Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Zal wel in orde zijn, Cindy, als je haar voelt. De dokter zal wel goed geweten hebben wat hij je gaf!

Veel plezier op je trouw :)! PROFICIAT!

2. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Cindy veel plezier vandaag! En gefeliciteerd!

Divi: wat een klote opmerkingen zeg, ik vind het echt belachelijk. Zijn ze jaloers ofzo? De volgende keer gewoon opmerkingen terug maken idd. Ik vind dat iemand zegt goh je buik is al best groot wat anders dan die opmerkingen die jij meldde. Echt respectloos.
    Inderdaad maar laten lullen maar wel moeilijk soms. ;)

Hier nog steeds erg moe. Nu heb ik ook niet zo lekker geslapen maar goed ik hoef niet aan het werk dus daarmee heb ik nog geluk (bij een ongeluk). Ik maak me daar ook wel eens druk over want een paar maanden na de bevalling moet ik wel weer aan de bak! Maar dat komt vast wel goed!

Gister de kerstboom even opgezet en versierd, het staat weer erg gezellig. We hebben ook een kunstboom, maar deze is maar 1.50 meter hoog ofzo. Ik heb m op een tafeltje staan.
    Verder moesten we de kamer anders indelen anders past het niet straks met de box etc. Dus dat was ook wel even leuk werk. Maar wel weer erg moe gelijk haha. Pfff af en toe voel ik me gewoon bejaard.
    En ik begin nu ook te groeien hoor, mijn bovenbenen worden ook wat dikker en mijn kont ook.
    Dat vind ik minder.
    Ben er wel blij mee hoor maar zal ook blij zijn dat het over een paar maanden weer anders is.
    Kan ook niet wachten onze uk straks in de armen te houden. Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden.
    Sorry voor mijn lange verhaal. Ik neem me altijd voor om een kort stukje te schrijven... en zie resultaat haha.

groetjes

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Nique: rustig aan doen, jij en kleine gaan voor.
    @ Cindy: geniet er van!

@all: Hier niet geslapen van bekkenpijn, kan me niet omdraaien, heb pijn bij schaambeen blllggg ben dus ook thuis gebleven. Ga fysio regelen vandaag en ff arbo bellen denk ik...

4. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Denken jullie dat het niet erg is om af te vallen door diarree?

Mili jij was toch laatst ook afgevallen, of niet?

5. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Nee maar als het lang duurt kun je wel vochttekort krijgen dus veel water of vruchtensappen drinken.
    En sowieso als het heel erge diarree is en het duurt langer dan twee dagen dan moet je naar de huisarts.
    Maar ik neem niet aan dat je de hele dag op de wc zit?
    Ik heb dat 1x gehad ,een darmvirus. Ik was echt zo ziek, kon wel op die wc blijven zitten. Het was gewoon water, :oops: sorry voor de details. Uiteindelijk wel een maand nog darmklachten gehad en ik had ook erge pijnaanvallen, ook s nachts, verging van de pijn. Dacht mijn blinde darm maar het bleek gewoon een infectie te zijn. Geen pretje!

groetjes

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ja hoor...was eerst aangekomen wel even 3kg ;) en alles is er nu weer af doordat ik niet kon eten en drinken.

Niet eten kan geen kwaad drinken moet ik blijven doen...maareh de kleine groeit gewoon hoor. Die eet wel van mama, dus afvallen was geen probleem :D

7. nique36

nique36 Actief lid

4 okt 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    Morge meiden,

Zit nu op mijn werk en heb net aan mijn baas het nieuws verteld dat ik maar 20 uur meer mag gaan werken. Hij was allerminst "pleased" en vertelde dat hij erover na zou denken of hij dit wel wilde. Ik heb toen aangegeven van of het is dat ik gewoon 5 dagen hier ben van half 9 tot half 1, of ik ben er gewoon niet. Ik moet nu aan mezelf en aan de kleine denken, wij zijn het belangrijkste.

En ik moet heel eerlijk toegeven, na twee weken thuis te zijn geweest valt het me heel erg zwaar om nu weer op de zaak te zijn. Het is nu bijna elf uur en ik val bijna om van moeheid, dus ben blij als het half 1 is en ik lekker ff paar uurtjes mijn bedje in kan kruipen.

Hoe dan ook, mijn baas is er nu van op de hoogte en wat zijn beslissing ook zal zijn, nogmaals ik zorg dat dat kleine en ik bovenaan staan!

