@Divi zwangerschap gaat goed super actief beeb in me buik... Haha wij durfen ook niet meer sex te hebben dus wij "knuffelen" nu ook op een andere manier Mijn navel die begint al uit te steken vind ik echt niet mooi, maarja het hoort er bij heh. En rugpijn heb ik ook heel erg last van... ik loop ook bij de fysio daarvoor... werken lukt daardoor ook niet meer... dus zit elke dag thuis, vond ik eerst niet zo erg, kon ik allemaal leuke dingen doen enzo, maar nu begin ik me tog wel erug te vervelen. zit al vanaf begin oktober thuis..... Vanacht slecht geslapen vanwege mijn rug, elke keer als ik omdraaide schoot het er weer in Ik heb nu ook zo'n band, maar of die nou echt helpt kan ik niet zeggen. ik doe hem wel om als ik veel moet lopen ofzow...
Hoi hoi! Hier ook een actieve kleine, vooral rond 10-11 uur 's ochtends en 's avonds vanaf 21u Hier ook weinig seks, vindt mijn man zeer jammer, maar ik heb er gewoon echt nog geen zin in. Bovendien doet het me vooral pijn. Het knuffelen en voorspel en zo, allemaal goed en wel, maar de 'echte daad' voelt toch niet aangenaam meer.. Jammer wel Heb gisteren foto's gezien van mezelf nu, schrok hoe dik ik was
@ Mili fijn dat je weer thuis bent! Wat hebben we toch allemaal last van heup/rug pfff...tis maar goed dat het voor ene goed doel is! Ik heb een mailtje gestuurd naar de klantenservice van de hema...ben benieuwd wat ze terug sturen!
Best appart... van de mensen die ik gesproken heb had eigenlijk niemand last van rugpijn enzo... maar hier op het forum zijn het er veel.... een collega van mij zei ook elke keer "ik heb tot 4 weken voor de bevalling volle dagen gewerkt hoor en had nergens last van...." echt zo van ik snap niet dat jij niet meer kan werken bah :x @Lilya haha ik vind me zelf ook echt dik worden, vooral mijn hoofd echt zo'n plofkop Hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen? Ik ben nu 25 weken 4 dagen en ben 10 kilo aangekomen
Ik heb ook helemaal geen rugpijn. Ik ben nu 5 kg bijgekomen. Ik weeg me wekelijks op maandag, maar was gisteren een halve kilo minder zwaar dan vorige week, eerste keer dat het achteruit ging ipv vooruit...
@ mili: fijn dat je weer thuis bent! Doe het idd maar lekker rustig aan, jij en je kleintje gaan voor alles!
@ Sjalotjuh ik ben nu in totaal ook 10 kg aangekomen! Maar sta de laatste 5 weken stil qua gewicht. Eerst ben ik echt op gaan blazen en nu lijkt het net of alles in de buik kruip en het opblazen weer minder is! Ook ben ik gestopt met roken en daardoor kwamen de eerste kilo's er snel aan!
ik heb nu de 60 bereikt! dat wil dus zeggen dat ik toch een 5-6 kilo bijgekomen ben. Bij de vorige twee ben ik telkens 20 bijgekomen! Es benieuwd of dat nu ook zo gaat zijn.
Mili fijn dat je weer thuis bent, hopelijk voel je je gauw weer helemaal top! Gewicht: nu ook zo'n 9 kg bijgekomen. En ik eet niet veel meer dan anders. Het zal er wel bijhoren... Ik denk zelf dat er nog wel 10 bijkomt hoor, als je leest dat je vanaf deze weken gemiddeld een pond per week aankomt. Dus dan zou het wel kloppen, nog zo'n 8 kg. Pffff Tot nu toe pas ik nog steeds in dezelfde positiebroeken als met week 16. Alleen mijn buik lijkt gegroeid al heb ik het idee dat mijn kont nu ook wat dikker word haha. En mijn gezicht was al wat dikker geworden.
