Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    goedenmorgen meiden

hier gaat het steeds meer achteruit wil zo graag me huisje doen en was stryken maar heb zon last van me buik dat het me niet lukt :(
    baal zo erg dat afhankelijk moet zijn

heb ook erg last van me liezen net of ze soms afgescheurd worden dus denk dat me buik weer te hard groeit

ben hele zwanger zijn effe helemaal zat

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Wenneke: het zit je allemaal niet mee meid. Doe het rustig aan en laat het huishouden maar een keer. Komt wel en anders moet je hubbie mee helpen of misschien je ouders of zo?

Pooh: is idd vervelend. Niet meer tillen idd of zo weinig mogelijk. Denk aan jezelf meid.

Redone: denk idd dat het je banden zijn. Kan je met draaien je buik niet vast houden met je handen dan ondersteun je hem een beetje.

Hier vandaag het hemeltje besteld voor het wiegje. Heb het in dezelfde babywinkel besteld als wij de meubeltjes 2 jaar geleden gehaald hebben. Het wordt een soort van wit/creme achtig hemeltje en er staan dan afbeeldingen op van een voetje in een bruinige kleur. Echt kei gaaf. Oer 3 a 5 weken kan ik hem ophalen. Moest de stang meteen daar laten want hun doen hem meteen erop zetten. Handig.

Vandaag ook het hemeltje van het gewone bedje opgehangen. Dat is een creme achtig voille met aan de zijkanten wat sterretjes erop. Leuk weer.

Ook nog een schattig 3 delig pakje van dirkje gescoord. Is groen met wit gestreept en er staat een olifant op. Lief.

Verder gaat alles goed hier.

3. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ha meiden

Even een update,

Ben vanmorgen naar de huisarts geweest en mijn blaasonsteking is bijna weg. Nu wordt mijn urine op kweek gezet. Dus moest als een speer mijn urine naar het lab brengen.
    De huisarts vroeg of ik misschien nog meer klachten had?
    Ik vertelde dat ik die kleine al sinds vorige week zaterdag niet goed meer voelde trappen. Dus hij wilde even voelen naar mijn buik.
    Hij vroeg wanneer ik de laatste schop had gevoeld, ik zei afgelopen maandag en nu voel ik alleen maar kleine schopjes en wat geborrel.
    Hij wilde dat ik de verloskundige op ging bellen en vragen of ik vandaag nog terecht kan voor een controle.
    Ik gebeld en mag vanmiddag nog terecht om op controle te gaan.
    Ze zeggen dat je moet genieten van je zwangerschap, nou ik kan het echt niet meer hoor meiden.
    Eerst vorig jaar 2 mk, zwanger, dan de onzekerheid tot de 12 weken, moeilijk kunnen genieten tot aan nu, buikpijnen, blaasonsteking al twee weken, twee weken al aan een kuur, buikpijnen, vanmiddag weer naar de vk voor extra controle....... pffffffffffff.......

(sorry voor me geklaag!)

Meiden ik hou jullie op de hoogte

liefs Divi

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    voordat ze ingrijpen met harde buiken mag je nog wel even hoor. Ik heb in drukke perioden 4 - 5 uur een continue harde buik, maar dan is het nog 'in de gaten houden, moet niet te vaak gebeuren'. Ze ondernemen pas actie bij echte wee-activiteit.

Iemand anders over bekkenklachten, ik begin er steeds meer last van te krijgen en ga ook fysiotherapie krijgen (bekkentherapie)

5. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey meiden ...hier even een avontuur gehad, pfff

Kom net terug van de eerste hulp post.
    Ik zat met mn dochter lekker kibbeling te eten en ineens stikte ik bijna. Graatjes helemaal achterin mn keel. Kwamen er niet meer uit. Hardstikke pijnlijk, kokhalzen en bloeden. Ik heb mn dochter in de auto gegooid en ben naar de eerstehulp post gereden.
    Uiteindelijk heb ik ze er met grof geweld toch nog zelf uitgetrokken.
    Dokter heeft nogmaals gekeken, maar vond zo 1,2,3 niks meer

Natuurlijk doet mn keel flink zeer en heb ik nog steeds het gevoel dat er vanalles zit, brrrrrrrrrr

Ik eet dus NOOIT meer kibbeling.

XFD

6. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@FD: Jemig... Ik geloof wel dat jij je kapotgeschrokken bent. Ik zou echt die visboer erop aanspreken hoor! Wat een mafkees zeg.

