Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Nikkie ; Sorry meis, heb het wel gelezen jou stukje, maar doordat er zo veel geschreven werd door iedereen ben ik zo de helft weer kwijt :(
    Kan me voorstellen dat je er even door heen zit.. Een Dikke knuffel van mij :D .

2. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @FD: Sterkte meid. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen zonder al te veel ruzie. Ik hoop dat je mannetje snel inziet dat jij het toch ook liever anders zo zien, maar ja het is nu eenmaal niet zo. Veel beterschap dan maar!

@Nikkie: Dat is gezien de feestdagen inderdaad niet erg leuk. Dikke knuffel. Hopelijk heeft je vriend dat tegen de geboorte het drukste achter de rug op zijn werk.
    Die kramp in je kuit dat had ik de laatste weken ook regelmatig 's morgens bij het wakker worden. Kan erg pijnlijk zijn. Schijnt een gebrek aan magnesium te zijn. De gyn heeft mee dan ook extra magnesium voorgeschreven vorige week. Weet nog niet of het helpt, want de kramp is met periodes en ik neem de magnesium nog maar net. Heb sindsdien geen last meer gehad. Misschien ook eens vragen als je nog eens moet gaan of anders bellen voor een voorschriftje?

@Lily: welkom terug en veel sterkte met alles

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo Nique:
    Wat ik er van begrepen heb is. Als jij nu tot aan je zwangerschapsverlof gedeeltelijk of geheel in de ziektewet bent dan ben je verplicht om 6 weken voor de uitgerekende bevallingsdatum zwangerschapsverlof te nemen.
    Je werkgever kan je daar meestal ook wel informatie over geven.
    En anders idd op de site van het uwv.

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    mijn contract liep 1dec af en zit in zeiktewet dus ga nu naar de ziektewet van de ww en na bevalling krijg ik ww

ik blijf krampen houden maar durf niet te bellen ben disndag op controle geweest en toen ze de gyn er eigenlijk niks op

en ben bang dat ze vinden dat ik zeur heb gister hele dag op bed gelegen.

net me kerstkaarten geschreven en op post gedaan. :D

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Wenneke , ik zou toch echt even bellen hoor.. het is voor je eigen gemoedsrust!

6. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    heb met vriend overlegd en wacht effe tt morge en anders bel k morgenvroeg hun zijn er maar tot 12uur bereikbaar op telefoon

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Oke , nou probeer dan maar zo rustig mogelijk te blijven en niet te veel te doen vandaag.. Sterkte meis

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hahah doe niks heb gister ook hele dag op bed gelegen :oops:

9. Lily

Lily Actief lid

14 mrt 2006
    114
    0
    0
    Proffesioneel vampier
    Kwadijk, Noord-Holland
    Er is veel aan de gang bij iedereen.

Gelukkig dan voel ik me niet de enige.

Ik denk dat het volgende wel op iedereen slaat:

Doe rustig aan, denk aan jezelf en als dat betekend dat je niet op meegaat op vakantie ofzo hebben ze dikke vette pech. We gaan nu de laatste en zwaarste gedeelte van de zwangerschap in en moeten fit zijn voor de bevalling. Lang leven de vangnetregeling en alles komt vanzlf weer op zijn ppotjes terecht. Ik moet er zelf ook nog naar leren handelen hoor. Als je je niet goed voelt of last heb van krampen bel gewoon de gyn, de verloskunde afd in ZH of je verloskundige zelf op. Als je het verteld weten ze zekers weten wat je moet doen. Ze hebben er elke dag mee te maken. Vaak laten ze je langskomen voor een CTG en een geruststellend babbeltje. Dat was tenminste bij Owyn vaak het geval. Vooral als het je eerste is heb je echt geruststelling nodig.
    Krampen in combinatie met bloedverlies ook al is het nog zo miniem is niet goed, zeker niet als je ook nog eens een (ver)hoogde bloeddruk heb.