Liefs
    Nique

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Divi : Wat een stomme opmerkingen zeg!
    Maar kan me voorstellen dat je dan wel even kunt janken.
    Het is gewoon gemeen..
    Ik ben iets minder ver als jou , maar denk dat als ik zo ver ben als jou dat ik ook wel in jou richting zit.
    Mensen zijn gewoon jaloers!

@ Emma: Nou ik heb de knoop nu toch echt doogehakt.
    Ik heb vanmorgen gebeld naar mijn werk dat het niet meer gaat.
    Ik hoopte dat het me nog even zou lukken, maar het wil gewoon echt niet meer.
    Moet gewoon aan de kleine en aan mezelf denken.. zou niet willen dat ons iets overkomt.

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi meiden !
    eerst ff reageren op jullie zo ver het kan !

Nigue GOED GEDAAN ! en laat je baas maar zeuren die heeft dus echt nix in te brengen ! ik werk nu ook wat minder en mijn werkzaamheden zijn aangepast ! moet bekennen dat ik nu elke week tot het eind ook nog een extra vrije dag heb ingepland dus ik ga ook nog iets van 20/24 uur werken per week en dit is echt genoeg !
    Mama jij ook toppie ! werk is er na je bevalling ook weer hoor en je baas krijgt geld zat voor je dus geen gezeur ! goed ! en geniet van je rust
    Cindy maak er een mooie dag van ! ik vond het geweldig om te trouwen en volgensmij als je beebje erbij is is het nog spechialer ! ha ha misschien tijdens ja woord schopt hij ook ff en zegt hij zo ook JA !
    Nikkie hier staat de boom ook al ook kunst en 2 mtr hoog ha ha tja dit jaar kan het nog maar volgend jaar probleempje...en geniet er nog maar van dat je lekker thuis bent !
    Lilya spannend hoop dat alles goed is en wij gaan ook met oud en nieuw thuis blijven om het rustig te houden en de fam komt langs die helpen dan ook lekker veel ha ha
    Pooh ik ben ook zo kapot kon gister niet reageren hele dag volk over de vloer en heb nu nog last van mijn rug mag gelukkig ook later beginnen maar moet nog wel tot 8 uur .. oh en de lamp hangt hier nu ook !
    Divi jouw prachtige buik lijkt echt veel op mijn buik ! en ondanks dat ik hem ook wel groot vind moeten mensen er niet over zeuren ... ik kets ook gelijk wat terug want sommige zijn zo dom ongevoelig !
    Niet je buik verstoppen hoor zo zonde ik vind hem juist zo mooi .....
    en becca als die van jou er op lijkt is hij ook prachtig ! ha ha
    alle zwangere buiken zijn mooi ! niet zwangere buiken zijn te plat ;)
    En voor All een dikke knuf en vooral voor de meiden die hem ff kunnen gebruiken !

Zo hier gister de kamer voor een heel groot deel gemaakt !
    EN HIJ IS ZOOOOOOOO MOOOOOOI
    oh meiden hij is nog lang niet af maar is nu al mooier dan ik had gedacht ! elke keer als ik moest plassen vannacht bleef ik staan kijken
    de vloer en plinten liggen nu en de lamp is opgehangen en de commode en het bedje staan op hun plaats !
    Er is zo hard gewerkt we waren kapot gisteren en iedereen kwam langs op visite om te kijken ... en de kinderen van mijn schoonzus waren er de hele dag Zijn een 2ling van 8 pffffff nou om 8.30 iedereen de deur uit en ik ben binnen een uur naar bed gegaan ik kon niet meer
    ik zet woensdag ff foto moet zo naar mijn werk en nog ff eten van te voren maar komt goed !
    mijn schoonmoeder maakt de gordijntjes af en het hemeltje en ik ga lekker wassen zodat ik het bedje kan opmaken en oh oh ik wil er zo zelf in gaan slapen
    wel mazzel mijn schoonzus verveelde zich en wilde de kerstboom wel zetten ha ha nou mijn man is nogal precies en omdat de boom zo groot is gaan er 450 lampjes in en allemaal netjes dus ! ha ha geweldig ze is de hele middag bezig geweest maar nu ben ik er al vanaf ! ik op de kids gepast ! wel gelachen had een insectensetje gekocht dus wij op zoek naar insecten na half uur een mug maar die sloeg ik per ongelijk dood bij het vangen na nog een uur een mug ... nu genaamd SPIKE !
    en blij dat ze waren ha ha was dat beest nog ontsnapt binnen .. pfffff ha ha maar spike is mee naar hun huis ha ha !

zo en nu ga ik maar eens wat eten en ondanks dat ik nu al moe ben en last van mijn rug heb ga ik toch maar werken !
    kan lekker rustig aan doen en ff flink bijbuurten daar dus meer tijdopvulling dan werken hoor !
    dikke knuf van Emma

10. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Cindy, en hele fijne dag gewenst en GEFELICITEERD!

11. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik ben benieuwd naar je foto's Emma!
    450 lampjes :confused: moet er niet aan denken. Hier waren het 100, en daarbij was ik al flink aan het mopperen.
    We deden het wel samen (dat ging goed haha) maar toch.
    Ik moet zeggen dat nu ik zwanger ben ik helemaal niet veel geduld meer heb. Ik wind me heel snel op, over van alles.
    Hebben jullie dat ook?
    Niet dat ik echt boos word maar me gewoon opwinden over de meeste onbenullige dingen.
    Ook mijn katten kunnen soms niks goed doen (ze lopen voor mijn voeten of zeuren etc).
    Mijn vriend moet soms echt om me lachen. En dan zeg ik: wat valt er te lachen :x

12. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @Cindy: veel plezier!
    @Nique: heftig zeg.....

@ Divi: Ik krijg ook veel rotopmerkingen over de groei van mijn buik. Eigenlijk al vanaf week 14. (Je bent zeker wel 5/6 maand.....ik ben in hele zwangerschap maar 8 kilo aangekomen en ik vond het al zwaar- wat zul jij dan wel niet krijgen?). Ik maak mezelf wel een beetje druk (grootste buik op zwangerschapsgym en anderen zijn eerder uitgerekend) over buik, want het wordt allleen maar erger. Maar daarom hoeven anderen er nog geen opmerkingen over te maken! Ik maak me al druk genoeg.

Heb vannacht niet geslapen (druk in m'n hoofd, geen goede houding kunnen vinden door rugpijn en baden in het zweet). Had vanmorgen daardoor nog steeds hoofdpijn (gister de hele dag en vanacht hoofdpijn gehad) en lichte epilepsie schokjes.......Daarnaast natuurlijk heel erg moe. Ik heb me voor vandaag ziek gemeld (dat is al de 4e keer! Ben anders nooit ziek!). Voel me schuldig dat de lessen nu niet door gaan......
    Bovendien zou ik vandaag bij een sollicitatiegesprek voor mijn vervanger zijn.....

Vanavond weer zwangerschapsgym. Morgen vrij. Dan zou ik de rest van de week door moeten komen qua werk.

13. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    NIkkie, ik ben ook zo vlug 'boos', rap op de teentjes getrapt. Ook mijn hond en katten krijgen wel eens een snauw, en als mijn man er mee durft te lachen... :) Och ja, het hoort er bij, ...

14. nessie

nessie Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Brugge
    Even een reactie op wat ik hier allemaal te horen krijg.
    Ik hoor hier dat mensen reactie krijgen op een voor de anderen te 'grote' omvang van hun buik. Ik maak hier het omgekeerde mee, dan zeggen ze amai ben jij nu zes maand dat zal dan wel een kleine baby zijn. Dus bescheiden buik of ietsje dikkere buik altijd zal er wel commentaar komen van de mensen. Ze beseffen soms gewoon niet dat ze mensen kwetsen. Dus meiden laat jullie niet doen hé met twee staan we sterker dan zij alleen! :D
    Zolang mijn baby groeit en mij schopt in mijn buik of in mijn ribben :confused: weet ik dat alles in orde is. Geniet gewoon want voor je het beseft is het voorbij!

vele liefdevolle groetjes
    mini-bollebuik nessie?!

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @nessie: je hebt helemaal gelijk hoor! Maar het is ook wel zo, in mijn geval dan, dat ik klein ben. En zo'n kind kan dan maar 1 kant op, naar buiten toe. Dus krijg ik een grote buik.....al die commentaren vraag ik dan toch niet om?

Mijn moeder ook al, zo jij bent al wel groot he? Ik zeg ja, maar ik ben ook 6 maand zwanger.....ik denk dan echt, wat wil je dan?

16. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    ik krijg ook geen commentaar op mijn buik.ik krijg de vierde maar dat ik een grote buik heb nee helemaal niet.Van de week werd er pas gezegd je begint nu te groeien.Maar ik moet zeggen dat ik van alle drie de kids niet zo'n dikke buik heb gehad.Ik ben ook klein maar mijn buik blijft ook klein.

Vanmorgen bij mijn schoonzus geweest.Ze is vandaag uitgerekend en de kleine werd 1 jaar vandaag maar mijn schoonzus is de paar laatste weken flink gegroeid.Maar nog geen tekenen dat de bevalling zich aan zou dienen.

17. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Hey hallo allemaal,

Sorry dat ik zo weinig reageer maar probeer zeker alles mee te lezen ;)
    Hier ook elke dag commentaar over m'n buik maar dat maakt me niets uit ben er super trots op.. Elke dag wordt wel een keer gevraagd of ik nog lang moet en of er anders meer in zitten hihi ik ben gewoon blij dat m'n kleine meid zo goed groeit.. Verder weinig te melden hier gaat alles prima af en toe een beetje moe maar dat hoort erbij enne dat is zo'n beetje m'n enige klacht dus mag niet mopperen en o'ja die harde buiken zijn af en toe vervelend maar ja ook dat hoort erbij! ;) Nou meiden de groeten maar weer en geniet alemaal van je kleintje....

18. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hallo meiden..
    Hier even een update van mij..
    Ik heb best last van klachten, vandaar dat ik elke dag wel even probeer mee te lezen met jullie, maar niet reageer..
    Betekent niet dat ik jullie niet volg!

Divi: Meid wat een klote opmerkingen zeg! Wat denken die mensen? Dat er een muis in je buik zit ofo? Nee hoor, je buik is in mijn ogen helemaal niet groot.. Ik ben nu 27,2 weken ver en mijn buik is volgens mij net zoals die van jou..
    Mijn schoonmoeder zei laatst: He dikzak.. Ik meteen 'en bedankt voor die opmerking'. Ze weet dus nu dat ik daar niet van gediend ben!

Morgen voor het eerst fysio, voor mijn rug klachten en de ischeas.. Hoop dat t wat helpt.. Ben voor 50% aan het werk.
    Verder vorige week de pretecho gehad en ons kruimeltje houdt nu al van lekker eten (zijn buikomtrek loopt 2,5 week voor, echt een surinamer, net als papa...).. In totaal loopt Kruimel een week voor.. Als hij zo doorgroeit wordt het een 8ponder.. mmmmm.. dat wordt nog wat, hahaha..

Liefs Miekje

19. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Goedemiddag meiden,

@Beccaatje,
    In geloof ook best dat de anderen het niet zo bedoelen, maar volgens mij door de hormonen die een zwangere vrouw in haar lichaam heeft lijkt het wel of ze het wel zo bedoelen hihi....
    Ik heb in ieder geval al een opmerking gebruikt vandaag die jij gister zei tegen mij haha.... Ze stonden gelijk met een mond vol tanden en wisten gelijk niets meer te zeggen. Dank je voor de tip!

@Nique,
    Rustig aan he meis!

@pooh69,
    Inderdaad meis, ik ben er harstikke trots op en de meeste liet ik ook lullen. Alleen was ik het gister zo zat dat ik het echt even af moest praten van me.
    Hoe is het vandaag met je maag meis? Hopelijk gaat het iets beter vandaag.
    Dat is ff lekker als je pas om 11.30u hoeft te beginnen meis. Je bent toch wel lekker even terug gegaan naar je bedje?

@Eekje,
    Ben blij dat alles goed is met jullie ukkie. Leuk he blijft het om te zien hoe het gaat met jullie ukkie en wat uk aan het doen is in mama's buik?

@lilya,
    Heb je al wat gehoord van de uitslag van de gyn?

@Cindy,
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwen. Heb je een leuke dag gehad?