@Beccaatje: 4-5 uur een harde buik?!?! Da's volgens mij echt niet goed hoor! Zou je het niet effe laten nakijken?

ik begin er ook een beetje zat van te worden, dat zwanger zijn. Heb het ijskoud, kan mijn zoontje niet meer goe optillen terwijl het echt zo'n knuffelmannetje is en ik ben het zo zat om op mijn zij te slapen. Wat ben ik toch ontzettend zielig, ik vind dat ik een nobelprijs moet krijgen..:D

7. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @FD: Dat is wel schrikken zowel voor jou als je dochter. Wat is kibbeling trouwens? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik kan geloven dat je dat niet meer zo snel zal eten.

@Divi: succes vanmiddag bij de vk. Het zit je ook allemaal niet mee.

@Pooh: doe maar rustig aan hoor

@allen die het moeilijk hebben: een dikke knuffel

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    @divi ik ken het hier precies hetzelfde

dikke knuffel

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nakijken op wat? dat het niet goed is weet ik, het is een uiting van stress / werkdruk. Het enige wat ik kan doen is proberen te voorkomen en thuis met een kruik gaan liggen.
    de vk zegt dat de baarmoeder nu sneller geprikkeld is (dus hard wordt) door stress dan dat ze de vorige zwangerschap was.

10. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Beccaatje, heb niet heel actief teruggelezen, maar ik doelde op blaasontsteking oid. Maar als je zelf ook aangeeft dat het hem in de stress zit... Je zal het jezelf waarschijnlijkook al 10 keer bedacht hebben, maar is het niet mogelijk om wat rustiger aan te doen? Van wat ik me nog kan herinneren aan harde buiken van mijn vorige zwangerschap, is dat ik er niet echt blij van werd...

@Eekje: kibbeling is gepaneerde koolvis die een paar minuutjes in het frituur gelegen hebben... Lekker hoor, maar wel zonder graatjes dan hé...;)

11. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Hier ook veel pijtjes: rugpijn, pijn bij liezen bij draaien en been optillen als ik tarzan weer goed wil leggen (wij noemen tarzan trouwens grote groene vriend en mannetje is bang dat ik liever hem uit bed schop dan mijn groene voedingskussen - haha).
    Ik kreeg dinsdag bij de gyn te horen dat alles goed is met de beeb, maar dat ik het voor mezelf rustiger aan moet gaan doen. Ik zag te bleek, m'n ogen waren te bloeddoorlopen; was gewoon te moe door de combi zwanger en werk.
    Ik vind het erg moeilijk om dingen niet te doen en anderen te vragen het over te nemen enzo. Mijn lessen blijf ik gewoon draaien en alles wat bij het mentorschap hoort (behalve de huisbezoeken) en de meeste vergaderingen blijf ik gewooon doen. Ik moet het gewoon aangeven als het niet meer gaat en dan mag ik naar huis.
    Wel neemt een collega (die straks mijn mentortaken overneemt als iik met verlof ben) de huisbezoeken over, zodat ik niet naast 5 dagen (waarvan ik 1 dag thuis werk - nakijken, lessen voorbereiden etc) en vaak nog halve/hele dag in weekend werken ook nog 2 avonden op huisbezoek ben (per week). Daarnaast hadden we gister een niet zo zinnigew vergadering en ik was al best wel moe, dus daarvoor heb ik me in overleg met m'n baas afgemeld. Vanmorgen stond ik om 6.30 op (doe ik anders ook als ik het eerste uur les heb, want we beginnen om 8.00) en was ik nog moe en had wat hoofdpijn. Vorige week had ik dat oook en ben ik wel aaan het werk gegaan en daar heb ik deze week nog last van gehad, dus voor vandaag heb ik me ziek gemeld. Ik kon me pas om 7.30 afmelden, maar daarna ben ik weer naar bed gegaan en heb ik nog tot 12.00 geslapen! Dat was dus duidelijk even nodig.......
    Hopelijk kan ik er nu volgende week (zonder huisbezoeken, maar wel met 2 extra vergaderingen van elk 3 uren waarvan 1 op m'n vrije dag.....) weer tegenaan.

12. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    @flientje : thanks , ik heb de visboer gebeld ! Het kan een keer gebeuren dat er een graatje in de kibbeling zit, zei hij. Ja, hij waarschuwt daar altijd voor.... Mooi niet bij mij dus ! :evil:

@wenneke, beccaatje, divi, pooh en emma :
    Jullie zitten me maar mooi in de lappenmand zeg, met al die klachten....
    Een verwendagje inlassen zou voor niemand kwaad kunnen....heel relaxed...maskertjes, massage etc

Hier ben ik me door 15 dozen en 6 zakken baby/kinderkleertjes aan het worstelen......pfffff wat is het toch veel. In totaal gaan er 8 zakken weg, de rest moet ik sorteren en wassen.... :confused:

XFD

13. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Hallo dames,

Voelen jullie de kleine elke dag?
    Ik heb nu al 2 dagen de kleine niet gevoeld, vandaag een beetje.
    Hartje hoor wel nog gewoon met de angelsound, en het spartelen ook.

Dit maakt me soms wat onzeker!

Groetjes Cindy

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Jemig wat een toestand FD :confused:
    Gelukkig is het goed afgelopen,maar je schrikt je toch wezenloos :confused:

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    een verwendag....als ik plat op de grond lig doet 't me ontzettend zeer in het bekken, dus ik weet niet of een dag in een verwenstoel een succes is.....

kindje voelen iedere dag --> zeker wel. 's nachts onze vaste momenten, s ochtends haast niet en eind van de middag / avond lekker druk.

16. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    En heb jij de placenta dan ook aan de voorkant liggen?

17. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    FD: jemig wat schrikken zeg, echt een naar gevoel lijkt me dat. Ik krijg het al benauwd bij het idee! Anders wel lekker trouwens kibbeling, mmmm.

Over harde buiken: als ik teveel hooi op mijn vork neem krijg ik er ook last van. Merk wel dat meer stress idd meer harde buiken betekent. Maar het kan zoals iemand hier ook zei ook door een blaasonsteking komen. Maar je weet het zelf vaak het beste.

Cindy31; de laatste twee weken ongeveer voel ik 'm wel elke dag maar de ene dag ook meer dan de andere keer hoor. Volgens mij heeft hij ook wel eens rustige dagen. Maar meestal wel aan het einde van de middag en s avonds.
    Soms s nachts als ik naar de wc ben geweest en soms s ochtends.
    Nu is ie ook weer lekker aan het brubbelen in mijn buik.
    En als je wat eet kan je m een tijdje daarna ook voelen, omdat de baby dan ook een energie stoot krijgt. Tenminste dat las ik ergens.
    Maar ik snap dat je je dan wat zorgen maakt dat heb ik ook gelijk als ik m wat minder voel.
    Maar goed mijn vriend was in de buik heel rustig, zijn moeder merkte hem bijna niet en die is ook gezond en wel geboren ;)

liefs

Nou fi

18. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Heyhey,

Meiden, wat naar dat een aantal het zwanger-zijn zo zat zijn. Die kwaaltjes zijn echt waardeloos zeg.

Gelukkig heb ik er niet echt last van. Slapen gaat in principe prima. Het enige dat mij s nachts stoort zijn mn blaas en darmen .. ik heb flink last van obstipatie ofzo.
    Met regelmaat flink pijnlijke krampen, waar ik dus ook wakker van word.
    Buik zit me verder niet in de weg nog, al steekt ie wel uit al hihi.
    De kleine voel ik bijna elke avond wel een tijdje, alleen gisteravond nagenoeg niet. De placenta zit aan de voorkant en ik heb begrepen dat ik het daarom wat minder duidelijk voel allemaal.. jammer, maar ik denk dat het sowieso nog wel gaat komen. :)

Verder is de score op de weegschaal tot nu toe 4,5/5 kilo..best netjes, dacht ik zo.

19. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ha meiden,

Vanmiddag voor controle naar de verloskundige geweest op verzoek van de huisarts.
    Mijn bloeddruk werd gemeten, stand van de baarmoeder werd gevoeld en het hartje werd naar geluisterd. Alles was goed gelukkig.
    Aanstaande maandag moet ik even de huisarts op bellen wanneer ik de uitslag van mijn urine krijg.
    't Was weer een hele opluchting zeg pfff.... Maar ze begreep in ieder geval de bezorgdheid van mij en van de huisarts. Nu op naar a.s. dinsdag want dan hebben we de pretecho... Ik ben zo benieuwd!

Sorry ik heb niet alles terug gelezen.... :oops:

@Fruitdruifje,
    Jeetje meis, wat moet jij geschrokken zijn! Lekker ook grote graten in de kibbeling.... Wij eten het meestal ook 1x in de week, maar nu ga ik toch ff goed oppassen.
    Heb je er nu nog last van?

@Eekje,
    Dank je wel meis!

@Wenneke20,
    JIj ook een hele dikke knuffel meid! Doe je rustig aan!

