Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen!

Ik kom maar niet op gang vandaag...wordt een luie zondag dus! ;)

2. apie

apie Actief lid

15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    Goedemiddag
    Nou pffffffffffff ik kreeg net effe een poetsaanval ..geen goed plan ..heb nu best behoorlijk pijn in mijn buik ...grumpffffff ....

Over de antaflu; als het goed is zit daar Dichloorbenzylalcohol/Amylmetacresol in, en dat wordt inderdaad afgeraden tijdens de zwangerschap

liefs rian

3. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    goedemiddag

ik denk niet dat wij een kraamfeest gaan houden.Al lijkt het me wel leuk een kraamfeest.Maar ik denk dat de mensen ook bij ons gauw willen kijken.

Gisteravond naar frans bauer geweest.Het was een geweldig groot feest en een heel mooi optreden.Zelfs zijn zoontjes traden met hem op.
    Nu nog even lekker bijkomen.Straks hebben we een feestje en gaan we uiteten in een wokrestaurant.

De beeb voel ik nu sinds gisteren heel vaak.Vanmorgen voelde mannetje de beeb ook en mijn oudste dochter legde haar hand op mijn buik en de beeb begon te trappen en danielle was apetrots.

4. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Jongens ik ben zoooo moe. Een paar nachten slecht slapen en gister dus op stap heeft me echt even genekt ;)
    Pfff ga vanmiddag helemaal niks doen. Vind het wel jammer maar heb gewoon de energie er niet voor.
    Wel gaan we zo even een frisse neus halen.
    Ik was gewoon helemaal trillerig zostraks. Dus nu ff rustig aan.
    Fijne zondag nog allemaal!

5. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ook ik voel me zo nu enn dan een omaatjre. Was gister met vriendin te winkelen. Rustig aan gedaan, maar 's avonds wel helemaal kapot. Daar had ik anders nooit last van.....

Kraamfeest: lijkt mij persoonlijk niet zo super. Naaste familie en vrienden komen toch eerder en mensen die ik anders niet veel zie, hoef ik dan ook niet dirfect te zien; komt allemaal wel. Zo'n storm xzal het allemaal niet lopen; mensen begrijpen best dat je ook wat rust wilt. TEnminste, zo werkt het bij onze kennisenkring.

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    he meiden
    ben lekker ff bij mijn ouders een tosie weesten eten en ben de stand van de voetbal aan het bijhouden ha ha

Bianca zit wat in dat mensen toch weer anders willen komen maarja dat is dan maar pech voor hun ! of na het kraamfeest ofzo ....
    en winkelen hou ik nu ook nog maar een paar uurtjes vol terwijl ik normaal hele dagen kon !
    Nikkie doe maar lekker rustig aan hoor ! en daar is het ook zondag voor he ! en eh ik was echt eerder hoor ha ha ;)
    Redone dus het was leuk met frans ! wij waren gister op visite stond dvd van frans aan en dan is het ook altijd feest ook he ! en jij hebt het ook maar druk met feestjes
    Apie ik heb het ook wel hoor dat ik na verloop van tijd mijn buik ga voelen met poetsen VK zei al dat is je teken om echt te stoppen ! ik maakte eerst hele huis in 1x schoon en als ik nu last krijg doe ik het maar in 2x ofzo
    Pooh lekker lui ! ach daar is het zondag voor he ik ga nog ff verse friet snijden en verder ook weinig hoor ! ja het bed ff verschoonen
    Mama tja dat heb je dan weer wel maar de mensen die het dichtst bij me staan wil ik ook snel zien maar die spreek ik ook echt wel van te voren dus die weten dat al wel en de rest moet dan toch maar wachten hoor .. da's dan jammer
    het zijn juist die mensen waar ik het voor wil doen die zie je normaal bijna niet en blijven dat de hele dag als het ff kan
    Cindy hoe is het met je keelpijn .. ?

zo ik ga lekker verse annanas eten mmmmmmmmm

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hier een luie Zondag.
    Lig eigenlijk al bijna de hele dag te slapen :oops:
    Kwam er om 11.00 uur uit en ben er weer om half1 ingegaan,en ben net weer wakker :oops:

