keizersnede. Als het kindje er is nemen ze direct bloed af via de navelstreng, om het DNA te controleren op de chromosoomafwijking. Dan weten we zeker of het ook OI heeft of niet. Dus op zich vrij positief. Ik krijg een brief waarin alles zwart op wit staat, die moet ik dan meenemen als ik ga bevallen en aan de arts/gyneacoloog/verloskundige geven die er bij is, zodat hij/zij direct op de hoogte is.
hoi meiden hier een super last van hormonen emma mannetje en ik zouden gezellig gaan winkelen nou we zijn al terug en ik ben helemaal over de zeik ! ik ben er ff echt klaar mee ... met alles..... ga er verder ook niet op in maar nix gekocht dus...
Hier even snel een berichtje van mij. Heb maar een halve dag gewerkt, kreeg een migraine aanval. Dat heb ik soms, eens per twee maanden ofzo. Dus vanmiddag in bed gelegen maar het is nog niet echt over. Alles is al teveel, je kan ook niet lezen of lang tv kijken. Gelukkig was ik er nog op tijd bij, anders ben ik helemaal niet in staat meer om iets te doen. Het begon gisteravond al wat maar zette nog niet echt door. Heb wel een paracetamol gehad maar dat hielp maar gedeeltelijk. Heb het als kind ook vaak gehad, de laatste jaren alleen af en toe. Snap nu even niet waarvan. Bah wat kun je je dan naar voelen zeg. Slap en misselijk. Gelukkig geef ik nog niet over, dat heb ik er soms ook bij maar dan is het ook een heftige aanval. Mensen die het nooit gehad hebben snappen het soms niet. Op mijn vorige werk kreeg ik het ook wel eens en dan kreeg ik soms helemaal geen steun ofzo, net of ze vonden dat je maar gewoon door moest werken....maar je kan er echt niks aan doen. Het is niet een gewone hoofdpijn. Je kan gewoon niks meer dan. Mijn zicht word dan minder en ik kan me niet meer goed concentreren en word misselijk en duizelig. Gelukkig was ik er nu redelijk op tijd bij en heb ik een paar uur in bed gelegen. Ik reageer later wel weer. liefs
@Nikkie: vervelend zeg ik weet hoe het is toen ik de pil nog slikte had ik het best regelmatig en soms echt flink overgeven van de hoofdpijn ik ben dan ook echt altijd even flink van de wereld kan geen geluid of licht verdragen dan ook dus lekker laten denken hoor ze moeten het idd eens zelf meemaken vind het nog knap dat je naar huis kon! all: wat een mooie buiken hebben vele al zeg! en veel weten al wat het word, ik nog helaas niet hoor echt een beetje bij de laatste heb ik het gevoel, aankomende donderdag hebben wij onze 20 weken echo ik maak me er nu al zo druk om niet normaal ik hoop zo erg dat alles goed is! kindje is wel druk aan het schoppen s'avonds zo erg dat ik het gewoon kan zien! en anderen hebben het ook al gezien heerlijk zou je dan denken maar ik vind het soms best een akelig gevoel vooral als ik in bed lig door de drukte in mijn buik kan ik maar moeilijk een slaaphouding vinden en slaap ik heel de nacht al slecht sorry voor al het gezeur
@mpje dat idee heb ik ook wel eens. Kan volgens mij ook door de afscheiding komen hoor. Lijk t dan wat troebel @mili ik zou voor zekerheid de verloskundige bellen. Zij kan je misschien gerust stellen. hier vandaag ineens erg duizelig en warm. Ik werk in de zorg dus ik heb mijn collega gevraagd om bloeddruk te meten. Deze was 100/70 en een pols van 84. Dus wel netjes. Voor de zekerheid nog bloedsuiker geprikt en deze was 4.3. De verloskundige heb ik nog even gebeld en zij vond dit allemaal heel netjes. Gewoon even rustig aan doen. Morgen de 20 weken echo ik ben benieuwd.
@ Nikkie ik weet precies wat het is migraine en dat je idd overal weinig begrip krijgt! Ik heb er 12 jaar last van gehad en gelukkig valt het de laatste tijd mee. Nu is het vooral spanningshoofdpijn die van mijn nek komt Beterschap!
Heey meiden! Updeetje: Afgelopen maandag heeft een vriendin van me (tnx meid! ) een echo gedaan bij me...en afdrukjes gemaakt dus! Jippie! Helemaal geweldig, ook om zelf even met dat apparaat over je buik/beebje heen te gaan, zoeken hoe het ligt enzo... super! Afijn, 1 van de plaatjes staat in mn album hier. Zo lief!
