Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Goedemorgen mama's.
    Ik ben voor de verandering ook al een paar dagen vroeger wakker dan anders. Ben al een paar dagen voor 9u wakker, maar probeer dan nog eventjes te blijven liggen. Vandaag wilde het echter niet zo goed lukken en dan ben ik maar naar beneden gekomen met het zoontje.

heb sinds gisterennamiddag weer veel pijn van mijn bekken. Zal me vandaag maar rustig houden en niet teveel rondlopen in huis.

Knuf van zuurtje ;)

2. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    haha dat is ook zo ja dan zal het nog wel vroeger zijn! ik kan normaal ook niet zo goed uit slapen maar wel tot een uurtje of 9. Nu word ik vanzelf wakker en kan ik ook echt niet meer slapen..

Oude laminaat is er al uit, nieuwe liggt er al voor de helft in! :p

tot starks indd ;)

3. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Nog twee weekjes en dan hebben we de pretecho, heb er superveel zin in!
    Voor wie filmpjes e.d. wil bekijken de site is www.babyview.nl Ze hebben vestigingen op meerdere plaatsen.
    Wij doen een 2/3/4d echo met dvd en meerdere foto's.
    Toch zo'n 100 euro best duur maar we hebben het er voor over. Het is toch je 1e kindje en je weet nooit of er nog meer volgen haha.
    In Friesland zit nog een bureau maar die was al helemaal vol toen ik belde. Die was 75 euro, helaas.
    Nou ik ga zo even douchen, ik kan vandaag niet echt op gang komen.
    Gelukkig nog maar twee weekjes werken dan heb ik weer even vrij.
    Iedereen een fijne dag. Ik ga niet zoveel doen vandaag!

4. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Wij hebben ook over 2 weekjes de pretecho 4d/3d...ben super benieuwd! We laten het doen bij http://www.echografiebureaubabylook.nl/ . We zijn daar met 17 weken ook al geweest voor een pretecho 2d. We hebben een pakket voor 140 euro! ;)

Nu ga ik echt wat doen hier.... :)

@ Divi meid ben je er al een beetje boven op? Dikke knuffel! ;)

5. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hier gaat het ook wel aardig.
    Vandaag wat aan het huishouden doen, want morgenmiddag op bezoek.

Mannetje is naar de milieustraat met allemaal rommel.... Heerlijk !

Ook ons konijn moet nog gedaan. Dat heet Zizi.

Ik hoop zo dat de schilderijtjes vandaag met de post komen...
    Mijn gordijnslingers worden momenteel gemaakt en de eerste foto's ervan zijn gaaf :)
    Ik wacht ook al een tijdje op de bestelling van babypaleis....pffff
    en...

We zijn in spannende afwachting van de komst van de goede sint !
    Dochterlief is supernerveus en wil straks naar de intocht kijken, hihi
    Ik heb gisteren druk de schoenkadootjes ingepakt, dus als de schoen vanavond bij de voordeur staat (we hebben geen openhaard) dan kunnen we er wat leuks in doen. Zooooo leuk altijd !

De bekkengordel helpt toch wel wat hoor. En beccaatje, ik weet dat ik moet oefenen, dus ik heb een fysiotherapeut gebeld. mag binnenkort langskomen.

Verder moet ik nog wat spelletjes bedenken voor mijn dochter's feestje. We gaan iets knutselen (spaarvarkentjes versieren), we doen een disco, eten frietjes, maar verder.....? :(

Zo gauw de babykamer echt klaar is, plaats ik een foto

Fijne dag allemaal !

XFD

6. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    He, bah. Al die vervelende verhalen.......schoonzus vertelde dat zij destijds met 6 maand moest worden opgenomen met zwangerschapsvergiftiging. Een collega van m'n man bevallen met 31 weken en ga zo maar door!

Mili: sterkte in het ziekenhuis, meis!
    Nique: wat een vreselijke situatie.

Ik was donderdagavond na 3 extreem lange werkdagen heel moe. Te moe bleek wel; ben van de gtrap gevallen en mijn man was net naar een vergadering. Je lichaam doet gelukkig uit zichzelf gelukkig de goede dingen. Door mijn hoofd ging: waarom is mijn man nu net weg; straks lig ik onderaan de trap en kan ik niet opstaan en: als ik op mijn buik terecht kom, is het niet best! Mijn lichaam reageerde gelukkig goed en zorgde ervoor dat ik de hele trap op m'n rug bijlangs gegaan ben. Dus erg geschrokken en de ellebogen open en 'n blauwe kont en een rood/blauw/paarse halfopen rug, maar gelukkig is er niets met de kleine. Was wel wat overstuur, maar toen ik mezelf rustig gekreegen had, schopte de beeb om te laten weten dat alles goed was.

Vanavond verjaaardagsfeestje van m'n vader. En m'n moeder heeft dde wieg klaar! We hebben een volledig ingeriochte babykamer, maar we hadden nog een familiewieg en m'n moeder heeft 'm opnieuw bekleed. Ze heeft 'm al een paar keer in en uitelkaaar gehaald. Dan wou ze 'm opruimen en dan later: "oh, ik wil er toch nog even naar kijken....."haha. Ik laaat 'm straks maar inelkaaar staan!

7. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    ....

Ik zit met tranen in mn ogen naar de intocht van de Sint te kijken

maf hè !? :oops:

Sinds ik moeder ben, wordt ik altijd enorm emotioneel van het Sintfeest...al die snoetjes....dat vertrouwde van vroeger....de nostalgie....
    ik vind het veruit het mooiste en meest unieke feest dat ik ken...

ik snotter nog even door :oops:

XFD

8. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@FD: Lekker toch? Met een doos tissues herinneringen van vroeger ophalen. Niks mis mee... ;)

Ik voelde de beeb een paar dagen geleden heel hoog, maar volgen mij is hij nu naar beneden gezwommen, ik voel m nu bij in het gebiedje rondom mijn blaas. Zit de hele dag met mijn hand op mijn buik in de hoop dat hij tegen mijn hand aan komt duwen, maar hij trapt er niet meer in..

Wat schieten wij maart-mama's al op trouwens, we zijn nu allemaal al over de helft! Aftellen maar...

Liefs, flientje

9. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Nou, idd Flientje....

Ooooh aanstaande mama's.....volgend jaar zitten jullie ook zo heerlijk te genieten...met je kindje op schoot en een jaatje later met je kindje op je schouders...

GEWELDIG !

10. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ha meiden,

sorry sorry sorry :oops: Ik lees iedere dag mee, maar heb zo'n weinig puf om wat te schrijven. Ik blijf maar moe moe moe en moe pffff....

@pooh,
    Meis wat lief dat je aan me denkt zeg! Ik kreeg er echt even een traantje van in me ogen......
    Gaat met jou alles goed? Ik las dat je toch wel last van je bekken kreeg.....
    Ik las dat je de kinderwagen ook op ging halen. Heb je nu ook de Quinny Buzz '08? De nieuwe zeg maar?
    het kamertje komt ook vlug he?
    Heb je nog iets kunnen vinden van de adresjes die ik je gaf?

@Mili,
    Heel veel beterschap meis. Ik hoop dat je heel snel weer op knapt meid!

@Emma,
    wat ben je toch een lieverd zeg om een kaarsje te branden! Kreeg er gewoon even kippenvel van hoor... Zooo lief van je!

@Alle overige maart mama's (sorry heb wel alles gelezen, maar ben zo vergeetachtig, zwangerschapsdementie)
    Hoe is het met jullie allemaal?

De blaasontsteking is nog steeds niet helemaal weg. Vorige week vrijdag ben ik naar de huisarts geweest om het nog even te laten checken, maar ik moest me urine op kweek laten zetten omdat er toch nog iets van een bacterie in zat. Hiervan heb ik nog steeds de uitslag niet.
    Gister kreeg ik weer giga pijn met plassen dus ik vermoed dat er nog wel wat zit. Ik heb in ieder geval de flessen met cranberry sap in overschot in huis gehaald en de tabletjes van Roter Vitamine C met Cranberry. Ik moet nu a.s. maandag bellen of er misschien al een uitslag binnen is en dan hoor ik meer.

We hebben van de week een 4d echo laten doen. Ahhh meiden wat was het gaaaaff! We zijn helemaal in love. We zagen ukkie nu helemaal, maar het lag echt heel erg ongunstig. Ze konden nog niet met 100% zeggen wat het geslacht was van onze uk. We hebben erg mooie foto's meegekregen, dus we weten nu hoe ukkie er uit ziet. Mijn moeder zegt dat ukkie op papa lijkt hihi......
    De metingen vonden wij ook helemaal geweldig. Het voetje was nu 4,1 cm en alles bij elkaar gemeten ben ik nu volgens de computer van de echo 27-2-2008 uitgerekend ipv 29-2-2008..... Nog steeds houden we het op 1 maart hihi..

Op me werk heb ik afgelopen maandag aangegeven om iets minder te gaan werken, dat ik nu toch echt aan mezelf en aan ukkie gaat denken. Had zulke harde buiken en kreeg last van mijn bekken.
    Ik werk nu 1 uur minder per dag. Ik stop om 16.00u en als ik om 15.00u klaar ben met me werk ga ik om 15.00u naar huis. Dus ik werk dus 5 tot 10 uur korter in de week. Ik moet zeggen dat ik me nu al beter voel.

Half december ga ik beginnen met zwangerschapsyoga. Ik zou eigenlijk al twee weken geleden beginnen maar omdat ik me niet goed voelde vanwege de blaasontsteking en omdat ik zo moe ben heb ik afgebeld.
    Ik zou dan met de januari en februari mama's meedoen en zou dan in les 4 invallen.
    Nu begin ik met de maart-april mama's en begin ik vanaf les 1. Denk dat dat toch beter is voor mij.