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij hebben de aerosleep ook besteld. We hebben er geen ervaring
    mee maar het leek ons erg veilig. Je hebt er wel speciale hoeslakentjes voor nodig.
    En je mag er verder niets op leggen. Dus geen
    hydrofiel luiers of iets dergelijks. Het is nog even afwachten dus hoe het bevalt.
    Mijn man heeft vandaag voor het de baby vanaf de buitenkant gevoeld.
    Hij vond het erg leuk om te voelen. Vervolgens wilde hij gelijk nog even luisteren aan mijn buik.
    Of hij het kon horen bewegen.
    Maar daar was de baby het niet helemaal mee eens. Hij of zij trapte gelijk van zich af.
    Ik lag echt dubbel van het lachen. :D

9. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    Hi,

bij ons staat ook de aerosleep op het verlanglijstje...we moeten alles nog kopen, eerst maar eens beginnen met meubeltjes en kinderwagen en zo, en dan de kleine dingen er omheen.

Wat betreft kraamfeest: wij wonen nu nog op 2 plekken, ver bij elkaar vandaan. Waar we straks gaan wonen (bij hem) willen we gewoon alle vrienden ed kunnen ontvangen in en na de kraamtijd. Maar omdat het voor de vrienden die hier wonen wel erg ver is om even voor een kraamvisite 2x200 km te rijden, overwegen we hier wel een kraamfeest te houden: dan komen wij een weekend deze kant op zodat iedereen kan komen.
    Maar hoe we dat allemaal gaan regelen? ? ? Wordt vervolgd!

Wat betreft gym en zo: ik heb me opgegeven voor de 'gewone' zwangerschapsgym, vooral om wat mensen te leren kennen in de woonplaats waar ik straks heen verhuis.
    Daarnaast gaan we samen een privé-cursus volgen van samen bevallen (verkorte versie: 3 avonden van 2 uur).
    De fysiotherapeut adviseerde me ook aan zwanger-fit (soort fitness programma) te doen, misschien een beetje veel, maar ook wel lekker om goed te blijven bewegen, dus wie weet ga ik dat er ook nog bij doen.
    Eerst verhuizen (over paar weken), tot die tijd eventjes niets!

10. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Lolly je hoeft niet perse de officiele hoezen er bij te kopen van aerosleep. In de winkel vertelden ze me dat je ook de jerseyhoezen kan gebruiken. Deze zijn rekbaar en zijn wss een stuk goedkoper.

Ik ga de aerosleep toch ook halen. hebben gisteren een matrasje gekocht, was afgeprijsd van 139 naar 49 bij van asten babystore en de aerosleep is 65 euro! Voor de mensen die niet weten wat het is. De aerosleep vervangt het zeiltje en de moltons. Het zeiltje mag je maar tot 2/3 van het bed leggen(omdat ze anders kunnen stikken, omdat een zeiltje niet ademt) en als ze dan spugen trekt het mss alsnog in matrasje. De aerosleep is een waterdicht matje met daarboven 2 laagjes van kunststof geweven spul...daarin kunnen ze wel ademen en je matrasje blijft voor altijd helemaal schoon. Ook kun je de aerosleep op 60 graden wassen en heb je dus veel minder last van huisstofmijten en hoef je niet zo'n duur anti allergisch matrasje te kopen ;)

Wie heeft er eravring in het gebruik? is het echt zo snel droog? Want in het begin slaapt de baby heel veel en als je het dan snel moet uitwassen....

11. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    Geen ervaring, maar lees net op de site dat de aerosleep in de droger kan (lage temperatuur); zo droog dus!

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ze vertelden ons dat je de hoeslakens wel nog hebt.
    Het zijn hoeslakens met kleine gaatjes zeg maar.
    Als je de gewone zou gaan gebruiken was het effect van de aerosleep weg.
    Maar wat klopt er nu? Iemand een antwoord.

13. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik denk dat het met de jerseyhoezen wel gewoon kan, aangezien er lucht tussen het zeil en het beebje blijft zitten en anders zouden ze het wss niet zo zeggen in de winkel. ze probeerde me eerst ook die hoezen aan te smeren totdat ik vroeg of er geen goekopere oplossing met gewone hoezen was. Ze willen natuurlijk alles er van verkopen. Maar ik ben natuurlijk niet zeker.
    Waar zijn onze ervaringsdeskundigen?