Hey hallo allemaal Vandaag de 20 weken echo gehad! Alles zag er prima uit! ... We zijn zo gelukkig! Die man (weet niet hoe je dat noemd ) die de echo deed die had een stagaire dus er werd uitgebreid de tijd genomen om alles uit te leggen en te laten zien. Kleine was erg druk zei hij! We kregen een foto mee van het gezichtje van heel dicht bij! We hebben er echt een dagje uit van gemaakt en zijn lekker met z'n 3e wezen shoppen! Wij hebben erg genoten! @Flientje: Gefeliciteerd met jullie jongetje! Fijn dat alles goed is!
64 MAART 2008 MAMA'S Diaantje78- 29 jaar- Gelderland- 27 februari 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Divi - 25 jaar - Zuid-Holland - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (eigenlijk 3e) - Bekend bij Divi Pinklady (Esther) - 25 jaar - Hoogezand - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise Wuppie (Judith) - 30 jaar - Kraggenbrug - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise Lucifer99 (Marijke) - 32 jaar - Noord-Holland - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Bekend bij lucifer Emma29 - 29 - Noord-Brabant - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Siep - 37 jaar - ? - 2 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - ? Bekend bij Siep MamaDeborah - 21 jaar - Zwijndrecht - 2 maart 2008 - bevallen op.... - 1ste kindje - Surprise Faith and Hope - 27 jaar - geheim - 3 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Nelly76 - 31 jaar - Amsterdam - 3 maart 2008 - bevallen op.... - ? - Surprise Missdroppy - 28 jaar - Drachten- 4 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise Britt16 - 28 jaar - Groningen - 4 maart 2008 - bevallen op.... - ? - Meisje Nikkie - 26 jaar - Friesland - 4 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Bianca84 - 23 jaar - Friesland - 4 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise MamavanJordy (Bianca) - 27 jaar - Helmond - 5 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen Tassie90 - 25 jaar - Zeist - 5 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje Mona79 - 27 jaar - Gelderland - 5 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Jannie83 - 24 jaar - ? - 5 maart 2008 - 1e kindje - Surprise Mamsie (Ramona) - 25 jaar - Doetinchem - 7 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Bekend bij Mamsie Marieke077 - 29 jaar - Deventer - 7 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (2e voor vriend) - Surprise Mamajo - 35 jaar - Drenthe - 7 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Surprise Mpje - 22 jaar - ? - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Lievebeesje - 25 jaar - Gelderland - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Beccaatje - 29 jaar - Overijssel - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen Miekje1982 (Marieke) - 25 jaar - Almere - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Cornelia - 26 jaar - Zuid-Holland - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Dieudonnee - 27 jaar - Overijssel - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Lucia - 20 jaar - Turnhout (B) - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (2e voor vriend) - Meisje Vosje2000 - 23 jaar - Venlo - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - ? Nesje (Nessie) - 26 jaar - Brugge (B) - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Wenneke20 - 21 jaar - Berghem (NB) - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Melis83 - 24 jaar - Rotterdam - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje Jellie - 31 jaar - Gelderland - 11 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Engel25 - 32 jaar - Mijdrecht - 11 maart 2008 - bevallen op.... - 5e kindje - Jongen Laffayette - 19 jaar - ? - 11 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Bekend bij laffayette Pooh69 - 31 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Fruitdruifje - 34 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Meisje Bellamano - 21 jaar - ? - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Kenzo - 29 jaar - Nederland - 13 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Eekje - 27 jaar - België - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - ? Nathalie1973 - 34 jaar - Zeewolde - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 4e kindje - Jongen Buddy - 29 jaar - Noord-Brabant - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Sumeye - 31 jaar - Zuid-Holland - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen Roosje76 - 30 jaar - Friesland - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (4e voor vriend) - ? Apie - 33 jaar - Vlissingen - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje (1e voor vriend) - ? Mili - 25 jaar - provincie Groningen - 16 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - ? - Surprise Cindy31 - 29 jaar - Landgraaf - 17 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje Flientje - 21 jaar - ? - 18 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen Wicjuh - 32 jaar - Harderwijk - 19 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - ? Nique36 - 36 jaar - Prinsenbeek - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - ? Jennefer (Jennefer1985) - 22 jaar - Etten-Leur - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - ? Sabbe - 26 jaar - Oostvlaanderen (B) - 21 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Jongen Isababy - 27 jaar - Zuid-Holland - 22 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje (1e voor vriend) - ? Pearly - 24 jaar - Zuid-Limburg - 22 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Chantilly - 31 jaar - Twente - 23 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - ? mama 1984 - 23 jaar - ? - 24 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise Natasja - 28 jaar - Rotterdam - 25 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - ? Lolly - 25 jaar - gelderland - 25 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Lilya - 28 jaar - Belgie - 26 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje Maranka - 34 jaar - Drenthe - 28 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - ? Zuurtje - 26 jaar - Belgie - 28 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - ? Redone - 31 jaar - Drenthe - 29 maart 2008 - bevallen op.... - 4e kindje - Jongen Laura01 - 31 jaar - Nieuw-Vennep - 29 maart - bevallen op.... - 1ste kindje - ? Cristel - 21 jaar- USA -29 maart 2008 - bevallen op.... - 2de kindje - Jongen Liz D - ? - ? - 31 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Meisje Meisjes: 8 Jongens: 16 Surprise: 28 @ Flientje super gefeliciteerd met een jongen! @ Mama fijn dat de echo goed was!
