Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    divi en mpje heel veel succes vandaag. Kon het weer niet laten te komen kijken he. Met de laptop is het zo gemakkelijk effe naar de wifiruimte te gaan en te komen piepen, en fait en hope, ik heb het benauwde ook hoor, niet omdat ik in spanje ben , had het bij de vorige ook, de dokter zei dat alles plaats moet maken en het daardoor zou komen, dus maar je geen zorgen, adem af en toe in een papieren zak en je voelt je wat beter.

Ik geniet er nu van, ventje zegt dat ik nu anders ben, zo niet weten wat !
    Ja zullen de hormonen zijn zeker.

Ale nieuwe dames welkom

2. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Geweldig dat we al met zoveel mama's zijn! Welkom nieuwe meiden!

Dit weekend zijn we met ons zeilboootje weg geweest. Niet echt handig; kon moeilijk slapen en werd misselijk. Moest 's nachts ook wel 5 keer eruit naar de wc (dat betekent het onderste deel van het bed eraf halen- dus hubbie ook wakker). Ik werd gister ook zo misselijk dat ik naar huis wilde.....

Ik hoor veel over zwangerschapsmasker. Zijn jullie ook voorzichtig met zon nu?

Nu ben ik ook erg misselijk, maar ik hoef niet over de geven. Ik heb ook puistjes. Ik had er nooit last van, maaar sinds ik met de pil gestopt ben gaat het maar door.....
    Ik merk ook dat als ik me te veel inspan, dat ik dan krampjes krijg en vaak licht in m'n hoofd wordt of hoofdpijn krijg. DeHA had al gezegd dat ik naar m'n lichaam moet luisteren, dus dat doe ik maar: rustig aan.

M'n borsten doen vandaag weer ff minder pijn, maar meestal zijn ze vrij pijnlijk. Ik heb eigenlijk alleen maar bh's (push up) met gel vulling, omdat die het meeste ondersteuning geven naar mijn idee. Ik haal, denk ik, vandaag maar even 2 meegroei bh's, want ik heb geloog ik ook wel eens gelezen dat je beter geen push ups kunt dragen als je zwanger bent. Kopen jullie meegroei bh's of direct voedings bh's? Heb wel eens gelezen dat ze beide tijdens de zwangerschap kunnen en de voedings bh's kun je na de bevaling ook weer gebruiken en de meegroei bh's niet.....

3. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Bianca: ik heb mijn zwangerschapsbh's weer uit de kast gehaald, je kan ze halen bij de HEMA en ze zitten nu veel beter dan de gewone. Na de bevalling kan je ze wel aan want er is ruimte voor een zoogcompres, alleen is wel lastig met borstvoeding (dus zelf heb ik ook twee voedingsbh's van de HEMA)

oh ja, de puistjes groeien me mijn koppie uit, echt ernstig.....haha

gr.
    wup

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi hoi,

Zo hier ben ik ook weer eens. Phoe wat hebben jullie veel gekletst zeg. Moest volgens mij wel een stuk of 5 pagina's bij lezen.

Hier sinds een paar dagen erg misselijk. Hoef nog net niet over te geven maar wel af en toe kokhalzen. Kan bijna ook niet eten (vooral s'morgens niet) en er niet veel wat me smaakt. Heeft iemand van jullie tips om het misselijke tegen te gaan en voor het eten? Heb nu van VSM die pilletjes gehaald voor de misselijkheid. Ben benieuwd of ze helpen.

Gisteren de verjaardag gevierd van mijn oma. Ze wordt vandaag 93 jaar. Ook verteld aan haar en de rest van de fam. en ze reageerden allemaal erg leuk. Een nicht van mij dacht het zelfs al te kunnen zien (ja, mijn kleine buikkie is niet echt meer te verbergen), maar durfde niks te vragen hihihihi.

Gisteren ook nog een buikfoto gemaakt. Ga hem zo in mijn album zetten. Zien jullie het verschil? Heb wel een beetje een flubberbuik zie ik hihihi.

Weer welkom hier aan alle nieuwe maart mama's.

Divi en mpje: veel succes vandaag met jullie echo's. Ben erg benieuwd.

5. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Goedemiddag meiden,

@WendyD2003, Roses, Mamsie, Buddy,Isababy, Nikkie, Zico en Mama van Jordy,
    Meiden harstikke bedankt! Door jullie ben ik ook weer wat zekerder geworden.

@Mpje,
    Heel veel succes vanmiddag meis. Ik denk aan je!

@Flientje,
    Van harte gefeliciteerd meid, en van harte welkom bij de maart - mama's. Geniet ervan he meis!

Ik ben vanmorgen samen met hubbie naar het ziekenhuis gegaan. We moesten er om 10.30u zijn. Omdat veel mensen in de file hadden gestaan door het slechte weer liep het maar weer eens een half uur uit.

Dus even wat gedronken en hup weer terug naar de afdeling. Om 11.00u waren we aan de beurt.
    De zenuwen gierde door mijn lijf pffffffff wat was is bang zeg.

We kregen de hartelijke felicitaties van de gyn. Ik liet me temp kaartje ook zien en die heeft ze gelijk in het dossier gedaan.
    We mochten meelopen naar de echo kamer.
    Ik kreeg een inwendige echo.
    Jaaaaaaaaaaaa dat apparaat zat er nog geen 1 seconde in en we zagen ons ukkie. We zagen mooi het harte kloppen en de gyn liet dit ook horen aan ons. Wow wat mooi.
    Ons ukkie is 10.9 mm groot en volgens de echo ben ik niet 6.6 weken zwanger maar 7.3 weken zwanger. Ik ben dus nu eigenlijk tussen 29 februari en 2 maart uitgerekend.
    Over twee weken krijgen we weer een echo.
    Weer spannend zeg!

Oh ja als ik de echo gescand heb dan plaats ik de echo in mijn album. Omdat we zelf geen scanner hebben moet ik dit even doen bij mijn schoonmoeder.

Nogmaals dank jullie wel meiden

liefs DIvi

6. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ik heb normaal maat 75C. Welke maat moet ik dan hebben in de HEMA zwangerschapsbh's? Bij de HEMA weol lekker goedkoop, maar je kunt ze bij de HEMA niet passen......

7. WendyD2003

28 jun 2007
    48
    0
    0
    Divi :idea: WOW! Gefeliciteerd meid! Een kloppend hartje is helemaal super! Probeer te genieten meid!

MamavanJordy :idea: Wat leuk dat de rest van de familie zo leuk reageerde. Echt super.

Nieuw Maart 2008 mama's :idea: Van harte gefeliciteerd en welkom hier!

Ik voel me vandaag wat onzeker. Vanmorgen had ik wat rood slijm bij het afvegen en daarna (tot nu toe) wat oud bloed. Ik heb verder geen buikpijn of krampen, dus probeer me geen zorgen te maken, maar voel me wel wat onzeker. Woensdagnacht gaan we op vakantie, dus als ik morgen dit nog de hele dag heb, dan ga ik woensdag bellen. Misschien mag ik dan woensdag nog wel even komen. Maar voor nu probeer ik ervan uit te gaan dat dit een tijdelijk iets is. Duimen jullie mee?

