Oja over de kraamzorg. Zou er maar gauw achteraan gaan want bij de meeste verzekeringen/kraambureau's moet je dat aanmelden voor de derde maand volgens mij. Je kan het wel later doen maar dan heb je kans dat het bureau vol zit of dat je maar weinig uren krijgt. Je kraampakket krijg je van je verzekering (bij sommige moet je het zelf halen, sommige komen het thuis bezorgen en bij andere moet je het zelf weer kopen) als je je aanmeld voor de kraamzorg.
Goed avond mama's. Sorry dat ik al ee paar dagen niet meer gereageerd heb, maar ik zit in een seriueuze dip waar ik uit probeer te komen. Ik zie het even allemaal niet meer zo goed zitten. Eerst en vooral de al gekende bekkenklachten, maar ben nu ook beu dat ik van mijn mannetje afhankelijk ben. Ik kan niet meer buiten gaan wanneer ik wil omdat ik sinds kort nu ook al voor korte afstanden de rolstoel nodig heb. Aankleden lukt ook al niet meer alleen(onderkant). En dan niet meer met het zoontje spelen zoals ik vroeger deed gaat ook al niet. Ik probeer er nu samen met mijn mannetjes terug uit te komen. Ook sorry dat ik nu even niet reageer op iedereen maar heb er de kracht niet voor. Knuf van zuurtje
jeetje zuurtje! Dat is niet gaaf, en het is echt niet leuk om je zo hulpeloos te moeten voelen! Schrale troost...nog maar 103 dagen?
Hey meiden, Vandaag de zgn. `blije doos´ van Prenatal opgehaald. Zitten weer mooie spulletjes in (plus de nodige heoveelheid reclamefolders). Ben vandaag redelijk druk in de weer geweest en nu ik ga zitten voel ik de baby flink tekeer gaan. Wij noemen de baby trouwens 'Roetsj'. Zo heeft mijn jongste zoontje (2,5 jr.) hem genoemd! Grappig hoor, hij heeft het steeds over ' roetsj komt op mijn verjaardag' en ' roetsj heeft ook honger'. Zo, ga nu lekker op de bank zitten, tv kijken met voetjes op tafel en open haardje aan. Morgen de kerstboom opzetten!
heeee lief zuurtje wat vervelend allemaal voor je zeg en het is idd niet niks om van andere "afhankelijk" te zijn. Ik heb ook een dip achter de rug gaat nu weer iets beter maar dan moet je idd gewoon aan jezelf denken en wij zijn er hier altijd voor je meissie ook om knuffels uit te delen ! hou vol he ! maar laat af en toe wel wat horen zodat we je niet "kwijt" zijn ! Mama bedankt voor de uitleg ha ha hmmmm zie mezelf daar nog niet zo masseren ... al iemand ervaringen mee ?
Nou nee ik ga mezelf daar niet masseren. Heb 2 vd 3 bevallingen een knip gehad,denk ook niet dat masseren daar zo tegen helpt Denk dat deze er zo uitfloept na 3 bevallingen
Ik ga de perineumolie straks ook gebruiken! Heb hem al in huis. De yoga raadde al aan om nu te beginnen, maar dan met een bepaalde amandelolie van de drogist! Verder gisteren lichamleijk enb emotioneel een flinke dip gehad. Zat er helemaal doorheen. Pfffffffffff wat die hormonen allemaal teweeg kunnen brengen zeg... Ik kende mezelf niet meer terug! Gelukkig voel ik me vandaag stukken beter! Sorry dat ik even niet op iedereen gereageerd heb. Liefs Pooh
oh jee pooh ! nou dan voor jou een extra dikke knuf hoor want jij pept ook altijd iedereen op ! zou het er misschien een beetje bij horen deze periode ... en de donkere dagen misschien ... Kop op he meiden we doen het allemaal juist zo goed met z'n allen ! de gyn zei gister nog dat het zo knap was om vrouw te zijn en dat zwanger zijn of bevallen een werkwoord is en iets om trots op te zijn ! ik vond het mooi gezegd en heb er nog eens over na gedacht en idd ! misschien doe ik soms eens iets minder maar mijn lijf is 10x zo hard aan het werken als nooit te voren ! helaas moet ik nu toch aan de slag want wij gaan lekker veel doen voor de kinderkamer ! maar na vandaag is het echt ver af allemaal ! tot straks dikke knuf van Emma
Kop op Pooh ! Het zijn tijdelijke dalletjes en daar mag je best eens aan toegeven, maar weet dat er daarna altijd een dag komt waar nog geen muis aan geknabbeld heeft Dikke zoen FD
Even zielig doen : Boehoehoe snik...ik heb nog geen kraampakket en iedereen heeft m al....ik heb gebeld en hij komt pas in Januari....boehoehoehoe XFD
@ Pooh: Kop op meid! Knuf mij! @ Fruitdruifje: aaaah voor je t weet is t januari! @ Emma: Haha je had al uitleg gehad over de olie...ik had het ergens gelezen enneh haha mn man mag me lekker gaan masseren En dan niet alleen dat stukje maar gewoon lekker helemaal. Niet met die olie dan he @ all: Concert was errug gaaf..alleen bij erge bas-tonen was frummel ietsje aanwezig haha. Tarp schop stomp mep erg grappig, en bij de rustigere nummers was ie rustig. Zooo lief! We wilden vandaag geboortekaartje uitzoeken. Weten al wel welke we willen maar wilden hem ff in echt zien en wat erover vragen enzo..ik bel naar die zaak... zijn ze zaterdag dicht! Baal baal...haha Kus en knuffel voor jullie allemaal van Mili.