Echt meiden dan maar decadent en rustig op de bank of lekker met een boek in bed (doe ik ook hoor) maar JIJ bent samen met de kleine in je buik het ALLERBELANGRIJKSTE.
    Ik heb het geluk dat mijn man in de avond lekker kookt en voor onze kleine boef zorgt (badje etc) en dan nog voor de was zorgt. Dan kan mamma oftewel ik heel rustig aan doen. Ik heb heel snel last van harde buiken en krampen dus ik doe het rustig aan. Straks ben ik er weer 100%.

En als dat betekend dat het huishouden verder een beetje op zijn gat ligt, nou ja dan maar. Komend weekend kunnen we weer met zijn tweeën aan de gang.

Geef die kerels maar een schop onder hun hol (voor zover we de benen omhoog krijgen hihi) zonder ons staan ze helemaal in hun hemd. Wij geven ze straks het meest waardevolle in hun leven. Vraag ander een vriendin of moeder ofzo of ze je een handje willen helpen met kleine dingetjes. Geloof dat vinden ze superleuk want dat betekend straks een extra knuffel voor de kleine.

Zo even een hart onder de riem steken. Had ik zelf ook even nodig 8)

10. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    Zo, hallo, daar ben ik ook weer even!
    Dat was een heleboel bijlezen zeg :confused:

Gelukkig dat er zich hier nog geen ernstige problemen voordoen. Ik heb laatst de decembermama's een poosje gevolgd en daar lagen er toch al een paar aan de weeenremmers rond deze tijd... Gelukkig maar dat het hier toch redelijk goed lijkt te gaan (dank dank!).

@Nathalie: leuk geboortekaartje! Leven jouw kids ook zo toe naar de 'grote dag'...? Mijn kinderen zouden de kleine het liefst uit m'n buik willen kijken...maar ja, ze moeten toch zeker nog een week of 10-12 wachten...

@Cindy: gefeliciteerd met je huwelijk! Ik wens je alle goeds toe samen: een lang gelukkig en gezond leven, samen met jullie kleine!

@FD: wat een gedoe op je werk zeg! Niet goed voor je, die stress en slapeloze nachten...
    En dan denk je dat gehad te hebben en dan komen de wintersportperikelen... Je hebt groot gelijk dat je de keuze maakt niet te gaan. Wel jammer dat je dan op weerstand stuit bij de rest en dat er weinig begrip lijkt te zijn van de familie.
    Ook wij gaan 'normaal' altijd op wintersport (in de voorjaarsvakantie) maar we hadden gelukkig nog (net) niet geboekt toen we merkten dat ik zwanger was. Tuurlijk even een kleine teleurstelling voor iedereen, maar wat er tegenover staat is vele malen mooier! Hoop voor je dat ze dat bij jou ook spoedig zullen inzien als de teleurstelling wat is gezakt...
    Enne...volgend jaar toch gewoon weer...?

@Emma: wat een leuke kinderkamer zeg! En wat ben je al ver! Daar kan ik echt jaloers op worden! Wij moeten nog beginnen (helaas). Ik merk wel dat de nesteldrang begint te komen, maar ik kan het nog niet kwijt...even wachten dus!
    Maar geniet ervan joh, lekker, zo'n plekje voor je kleintje!

@de rest: succes met alle kwalen, toestanden en lastige partners... Allemaal heel herkenbaar hoor!

Heb vanmorgen bij m'n dochter op school geholpen met figuurzagen... ai ai, moet dat nu bezuren met enorme pijn in de rug... Maar ja, als je ziet hoe blij ze is dat haar moeder daar rondloopt...heerlijk! ik kreeg vanmorgen nog wel kledingadvies van haar: ze wilde graag dat ik een buikband zou dragen zodat iedereen toch vooral zou kunnen zien dat ik al zo'n dikke buik heb...lief hè :D

11. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    hey dames

Ik ben een uurtje geleden tante geworden.Alles is goed en het is een jongen geworden.

12. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    Lily, we zaten tegelijk te typen... Ik ga meteen je advies volgen en met even lekker op de bank!
    Dank voor je stimulerende woorden!