Liefs,
    Wendy

8. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    50 MAART 2008 MAMA'S

Zico (Ilse) - 35 jaar - België - 1 maart 2008 - 3e kindje
    Pinklady (Esther) - 25 jaar - Hoogezand - 1 maart 2008 - 2e kindje
    Wuppie (Judith) - 30 jaar- Kraggenbrug - 1 maart 2008 - 2e kindje
    Lucifer99 (Marijke) - 32 jaar - Noord-Holland - 1 maart 2008 - 3e kindje
    Ebby - ? - ? - 1 maart 2008 - ?
    WendyD2003 - 29 jaar - Zuid-Holland - 2 maart 2008 - 1e kindje
    Siep - 37 jaar- ? - 2 maart 2008 - 1e kindje
    Mama33 - 33 jaar - Achterhoek - 2 maart 2008 - 3e kindje
    Faith and Hope - 27 jaar - geheim - 3 maart 2008 - 1e kindje
    Gizzy - ? - Gelderland - 3 maart 2008 - 2e kindje
    Divi - 25 jaar - Zuid-Holland - 4 maart 2008 - 1e kindje (eigenlijk 3e)
    Britt16 - 28 jaar - ? - 4 maart 2008 - ?
    Cornelia - 26 jaar - Zuid-Holland - 4 of 12 maart 2008? - 1e kindje
    Emma29 - 29 - Noord-Brabant - 5 maart 2008 - 1e kindje
    MamavanJordy (Bianca) - 27 jaar - Helmond - 5 maart 2008 - 2e kindje
    Nikkie - 26 jaar - Friesland - 5 maart 2008 - 1e kindje
    Tassie90 - 25 jaar - Zeist - 5 maart 2008 - 1e kindje
    Bianca84 - 22 jaar - Friesland - 7 of 12 maart 2008 - 1e kindje
    Mamsie (Ramona) - 25 jaar - Doetinchem - 7 maart 2008 - 2e kindje
    Maanlicht - 28 jaar - ? - 7 maart 2008 - 3e kindje
    Marieke077 - 29 jaar - Deventer - 7 maart 2008 - 1e kindje (2e voor vriend)
    Mpje - 22 jaar - ? - 8 maart 2008 - 1e kindje
    Lievebeesje - 25 jaar - Gelderland - 8 maart 2008 - 1e kindje
    Rossi - 23 jaar - geheim - 9 maart 2008 - 1e kindje
    Jellie - 31 jaar - Gelderland - 9 maart 2008 - 1e kindje
    Marion26 - 27 jaar - Zoeterwoude - 10 maart 2008 - 2e kindje
    Lucia - 20 jaar - Turnhout (B) - 11 maart 2008 - 1e kindje (2e voor vriend)
    Jorine - 28 jaar - Arnhem - 11 maart 2008 - 1e kindje
    Melis83 - 24 jaar - Rotterdam - 11 maart 2008 - 1e kindje
    Daphne1976 - 31 jaar - Gelderland - 12 maart 2008 - 2e kindje
    Pooh69 - 30 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - 1e kindje
    Lidy - 31 jaar - Deventer - 12 maart 2008 - 1e kindje
    Lily (Lilian) - 29 jaar - Kwadijk (N-H) - 13 maart 2008 - 2e kindje
    Fruitdruifje - 34 jaar - Noord-Brabant - 13 maart 2008 - 2e kindje
    Miekje1982 (Marieke) - 25 jaar - Almere - 14 maart 2008 - 1e kindje
    Sumeye - 31 jaar - Zuid-Holland - 15 maart 2008 - 2e kindje
    Eekje - 27 jaar - België - 15 maart 2008 - 1e kindje
    Roosje76 - 30 jaar - Friesland - 15 maart 2008 - 1e kindje (4e voor vriend)
    Princess (Inge) - 28 jaar - België - 16 maart 2008 - 1e kindje
    Mili - 25 jaar - provincie Groningen - 16 maart 2008 - 1e kindje
    Parel - 27 jaar - NL - 16 maart 2008 - 1e kindje
    Cindy31 - 29 jaar - Landgraaf - 17 maart 2008 - 1e kindje
    Flientje - 21 jaar - ? - 18 maart 2008 - 2e kindje
    Buddy - 29 jaar - Noord-Brabant - 19 maart 2008 - 1e kindje
    Wicjuh - 32 jaar - ? - 20 maart 2008 - 1e kindje
    Nony - 30 jaar - Alkmaar - 22 maart 2008 - 1e kindje
    Isababy - 27 jaar - Zuid-Holland - 22 maart 2008 - 2e kindje (1e voor vriend)
    Roses - 22 jaar - Noord-Holland - 22 maart 2008 - 1e kindje
    Lilya - ? - Belgie - 26 maart 2008 - 1e kindje

MaryJane - ? - ? - ? - 1e kindje

@ Lilya je staat er bij! ;) Welkom hier! ;)

9. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Dank je, om even de info aan te vullen, ik ben van België, en dit zal ons eerste kindje zijn!

10. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Helleu hier!

Ik kom me ook maar aanmelden hier hihi..

Vanmorgen positief getest jippieeee!

