Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Divi: ze zei eigenlijk bijna niks. Dat deed ze bij de zwangerschap van mijn zoontje ook niet, toen ik niet meer kon. Wel gaf ze aan dat ze me had opgegeven bij de bedrijfsarts, maar daar had ik zelf een week eerder om gevraagt omdat het uwv er om vroeg! Verder wenste ze me beterschap!

2. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    het lukt me niet om de foto's in mijn album te krijgen, ook niet nadat ik ze verkleind heb...
    Divi: Ik hoop dat ze nu begrepen heeft dat ik niet gediend ben van dat soort opmerkingen! Van niemand niet..
    Ik vind het gewoonweg echt brutaal dit soort opmerkingen. Goed dat je meteen een opmerking terug kon plaatsen tegen je zwager!

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    ff kijken of het zo wel lukt..

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Nou hier ff berichtje van mij :D .

Moet donderdag naar fysio ivm bekken klachten...vannacht niet kunnen slapen van de pijn...grrr.

Wel even een vraagje ik heb ter hoogte van mn lies dus echt in mn liezen en zij en dan naar boven een gevoelig plekje zitten. Als ik beweeg, of moet niezen dan voelt het alsof er een spiertje oprekt ofzo...herkennen jullie dat? Zijn dat je banden of ik het iets anders? Is niet echt drukgevoelig... :rolleyes: ben gewoon ff benieuwd. Hihi voel me wel een zeur zo..... :oops:

Morgen wel weer aan het werk, halve dag en dan kijken hoe dat gaat ivm bekken. Hoop dat bekken wat weggaat met fysio. Mensen hier goede ervaringen mee? Vanaf wanneer kun je ongveer verbetering merken?

Hoop dus niet dat mn baas iets doms gaat zeggen hierover (bekken enzo) want ehm...ik denk dat ik dan ga ontploffen..na al zijn kutopmerkingen!
    (sorry voor taalgebruik maar zit me erg hoog)

Iedereen heeel erg veel succes!

Liefs en een knuffel,
    Mili

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    gezichtje, tegen de placenta aan..

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    met de elleboog op de knie

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    meubels kinderkamer

Dan maar even zo, dan lukt het me wel...

8. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @divi: wat ben jij toch altijd lief!

@Miekje: mooie foto's zeg!

Om 20.00 zwangerschapsgym. Ga om 19.45 weg, want hoef dit keer niet op de fiets! Rij met buurvrouw van 3 huizen verderop mee.
    Hopelijk slaap ik vannacht goed. Na ziekdagje vandaag en morgen vrij, zou ik het nog 1 1/2 week moeten uithouden tot de Kerstvakantie......als ik een beetje slaap tenminste.....

9. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    hoi meiden ben er ook weer

terug van weekendje weg hahahah
    '

en niet meer verkouden

heb al een week last van soort krampen soms erger as de andere hoop niet dat voorweeen kunnen zijn(weet niet hoe dat voelt) morgen op controlen dus dan kan ik het vragen
    http://www.mijnalbum.nl/Album=CTM6X6L7
    die is gemaakt in valkenburg zaterdag met de kerstmarkt in de grotten

10. lucifer99

lucifer99 Actief lid

1 mei 2007
    232
    0
    0
    Quote Divi; Jeetje krijg ik daar een partij commentaar op me buik!
    - Zzooooo jij ben echt vreselijk dik zeg!
    - Hoeveel kilo's ben jij nu al aangekomen?
    - Zitten in jouw buik geen 2 of 3 baby's? Ik zou maar eens een extra echo laten maken hoor, want als jij nog 12 weken moet dan weet ik niet wat er dan met jouw lijf gebeurt?
    - Eet jij voor twee?
    - Heb jij Sonja Bakker gedaan?
    - Ik heb je twee weken geleden voor het laatst gezien, maar je bent echt veeeell dikker geworden hoor!
    - Je lijkt Boolie wel, die sneeuwpop! (tekenfilm serie van een paar jaar geleden op tv) ""

Och Divi, ik herken dit zo! Ik heb gekeken naar je buik en ik denk dat ik ook zo´n buik heb. Lieten mensen je nou maar eens in je waarde. Als je niet zwanger bent zijn die opmerkingen toch ook zwaar beledigend?!?! Ik mompel meestal zoiets van 'maar na de bevalling ben ik van die buik af en jij niet' maar dan kijken ze weer zo van 'ach ze heeft ook nog last van haar hormonen...' AAARGH dat vind ik ook zo'n kl*te-opmerking!
    Ik denk dat ik nu maar eens op zo'n opmerking op mijn buik ga zeggen ' weet je wel hoe beledigend ik die opmerking vind?' kijken wat ze dan zeggen!