Mamajo

13. Lily

Lily Actief lid

14 mrt 2006
    114
    0
    0
    Proffesioneel vampier
    Kwadijk, Noord-Holland
    Gefeliciteerd!

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat had ik nu net even nodig Lily :D
    Dank je.

15. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ben gister eindje gaan wandelen: buikband scheelt echt! Heb ‘m vannacht ook omgehouden (sliep slecht door rugpijn) en ik voelde m’n rug niet en heb heerlijk geslapen! Ook met fietsen vanmorgen scheelde het echt! Nu wel last van rug, maar komt omdat ik achter m’n bureau op school steeds voorovergebogen zit (veel te laag, slechte stoel) om te lezen en schrijven….En nu op school achter de comp hetzelfde.
    Maar ben zo gelukkig met m’n goede nacht!

16. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    hee meiden.....

eindelijk een opstekertje hier!
    Ik las van een heleboel dat het kraampakket al binnen was en afspraken hier en daar en zwangerschapscursus...zei gisteravond nog tegen me mannetje dat ikk waarschijnlijk alles pas in januari ga krijgen....
    Vond ik niet zo leuk, ik wil ook graag erover praten en dingetjes doen en me bijzonder zwanger voelen...

Vanmorgen belde het kraambureau voor een afspraak (hihi) in januari dus, maar ze hebben even weer iets van zich laten horen!
    Daarna ging de deurbel en ja hoor het kraampakket! Het is ook wat...ga je klagen krijg je alles op een presenteerblaadje (Haha)
    Ben weer even helemaal blij!

Gefeliciteerd met het neefje!

Bianca: is het wel goed om ook 's nachts die bekkenband om te hebben?
    Ik dacht gehoord te hebben, dat het beter is hem niet de hele tijd om te hebben, dan worden je spieren helemaal slap....
    Als ik de band om heb, krijg ik meteen last van mijn banden...het is het een of het ander! En vor de rest lekker rustig aan doen!

Dat geldt voor iedereen toch? !

17. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Even voor Nikkie..
    Meid eerst een dikke knuffel voor jou!
    Ik weet precies hoe je je moet voelen, ivm werken rondom feestdagen.. Mijn mannetje is nl militair en was vorig jaar niet thuis met de feesrtdagen (was op uitzending), onze verjaardagen (2e keer op rij) (ik werd 25).
    Ook dit jaar is mijn mannetje wel geteld 1 kerstdag vrij, dus die is voor ons samen..
    Wat ik je als tip kan geven is proberen je 'te vermaken' met deze dagen. Niet helemaal volplannen, maar wel dingen te doen hebben. Dit zorgt ervoor dat de dagen wat sneller gaan..(Hielp bij mij iig, alleen ik was weer goed in het overdrijven van me volplannen)
    Daarnaast is het fijn om de dagen dat hij niet thuis is, veel contact proberen te hebben met elkaar. sms-en, mailen, kort bellen etc..
    Meid ik wens je veel sterkte!

18. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @fruitdruifje: Pfffff ied wat een gedoe! Ik hoop voor je dat jullie eruit komen.

@all: vanochtend fysio gehad enneh heb dus beginnende BI. Moet nu rustig aan doen (haha deed ik al ;)) enneh oefeningen doen en op bepaalde manier in en uit de auto etc. Haha ziet er heel raar uit maar goed als het maar helpt. als het erger wordt moet ik van haar stoppen met werken...maar ja ik hoop dus dat ik het vol kan houden tot 31 januari.

Jullie allemaal succes met alles! :D

Liefs,
    Mili

19. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    Redone: gefeliciteerd met je neefje! Geniet ervan! Leuk joh, straks 2 kleintjes zo dicht op elkaar... kunnen ze mooi met elkaar spelen.

20. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    @Natasja: heee, leuk even iets van je te horen. Zo te merken lees je met ons mee! Hoe is het met jou? Hou je het allemaal nog een beetje vol? Hoop dat je genoeg energie hebt om ons even bij te praten ;)

Deel Deze Pagina