Volgens de calculator van deze site ben ik uitgerekend op 20 maart 2008, :)

dus hoor ik bij de maartmama's :D.

Ohja, vergeten : dit is onze eerste spruit!

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Divi super dat alles goed is gegaan! Geniet maar lekker van het gevoel! ;)

@ Wicjuh welkom hier! ;) Ik heb je erbij gezet! ;)

:confused: We zijn al met 50! :D

Vanochtend is moeders voor moeders geweest! :) (zie album). Dus vanaf nu 10 weken in een potje plassen. :) Je krijgt een serviesje, een blad negen maanden en nog een kado naar keuze. Ik heb het boek gekozen. En je krijgt natuurlijk een zwtest. Blijft leuk! ;)

12. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    nieuwe mama'a, van harte gefeliciteerd en natuurlijk WELKOM!

wendy, hoop dat het bloed/slijmverlies gauw stopt en dat er niks aan de hand is, ......

pooh , leuk he, MVM. vooral die test... toch even een bevestiging van wat je al wel wist..!

ik heb net de verloskundige gebeld..
    ik mag 2 augustus voor het eerst komen.
    EN.....daarvoor mag ik al een echo, volgende week dus.....omdat ik vorige maand een vroege miskraam heb gehad, zou ze hem als medisch opgeven en mag ik rond 12 weken nog eens.

moet zeggen dat ik nu ineens een beetje bang word....word wel heel echt allemaal....
    ze zei ook dat als het niet goed was bla bla bla...

toen werd ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt....en waarschijnlijk werd het een inwendige echo..

hoe voelt dat dames? is dat gevoelig of valt dat mee? vind dat eigenlijk best spannend....

en ben zo bang dat het niet goed is......

13. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ WendyD2003 hoop dat alles goed blijft gaan! ;)

14. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hallo mensen,

Ik ben net terug. Heb het hartje zien kloppen. Klopte pas sinds een dag of 2 gaaf he!
    Ik zet de echo in mijn album.

Divi lekker gevoel he!

15. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    heel gaaf! wat fijn dat alles goed was. geniet er van.

16. WendyD2003

28 jun 2007
    48
    0
    0
    Mpje :idea: Van harte gefeliciteerd meid! Geniet ervan!

Liefs,
    wendy

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    wauw al 50 Maartmama's! :confused:

Mpje wat fijn dat alles oké was!

Goh wat heb ik me de afgelopen 3 dagen brak gevoeld,ik hield niets binnen,zelfs geen slok water,en dan met dit weer...

Vandaag gaat het gelukkig beter! :D

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Mpje super meid! Ik wil er ook zo een! :D

19. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Divi en Mpje super dat de echo's goed waren.

Geniet er van.

groetjes Cindy

20. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Geweldig zeg meiden dat alles goed was bij de echo! Echt super.
    Ben stiekem wel een beetje jaloers :oops: wil ook zo graag. Moet toch echt nog wel 6 weken wachten.
    Ik durf in de tussentijd dan ook niks te kopen. Volgens mij word het wel wat echter als je een echo hebt gehad, ik kan me er nu nog weinig bij voorstellen.
    Mijn moeder was hier vanmiddag even met mijn neefje van 14 maanden. Ze had totaal geen interesse in mij en veel te druk met de kleine. Ik was dus aardig teleurgesteld toen ze weg was. Ze vroeg totaal niet hoe het met me ging. Pas toen ze wegging vroeg ze of ik nu ook naar de huisarts moest of naar de VK. En dat was het dan.
    Ze is altijd al zo geweest maar toch ben ik er soms wel verdrietig van, ze heeft nooit heel veel interesse en kan haar aandacht slecht verdelen. Als mijn neefje of nichtje daar is dan gaat het alleen maar daarover, zonder dat je een normaal gesprek kan voeren want ze praat bijna alleen tegen de kleine. Erg vermoeiend.
    Gelukkig is mijn schoonmoeder wel heel geïnteresseerd maar die zie ik ook niet wekelijks hoor.
    Een beetje jammer, ben soms wel jaloers op meiden die alles met hun moeder kunnen bespreken en een goede band hebben.
    Dat ga ik zelf dus anders doen!

liefs

Deel Deze Pagina