Hey mamajo, Ja zo af en toe lees ik weer alles bij. Het is momenteel erg druk op mijn werk, met het inpakken mijn ons huisje want zaterdag is het deel 1 van de verhuizing. Maandag de grote spullen. Tussen mijn oortjes gaat het af en aan, vandaag een slechte dag, na een slechte nacht vol harde buiken en benauwdheid. bleh! was dus ook vandaag een dagje thuis en mag morgen ook thuis blijven van de baas. Ik moet ook niet zo druk doen, maar ja kan even niet anders op dit moment. Andere dagen geniet ik met volle teugen van het zwanger zijn! de kleine man is een drukte maker, lekker jumpstylen in mama's buik hahahah gek gezicht joh die hele buik heen en weer! ik verwacht dan elk moment een scene uit de film Alien hahahahah Gister weer bij de gyn geweest en weer helemaal goed gekeurd. Januari mag ik weer op controle en daarna krijg ik weer een echo. Vergat te vragen waarom dat was, maar het is waarschijnlijk een groei echo! Mooi meegenomen een glimps van ons man! Straks heb ik ook lekker 2 weken vakantie, dan zal ik proberen wat vaker mee te kletsen! Liefs Natas
Redone; gefeliciteerd met je neefje! Lily: bedankt voor je peptalk, mooi geschreven hoor! Miekje; ook bedankt. En inderdaad met een militair is het helemaal lastig. Ik mag verder niet klagen want normaal is mijn vriend in het weekend wel thuis. Maar ja zo rond de feestdagen en bijna hoogzwanger is het even wat anders. Maar goed ik heb me er maar bij neer gelegd. Ook voor hem is het niet leuk. De tijd dat we wel samen zijn doen we gewoon veel dingen samen. Lekker relaxen, dvdtje kijken, spelletjes doen etc. 1e kerstdag gaan we naar mijn schoonmoeder, gourmetten en voor de rest zien we nog wel. Mijn ouders hebben niet echt een vaste dag dat iedereen komt, dat verspreidt zich wel wat over die dagen. Net zijn we even langs het gemeentehuis geweest om mijn vriend het kindje te laten erkennen. Best wel een speciaal moment. Ze zijn hier ook open op donderdagavond tussen zes en acht. Dat is wel fijn voor mensen die overdag nooit kunnen! Nu staat het officieel vast, het kindje gaat mijn vriend zijn achternaam dragen. Nu de rest nog regelen (gezag) maar dat kan pas na de geboorte. Maar best wel een speciaal moment. Als je getrouwd bent krijgt de vader automatisch het gezag dat scheelt weer. groetjes
@ natasja: fijn om te horen dat het (redelijk) lekker gaat met je! Ja, het rustig aan doen is iets wat we allemaal moeilijk vinden hè...en dan ook nog verhuizen... wel fijn dat het nu zo ver is, dan kun je je ook lekker richten op de babykamer! En je dipjes: jammer dat die er af en toe nog zijn, maar ik hoop echt dat je het allemaal nog even volhoudt! Wel fijn dat je zo kunt genieten van de kleine voetballer! Sterkte met alle drukte en hou je goed!
Mmmm...ik heb nog helemaal niet dat ik mn buik heen en weer zie gaan. Wel voel ik de kleine duidelijk zowel van binnen als van buiten... Mmm k wil mn buik ook zien bewegen. Liefs, Mili
He meid, Natuurlijk mag je lekker klagen hoor! En ja met een militair is het niet altijd even makkelijk, maar dat betekent niet dat ik het zwaarder heb dan jij hoor! Dus klaag maar lekker van je af! Fijn dat jullie al leuke dingen hebben gepland! Mooi he dat moment van erkennen, dat vond ik idd ook! Ik heb een ger.partnerschap dus wij hoeven het gezag niet meer te regelen, dat is idd net als bij getrouwd zijn..