Sterkte meid, en we krijgen tenminste iets moois voor die buik terug!

X Lucifer

11. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    zo meiden ik ben ook klaar met werken !
    ben half uurtje eerder gestopt maar die luxe heb ik nu he ! lekker hoor ... morgen uurtje later beginnen ... mmm ik zeg zo komt het goed
    heb gesprek gehad met mijn baas ik stop 6 weken van te voren en neem 2 dagen vrij zodat ik 15 januari klaar ben met werken ! nog 14.5 dag werken oh oh morgen is er weer 1 voorbij ha ha
    alle formulieren opnieuw in moeten vullen voor personeelsafdeling en gelijk mijn volle uren aan ouderschapsverlof er achteraan... wij gaan renoveren dus doe ik het maar gelijk zo ! tot april 2009 ! ha ha klinkt lekker lang ! elke week 9 uur ouderschapsverlof !

en oh oh over je buik ! ja ik ken ze ook maar ik heb al zo vaak gehoord dat ik afgevallen ben aan mijn lijf ! das dan wel leuk ! net nog toevallig ha ha maar goed ik heb nu al een buik waarvan ik zelf had gedacht dat die zo pas op het eind zou zijn !
    en misschien is het maar goed dat er een buik aan hangt kunnen mensen zien waarom ik soms ff rustig aan moet doen ! en wij dus allemaal he meiden ! ha ha

zo ik ga lekker bankhangen ben toch wel moe na onze klus-kamer dag gister ! maar eerst nog ff snel kijken !

12. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Mama1984,
    Jeetje dat is niet zo leuk dat ze weinig zei tegen je.
    Dus nu heb je je dus volledig ziekgemeld?

@Miekje1982,
    Meis bijt maar lekker van je af hoor. Zeker als het gaat om je zwangerschap, vind je niet?
    Ik vind het ook erg brutaal om zulke opmerkingen te maken tegen over iemand die zwanger is. Ik zou het niet eens in mijn hoofd durven halen om zoiets te zeggen, jeetje. Rare mensen bestaan er he?
    Me zusje vond het alleen niet zo leuk dat ik dat zei tegen hem, maar ik laat echt niet de kaas van me brood af eten, zeker niet door hem.
    Meid wat een mooie foto's zeg! Jullie ukkie is zo goed te zien nu, wow!
    Jullie hebben ook zulke mooie meubeltjes uitgezocht. Zijn jullie al bezig met de kamer?

@Bianca1984,
    Dank je wel meis :oops:
    Trouwens wat leuk dat je met je buurvrouwtje gaat naar de zwangerschapsgym. Gezellig zeg!

@Wenneke20,
    Wat een leuke foto zeg. Zo heb je ook nog eens een leuke herrinering aan het weekendje Valkenburg toen je zwanger was! Leuk zeg!
    Wat betreft de voorweeen, ik zou niet weten hoe ze voelen. Ik hoop dat jee er morgen duidelijk antwoord op krijgt.

@Lucifer,
    Ja inderdaad, als je niet zwanger bent en ze zeggen zulke opmerkingen zijn ze ook al niet leuk. Mijn zwager zei ook al van het weekend van goh jij bent zo erg gegroeid binnen een week, maar jij had al een aardig buikje voordat je zwanger was. Nou dank je wel! Echt niet leuk als ze dat zeggen. Plaats dat ze nou zeggen van goh Divi (lucifer, en andere meiden die dit ook meemaken of meegemaakt hebben) jij hebt eigenlijk ook een mooi buikje! Dat is dan weer een heel ander verhaal, vind je niet?
    Dat is ook wel een goede opmerking wat jij zegt dat wij ons buikje kwijt zijn na de bevalling en hun niet, die onthou ik ook meis, goeie opmerking.
    Maar wat ze dan daarna zeggen van die heeft last van haar hormonen pffffff oh oh.... Meis ik weet precies hoe je je voelt.
    Als we er maar van genieten vind je niet? Wij krijgen er straks wat moois voor terug!
    Jij ook heel veel succes meid! Nog maar 81 dagen en dan zijn we van onze mooie buik af en hebben we er iets heeeelll moois voor terug. Laten we daar maar aan denken. (trouwens ik zie nu net pas dat we gelijk lopen hihi... Samen met Emma, leuk zeg)

@Emma,
    Zoooo maar dat is lekker, jeetje. Je hoeft nog maar 14.5 dag te werken. Ben stiekum wel een beetje jaloers op je hoor!

