nou het is hier 5x voor de bevalling en 5x na de bevalling dus ik ben dan met 31 weken al klaar .... al voor het nieuwe jaar ! ik zie toch al zo op tegen bevallen dus dit leek me wel verstandig en kost iets van 60 euro dus vind ik ook wel te doen ...
Goede middag ! Kleine was net behoorlijk aan het bewegen en mijn buik zag ik ook meebewegen Zoo leuk! helemaal verliefd Moest het ff met jullie delen!
HOi! Ik heb me ook opgegeven voor een cursus, en zou pas in december beginnen omdat het 5 zijn. Maar die bleek ineens hier niet te kunnen, dus heb nu 1 van 10 x en zal ook wel binnenkort beginnen. Volgens mij vind onze uk het niet leuk als ik op mn rug ga liggen, want als ik bv van mn linker zij draai op mn rug dan voel ik heel veel plopjes en vaak op dezelfde plek. Zou t kunnen dat dat hummeltje is? Heel veel liefs, Mili
Hallo Ik voel de kleine vandaag heel erg vaak.Het is de eerste keer dat ik hem zo vaak voel bewegen.Heerlijk gevoel weer. Ik doe helemaal niks aan zwangerschapsgym oid.Bij de eerste heb ik het wel gedaan en bij de tweede en derde niet meer. Nu ga ik een broodje eten en dan douchen want ik ga vanavond naar een optreden van Frans Bauer.
Hela hola, Hier even een versleten Fruitdruifje..... ale: De babykamer is vrijwel af......en alles ligt vrijwel in de kast...en dat allemaal in 1 dag.....ben nu totaal afgebrand...GAAP En dan te bedenken dat ik nog naar een feestje moet vanavond..zucht Er is een halve vrachtwagen aan spullen naar t grof vuil gegaan vandaag...zoveel hadden we nog teveel staan...schandalig gewoon. Ik heb niet veel meer te zeggen, want ik ben echt kapot... @ iemand : t gaat weer met de keel...geen graatjes meer voor mij...nu vooral erg veel last van maagzuur..burp @emma: Ik ben al 2 weken bezig met zwangerschapsyoga, dusdat startte ook al zo vroeg. Dikke zoen van FD
hee FD beetje rustig aan he meissie ! en was je man nog thuis ? zulk lekker weer was het niet en dan was hij toch thuis ? maar dan ben je nu wel lekker ver klaar al ! wij moeten nog beginnen met opknappen en kopen .... Redone have fun vanavond ! en laat de kleine al maar kennis maken met de gezelligste zanger van brabant ! al kan guus meeuwes er ook wat van ! Mili ik lig ook echt niet lekker op mijn rug en krijg ook echt protest van binnen uit ! dan voel ik hem vaak aan de zijkant ! hou het niet lang vol om zo te liggen krijg enorm last van mijn rug dan... mama wat leuk ! hmm ik wacht er ook zo op ! schijnbaar als je verder bent en je ligt in bad gaat het water lichtjes golven ! lijkt me ook zoooo gaaf ! Hmmm over de cursus misschien ben ik er wel zo vanaf voordat het zware gedeelte komt van het zwanger zijn is misschien ook wel lekker kom maar op met alle reactie's
Hoi meiden, Vandaag tex gehaald om 1 wand van de baby kamer te schilderen. Het wordt een soort van licht grijs achtig dat ook bij de meubeltjes past. Nu nog beslissen wanneer we het gaan doen. Ik ga dinsdag beginnen met zwangerschapsyoga. Zijn 16 lessen en daarvan 4x met partner. Mijn laatste les in dan net (ook iv.m. vakanties) op 4 maart. 1 dag voordat ik zelf uitgerekend ben, ben benieuwd of ik dat ga halen hihihihi. Het wordt intermediar gegeven via de thuisvereniging en daardoor ook wat duurder. Maar ja. Heb er al zoveel over gehoord dat ik het nu zelf ook wil ervaren. De vorige keer heb ik zwangerschapsgym gedaan, maar dat vond ik niet echt iets. Ik ga nu ook vooral om te leren om mijn bekkenbodemspieren op peil te houden en voor de ontspanning tijdens de weeen en zo. Iemand vroeg iets over op je stuitje vallen. Bij de vorige zwangerschap ben ik met 4 maanden aangereden door een auto en ook op mijn stuitje beland. Ik heb daar tot aan de bevalling en zelfs daarna nog last van gehad. Duurde ook daarna nog lang voordat ik er vanaf was. Trok uiteindelijk wel weer zelf weg. Zou even informeren bij je huisarts.