Hoi meiden, Ben er even snel. Ben kei kapot duik zo mijn bedje in. Hier gaat alles redelijk. Mijn oma ligt in het ziekenhuis is de vraag nog maar of ze naar huis komt, anders wordt het een verpleeg of verzorgingshuis. Als ze het al haalt want wij denken zelf dat ze niet lang meer maakt. Ze is ook al 92 jaar, maar toch doet het pijn. Wil zo graag dat ze ons ukkie nog ziet. Is de enige oma die ik nog heb. Ben dus druk doende daar om ook alles mee te regelen en haar te bezoeken. Zaterdag zelf ziek geweest. Was echt flink beroerd. 4x overgegeven, dacht meteen aan ukkie. Zal hij wel niet zo fijn hebben gevonden iedere keer. Daarna was hubbie ziek. Ben weer therapeutisch begonnen met werken en het gaat redelijk. Nog veel last van mijn bekken en buik. Maandag is het gezinnetje afgelopen en dan bel ik wel hoe verder nu. 23 januari ga ik nu met verlof omdat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit. Vandaag het hemeltje gehaald voor ht wiegje en het is zo mooi geworden. Echt leuk. Het is gewoon een witte stof en daarover zit dan een band andere stof met voetjes erop. Zal binnenkort een foto maken. Kamertje is nu ook zo goed als af. Nog wat dingen ophangen en dan is het klaar. Mijn mama heeft de gordijnen weer gewassen en het vloerkleed dus dat moet ik ook nog ophalen. Komen ook nog foto's van in mijn album wanneer ik tijd heb om ze te maken.
@ redone gefeliciteerd! @ lili mijn plan is ook om in het ziekenhuis te bevallen, heb je het dan niet nodig? ik heb echt geen idee namelijk! haha Ik ga nu al naar mijn bedje heb echt een *** dag gehad op mijn werk zoooo druk! gatver! fijne avond!
Gossie wat gaat het snel zeg hier. Moet bijna met pen en papier gaan zitten om mijn antwoorden neer te zetten. Mijn hormonen zijn ingeweekt op mijn hersenen. Ik weet namelijk al niet meer wie het nu waren, maar goed. Ik heb zelf een buikband en apart een SI-bandage. Ik draag ze ook tegelijkertijd. Ik heb alleen nadrukkelijk de opdracht gekregen dat ik ze niet continu mag dragen. Ik draag ze dan ook alleen als ik naar buiten ga of aan de gang ga in het huishouden. Ik ben de helft alweer vergeten wat ik wilde schrijven. Ik ga weer want manlief is al met de boef bezig en ik wil hem nog even een nachtzoentje geven. Weltrusten
Goeiemorgen dames, ik was er even niet en het was even bijlezen (heb niet alles bijgelezen). Er lijken wel een aantal zieken te zijn hier? Ik zelf zit met een verkoudheid, maar dat is het ongeveer. Verder zit ik er emotioneel een beetje door omdat ik echt nog amper slaap. Opstaan om te plassen, niet meer kunnen slapen... Maar volgende week heb ik tien dagen vrij (20-31 december) en dan doen we het rustig aan! IK heb ondertussen niets gehoord van de gyn, dus dat betekent dat mijn bloed in orde is (ze belt als er iets mis is)... Joepi!
@ Nikkie en Miekje: Lastig hoor als je ventje er niet is met de feestdagen, maar maanden lijkt me echt superheftig. Knap van jullie om daar je weg in te vinden ! Ik leid gelukkig maar de helft van het jaar het leven van een "alleenstaande mama" . Mijn man werkt best ver weg in de wegenbouw als projectleider. Is vaak nachten, weekenden, hele weken non stop weg (hotel) Zo gauw de vorst echter stevig inslaat krijgen we rust thuis. Die kwakkelwinters van tegenwoordig vind ik dus erg jammer @redone : 3 hoeraatjes ! @Mili : Wennen hè, die oefeningen !? Voel jij je ook net een bejaarde ? @dieudonnee: je hebt gelijk ! Ik ga ook bellen ! Heb ook nog geen pakket .... @mamavanjordy: sterkte met oma hè @bellamano : Bij mijn eerste heb ik alleen de kraamverbanden gebruikt, toen ik in het ziekenhuis beviel. Verder niks. @Natas : Wees trots op jezelf, je bent al zo ver ! Doe ik ook. Ik heb ook mn terugvalletjes (piekeren, benauwd) momenteel. Ik probeer er niet teveel op te letten. Vanmiddag mag ik weer babbelen met mn "peut" Kom op meid, we kunnen het echt ! X @al die lieve meiden, die me gesteund hebben in mijn wintersportstrijd: De crisis lijkt bezworen....pffff Manlief heeft nog een paar steken onder water gegeven en dat was het...Gisteren had ik hem aan de lijn (hij is een week weg voor zn werk) en toen zei hij : Tsja niks aan te doen, het is niet anders... gelukkig hoor...hij lijkt toch wat bij te trekken. Dus zijn de winterbanden geanulleerd en het dierenpension ook en ben ik als een gek een kerstbestelling naar de AH gaan sturen. Normaal gesproken vind ik die bezorgdinst te duur en de AH ook, maar ach, nu de wintersport niet door gaat, mogen we best wat extra uitgeven. Alleen durf ik mn schoonouders niet meer te bellen.... Ik heb zo geen trek in een preek over de wintersport.... XFD
Goeiemorgen! @ Lilya fijn dat alles goed is! Fijn he die vrije dagen volgende week! @ Fruitdruifje gelukkig komt het toch nog allemaal goed!
