Als ik het zo zie staan kan ik het nog steeds niet echt geloven..... leef een beetje in een roes ga maandag verloskundige bellen..... vinden jullie het ook allemaal zo spannend liefs nony
44 MAART 2008 MAMA'S Zico (Ilse) - 35 jaar - België - 1 maart 2008 - 3e kindje Pinklady (Esther) - 25 jaar - Hoogezand - 1 maart 2008 - 2e kindje Wuppie (Judith) - 30 jaar- Kraggenbrug - 1 maart 2008 - 2e kindje Lucifer99 (Marijke) - 32 jaar - Noord-Holland - 1 maart 2008 - 3e kindje Ebby - ? - ? - 1 maart 2008 - ? WendyD2003 - 29 jaar - Zuid-Holland - 2 maart 2008 - 1e kindje Siep - 37 jaar- ? - 2 maart 2008 - 1e kindje Mama33 - 33 jaar - Achterhoek - 2 maart 2008 - 3e kindje Faith and Hope - 27 jaar - geheim - 3 maart 2008 - 1e kindje Gizzy - ? - Gelderland - 3 maart 2008 - 2e kindje Divi - 25 jaar - Zuid-Holland - 4 maart 2008 - 1e kindje (eigenlijk 3e) Britt16 - 28 jaar - ? - 4 maart 2008 - ? Cornelia - 26 jaar - Zuid-Holland - 4 of 12 maart 2008? - 1e kindje Emma29 - 29 - Noord-Brabant - 5 maart 2008 - 1e kindje MamavanJordy (Bianca) - 27 jaar - Helmond - 5 maart 2008 - 2e kindje Nikkie - 26 jaar - Friesland - 5 maart 2008 - 1e kindje Tassie90 - 25 jaar - Zeist - 5 maart 2008 - 1e kindje Bianca84 - 22 jaar - Friesland - 7 of 12 maart 2008 - 1e kindje Mamsie (Ramona) - 25 jaar - Doetinchem - 7 maart 2008 - 2e kindje Maanlicht - 28 jaar - ? - 7 maart 2008 - 3e kindje Marieke077 - 29 jaar - Deventer - 7 maart 2008 - 1e kindje (2e voor vriend) Mpje - 22 jaar - ? - 8 maart 2008 - 1e kindje Lievebeesje - 25 jaar - Gelderland - 8 maart 2008 - 1e kindje Rossi - 23 jaar - geheim - 9 maart 2008 - 1e kindje Jellie - 31 jaar - Gelderland - 9 maart 2008 - 1e kindje Marion26 - 27 jaar - Zoeterwoude - 10 maart 2008 - 2e kindje Lucia - 20 jaar - Turnhout (B) - 11 maart 2008 - 1e kindje (2e voor vriend) Jorine - 28 jaar - Arnhem - 11 maart 2008 - 1e kindje Melis83 - 24 jaar - Rotterdam - 11 maart 2008 - 1e kindje Daphne1976 - 31 jaar - Gelderland - 12 maart 2008 - 2e kindje Pooh69 - 30 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - 1e kindje Lidy - 31 jaar - Deventer - 12 maart 2008 - 1e kindje Lily (Lilian) - 29 jaar - Kwadijk (N-H) - 13 maart 2008 - 2e kindje Fruitdruifje - 34 jaar - Noord-Brabant - 13 maart 2008 - 2e kindje Miekje1982 (Marieke) - 25 jaar - Almere - 14 maart 2008 - 1e kindje Sumeye - 31 jaar - Zuid-Holland - 15 maart 2008 - 2e kindje Eekje - 27 jaar - België - 15 maart 2008 - 1e kindje Roosje76 - 30 jaar - Friesland - 15 maart 2008 - 1e kindje (4e voor vriend) Princess (Inge) - 28 jaar - België - 16 maart 2008 - 1e kindje Mili - 25 jaar - provincie Groningen - 16 maart 2008 - 1e kindje Cindy31 - 29 jaar - Landgraaf - 17 maart 2008 - 1e kindje Buddy - 29 jaar - Noord-Brabant - 19 maart 2008 - 1e kindje Nony - 30 jaar - Alkmaar - 22 maart 2008 - 1e kindje MaryJane - ? - ? - ? - 1e kindje @ Nony het is idd heel erg spannend en onwerkelijk! Geniet er maar van!