Goeiemorgen dames, Ook wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad. Deze keer hebben we het geslacht ook kunnen zien. We houden het voorlopig nog even voor ons omdat we er nog niet uit zijn of we het de familie/vrienden wel of niet gaan vertellen en ik zou niet willen dat ze het hier te weten komen. Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat alles helemaal in orde was @flientje: gefeliciteerd met jullie zoon @nikkie: veel beterschap toegewenst
Moggeh! Jeuh, ik sta nu ook eindelijk in de lijst! Dank jullie wel voor alle felicitaties hoor! We waren er bijna va overtuigd dat het kindje een meisje was, niet dus. Potverdikkie, ik ben echt de enige vrouw hier in huis, zelfs de poes is een mannetje... Het valt met op dat het zo goed gaat met alle mama's en beebjes. Echt fijn. Allemaal mooie echo's enzo, gelukkig maar! Slapen begint een beetje een probleem te worden. Ik ben een ontzettende woeler en aangezien ik nu alleen nog kan kiezen uit mijn linker en rechterzij, kan ik niet echt toegeven aan mijn woeleritus... Hoe voelde het ook alweer om lekker op mijn buik te liggen? Of met mijn knieën tegen mijn ribben? Kweeniemeer Fijne dagallemaal! Flientje
Hoihoi, daar ben ik ook weer even. Zo druk, dat ik er echt niet aan toe kom om actief mee te schrijven, maar ik heb wel weer alles bijgelezen. Meiden met een goede echo: geweldig; van harte en geniet ervan! Meiden met last van hormonen (het lijken er steeds meer te worden): vervelend joh! Huilbuien, boos, gevoelig, jankerig...allemaal heel herkenbaar! Vervelend, maar het gaat weer over moeten we maar denken! Voor iedereen die hier last van heeft: sterkte, laten we vooral hopen op begrip van de omgeving! Wij zijn erg druk met de verbouwing van het huis waar we over een paar weken in gaan wonen. We zijn nu bezig met de eerste verdieping en als die klaar is (volgende week) wordt de zolder verbouwd (en dan het grote werk: dakkapel en dakramen en zo, er moeten 2 kamers worden gemaakt waar nu nog niets is). Gelukkig laten we het meeste werk uitvoeren, maar alle materialen wil je toch zelf uitzoeken en dat kost veel tijd. En dan graag begin december klaar zodat we er met z'n allen in kunnen...zal nog best even spannend zijn! Met de zwangerschap gaat het lekker; we voelen de kleine heel regelmatig. M'n kinderen stralen helemaal als ze het weer voelen; geweldig om te zien! Zo, nu nog even hard aan het werk (ben nu bezig met uitstel-gedrag)... Fijne dag voor iedereen, ik kom later weer terug!
Ja erg hé. Ik had gisteravond ook weer zo'n momentje. Ik was echt even aan het ontspannen van die echo. Blij dat alles goed eruit zag, dat we nog een knulleke krijgen, werd ik opeens ook heel verdrietig. Ik voelde me zo lullig tegenover mijn zoontje. Ik heb een hele sterke band met hem en straks wordt ie helemaal verstoord of denkt mijn zoontje dat ik meer om de baby geef dan om hem. Nou ja, mijn mannetje was wel heel erg lief en ik heb mijn eigen papaatje nog even gebeld en toen volde ik me wel weer oké, maar ik merk wel dat dingen gewoon veel meer blijven hangen en ik veel meer maal, pieker en bezorgd ben.. Hormonen... Pfffff Flientje
Heb wat foto's in Album staan van de babykamer. Het schiet al aardig op Moet nog een ander rolgordijn en er moeten nog een aantal dingen opgehangen worden,maar commode en kast is al aardig gevuld met gewassen babykleertjes