Ik ga 10 lessen zwangerschapsgym doen. Krijg nog bericht wanneer het begint. Redone, veel plezier vanavond! Voelde vandaag voor het eerst echt wat duidelijke plopjes in mijn buik. Heerlijk gevoel. Nu maar wachten tot het nog duidelijker wordt en dat mijn man het ook kan voelen. Nog even geduld. groetjes Maranka
Jeetje ik moet even zeuren/klagen hoor! Ik moest vandaag werken en Vandaag zou mijn vriend met de babykamer beginnen, we wilden voor de netheid ook het plafond maar schilderen ook al was dat niet echt nodig. Kom ik oom 4 uur thuis van mijn werk is heel het plafond losgekomen! alleen losse stukken oude verf maar mijn vriend is de hele dag bezig geweest de oude verflaag eraf te krabben en het is pas voor 1/3 gedaan! Ik word er zoo moe van! ik wilde vandaag beginnen met behangen nou dat duurt nu ook weer aantal dagen voordat dat kan! Ik natuurlijk weer janken was net weer te veel, kutdag op mijn werk en dan kom ik thuis en is er weer een teleurstelling! Ik krijg natuurlijk vervolgens ruzie met mijn vriend, mijn schuld want hij is ook hartstikke teleurgesteld maar ik moet me ook afreageren denk ik . Nu ga ik er morgenmiddag maar hard tegen aan, voor vanavond laat ik het maar even rusten. Volgende week vakantie, dan wilde ik het eigenlijk al af hebben omdat ik dan eindelijk een beetje rust had maar dan moet ik ook maar hard aan het werk. Sorry voor mijn gezeik, ik word zelf ook moe van mezelf haha herkent iemand dit?! fijne avond.
@ Bellamano balen meid! @ FD lekker dat je al zover bent! @ Emma ik ga over drie weekjes beginnen met zwangerschapsyoga en het is een groep met meiden die allemaal in maart bevallen. Het zijn 12 lessen, waarvan er 2 met partner Volgende week komt de kinderwagen en over twee weekjes komt de babykamer! Vandaag ook een matrasje gekocht! Wie van jullie heeft er ervaring met de aerosleep? Ben wel benieuwd! Nu lekker paul de leeuw kijken
Ik voel de beeb elke dag. Meestal 's ochtends en 's avonds, maar ook wel als ik thuiskom en even rustig op de bank ga zitten en laatst zelfs toen ik midden in de nacht wakker werd. Ik denk het ook aan buitenkant te voelen. Zie het in ieder geval wel bewegenen. Hubbie heeft nog niets kunnen voelen. Ik heb me opgegeven voor zwangerschapsgym. Er is 1 partneravond. Hubbie wou niet vaker mee. Hij heeft ook vaak 's avonds al wat, dus dan zou hij toch niet altijd mee kunnen. Ik denk dat íe ook wel beetje bang is voor wat hij daar moet zien en meemake (je ziet op tv altijd dat ze dan zo'n geboortevideo gaan bekijken.....). Hij wou eeerst ook niet bij bevalling zijn. Heb hem gezegd dat 'ie niet zo ouderweyts moet doen; het is een heel bijzonder moment en hij hoeft niet "daar" te kijken. AAn hoofdeinde is voldoende. Maaar je kunt dan als vrouw wel wat steun gebruiken lijkt mij.
zo goedenmorgen meiden ! ha ha dat ik hier op zondagochtend als eerste ben ha ha ben altijd zo'n uitslaper... maar heb mannetje uitgezwaaid naar de voetbal voor hem is het de wedstrijd van het jaar nl feyenoord-ajax... ik ga nog zo wel ff lekker uitluieren in bed want wat een weertje zeg pfff Pooh dat is ook leuk yoga ! en bij mijn moet mannetje ook mee 1x dit is iets vanuit de thuiszorg en zit ook een fysiotherapeut bij voor als je vragen hebt is dus wel makkelijk ! Wij laten onze kinderwagen pas begin februari komen anders staat hij zo lang in de pad ! en de kerstboom moet ook nog he ! Bellamano wat een tegenvaller zeg voor jou en voor je man dat is heel wat meer werk ... en dat is geen gezeik hoor kom maar op want ik heb er ook last van en dan moet ik het hier ook ff kwijt net als heel veel andere maart-mammie's Maranka ik hoop ook zo dat mannetje het snel kan voelen maar tot nu toe niet gelukt maar ik ben al blij dat ik hem lekker kan voelen dat doet me goed Mama jij kan misschien wel geheel ontspannen vanuit de yoga les naar je bevalling ha ha dat zou mooi zijn ! oh meiden ik heb nog een vraagje ... ff nieuwschierig ik vind het leuk als mensen straks de puk willen zien maar heb niet zo'n zin in elke dag visite die gezellig de hele avond blijven hangen nu zijn tegenwoordig kraamfeesten ook in ! en ik heb het er al eens met mijn man over gehad om dat eens uit te gaan pluizen je laat iedereen dan op een dag in een zaaltje of thuis komen om alles in 1x te laten feliciteren.. Lijkt me ideaal en ook leuk voor de fam enzo dat iedereen elkaar weer ziet ... Wat zijn jullie van plan ? Kijk stel je er niet te veel van voor hoor gewoon bakkie koffie in zaaltje van 3 tot 6 ofzo en is meer voor iedereen en vooral die mensen die je 1x per jaar ziet ofzo... echte fam en vrienden moeten natuurlijk thuis of in ziekenhuis langs komen Geef me jullie mening eens ! knuf emma