Nony van harte! Het is idd allemaal heel spannend! Hier gaat het wel. Gisterenavond een flinke steek in mijn rechterbuik. lies. Verder af en toe een beetje een weeig gevoel. Niet kotsmisselijk maar ook niet topfit! En echt mijn bed niet uitkunnen, ben dan nog zo moe!
Jeetje wat een verhalen weer! Gefeliciteerd voor de nieuwe maartmama's! Bij mij gaat het wel. Ben erg moe en mijn gevoelens gaan nu opspelen. Veel last van chagarijnige buien. Mijn man zei al; gaat dat de hele zwangerschap zo door? Maarja ik hoop dat het snel weer verdwijnt. Ik moet er nu ook 's nachts uit om te plassen. Erg iri. Vandaag weer een leuke drukke dag. Mijn zus komt samen met haar 4 kids langs. Ze voelde zich een beetje alleen want haar man is weer voor 2 weken op het booreiland. Dus heb ik maar gezegt, kom maar langs. Dus dat betekend dat ik gelukkig niet van die rare buien heb (hoop ik). Ik ga er weer mee stoppen en mijn kids even klaarmaken voor deze heerlijke dag! Groetjes Esther
goedemorgen alle mama's hier alles ok ff flink in huis bezig geweest en nu ... Op kraamvisite bij een hele goede vriending van me ff lekker knuffelen met kleine beeb ! volgensmij laat ik die niet meer los ! of ik ga janken ha ha en lekker beschuit met muisjes mmmmm ben ik dol op !
Af en toe een vlaag van misselijkheid, puistjes, obstipatie en redelijk moe. O ja, en nog een hele belangrijke (met name voor mijn vriend...) chagrijnig! Ik denk vooral doordat ik (natuurlijk) niet meer rook, na 13 jaar gerookt te hebben. Vind mezelf soms een ondankbaar mens, ik moet toch juist blij zijn dat ik eindelijk zwanger ben! Ach, tuurlijk ben ik blij, alleen niet heel de dag... Trekt wel bij, tenminste, daar ga ik van uit.
Hoi meiden, hier ben ik ook weer eens. Alles gaat goed hier. Ben wel erg moe en heb af en toe van die krampjes maar dat hoort erbij toch? Hebben jullie trouwens ook dat je soms slecht slaapt: vroeg wakker en wel erg moe maar dan uren wakker liggen Dat had ik dus vanochtend. En dan nog even een klein half uurtje geslapen. Gaap voel me nu wel erg moe, vooral door het slaapgebrek. Maar mag niet klagen. Ik heb trouwens wel het idee dat je minder misselijk bent als je genoeg en op tijd eet. Ik eet s avonds altijd nog een cracker of boterham en s ochtends vroeg ook. Ben eigenlijk niet supermisselijk. Heerlijk, hopelijk komt dat ook niet meer. Wel dat het eten me soms tegenstaat hoor of dat niks me smaakt. En bepaalde dingen lust ik gewoon niet meer. Obstipatie, daar heb ik trouwens nu ook last van. Gister niet geweest zeg maar en normaal moet ik elke dag wel. Dan voel ik me gelijk niet lekker. Ik drink al een paar keer per week actimel, iemand nog tips? Nou het is lekker weekend, vriendlief is vrij dus we gaan even dingetjes doen in en om het huis en wat boodschappen e.d. En dan vanmiddag naar mijn ouders om het "grote nieuws" te vertellen. X Nikkie
Goedenmiddag! We kletsen gezellig wat af hier he? @Wendy; mooie foto's ! @ Mamavanjordy: Ik hoop ook zeker dat het streepje eraf spat, laat het jullie zeker ff weten! Ben soms best onzeker ja.. maar het gevoel is zo anders als de vorige keer. Toen had ik echt geen klachten, dat hoeft natuurlijk ook niet maar nu voel ik mijn borsten echt wel! En ben ik moe ( slaap echt veel) en heb ik tot nu toe nog geen bruinverlies gehad ( ook dat zegt natuurlijk niets maar alles wat ik kan bedenken is nu anders..) Ik doe gewoon rustig aan, eet gezond en luister en probeer te vertrouwen op mijn lichaam.. al is dat soms moeilijk! Nou , fijne dag allemaal en tot later! Ps Wenneke, hoe is het met jou?