Zoo net even snel boodschappen gedaan met mannetje. We waren er gister zo van de onderstelling dat de supermarkt hier open was, maar nee hoor, gesloten. Dus moesten we daarnet maar even snel.

We hadden vorige week een hele gave box/ledikant mobiel gekocht via ebay en die is vandaag binnengekomen. Zooo leuk. Ik zal even een foto in mijn album plaatsen.
    We hebben nu de mobiel boven het ledikantje geplaatst en straks komt deze te hangen in de box.
    Het is een mobiel met een afstandsbediening hihi....

Ahhh mannetje is zooo lief. Hij is zo benieuwd naar ons kindje. Omdat we niet aan sinterklaas deden vond hij het een leuk idee om als we ongeveer 30 a 31 weken zwanger zijn nog eens een pretecho te laten maken.
    Hij zei Sinterklaas is dan al een tijdje weg, maar hij heeft voor mijn zwangere meisje nog een cadeautje achter gelaten.
    Ik moet alleen nog even een afspraak maken.. hihi heb er nu al weer zin in, lief he van hem?

Meiden ik ga ff soapies kijken, ik kom straks nog even voordat ik ga slapen bij jullie langs...

Tot straks liefs Divi

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Meiden ff een vraagje ik weet het ook ff niet
    ik heb een soort van dieet gehad van de VK om mijn suiker lager te krijgen maar dit eet ik al netjes ik snoep niet alleen te veel fruit ! en soms een dikke koek
    nu wil ik wel dingen aanpassen maar ik ken mezelf wil nu natuurlijk geen suiker meer .... en dat mag dus echt niet nu..
    hoe moet ik dit nu aanpakken........ ik heb van iemand hier iets gelezen over opletten op je koolydraten omdat je hier je suiker uit haalt ... is dit wat ?
    heeft iemand advies of tips ..
    ik doe maar wat nu en dat is nikx straks komt beeb eten te kort .....

HELP HELP HELP !

14. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Emma ik weet het niet. Succes er mee en ik weet zeker dat het je gaat lukken om je er aan te houden!

@ Divi knuffel!

Eigenlijk voor iedereen een dikke knuffel!

Dadelijk weer naar de VK en vanavond voor de tweede keer zwangerschapsyoga! :D

15. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Hier even een berichtje van die andere zwangere muts ;)

Lucifer en Divi : Jeeemig, jullie ook al zoveel commentaar ! Ik ook hoor.... "zo jij hebt een megabuik " "Jouw kindl igt zeker erg voor op de groei" "Ik weet zeker dat jij een tweeling krijgt" "Moet jij echt nog 13,5 week ?" "Jij krijgt zeker een kerstkindje" etc ec etc

Emma : toitoitoi met je dieet......geen kerstkransjes voor jou dus....

Ik schrijf dadelijk nog wel, moet even dochter naar school brengen...

XFD

16. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Cindy: Een beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met jullie huwelijk!

@Emma: succes met je suiker-arm dieet.

@Miekje: mooie foto's van de kleine baby en ook van de meubeltjes

Deze avond nog een info-avond in het ziekenhuis over de bevalling enzo. De vorige keer was echt interessant. Er worden in totaal 5 verschillende avonden georganiseerd in het ziekenhuis.
    Volgende week moet ik ook nog een suiker-test ondergaan. Hopelijk is alles goed dan.

17. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Goedemorgen,

Nog even over de buikenkwestie: er bestaat toch ook niet zoiets als je buik moet zo en zo groot zijn bij zoveel weken. Er staan nergens afmetingen in de boeken. Dus waar halen mensen de informatie vandaan he! Ik denk dat dat gewoon het 1e is wat bij ze opkomt ofzo en dat ze het meestal niet kwaad bedoelen.
    Maar ja sommige opmerkingen kunnen echt niet hoor.
    Wat ik al zei, het is heel wat anders als iemand zegt; goh je buik is al best groot zeker dan al die stomme opmerkingen.
    Niks van aantrekken meiden.

Over het opwinden. Ik heb het gelukkig niet zo richting mijn mannetje maar wind me over van alles en nog wat ontzettend op. Vooral over mijn katten want die gedragen zich soms echt vervelend nu!

