even denken, wat wilde ik reageren...oh ja. Ik ben al meer dan 12 kilo aangekomen..... *voelt zich even enorm* En het kraampakket, ik zit bij zilveren kruis, 4 sterren. Krijg een kraampakket met een partij van die onderleggers (erg handig, ook later), kraamverband in 2 soorten, alcohol, navelknip, broekje voor het verband (heeeeel sexy, gaas!) knuffelding, veilig in huis boek, tape....volgens mij ben ik er dan wel. Het wordt wel weer echt, nu ik dat ding weer zie. Ik kan al haast niet meer wachten, maar dat komt ook omdat ik me lomp, onhandig en enorm voel.
Hier nog iemand hoor maar ik moet het zelf afhalen. Ik kom er net achter dat ik dat ben vergeten vandaag , nou ja het kan nog wel eens. Geboortekaartjes zijn nu in proefdruk. Ergens volgende week word ik gebeld, ben benieuwd hoor. Verder ben ik nog steeds wel erg moe. Net of ik niet genoeg slaap ofzo. Ik slaap op zich wel redelijk, alleen ik droom veel en heb het idee dat ik lichter slaap. maar ja hoort erbij he. Ik doe het vandaag rustig aan, hopelijk heb ik dan morgen wat meer energie. We gaan morgen nog wat babyspullen kopen die ik niet alleen mee kan slepen. De komende twee weekenden kan mijn vriend dus niet ivm werken. Laatst vroeg hier iemand of het normaal was dat je de baby soms minder voelt. Ik denk het wel. Zelf heb ik dit ook wel eens. Vandaag voel ik m veel minder. Maar wel een paar keer een teken van leven gehad hoor! Ik heb nu wel af en toe flinke steken soms (banden?) en het idee dat ik misschien blaasonsteking heb. Maar ja weer net voor het weekend dus als ik na het weekend nog klachten heb dan lever ik mijn urine wel in. Het voelt wel een beetje branderig al bij het plassen. Maar soms gaat het bij mij nog over als ik veel water drink en vitamine C neem. Heb al een paar keer gehad dat ik te laat was en het al bijna over was dus dan geven ze niks. @Lily: probeer zulke verhalen niet te lezen dan word je er ook niet angstig van. Dat doe ik nu altijd maar. Van enge bevallingsverhalen word ik weer naar dus daar luister ik ook niet meer naar. Het moet er toch op een of andere manier uit haha
Aangekomen, nu zo'n 11 kilo. Ik weeg me bijna nooit maar gister even gedaan. Maar toen had ik ook al wat gegeten en gedronken. Het beste is om het gelijk als je wakker bent te doen. Maar ja kilo's zeggen niet altijd wat hoor, je ziet het niet altijd aan iemand. Moet wel zeggen dat ik het idee heb dikkere bovenbenen te krijgen. Yak. Ik waggel nog niet maar dat zal nog wel komen. Tot nu toe draag ik erg naar voren. Dat gewicht moet toch verdeeld worden haha. Ik heb trouwens al wel moeite met sokken aan te doen. Als ik dan dubbel zit voelt het niet zo fijn! Kan er minder goed bij als voorheen haha
Pffffffff ik voel me echt een walrus met mijn bijna 20 extra kilo's. Gelukkig is het wel alleen buik wat er extra bij zit.
Ach je lichaam heeft het waarschijnlijk gewoon nodig. De helft gaat er hopelijk zo weer af na de bevalling. Zijn jullie verder niet moe of erg vermoeid? Ik dus wel. Over twee weken word mijn ijzer ook even geprikt, ben benieuwd of het daar van komt. Voel me af en toe niet echt fit. Natuurlijk zal de zwangerschap zelf ook wel gewoon energie kosten. Ik slik nog steeds FemNatal van Davitamon en daar zit wel ijzer in. Maar ik ben echt moe s avonds. Daar baal ik wel eens van! Voel me net een omaatje soms! Ik hield wel van uitgaan en laat opblijven, maar nu pffff daar kan ik soms moedeloos van worden. Ik zou met Kerst wel graag even de kroeg in willen. (ff buik showen aan kennissen hihi) maar ik haal die tijd volgens mij echt niet. Het word altijd pas na een uur of twaalf overal drukker. Nou dan lig ik meestal al op één oor. Zzzzzzzzzzzzzz
Ja, ik vroeg inderdaad om kraamzorg. Kraampakket heb ik trouwens ook nog niet aangevraagd. Bedankt voor de reacties, ik ga er maar gauw achteraan
Ik ben ook heeel erg moe Nikki,is gewoon niet leuk meer. Ik kruip 's morgens rond 11.00 uur weer mijn bed in tot ongeveer 13.30 uur. Ik slik ook femnatal en mijn ijzer is laatst nog geprikt,maar dat was goed. Wat mij wel opvalt is dat toen ik zwanger was van de meiden dat ik gewoon zeer aktief was en totaal niet moe,met de zwangerschap van mijn zoon en dit kereltje heb ik dat ik extreem moe ben,zou het dan toch met het geslacht hebben te maken? Voor de rest slaap ik 's nachts erg slecht van het maagzuur,en mijn buik voelt beurs aan,zelfs mijn navel begint blauw te worden,ventje kan hard schoppen.
Ik ben zo'n 7 kilo aangekomen, gezien de buik valt dit best nog mee. @Nikkie: dat sokken-probleem komt me erg bekent voor Hetzelfde bij het aandoen van de schoenen...