@Nikkie,
    Ja het zijn af en toe echt geen leuke opmerkingen. Maar nu bijt ik lekker van me af of loop ik lekker weg. Ik ben er trots op, ik laat een ander maar lekker lullen, vind je niet?
    Wat betreft het groeien, het schijnt dat je lichaam en de baby een groeispurt aan het maken zijn nu.
    Straks na de bevalling is alles er weer af meis.
    hihi Ben jij ook zo nieuwsgierig? Ben jij ook zo aan het aftellen?
    Ja hoor meis, het opwinden komt mij hier ook heel erg bekend voor. Mannetje zegt ook zo vaak, wat doe je nou weer lelijk tegen mij haha..... Terwijl ik het helemaal niet zo bedoel. Maar hij weet nu langzamerhand wel dat het door de hormonen komt. Lastig is het wel he af en toe meis?

@mama1984,
    Sommige kunnen echt heel bot zijn. Maar zoals ik al eerder schreef, ik ben er trots op en laat de mensen lekker lullen. Ook al trappen ze je af en toe op je teentjes.
    Hoe reageerde ze op je werk?

@Emma,
    Dus jij krijgt ook af en toe wel eens opmerkingen naar je hoofd? Laten we er maar ophouden dat mensen gewoon jaloers zijn op zo'n mooie buik als ons, vind je niet?
    Leuk dat jullie kamertje ook nu bijna klaar is meid. hihi het lijkt wel of ik het verhaaltje schreef over de kamer. Als ik ga plassen 's nachts kijk ik ook altijd even om een hoekje haha.... Ik laat ook altijd de kamerdeur open staan haha...

@Bianca84,
    Juist meis, je hebt helemaal gelijk. Waarom maken anderen opmerkingen over jouw buik? Dat vroeg ik me ook al af. Ik kan me er ook druk om maken hoor meis.
    Eigenlijk hoeft dat helemaal niet. Wij zijn er trots op toch? laat ze maar lekker praten, als wij er maar van genieten.
    Veel plezier vanvaond bij de zwangerschapsgym meis.

@Miekje1984,
    Jeetje dat is ook echt geen leuke opmerking van je schoonmoeder he meis? Snapte ze het toen wel dat je het niet leuk vond?
    Ik kreeg zaterdag nog van mijn zwager de opmerking bolle! Zooo ehhh doe eens ff normaal joh. Heb je je eigen lichaam nog nooit gezien zei ik gelijk. Toen wist hij ook niets meer terug te zeggen.
    Maar het is niet leuk he om zulke dingen te horen.
    Ik ben blij om te lezen dat alles goed was met jullie kleintje tijdens de pretecho.
    Heb je al foto's in je album gezet? Ben benieuwd hoor....

Vandaag weer een erg drukke dag gehad op me werk. Gelukkig mijn vervangster gaat het ook meer snappen en pakt nu ook dingen zelf aan. Dit scheelde echt weer de helft van mijn tijd.
    Gelukkig geen harde buik gehad vandaag.
    Wel voel ik ukkie heeeelll veeell bewegen en ronddraaien. Alsof uk aan het koppeltje duikelen is haha..... En het geplop blijf ik constant voelen.
    Hebben jullie al een keer gehad dat de baby de hik heeft? Wat voel je dan? En hoeveel keer gaat dan je buik regelmatig omhoog?

Meiden ik kom zometeen nog even kijken, ga even aan het eten beginnen.

Eet smakelijk voor straks en tot vanavond

liefs Divi

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Goede avond mama's

Ik reageer even niet op iedereen persoonlijk. Jullie hebben tijdens mijn dagje weg en rustdag weer teveel gekletst om alles te kunnen onthouden.

het huwelijksfeest van mijn schoonbroer was heel erg mooi. Heb er enorm van genoten. Ik denk dat ik net zo zenuwachtig was als de bruid.
    Alleen 's avonds tijdens het feestmenu op een harde stoel blijven zitten was niet zo fijn, heb er nu nog pijn van.

Mijn vader is eigenlijk de enigste die commentaar geeft op mijn buik. Hij zegt dan altijd dat ik een dikke buik heb.(hij heeft zelf een enorme buik)
    Hij krijgt dan als antwoord van mij dat ik tenminste een reden heb voor een dikkere buik en hij niet. Dan zegt hij er voor de rest niets meer over en zwijgt.

We zijn vandaag weer bij de vroedvrouw geweest en alles is goed met onze kleine meid. Ze heeft ons ook gerustgesteld ivm laagliggende placenta. Ik kan dus gewoon thuis bevallen als ik minimum 37 weken ben.

Cindy gefeliciteerd met je huwelijk.

Voor iedereen een dikke knuf.

Knuf van zuurtje ;)

Deel Deze Pagina