Bah gister ook nog vergeten het cwi te bellen om mijn inschrijving te verlengen. Grrrr moet ik nu nog doen. Is al de 2e keer :oops: Die zwangerschapsdementie toch. Bovendien staat mijn hoofd helemaal niet meer naar werk. Zou nu niet eens meer willen voor die paar weken. En ten tweede nemen ze me eigenlijk nergens meer aan.

Ik werd vanochtend weer zo moe wakker! Gisteravond zag ik er ook al uit als een spook. Ik was vannacht ook vaak wakker en ik droomde ontzettend veel.
    Wil trouwens ook maar weer eens onder de zonnebank binnenkort. Kan dat nu erg kwaad? Het is dan maar zo'n 20 minuten, een snelbruiner bij een salon.

groetjes

18. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    @nikkie...die zonnebank zou ik niet doen. Pak liever een zelfbruinende creme, die in 5 dagen en tintje geeft ofzo...
    Een zwangerschapsmasker heb je zo te pakken en dan zit jij met kerst met bruine vlekken op je snoet :( Je pigment is onder invloed van hormonen anders, waardoor je ofwel sneller verbrand of een zwangerschapsmasker kan krijgen. Qua straling weet ik trouwens niet of dat zo goed is voor de baby.....Informeer goed hè !?

XFD

19. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    FD: ja ik moet maar even zien. Ik ben met 21 weken ook nog een keer geweest. Heb toen niet vlekken gekregen en was ook niet verbrand.
    Maar het gaat mij vooral om de warmte.
    Ik wil wel graag. Zelfbruiners zijn niks voor mij. Dan kom ik pas onder de vlekken te zitten haha en je krijgt zo'n raar gelig kleurtje omdat de ondergrond zeg maar erg bleek is.
    Bij mij vind ik het in ieder geval niet mooi.
    Maar alleen een gezichtsbruiner ofzo zou ook kunnen. Maar die hebben we niet. Hmmm misschien maar even in de winkel kijken, wel een idee...
    Dan hoeft de rest van het lichaam niet.

groetjes

20. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Nou meiden...ik had gisteren zo'n afschuwelijke dag op mn werk, dat ik een uur heb zitten janken en het liefst mn biezen had gepakt.....

Vandaag volgen er gesprekken over de hele toestand... :(

2 weken terug hadden twee dames (type straatvechter) hun functioneringsgesprek met mijn baas (ook hun baas) en mij ls personeelsfunctionaris. Het zijn 2 dames die overtuigd zijn van zichzelf, maar in werkelijkheid niet functioneren. (ze moeten elk 10 hbo-ers aansturen, weten niet wat "stemmen"betekent, zeggen tegen een 50+ medewerker dat ie zn kop moet houden etc etc ) We hebben deze 2 dus op een confronterende (maar nette) manier bewust gemaakt van hun leerpunten en voorgesteld daar begeleiding bij te geven. Wat hebben die 2 gedaan.....Eén van onze aandeeelhouders in Spanje opgebeld en hun beklag gedaan. Deze (eikel) van een aandeelhouders heeft hen vervolgens getroost met een "promotie !" naar zijn BV :confused: :confused:
    Ik hoorde dat gisteren en ben verbaasd naar de dames gelopen om het verhaal te verifiëren. Ja hoor, het klopt, zeiden ze.... Toen zei ik rustig dat het leertraject met hen dan direct wordt onderbroken, maar wenste ze alle succes. Krijg ik 10 minuten later die eikel uit Spanje aan de lijn...hoe ik het in mijn botte arrogante hersens haalde blablablabla...en dan moet je weten dat ik het gesprek alleen begeleid heb en het verslag heb gemaakt....

Meiden....ik heb nog nooit zoiets meegemaakt in mn hele loopbaan. Je moest eens weten hoe zorgvuldig ik ben me dat soort zaken. Deze eikel heeft duidelijk geen verstand van coachen en personeelsbeleid. Waar bemoeit hij zich mee ? Hij heeft zich niet eens verdiept in dit verhaal, maar gewoon klakkeloos alles aangenomen van die twee "straatvechters"

Ik heb mijn baas gebeld en was zelf redelijk overstuur. Mijn baas was ziedend ! :evil: :evil:
    Die eikel is de laatste tijd nogal eens in de media verschenen en denkt nu dat hij onze lieve heer zelf is....
    Vandaag zijn er (als t goed is) gesprekken hierover.
    Ik ben zooooooooooo boos !

Ik hoop dat het vandaag wat oplevert, ander ben ik heel simpel en ga ik straks gewoon de ziektewet in. Mijn kindje gaat VOOR !

XFD

Deel Deze Pagina