Nou wie weet, hier ook een babyboy idd. Ik dacht juist altijd dat je bij een meid meer last had. Maar ja het kan ook gewoon toeval zijn. Maar ja van je eigen man/vriend word je soms ook erg moe, dus wat dat betreft.... grapje Vervelend zeg dat maagzuur, ik heb het af en toe. Meestal als ik snel wat gedronken heb na wat eten ofzo. En verder heb ik ook een pijnlijk gevoel in mijn bovenbuik soms. Volgens mij omdat de ribben nu aan de kant gedrukt worden ofzo. De baby trapt meestal onderin dus niet tegen mijn ribben. Hij is best wel rustig vind ik. Ik zie mijn buik eigenlijk nooit heen en weer gaan, wel eens bubbelen.
Yep schoenen is ook een probleem. Ik zei al voor de gein tegen mijn vriend dat hij straks s ochtends vroeg mijn sokken maar aan moet trekken voordat ie naar zijn werk gaat en dan slaap ik wel met sokken door. Maar ja schoenen wordt zo lastig he in bed :LOL:
hahaha zeker s avonds, dan laat ik mijn man mijn laarzen uittrekken want dat lukt dan niet goed meer.
nou ik wilde mijn kraampakket net ophalen op postkantoor maar 30 man voor me ! nou dan nog maar niet hoor ... kan volgende week ook nog wel en was flink aan het shoppen maar heb echt een briefje nodig ... en ineens ... briefje kwijt ! ha ha ik wist het echt niet meer dus ben maar naar huis gegaan ! wel nieuwe laarzen gekocht ! een maat groter ............. en helemaal plat. had nu nog net een hakje en na half uur al last van mijn rug dus hoop het zo weer ff op te lossen en idd aan doen is een drama nu ik ga er ook echt voor zitten net als met sokken aan doen ! gelukkig is het ook uitverkoop nu ! ik ben nu zo'n 5.5 kilo aangekomen maar als je mijn buik ziet zou je dat niet geloven ha ha net weer buikfoto's laten ontwikkelen voor in mijn 9 mnd boek maar ohoh wat een buikkie ! mijn broeken vallen van mijn kont af dus alles is naar mijn buik aan het verhuizen ! we liepen in het ziekenhuis langs afd. plastisch chirurgie en ik tegen mijn man..... hmmmm hier kom ik ook nog wel ha ha en als het aan het moe liggen kan zijn dat het een jongen is dan weten we het nu zonder echo toch ha ha ik ben bek af vaak al als ik uit bed kom .. ga vanavond dus ook lekker hier hangen en op de bank ! en de maagzuur is hier ook al een probleem aan het worden vooral als ik na 8 uur savonds nog eet .... oh en lekker pindanootjes zag ik hmmmmm maar ik durf niet meer te snoeppen ivm suiker.... ik eet wel maar heb het moeilijk hoor durf gelijk niks meer te pakken om volgende week ! zo en nu ga ik lekker Dr phill kijken haha en genieten van de gezelligheid van de kerstspullen binnen !
Hihihihihi herkenbaar met schoenen,bij mij dus lange laarzen met lange rits. Tegen de tijd dat ik 's avonds alles uit heb en mijn slaapkleding aan heb ligt manlief al te snurken Hoe gaat het bij jullie na een autoritje dan? Ik liek wel een oud wief als ik moet uitstappen.
Ik moet zeggen dat het me nog wel meevalt. Krijg mn sokken nog redelijk makkelijk aan, mn schoenen (kisten) ook nog. Weliswaar met een enigszins afwijkende draai in mn benen omdat buik natuurlijk wat in de weg zit, haha. En ik gooi ze altijd de lucht in hoor, tegen een tafel, een verwarming, noem maar op. Verder is het maagzuur erg vervelend, bij het minste komt het opzetten, blehh.
Hoi! Ff vraagje, wie weet iets meer van perineum-olie? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat mensen er nu al mee aan het smeren waren.. Heb het vandaag net gekocht en zag staan dat je t pas vanaf de 34e week mag gebruiken? Vanvond lekker naar een "concert"van de Egels, die de Eagles na doen. Heb dr veel zin in, zijn gelukkig zitplaatsen in theater . HEb de beeb al beetje voorbereiding gegeven door de cd van de Eagles te draaien in de auto, haha hopelijk "herkent"ie het geluid en wordt ie niet wild Groetjessss, Mili
Hoi meiden, Foto van het hemeltje staat in mijn album. Moet hem er nog wel in plaatsen dus niet zo snel he hihihihi. Perineumolie: dit is olie waarmee je je perineum (het gedeelte dat tussen je vagina en anus zit) mee kan masseren. Als je dit doet dan kan je de kans op inscheuren of een knip vermijden omdat de huid dan soepeler wordt. Waarom vanaf week 34 weet ik eigenlijk niet. Weet niet of het helpt heb het zelf nooit uitgeprobeerd. Kraampakket van de CZ hier eergisteren ook binnen. Heb al veel van die dingen gezien dus ik schrik er niet meer van hihihihi. Veel heb ik er ook niet van nodig omdat ik weer in het ziekenhuis moet bevallen. Van de vorige keer heb ik zelfs nog op zolder staan met dingen erin. Die netbroekjes kan je trouwens aan de zijkant wat open knippen als je wat forsere billen hebt. Werkt goed, doen wij ook vaak bij de kraamvrouwen. Had een knuffel erbij (zetje zebra, mijn zoon heeft die ook al gekregen) en nu een boekje van hoera zetje krijgt een zusje. Is in plaatjes het verhaal uitgelegd van een broertje of zusje erbij voor je andere kind. Hier tot nu toe 3 a 4 kilo erbij. Val soms wat af en dan kom ik weer wat bij. Alles zit ook op mijn buik. Zondag maak ik weer een buikfoto.