Zuurtje & Pooh: dikke knuff voor jullie meiden! Hier een heel onrustige nacht gehad, mannetje werd ziek en ligt nu heeeeeeeel zielig op bed.. Dus ben ik druk in huis, verzorgen van mijn mannetje (moet toch iets binnenkrijgen, dus zo maar ff beschuit halen).. Dus kan zijn dat ik wat minder op iedereen reageer en minder aanwezig ben.. FD: ahhhhhhh heb je je kraampakket nog niet.. aan de andere kant, het is zo januari ... Mili: ja das balen als dat nu net zaterdag dicht is.. Emma: ben het helemaal eens met je gyn! En veel plezier met de kinderkamer vandaag! Miekje
Pooh ook een knuffel van mij! Het hoort erbij hoor. Juist in deze weken kan je erg emotioneel zijn. Ook piekeren; ben ik er wel klaar voor, hoe komt het straks allemaal etc. Dat hoort er allemaal bij. Ik denk dat dat ook wel eens gezegd mag worden. Het is niet alleen maar leuk zwanger zijn. Tenminste ik vind dat niet. Soms verlang ik ook wel weer naar mijn normale lichaam en om straks mijn baby in mijn armen te houden. Maar je leest er maar weinig over, net of het taboe is. Ik vind zwanger zijn erg bijzonder en mooi maar ik heb niet zoiets: joepie dit wil ik wel tien keer (oke een beetje overdreven). Maar misschien begrijpen jullie het. Maar ik vind het erg bijzonder om mee te maken en ben dankbaar dat alles nog zo goed gaat. groetjes
Rustig hier! Ik voel me trouwens de hele week al niet zo lekker, een beetje een weeïg gevoel op mijn maag. MIsschien word ik wel wat griepig ofzo, voel me niet echt fit. De hele tijd licht misselijk. En ik heb weinig eetlust Balen, hopelijk gaat het snel over. Niet echt fijn in het laatste weekend wat mijn vriend dit jaar waarschijnlijk vrij heeft. Misschien komt het ook wel doordat ik waarschijnlijk blaasonsteking heb. Kan pas maandag mijn urine laten checken natuurlijk. Balen dat het net weekend is want ik voel me helemaal niet zo lekker. Erg warm (geen koorts want ik heb mijn temp even opgenomen) en gewoon wat misselijk dus en af en toe steken in mijn onderbuik. Pfff waarom nu net weer in het weekend. Kan ik ook niet naar de dokter. Fijne dag allemaal. groetjes
Ha meiden, Ik kreeg vanmorgen een nieuwsbrief van de Hema in onze mailbox. Voor diegene die nog spulletjes voor de baby nodig hebben, misschien is dit wel iets voor jullie...... Op vrijdag 14, zaterdag 15 en zondag 16 december kunt u zelf voor iedereen een kerstpakket samenstellen. Als u bij HEMA in de winkels voor 1.- de speciale kerstdoos koopt en deze vult met artikelen naar keuze, ontvangt u op alles 15% extra korting bij de kassa. Ook op artikelen die al in de aanbieding zijn. Maar wees er snel bij, want op = op! voor iedereen een kerstpakket Wilt u inspiratie opdoen voor het samenstellen van bijvoorbeeld een pakket voor een studerende neef, voor papa die eigenlijk alles al heeft of misschien wel lekker voor uzelf, bekijk dan een aantal voorbeelden in de folder. actievoorwaarden de kerstdoos is te koop voor 1.- alleen een bij HEMA verkregen kerstdoos is geldig deze actie geldt niet voor telecomartikelen, telefoonkaarten, fotoservice, cadeaukaarten, boeken, raambekleding, lekker weg en aankopen via hema.nl deze actie is geldig op 14 en 15 december 2007 bij alle HEMA winkels in Nederland en op zondag 16 december 2007 bij die winkels in Nederland die open zijn Sorry meiden heb nu even geen tijd om op jullie te reageren. Ik wilde dit even laten weten. Vanavond kom ik nog even terug en dan heb ik wel tijd om op jullie te reageren. Tot vanavond meiden liefs Divi
Bedankt allemaal lieverds! Wat zou ik zonder jullie moeten? Het kwam gisteren ook een beetje omdat ik nog geen kleren voor trouwen dacht te hebben en te lang gewinkeld en te laat gegeten. Ik was helemaal op! Maar heb nu toch een heel leuk stelletje met dingen die ik al had gekocht maar nog niet aangedaan in zwart wit. Net ook even makeupadvies gekregen bij da en foundation enz gekocht (dat had ik nog nooit gebruikt, normaal zonnebank) om er weer wat beter uit te zien. ook nog twee mooie kettingen gekocht. Dus ik heb me even verwend en het voelt goed! Ik ga nu snel wat in huis doen! Dikke knuffel voor jullie allemaal!