Hoi meiden, Ben ik vandaag de eerste? Gister dus naar een optreden geweest (hiphop/ r&b) en ik moest wel even wennen, jee zeg wat een harde bass. Ik voelde het tot in mijn keel dreunen. Maar gezellig was het wel Alleen ik kon toch echt merken dat ik zwanger was. Na een uur wilde ik echt wel even zitten. Ik kreeg toen al last van mijn onder rug en zere voeten. Ik droeg ook kleine hakken maar toch. Ik voelde me best even een omaatje, ben dat niet gewend. Mijn vriend ging heel lief op zoek naar een kruk voor me en haalde steeds drinken. Wel leuk mensen die ik tijden niet gezien had zagen allemaal mijn buik dus kreeg veel felicitaties. En er zaten mensen wat vreemd naar me te kijken. Nou je kan toch nog wel ergens heen als je zwanger bent? Ik heb het drie uurtjes volgehouden, tussendoor ook nog even staan dansen maar toen was ik echt wel kapot. Het is toch anders merk ik wel. Wel raar om dat zo te merken. Normaal was ik best wel een partygirl (tenminste als ik eenmaal op stap was want elke week gaan we niet meer). Gister kreeg ik trouwens een lief compliment van mijn vriend. Hij vond dat het bij mij wel meeviel met de hormonale buien e.d. Hij vond dat ik daar weinig last van had en had gedacht dat dat erger zou zijn ("ik hoor wel eens anders"). Dus die kan ik weer in mijn zak steken haha. Vond het wel lief dat hij zo beschermend was. Als we ergens anders heen liepen ging hij gelijk voor me lopen om me zo wat tegen de menigte te beschermen En als ik zelf even naar de wc ging moet ik zeggen dat ik best wel mijn armen voor mijn buik hield ivm eventueel springende of plotseling omdraaiende mensen. Vond het toch wel een beetje eng. En ik was ook best even bezorgd of die harde muziek wel goed was. Maar gelukkig kreeg ik toen ik in bed lag nog even een paar trapjes dus kon ik gerust gaan slapen. En net ook weer even. Ik lag om 1 uur in mijn bedje maar heb niet echt lekker geslapen. Om acht uur was ik toch echt helemaal wakker. Dus ik kruip er zo nog even lekker in. Mijn vriend ligt ook nog want die heeft geloof ik een kater. Eigen schuld dikke bult Maar goed omdat hij zo lief was gister vergeef ik het hem wel weer
Ik was als eerste Ben zo lang bezig geweest met typen dat er ondertussen al twee meiden wat geplaatst hebben haha. Emma: ja het is een idee een kraamfeest, als je veel kennissen en familie hebt en het anders dus maanden duurt voordat je van de kraamvisite af bent. Wij doen het niet maar zoveel familie enzo hebben we dan ook niet. Mag hopen dat de verre familie die we anders nooit zien nu ook niet komt. Dat hoeft voor mij echt niet haha
Hallo dames, Mag je anta flu keelpastilles tijdens de zwangerschap. Heb er gisteren 2 gehad en vandaag 1 gehad. Nu weet ik eigenlijk niet of het mag! Vind die keelpijn erg vervelend. Groetjes Cindy
Volgens mij wel Cindy maar weet het niet zeker... staat er niks in de bijsluiter? Je kan eventueel ook paracetamol nemen hoor tegen keelpijn. Ik heb al een aantal paracetamol gehad toen ik erge hoofdpijn had. Dat kan geen kwaad. liefs
Paracetamol neem ik ook wel vaker als ik hoofdpijn heb. Ik zou inderdaad ook paracetamol voor de keel kunnen nemen. Bedankt voor je antwoord. Groetjes Cindy
ehm, nee. Was dat ook onderdeel van de vraag ? Mijne ligt laag aan de achterkant, dichtbij de bm-mond.
Mmm weet niet zeker of je anta flu mag voor je keelpijn in de zwangerschap. Staat er niks op anders ff navragen. Kraamfeest: ik heb het nog nooit gedaan, maar bij het laatste gezinnetje waar ik gekraamt heb daar zouden ze ook een kraamfeest houden. Nu zijn ze in de kraamweek nog door veel mensen gebeld en kwamen er ook veel mensen langs omdat ze ukkie toch wilde zien en niet zo lang wilden wachten. Het heeft dus 2 kanten. Het was dus ook niet echt rustig voor hun.