Ik ben ook zo'n part time alleenstaande fruitduifje Mijn man werkt ofwel lange lange dagen ofwel niet, is beetje wennen, maar lukt wel En Pooh, ja, fijn dat ik niets gehoord heb. Met de suikertest zat ik niet echt in, maar ze hebben ook nog eens getest op toxoplasmose, en ook daar zit het dus nog goed (alle, ik ben niet immuun en heb het dus ook nog nite opgelopen sinds de zwangerschap).
Fijn dat de "ruzie" bekoeld is FD. Snap wel dat je even geen zin hebt om je schoonouders te bellen. Laat ze zelf maar die stap zetten. Ze waren vast gewoon teleurgesteld en dan reageert men wel eens boos. Misschien draaien ze nog wel bij. Jee zeg jullie zijn helemaal vaak alleen, dat lijkt me best zwaar. Die twee weekenden overleef ik ook wel weer. Alleen jammer dat het net met de feestdagen is. In januari had ik het niet zo erg gevonden. Maar goed het is nu niet anders. Alleen in mijn omgeving hebben veel mensen vrij tussen Kerst en Oud en Nieuw en doen gezellig dingen samen en dat kan dus bij ons even niet. Vind ik jammer want ik vind dit de meest gezellige tijd van het jaar. En nu voor het laatst nog met zijn tweetjes. Ach volgend jaar met kindje is natuurlijk nog leuker Natasja: succes met verhuizen. Iedereen met pijnklachten; sterkte. Te vaak zo'n band dragen is idd niet goed, dan worden je spieren nog slapper. Maar ja als je dan minder pijn hebt is de keuze niet zo moeilijk. Ik heb nog steeds wel last van mijn stuitje als ik te lang op deze stoel zit achter de computer (het is een gewone stoel) en ik moet erop letten om mijn benen niet steeds op te trekken.
Goedemorgen meiden, Net even contact gehad met de HA. Ben nu ruim 1,5 week verkouden en het hoesten wordt ook niet beter. Echt alles doet me zeer omdat ik probeer te hoesten niet vanuit mijn middenrif maar vanuit de zijkanten en mijn rug, om de kleine te ontlasten. Nu mag ik vanmiddag eindelijk een hoestdrankje komen halen die je mag hebben tijdens je zwangerschap. Pffff hoop dat het hoesten dan snel minder wordt. Nog even een ander vraagje. Merken jullie ook verschil in jullie borsten nu? Ik heb normaal gesproken al een G cup maar nu met de zwangerschap nog ff wat groter. Vrij veel last van gehad, maar het lijkt nu sinds een paar dagen dat ze wat soepeler en wat zachter worden. Heeft dit te maken met dat de melkklieren zich nu gaan opstellen? Voor iedereen een dikke knuf! Liefs Nique
goeden morgen meiden heb al paar nachten da zo onrustig ben pfffff en nog krampen maar ja gaat vanzelf wel over en toen belde gisteravond toen ventje was werke iemand hem op waar ie paar jaar gewerkt heeft dat die vrouw gister morgen hersenbloeding heeft gehad en die dochter van 13 heeft haar met mond op mond levend gehouden tot ambulance er wasdie man zat in oosterrijk en was er om 6uur ze hebbe haar tot die tyd beademd en toen hy er was de stekker eruit getrokke en een jongen die me mannetje kent is 31 en voor trein gesprongen die vader s 3weken terug begraven door kanker dus gaat goed
@wenneke : Lijkt me allemaal nogal heftig... bah bah Ik moet wel bekennen dat ik je zinnen soms niet zo duidelijk begrijp waarvoor sorry.... Ik ben dan ook al bijna 35, dus het zal mijn leeftijd wel zijn. Mocht ik dus onlogisch reageren, dan is dat niet de bedoeling... XFD