Milli: welkom thuis meid en doe het rustig aan he. Hier nu zo'n 3 kilo bijgekomen. Terwijl ik toch af en toe best snoep. De vorige keer was ik zo'n 13 kilo aangekomen. Alleen mijn buik is opgezwollen nu, voor de rest is alles nog normaal. Nog steeds veel last van mijn bekken. En als ik teveel doe dan kkomen de harde buiken ook weer terug. Heb straks het werk gebeld dat ik in principe weer aangepast wil werken maar niet weet wat de mogelijkheden daarin zijn. Nu bellen ze mij daarover terug.
goedenmorgen zo heb net hondje opgehaald die is gecastreerd as nu wegloop begint ie te piepen pffff hahah me hormonen spelen dan ook op
Goedemiddag mama's Ik ben ook weer wakker na een verschrikkelijke nacht. Zoontje begon zo ineens te wenen te brullen bijna zonder dat we een oorzaak konden vinden. Hij bleef maar niet liggen, zowel niet in zijn eigen bed als ook niet in ons bed. Uiteindelijk viel hij bij mij in slaap maar ik mocht mijn nachtlampje niet uitdoen of hij begon opnieuw. Na ongeveer een 2 tal uren wenen is hij toch in slaap gevallen en kon/ mocht van hem mijn nachtlampje uit. Ik heb dus tot 10.30u geslapen en toen heeft mijn mannetje me wakker gemaakt. Mili fijn dat je terug thuis bent. Verzorg jezelf en je kleintje goed. Rust maar goed uit. Wat het bijkomen betreft: ik zit nog altijd op 3kg erbij. Ik snap het ook niet met al mijn gesnoep de laatste dagen. Ik hoop dat ik weer net zo weinig bijkom als bij de vorige zwangerschap. Toen was ik 11,5 kg bijgekomen en na 5 dagen ziekenhuis waren die er al weer vavanf. Dit was weer zowat mijn verhaal. Knuf van zuurtje
Goede middag maart mama`s, Ik heb al heeeeeeel lang niets geschreven maar denk ook niet dat iemand me gemist heeft... Hier alles goed, ondanks de drukte van de verbouwing, onze zolder is bijna klaar en dan gaat zoonlief naar zolder verhuizen en kunnen we eindelijk met de babykamer beginnen, ik ben nog nooit zo laat geweest met de babykamer zeg... Ik heb half december nog een echo, een pretecho, ben zeer benieuwd! Het kleine ventje is lekker aanwezig iedere dag, de ochtenden houd hij zich rustig maar dan begint ie s`middags om vervolgens pas rustig te worden als ik al lang en breed slaap Mijn man heeft regelmatig een onderonsje met ons kleintje, dan lig ik te slapen en hij speelt met de kleine Lichamelijk voel ik me ook goed, krijg nu wel last van rugpijn maar verder geen klachten. De kilo`s vliegen er wel aan, zit denk ik nu op zo`n 12 kilo Nog 4,5 week werken en dn heb ik ook kerstvakantie, ik denk niet dat ik daarna terug kom om mijn werk, dat zou dan voor drie weken zijn. Ach we zien wel maar ik moet zeggen dat ik de weken nu wel aftel hoor! Nou ik heb verder niets te vertellen. Ik ga proberen weer een beetje bij te blijven. Liefs engel
Heb vanmorgen even wat inkopen gedaan (Sinterklaas met mentorklas en familie en kerstcadeau's met vrirendinnenploeg en mijn man is op 5 dec jarig......ben vast begonnen voor m'n man dan kunnen we de sint aankopen samen doen) en daarna de wieg opgezet, wat foto's van buik en wieg gemaakt etc. Heb het eigenklijk heel druk met werk, maar geen zin......Als ik op forum klaar ben ga ik beginnen met de dossiers van mijn mentorklas. Ik heb trouwens een buikfoto en een foto van de wieg in m'n album gezet. @apie: geeft niets hoor! Is erg leuk een hyve voor de beeb. Zo blijft de hele fa,milie op de hoogte.....Je kunt ook een website maken, maar die kosten meestal geld. Enn nu kan ik wel mooi verhalen en foto's kwijt. Een aantal mensen zegt ook elke week even te kijken. @ mili: fijn dat je weer thuis bent. @ pooh: goed geregeld zeg; 3 weken kerstvakantie. Ik moet nog weekje langer wachten op Kerstvakantie. Kijk er zo naar uit! Eerst Sinterklaas maar overleven. Ik regel Sinterklaas bij ons op school en ga met mentorklas lootjes trekken en we vieren het groots met de familie...... @ divi: ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd, maar ik ben dat gezeur over de buik ook wel zat. Een mannelijke collega: zou je nog wel verticale strepen dragen. Ik doe dat al lang niet meer om mijn gewicht niet te benadrukken. " Andere collega: zij mag, zij heeft excuus! Wordt ook ggek van andere collega die constanbt roept dat ze tijdens haaar hele zwangerschap maar 9 kilo was aangekomen (ik nu al 11.....) en dat het met mij wel heel groot zal worden en dat zij het toen al zo zwar vond dat ik het waarschijnlijk niet ga redden op het werk tot 4 weken voor de datum......archh!