We gaan vanmiddag nog eens lekker shoppen. Ook omdat ik volgende week jarig ben en voor die kleine. Heb er nu al helemaal zin in.
    Vanmorgen ben ik wezen kijken voor een winterjas, maar kon er niet helemaal voor slagen. Dus vanmiddag nog maar eens even kijken. Wel ben ik goed geslaagd voor die kleine haha... Zooo leuk om baby te shoppen. Ik had een slaapzak van pooh en een heel leuk jasje en pooh schoentjes.... zoooo leuk allemaal haha......

's Nachts in die kleine goed bezig zeg. Ukkie heeft me nu deze week al 3 nachten vroeg uit bed laten gaan. Ukkie begint dan rond een uur of 4 tot 's morgens 7 uur.... Ukkie is dan zooo erg aan het trappelen dat mama er niet van kan slapen. Het zijn dan ook echt harde trappen....

Meiden ik kom eind van de dag of vanavond nog even kijken.... Nu even shoppen met het mannetje voor verjaardag en voor die kleine

liefs Divi

ps nogmaals mijn excuses :oops: dat ik er de laatste tijd zo weinig ben.

11. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    @alle meiden veel beterschap en dikke knuffel

het is allemaal wat hahahah met die hormoontjes

had me moeder leesboekjes gebracht denk laat me niet kenne me stiefpa zag me en deed niet eens de deur open had ook echofoto erby gedaan van hun kleinkind maar geen reactie op gehad.

dus was net helemaal over de zeik en heb me voorgenomen afstand te nemen wort zelf overspannen zo :(

12. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    hallo aanstaande mammie's!

Mili: heel veel sterkte en beterschap!
    Nu gaat het vast gauw beter!

Hier gaat het wel redelijk goed....
    Heb een ontzettend prettig beweeglijk kindje....heerlijk! Wat een druktemaker!

Vanmorgen bij de osteopaat geweest, heb zoveel last van mijn (vooral rechter) bekken.....hij denkt wel aan bekkeninstabiliteit....hij raadde een bekkenband aan...
    We gaan eens overleggen met de vk!

Voor alle mama's: we mogen lekker aftellen.....

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    zo meiden hier is de veldslag weer geweest met poetsen en schilderen !
    ik heb het nu alleen weer in mijn rug dus nu ga ik maar ff nix doen !
    ik heb ook lekker naar St. Klaas zitten kijken met mijn ma en zus in onze "pauze" !
    Geweldig wij alle 3 helemaal blij dat we straks een puk hebben om het mee te vieren ha ha
    Ik ben ff op de fiets boodschappen gaan doen maar puf puf en het is vlak bij ! maar ik heb weer asperges mmmmm ik ga er nu lekker smikkelen !

14. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Even lachen hoor meiden....

Ik heb last van een kleine marteling :

Eindelijk zijn mijn schilderijtjes bezorgd ! Helaas waren we niet thuis, dus zijn ze bij de buurman afgegeven. Die is echter nu niet thuis en ik zie ze door het raam op zijn aanrecht liggen... :confused:

OOOOOh gemeen hè !? :(

Zal ik inbreken ?

XFD

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ha ha ha oh dat is echt gemeen !
    ik zou raam ingooien en ruit daarna maar vergoeden .... hihihihi
    en dan zeggen ... tja dat was ik niet he ! dat waren die hormonen ;) ;)

16. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Yes ! Een vlaag van verstandsverbijstering !
    Komen jullie me redden uit de bak ?

XFD

17. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Nou je t zegt Em, verse asperges met ham, botersaus en een eitje.....mmmmmmmmmmmm

XFD

18. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Maar ja, voor mij wordt t water en brood vrees ik.... :( ;)

19. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    @fruitdruifje ik hoop dat je buren geen weekendje weg zijn! ;)

Ik heb weer een emo bui gehad na een emo film; my girl! Ik moest denk weer even huilen :) . MIjn vriend heeft het gelukkig niet helemaal mee gekregen aangezien hij nog druk bezig was met het leggen van de vloer in de slaapkamer. Ook de plinten konden we ophalen, ze hadden na,lijk de verkeerde geleverd.. :evil: Het is nu wel af, heerlijk.
    Aan de baby kamer moeten we nog wel wat dingen doen;de plinten en we willen zo'n radiator ombouw hebben.
    Ik denk dat we begin december onze baby kamer meubeltjes krijgen en dan zijn we helemaal klaar..

vanavond naar vrienden is ook wel gezellig ik ben alleen erg moe, maar ja.

Fijne avond iedereen! en eet smakelijk

liefs bella

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Hey mama's

Ik heb vandaag naar 2 intredes van sinterklaas gekeken. 1 maal de nederlandse sint en daarna naar de belgische sint.
    We gaan vanavond ons schoentje zetten.( mannetje, zoontje en ik)
    Ben benieuwd of de sint al langs komt vanacht.
    Eerst maar eens proberen of het zoontje na het eten een tekening wil maken voor de sint en zijn pieten.

Mannetje is weer heerlijk aan het koken voor ons. Wat een lieverd is het toch. :D

Knuf van zuurtje ;)

Deel Deze Pagina