@Cindy31,
    Meis ik begrijp je bezorgdheid maar al te goed hoor! Ik zat vandaag ook helemaal in de stress. Ben er ook voor voor controle geweest bij de verloskundige.
    Afgelopen maandag voelde ik echt een goede schop, maar de rest van de week alleen maar bubbels.....
    Het schijnt normaal te zijn volgens de verloskundige. Zij zei tegen mij dat die kleine zich vanaf week 26 - 28 iedere dag moet laten voelen.
    Ben jij ook zo blij met je angelsound? Ik heb er echt geen spijt van dat ik die heb gekocht. Op onzekere momenten ga ik toch even luisteren.
    Probeer je er niet te druk om te maken meis

Meiden ik ga even aan het eten beginnen, ik kom vanavond nog even kijken.

Doen jullie rustig aan!

liefs Divi

20. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    zo meiden ik heb ook lekker weer weekeind !
    was drukke week en nu rustig aan doen maar ! morgen op visite en overdag lekker in bad op mijn gemak de grote beurt ha ha
    Ik heb net lekker zitten kanen ! zelfs te veel gegeten ha ha maar had chillie mmmmm en mannetje heeft nog bosche bollen gekocht voor vanavond hmmmm ik heb er allemaal briefjes op geplakt hihi met eet me eet me en wij willen in jullie buik ha ha :) :)
    ik hoef maar iets te zeggen en mr koopt het gelijk ik begin nu ook echt wel aan te komen ... maar goed rond de halve kilo in de week is geloof ik vrij standaard !

Wicjuh mijn placenta zit voor de uitgang dus aan de onderkant/achterkant vandaar dat ik het zo goed voel ! en ik heb ook nogal last van obstipatie op zijn tijd ...
    Nikkie ik heb het ook idd na het eten dat het party is binnen in mijn buik ! vind het wel gezellig hoor !
    cindy als je je zorgen maakt gewoon vk bellen hoor ! maar als je hem nog hoort zit het echt wel ok denk ik hoor !
    FD zeg meid kijk jij eens uit met zelf dokter lopen spelen ... en stom van de visboer die kan het wel vergeten zou ik zeggen ! au au ze zeggen peperkoek eten omdat het plakt blijven de graatjes ook daar aan plakken en gaat het mee je maag in en wat heb jij veel te wassen zeg ..
    Bianca wij noemen mijn voedingskussen ook tarzan ha ha en ik heb een witten ! maar meid ondanks dat je het voor jezelf rustiger aan doet heb je het nog wel erg druk zo te lezen !
    maar ik ken het maar al te goed hoor ik mag/moet volgende week ook weer 3 avonden werken bah bah en de week daarop trouwens ook al ...
    maar goed gaat het niet dan ben ik ook naar huis hoor...
    Beccaatje ik vind het wel een super vervelend gevoel hoor bah maar het is maar goed dat je lijf aan geeft dat je te veel doet ! en ik ga nu ook regelmatig als het ff kan lekker in mijn bedje liggen maar dan met tarzan ha ha
    eekje ken je kibbeling niet ! oh en het is zoooo lekker als er tenminste geen graatjes in zitten
    Flientje ik heb het dan ijs en ijs koud en dan loop ik te strippen heb het vooral snachts bloed heet ! ik slaap in een hemdje onder zomerdekbed en heb het echt te warm. Is ook raar voor je zoontje dat je nu minder mobiel bent nu...
    ik moet op suiker geprikt worden ivm mijn gewicht volgens de VK maar zo dik ben ik nu ook weer niet hoor .. ben wel net voor zwangerschap 8 kilo aangekomen ivm stoppen met roken en het zit ook wel in de fam maar ze schijnen het hier nogal eens te doen ! en ik vind het niet leuk maar ach beter te veel dan te weinig he !
    Pooh wat ben jij toch een bofkont dat je altijd al op vrijdag vrij bent dat lijkt me lekker ! en ik heb vaak als ik heb lopen sjouwen en sjokken last van mijn rug maar vooral last van mijn linker bil ... weet niet wat het is maar is volgende dag meestal wel weg maar doet soms echt veel pijn ..
    Divi gelukkig dat alles goed was is weer een hele geruststelling zo voor het weekeind !

zo en verder terug lukt ff niet !

ik ga ff babyboom kijken heb ik gister gemist ! zal wel weer emo kijken worden ha ha

oh en mijn buik hangt nu echt al op mijn bovenbenen als ik zit !
    hebben jullie dit ook al ?
    bij trap lopen raak ik hem ook ha ha zit dus al goed in de weg ...

Deel Deze Pagina