Jeetje we hebben de geboortekaart uitgezocht. Dat was nog geen makkelijke klus, als je 16 klappers mee krijgt. Maar het is gelukt, gelukkig. We zijn ook al met het kamertje bezig, hebben de kamer leeggeruimd. Kunnen we binnenkort het plafond verven en de muren behangen. Voor de rest gaat alles goed hier, voel de kleine steeds vaker. Groetjes Cindy
waw, de kaart al uitgepikt... Spannend wel! Hoi Engel, toen ik zag dat je reageerde dacht ik meteen 'he dat is lang geleden'!
@ Engel fijn om van je te horen! @ Bianca..ik moet nog 4 weekjes werken en dat komt omdat ik nu al 2 dagen van deze week thuis zit. Ik heb twee en een halve week kerstvakantie omdat we de dodnerdag ervoor gaan trouwen! Ook ik doe sinterklaas met mijn mentorklas en met de familie! Druk druk dus! Pff hoe overleven we dit weer! Mooie wieg en mooie buik!
Wat een gezeur over je buik zeg Bianca. er is toch niks mis mee. Waarschijnlijk mist die collega gewoon het zwanger zijn en is ze wat jaloers ofzo. Ik krijg zulke opmerkingen verder niet maar ja heb dan ook een bescheiden buik. Maar dan nog, iedereen is anders nietwaar? Je kan jezelf niet met een ander vergelijken, we zijn allemaal uniek (gelukkig wel!) Engel: leuk dat je weer eens langskomt hoor! Over geboortekaartjes: ik heb de tekst zelf al klaar, in word getypt. Nu nog een kaartje uitzoeken. Ik ga eind deze week maar eens langs de drukker, wat mappen ophalen. We weten ongeveer wel wat we willen dat scheelt. De baby voel ik nu elke dag duidelijk. Vaak wel op verschillende momenten op de dag. S ochtends vroeg al en s middags ook wel net zoals s avonds. Zou ie wel eens slapen ? Ze zullen in de slaap ook wel bewegen net als wij doen. Ik droom trouwens momenteel erg veel, hebben jullie dat ook? Best wel onrustig. Verder moet ik er altijd wel na een uur of vier uit om even te plassen. liefs Nikkie
Hee mama's! Wat fijn, Mili, dat je weer thuis bent. Hopelijk gaat het snel nog beter! @wenneke: Nou, de hormonen gieren door je huis hé, op deze manier... Hier alles goed, vanmorgen weer op controle geweest en de beebie ligt prima op schema. Over 4 weken moet ik weer en vanaf dan om de 3 en uiteindelijk 2 weken. Lieve mama's willen jullie alsjeblieft meeduimen met ons? Wij krijgen op zeer korte termijn een andere woning toegewezen ivm de medische achtergrond van mijn man. Morgen moet ik bellen of er een geschikte woning is vrijgekomen. Dan kunnen wij ook eindelijk gaan beginnen met een babykamertje... Vind het zooo spannend! Duimen hé! Flientje