MEIDEN ! DE KAMER IS AF ........... ZIE ALBUM Hij is zo naar onze wens ! zelfs nog mooier ! oh ik ben zoooooooooooo blij ! alles is schoon en gewassen en alleen nog 1 kast op zijn plek maar dat kunnen jullie niet zien ha ha oh ik ga ff janken van geluk ............. ! en hij is wel erg groen op de foto maar geloof me het valt mee en hij is zoooooooooo super ! ik denk dat ik er vannacht zelf maar ga slapen ha ha Pooh lekker dat je klaar bent met je kleding is toch belangrijk op de mooie dat dat je jezelf ook een miljoen voelt ! je mag mijn jurk ook wel lenen hoor maar zal niet gaan met een buikkie ! Divi bedankt voor de tip maar volgensmij ben ik ver klaar maar je weet maar nooit he ! winkelen blijft leuk ! Nikkie ik loop ook al weer een week te kokhalzen bah maar volgensmij ben ik te hyper en te druk bezig .. en laat je mannetje je maar eens lekker verwennen dan ! en als je jezelf zorgen maakt gewoon naar de weekeinddokter gaan he ! Miekje wat vervelend dat je het zo druk hebt allemaal maar zorg maar goed voor je mannetje kan hij het straks voor jou doen ! Mili dat is een goed idee ha ha ! van de massage ! ik zal het hier ook eens bespreken maar denk dat ik pech heb ha ha FD ik heb hem ook nog niet maar omdat ik hem nog niet opgehaald heb ha ha ik wil die maandverbanden niet zien ha ha
Dag lieve allemaal, Het is alweer veel te lang geleden dat ik hier geweest ben. Terwijl het juist zo leuk is om de (herkenbare) verhalen te lezen van mensen die net zo ver zijn als ik! Hier gaat het redelijk goed. Heb veel pijn in mijn ribben omdat onze babe graag hoog in de buik zit. Ook is (het buikje van) ons babytje iets groter dan normaal, daarom hebben we vorige week suiker geprikt. Daar krijg ik maandag de uitslag van. We hebben de meubeltjes voor de babykamer klaar staan in dozen en we hebben net afgelopen week behang uitgezocht. Helemaal super mooi. Na de kerstvakantie hoef ik nog maar 6 weken te werken! Heerlijk, zeg. Oh ja, Dalillah vroeg ons hoeveel wij aangekomen waren. Ik nu een kilo of 7. Tot gauw maar weer! xx Mary Jane
@emma : MOOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIII ! @allen : Dankjewel voor jullie spontane actie ! Gisteren zeiden ze bij de Amersfoortse dat ie pas in Januari kwam en nu..... hebben jullie gezorgd dat ie zojuist is bezorgd ! Fantastisch, bedankt meiden ! Ik had het net ff nodig...want de crisis tussen manlief en mij is nog niet helemaal uit de lucht...pffff En een prachtig compleet pakket ! Veel groter dan vorige keer ! 3 pakken kraamverband, 10 celstof matjes, matrasbeschermer, plastic schort, navelklem, 10 grote gazen, 38 kleine gaasjes, een knuffel, vloeibare handzeep, flesje alcohol, vloeibare desinfecteer, 2 gaasslips voor de verbanden, bodymilk, shampoo, haarlotion, badschuim, babyolie. Ik werd er dus wel blij van ! XFD
@ Emma: Mooi hoor je kamer. Ach en gewoon ff doorzeuren bij je man om de massage enneh ff "chanteren": ik draag wel je kindje hoor 9 maanden lang, en ik wil alleen maar een massage etc @ Nikkie: Hoor wel vaker hoor van vrouwen her en der dat het zwanger zijn allemaal niet zo rooskleurig is. Daarom hoor je ook vaak genoeg dat echt niet iedereen op de rose wolk zit. Dus ehm wat jij zegt mbt taboe dat ervaar ik niet zo . Ook in boeken enzo worden ongemakken in mijn ogen genoeg genoemd, zoals hormonen, buik die ongemakkelijk dik wordt etc. Maar goed das misschien ook ieder zn beleving... @ Divi: Wij hebben ook ff gebruik gemaakt van die doos! Haha ff nog wat dingetjes voor de beeb gekocht. Scheelt toch weer he? @ all: Liefs en een knuffel van mij, en zet hem op de komende maanden!