Yep! Ene dag meer als de andere dag.. Tis ieder geval wel veel vochtiger.. en soms heeel vochtig..! Is volgens mij normaal.
Hallo allemaal, Pff, we zijn wel allemaal lekker zwanger, veel herkenbare kwaaltjes kom ik tegen. Zelf heb ik ook last van misselijkheid, moeheid, obstipatie en af en toe kan ik erg chagerijnig zijn tegen mijn mannetje.... heb wel medelijden met hem, maar hij voelt al die andere dingen niet, zo kan hij een beetje mee zwangeren Gisteren onze eerste kaart en cadeautjes gehad van een bevriend (zwanger) stel dat we kennen. We hadden het hen al verteld, omdat zij een goede verloskundige wisten. Echt leuk joh! Alleen de kaart en cadeautjes nog even weggestopt, voordat iemand ze ziet. En gisteren hebben we het boek van MvM gekregen, echt een mooi boek. Heb gisteren ook al de eerste lading flessen omgeruild; het gaat echt snel! @ Wenneke, veel sterkte met de onzekerheid, ik hoop dat het allemaal goed zit
Donderdagavond komt moeders voor moeders bij me thuis. Ik moest wat ochtendurine opvangen en in de kolkast zetten. Kan ik dat gewoon in een bekertje doen met platic folie erover heen? En hoe lang duurt zo'n gesprek?
zo'n gesprekje duurt 15/20 minuten. en ik heb bij de apotheek een urine containertje gekocht, was geloof ik 75 cent. wij hebben het vandaag aan onze ouders vertelt. ze vonden het allemaal erg leuk. ze hadden het niet verwacht, dus de verassing was heel groot. heb ook een site gemaakt. (linkje onder mijn bericht.) zou het leuk vinden als jullie eens kwamen kijken..en wat in het gastenboek schrijven fijne avond
Goedenavond meiden, @Alle nieuwe maart mama's Van harte welkom hier en van harte gefeliciteerd meiden. Geniet ervan! @Mamsie, Wat een leuke site heb je gemaakt meis! Leuk zeg! Ik ga zo eens even wat in je gastenboek zetten. Als maandag alles goed is in het ziekenhuis ben ik ook van plan om zo'n site te maken. Vind ik harstikke leuk! @Buddy, Ik heb ook zoveel last van afscheiding. Het is dus normaal meis. Dit hoort ook bij de zwangerschap.... Volgens mijn vriendin wordt het alleen maar erger.... pfffff @Nikkie, Dus jij slaapt ook zo slecht? Ik word ook van alles wakker. Normaal ben ik echt een uitslaapster en zeker op de zaterdag en zondag, maar het lukt me echt niet meer jammergenoeg. 's Avonds ben ik helemaal op. Voor een goede stoelgang moet je voldoende water drinken. Aktivia wil ook wel eens helpen. Misschien moet je eens de zoekfunctie gebruiken op het forum of even googlen....... En hoe vonden je ouders het? @Pinklady, hihi dus jij heb er ook zo veel last van van de hormonen. Hubbie zei ook al tegen mij haha haha blijf je zo heel de zwangerschap? Die kl*te hormonen hahaha haha.... Vanmorgen ging hubbie vroeg uit bed omdat hij moest werken. Ik vroeg hem gisteravond om zachtjes te doen, maar neee......... Ik was dus ook vroeg wakker en kon dus niet meer slapen. Ik was pissed off...... Eigenlijk vandaag niet veel gedaan alleen een paar draaien wasjes gedraaid. Eind van de middag was ik zo moe, ik kon echt mijn ogen niet meer open houden. Ik besloot lekker naar bed te gaan. Ik kan me ook niet meer herinneren dat ik in slaap ben gevallen. Half 8 was hubbie thuis en heeft me toen wakker gemaakt. Hebben jullie dit ook dat jullie zo giga moe zijn? Ik zou nu wel weer naar bed kunnen. De laatste twee dagen doen mijn borsten zo zeer. Ze zijn nu ook wat harder en gespannen. Hebben jullie dat ook meiden? Verder ben ik erg gespannen voor a.s. maandag. Omdat ik zo weinig klachten heb, buiten dat ik erg moe ben en erg zere borsten heb en de hormonen flink aan het spelen zijn, ben ik best zenuwachtig. ZUllen jullie aan me denken meiden? gaan jullie nog wat doen vanavond? liefs Divi
