Nique, veel sterkte! Ik voel de beeb heel veel, maar mijn man heeft het nog maar ene keer gevoeld, en dat was bljkbaar toevallig (was aan 19 weken). Nu als ik denk dat hij het kan voelen, is ie meestal niet thuis
thnx meiden! Hier natuurlijk een hele onrustige nacht achter de rug. Net mijn werk gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is. Zijn ze natuurlijk niet blij mee en mijn baas reageerde heel kortaf!. Jammer, maar ik vind wel dat ik en de kleine meid voor alles gaan! Ga zo maar even douchen, aankleden en dan naar het ziekenhuis. Pfffff ben op van de zenuwen. Zodra ik kan laat ik jullie iets weten meiden! nique
Nique: veel succes zometeen, hoop dat het meevalt! Je krijgt wel wat voor je kiezen zeg, eerst dat met je ex en nu dit. Sterkte meid! Emma: doe maar lekker rustig aan en luister goed naar je lichaam. Dat is het belangrijkste! Over de zwangerschapscursus: er was hier alleen een cursus van 10 x, 7 keer voor de bevalling en 4 keer erna. En het is ook onder begeleiding van een oefentherapeute dus gerichte oefeningen voor je bekken etc. Dus het lijkt me wel nuttig. En daarbij krijg je natuurlijk info over houdingen om weeën op te vangen etc. Ben alleen benieuwd wanneer het begint en of het leuk is. Hoop niet allemaal van die mutsen ofzo. Ik ga er alleen heen en misschien stom maar daar zie ik dan een beetje tegenop. Geen vriendin die zwanger is. Ik heb wel gehoord dat er ook genoeg tijd is om te kletsen enzo. Maar ik ben dan weer niet echt een type om nog een uur over mijn zwangerschap te praten haha. Vandaag lekker vrij en dan nog twee daagjes werken. Ondertussen moet ik nog wel verplicht solliciteren van het uwv. Ook zoiets... je weet dat ze je niet meer aannemen dus je doet het eigenlijk voor niks. Daar word je niet echt gemotiveerd van kan ik je zeggen. Zo vanmiddag even bij die kinderwagen kijken. Ik weet niet of er ook levertijd op zit. En later deze week nog even met mijn vriend. Vrijdag heeft hij vrij en dan ook de pretecho. Ik heb mijn buik ook al een paar keer zien bewegen door mijn kleding heen en voor de rest trapt ie hier lekker door elke dag. Maakt niet uit wanneer, ik voel m de hele dag door wel. Alleen s avonds laat meestal niet meer en soms s ochtends even niet. Maar nu wel weer haha.
Nique: je zal het wel niet meer lezen nu, maar ontzettend veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed is...!
Oh en hebben jullie ook zo'n zin om jullie kleintje straks vast te houden? Ik kan niet wachten! Ik zie overal baby's en moeders en kijk altijd naar andere kindjes. Dan denk ik: hoe zou onze zoon eruit zien etc. Zo was ik helemaal niet, ik ben tijdelijk veranderd in een ander persoon volgens mij haha Over harde buiken: ik heb ze alleen als ik teveel doe in huis en ook soms na het plassen. Als ik s ochtends nodig moet plassen en ik hou het te lang in dan krijg ik ook zo'n strakke buik hoor. Nog een paar dagen dan zien we onze kleine weer. Joepie! En dan volgende week alweer controle bij de vk, wat gaat de tijd toch snel.
Sterkte meiden! Heb ff bijgelezen en lees dat het zo nu en dan niet meevalt voor sommigen. We weten waar we het voor dooen! Ik wacht op telefoontje van ziekenhuis. Heb ze om 9.30 gebeld omdat iik toch wel wat buikpijn heb. Paar weken geleden had ik ook gebeld en toen bleek 1 1/2 week later dat ik een blaasontsteking had. Denk nu dat ik weer blaasontsteking heb. Zit zo nu en dan krom op m'n fiets.......
@ emma! Denk nu maar eens lekker aan jezelf en aan de kleine! @ nique! Ik hoop dat je ondertussen goed nieuws hebt gekregen, succes meis!
nou meiden ik ben bij de VK geweest en die neemt geen halve maatregelen ! ik kwam binnen begon te janken en zei alleen ik slaap niet .... het hele verhaal staat in de comp dus zij doorlezen en ze gaat overleggen met de huisarts om te kijken of er toch iets is om te slapen en ik moet zelf contact opnemen met de arbo ! moet dus ook volgende week terug komen en ze belt vanmiddag nog ff En en en ik heb me ziek gemeld voor zeker een week nu ! wat een last van mijn schouders ... ik bel morgen arbo wel eerst vandaag afwachten ze willen echt niet hebben dat ik weer in een zwart gat ga vallen en ik was nu mooi op tijd met alles ! nou ik ben best trots op mezelf hoor ! baal als een stekker maar dit voelt goed ! moet toch 14 dec ook naar gym maar dat vond ze te lang duren maar hoor ik volgende week wel dan ! Al is het super druk hier in huis vandaag met behangen en poetsen en schilderen het kanpt echt op en ik ga vanmiddag wel ff naar bed ... we hebben wel problemen met de comp dus ik hoop me strak weer ff te melden ! Nique ! jij ook heel veel sterkte en alle meiden natuurlijk met alle kwaaltjes ! knuf emma
@Emma: je hebt echt goed gehandeld hoor. Het gaat niet alleen om jou, maar ook om het vrachtje dat je in je buik meedraagt. Ga nu aub. niet als een dolle stier in huis bezig en alles verven, sausen, laminaat leggen etc want zo kom je van de regen in de drup. Pas goed op jezelf meis! En een lekker snurkie doen tussen de middag is heel goed voor je hoor... @Nique: Jee, heftig zeg. Mocht er sprake zijn van Zw.vergifting, hoop ik voor je dat het op tijd is ontdekt. Hou ons op de hoogte hé. Hier alles goed, we krijgen 7 januari de sleutel. Duurt erg lang, maar tot die tijd moet mijn man maar aan de slaappillen en de Ritalin... Er is in ieder geval een eind gekomen aan de rotsituatie waar we inzaten en daar kan bijna niks tegenop!