Goeiemorgen allemaal!

Pfff heb trouwens slecht geslapen. Heel veel dromen en veel wakker :(

14. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    goedemorgen

Ik heb zelf geen ervaring met de aerosleep maar een vriendin van mij heeft in juni een kleine gekregen en die gebruikt de aerosleep.Ik zal wel even vragen welke hoezen erom kunnen.Ik weet wel dat het haar heel goed bevalt want haar zoon slaapt alleen maar op de buik en daarom heeft zij de aerosleep.

Hier gaat alles goed.Ga nog niet werken.Heb vorige week veel harde buiken ed gehad dus leek me verstandig nog even rustig aan te doen.

15. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey allemaal !

Hier een FD met een mogelijke blaasontsteking... :(

Effe reactie op jullie :

Het kraamfeest gaan wij niet doen. We hebben het bij anderen gezien en vonden het erg onpersoonlijk. Met 60 man bezoek is er nauwelijks tijd voor een praatje. Als mensen van ver komen vindik dat niet leuk...dan is het zo van..: Je mag feliciteren, 1x naar de bb kijken, je kadootje geven en dat was het dan. De gelukkige ouders krijg je haast niet te spreken en je mist de intieme sfeer van thuis.
    Wij doseren ons kraambezoek gewoon een beetje, maar wel zo snel mogelijk allemaal, anders heb je na een half jaar nog steeds kraamvisite ;)

Ik heb ook de aerosleep overwogen, maar na het lezen van de recensies van consumentenbond/radar heb ik er toch vanaf gezien.
    Nee, het is niet gevaarlijk hoor, dat bedoel ik niet.
    Maar er is aangetoond dat er geen voordeel is ten opzichte van een goed ventilerend normaal matras. De fabrikanten en leveranciers willen anders doen geloven....logisch natuurlijk

Zo ladies ik ga mn plasje naar de HA brengen en dan werken.

XFD

16. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Ff snelle update, gaat helemaal niet goed hier :(

Ben sinds zaterdagavond al aan het overgeven, en aan de diaree.
    Hou niets binnen. Zondag ook de hele dag op bed gelegen.
    Nu nog niets gegeten of gedronken sinds gisteravond klein slokje water.
    Had ook koorts gister en vanochtend nog een beetje.

Voel de kleine ook niet echt meer...geen plopjes...heddan gister VK nog gebeld, en die gaf aan dat het weinig kwaad kon voor de kleine maar wordt hier zo onzeker van :cry: Vandaag moesten we de huisarts bellen als het nog niet ging. Ga ik dus ook doen als mn man van bed is, heeft nachtdienst gehad. En als ik te lang moet praten moet ik weer spugen. Dus moet hij ff bellen.

Liefs een verdietige Mili

17. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Goeiemorgen, ik lees niet alles bij, is even te veel werk. Hier een drukke zaterdag, ben op stap geweest met vrienden en het is echt laat geworden. Dan gisteren vroeg op (ik kan nu eenmaal niet lang slapen) en dan maar rustdag in gelast. Naar een romantisch fimpje gekeken, en lekker gerust!

Met de beeb alles goed, die stampt er ook aardig op los. Heb al door als ik een tijdje over mijn buik wrijf, dat ik daarna stampjes voel! Zalig!

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    FD:Hopelijk is je plasje schoon meis ;)

Mili:Heel veel beterschap!

19. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    Goede morgen!

Mijn eerste vakantie dag is begonnen en ga zo starten met klussen, ik hoop dat het een beetje opschiet!
    Voor iedereen die moet werken/ aan het werk is: werkse en anders een fijne dag!

groetjes

20. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    goedenmorgen meiden

hier redelijk weekend gehad dacht gisteravond de beeb tegen me hand te voelen maar erna voelde ik niks meer

tot vannacht meneer in me zij ging liggen schoppen dus op andere zij gaan liggen hahahah maar was niet fijn

ik blijf buikpijn houden as morgen nog heb bel ik de gyn maar gewoon.

wij hebben ook de aerosleep kan in droger en wasmachine.

was 2weken geleden woog ik 79kilo en zit nu aan de 83 :oops:

fijne dag allemaal

Deel Deze Pagina