Voor alle nieuwe maart mama's welkom en natuurlijk gefeliciteerd! Vannacht zeer slecht geslapen, veel wakker en niet weer in slaap kunnen komen.........en dan te bedenken dat dat straks nog erger gaat worden zeker als die buik in de weg gaat zitten. gr. wup
Hier nog zo'n vroege vogel. Wederom slecht geslapen Ik lag gisteravond voor tienen al, ik was kapot! En dan niet in slaap kunnen komen. Ook last van mijn darmen omdat ik dus nu al bijna 3 dagen verstopt zit. Weet ff niet meer wat ik moet doen. Drink altijd al veel water maar heb de laatste dagen wel meer witbrood en pistoletjes e.d. gegeten. Vandaag alleen maar bruine boterhammen, het zit me echt dwars... Maar ook al had ik weinig geslapen, ik was om half acht klaar wakker. Net als jij zegt Divi, normaal kon ik ook echt wel uitslapen tot een uur of tien, en als ik uit was gegaan wel tot twaalf uur! Maar ik denk ook dat het van het weer komt, het is s ochtends al best warm. Vandaag doen we maar rustig aan. Gister hebben we het aan mijn ouders verteld...ze waren erg verrast en moesten duidelijk ff aan het idee wennen. Ze zeiden wel gefeliciteerd maar ze hadden het gewoon niet verwacht. Komt ook omdat ze al twee kleinkinderen hebben en daar druk mee waren en uit onze hoek natuurlijk nooit hoorden dat wij het ook wel wilden haha. Maar goed het viel mee. Ik was gewoon zenuwachtig van tevoren. Gelukkig was mijn broer er ook en die wist het al dus die reageerde ook met: leuk toch. Kijk het enige waarom mijn ouders zich wat zorgen maken is dat ik nu tijdelijk zonder baan zit, ik kan per september weer solliciteren. Weet zelf ook dat het niet de meest ideale situatie is maar onze baby gaat nu voor! Voordat het op mijn vorige werk mis liep hadden we al een kinderwens en waren er dan ook mee bezig. En toen dat er tussenkwam hebben we het eerst een maand stopgezet maar toen hebben we er toch weer voor gekozen.. Nou ja we zien het wel.. Roses: gefeliciteerd en welkom! Wat zijn we met een grote groep zeg! Heb trouwens een aantal van de lijst nooit gezien... lezen zij wel mee?
Nieuwe maart mama's gefeliciteerd! Het is grappig dat ik door jullie verhalen te lezen pas tot de conclusie kom dat ik er ook "last" van heb. Slecht slapen doe ik niet, maar ben de afgelopen week elke dag veel vroeger wakker dan normaal, maar ik probeer op mijn vrije dagen die schade wel weer in te halen..... Ook wil ik gevoelsmatig alleen maar gezonde dingen eten, veel groente en fruit en het kost me geen enkele moeite. Eerder dronk ik altijd suikervrije frisdranken, nu drink ik het liefst gewoon (en veel) water. Hebben jullie ook een andere eet gewoonte gekregen? Ik lees ook dat veel van jullie het al vrij snel wereldkundig maken aan de ouders, bij 5-6 weken. Hoewel het me veel moeite kost (want het lijkt wel of mijn moeder en schoonmoeder het alleen maar over baby's/ opvoeden van andere kinderen kunnen hebben, ze moeten eens weten....) wil ik toch proberen te wachten tot na de echo, dan ben ik 11 weken. Gisteren heeft mijn lief het ook aan eengoede vriend verteld, hij was hartstikke blij voor ons. Hij begon gelijk over van alles en nog wat wat wij wel kunnen gebruiken en hij nog heeft staan van zijn kleine.... Fijne zondag en geniet van deze mooie zomerdag!