Emma goed dat je nu minstens een week niet gaat werken, maar ook niet in je huisje hé! Het werk zal er niet vandoor gaan hoor. Ik kom je anders persoonlijk halen om uit te rusten. Ik heb hier nog 2 extra bedden en een bank over, plaats genoeg dus. Knuf van zuurtje
Hoi meiden, Net terug uit het ziekenhuis. Ben door de mangel gehaald maar godzijdank is het geen zwangerschapsvergiftiging! Wél is er iets met mijn lever niet in orde wat ze helemaal willen gaan uitzoeken. Het mindere nieuws is dat ik 2 weken complete rust moet houden!. Mag niet werken en moet rustig aan doen met alles. Ook blijkt dat de VK in een paar dingen heel erg fout heeft gehandeld. Het ziekenhuis neemt me nu volledig onder controle, en dus is de consequentie dat ik ook niet meer thuis mag bevallen. Volgens de gyn heb ik me volledig over mijn kop gedraaid met alle toestanden met mijn ex en zo. Ze heeft voor de zekerheid ook nog een echo gemaakt en godzijdank is met ons kleine meisje alles goed! Voor de rest is het afwachten geblazen. Ik werk nu via een uitzendbureau waar mijn contract bij afloopt op 4 december. Op 5 december zou ik bij een ander in dienst gaan. Hoe dit nu gaat lopen nu ik zwaar verplicht ben om rust te houden, geen idee. Het enigste wat ik écht zeker weet is dat de kleine meid en ik nu volledig rust moeten hebben voor ons eigen bestwil en daar ga ik me ook aan houden. Heeft dit consequenties dat ik mijn baan kwijtraak is natuurlijk met al deze toestanden niet echt grappig maar de kleine en ik gaan nu boven alles! Thnx lieve meiden voor al jullie medeleven, tranen rollen nu over mijn wangen...........Ga denk ik maar even een uurtje in bed liggen. Heel veel liefs en een dikke knuf voor iedereen. Nique
@ Emma: Nou heel goed! Nu echt even je rust nemen! Soms heb je een extra zetje nodig! Ik herken je gevoel wel, je wilt blijven werken, maar je weet dat het zo niet langer kan. Ik baalde ook enorm toen ik me ziek moest melden , maar ik blijf elke keer maar aan de kleine in mijn buik denken en daar heb ik alles voor over! Ik voel me nu ook stukken beter nu ik die stap heb genomen! Het belangrijkste is dat jij je goed blijft voelen en dat je kleine daardoor ook lekker kan groeien en zich prettig voelt! Werken is nu minder belangrijk! Jullie gaan voor!
Nique goed dat het toch geen zwangerschapsvergiftiging is. Aan de andere kant wel balen dat je lever niet in orde is. Je hebt gelijk dat jij en jullie kleine meid nu boven het werk staan. Rust goed uit. Knuf van zuurtje
emma: lekker je rust nemen nu! en als het thuis niet rustig is, dan lekker ergens anders! nique: fijn geen zwvergiftiging! Hopen dat je lever weer een beetje tot rust komt met de rust die je moet nemen! Wel doen hoor!
@ nique: Wat fijn om te horen dat je geen zwangerschapsvergiftiging hebt! Hopelijk weet je nu wel gauw meer over je lever! Bah wat een gedoe he! Nu zit je daar weer mee in spanning. Nu dus maar echt je rust nemen die 2 weken! en idd over je werk.. jullie gaan nu voor alles! kom op meis, we zullen er voor je zijn! rust maar lekker even uit! Laat die tranen maar ff lopen, je moet het ook kwijt! Dikke knuffel!
@Nique: gelukkig geen zw vergiftiging, maar wel balen dat er iets met je lever is. Rustig aan doen meissie!Jij en de kleine gaan voor! @ all: Hier een halve dag gewerkt enneh das meer dan genoeg(voorlopig) K ga nu ff rusten en dan nog ff de stad in met mn man. Knuf, Mili
Phfoe. wat een nieuws allemaal. Gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging voor nique. Nique en Emma: wel rustig aan doen he! Ik heb ook net 2 1/2 uuur in het ziekenhuis dooorgebracht. Eerst plasje inleveren en aan de featal heart rate monitor om een hartfilmpje van de kleine te maken - kwamen ze om de 5 min kijken omdat het niet helemaaal lukte (mreestal zo met 26 weken). Daarna echo. Daarna bloeddruk gemeten etc. Weer plasje inleveren. Gelukkig is kleine happy. Ik heb alleen nu voor de tweede keer in 1 1/2 maaand een blaasontsteking. Zwaardere en langere kuur dit keer.....