Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    emma wat een mooie kamer, ik zie dat er al veel mama's nu een 3d echo hebben gehad, zo mooi. Heb traantjes in m'n ogen.
    Jullie kunnen al stilaan beginnen aftellen.

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    72 MAART 2008 MAMA'S

Diaantje78- 29 jaar - Gelderland - 27 februari 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Sjalotjuh87 - 20 jaar - Noord-Holland - 29 februari 2008 - bevallen op .... - 1e kindje - Surprise
    Divi - 25 jaar - Zuid-Holland - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (eigenlijk 3e) - Bekend bij Divi
    Pinklady (Esther) - 25 jaar - Hoogezand - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise
    Wuppie (Judith) - 30 jaar - Kraggenbrug - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise
    Lucifer99 (Marijke) - 32 jaar - Noord-Holland - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Bekend bij lucifer
    Emma29 - 29 - Noord-Brabant - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Siep - 37 jaar - ? - 2 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - ? Bekend bij Siep
    MamaDeborah - 21 jaar - Zwijndrecht - 2 maart 2008 - bevallen op.... - 1ste kindje - Surprise
    Faith and Hope - 27 jaar - geheim - 3 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Nelly76 - 31 jaar - Amsterdam - 3 maart 2008 - bevallen op.... - ? - Surprise
    Missdroppy - 28 jaar - Drachten- 4 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise
    Britt16 - 28 jaar - Groningen - 4 maart 2008 - bevallen op.... - ? - Meisje
    Nikkie - 26 jaar - Friesland - 4 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Bianca84 - 23 jaar - Friesland - 4 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    MamavanJordy (Bianca) - 27 jaar - Helmond - 5 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Tassie90 - 25 jaar - Zeist - 5 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Mona79 - 28 jaar - Gelderland - 5 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Jannie83 - 24 jaar - ? - 5 maart 2008 - 1e kindje - Surprise
    Lily - 29 jaar - Kwadijk (Noord-Holland) - 6 maart 2008 - bevallen op... - 2e kindje - Surprise
    Mamsie (Ramona) - 25 jaar - Doetinchem - 7 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Bekend bij Mamsie
    Marieke077 - 29 jaar - Deventer - 7 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (2e voor vriend) - Surprise
    Mamajo - 35 jaar - Drenthe - 7 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Surprise
    Mpje - 22 jaar - ? - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Lievebeesje - 25 jaar - Gelderland - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Beccaatje - 29 jaar - Overijssel - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Miekje1982 (Marieke) - 25 jaar - Almere - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Cornelia - 26 jaar - Zuid-Holland - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Dieudonnee - 27 jaar - Overijssel - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Lucia - 20 jaar - Turnhout (B) - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (2e voor vriend) - Meisje
    Vosje2000 - 23 jaar - Venlo - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Nesje (Nessie) - 26 jaar - Brugge (B) - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Wenneke20 - 21 jaar - Berghem (NB) - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Melis83 - 24 jaar - Rotterdam - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Jellie - 31 jaar - Gelderland - 11 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Engel25 - 32 jaar - Mijdrecht - 11 maart 2008 - bevallen op.... - 5e kindje - Jongen
    Laffayette - 19 jaar - ? - 11 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Bekend bij laffayette
    Pooh69 - 31 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Fruitdruifje - 34 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Meisje
    Bellamano - 21 jaar - ? - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Kenzo - 29 jaar - Nederland - 13 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Eekje - 27 jaar - Belgiƫ - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Bekend bij Eekje
    Nathalie1973 - 34 jaar - Zeewolde - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 4e kindje - Jongen
    Buddy - 30 jaar - Noord-Brabant - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Joeja - 22 jaar - Zuid-Limburg - 14 maart 2008 - bevallen op .... - 1e kindje - Meisje
    Sumeye - 31 jaar - Zuid-Holland - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Roosje76 - 30 jaar - Friesland - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (4e voor vriend) - Bekend bij Roosje
    Apie - 33 jaar - Vlissingen - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje (1e voor vriend) - Meisje
    Mary Jane - ? - ? - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Mili - 25 jaar - provincie Groningen - 16 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Cindy31 - 29 jaar - Landgraaf - 17 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Flientje - 21 jaar - ? - 18 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Wicjuh - 32 jaar - Harderwijk - 19 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Nique36 - 36 jaar - Prinsenbeek - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Jennefer (Jennefer1985) - 22 jaar - Etten-Leur - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Sabbe - 26 jaar - Oostvlaanderen (B) - 21 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Jongen
    Isababy - 27 jaar - Zuid-Holland - 22 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje (1e voor vriend) - Surprise
    Pearly - 24 jaar - Zuid-Limburg - 22 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Chantilly - 31 jaar - Twente - 23 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise
    Jetjuhh - 29 jaar - Ijsselstein - 23 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje (1e voor vriend) - Bekend bij Jetjuhh
    mama 1984 - 23 jaar - ? - 24 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise
    Natasja - 28 jaar - Rotterdam - 25 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Lolly - 26 jaar - gelderland - 25 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Lilya - 28 jaar - Belgie - 26 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Dalillah - 23 jaar - ? - 27 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise
    Maranka - 34 jaar - Drenthe - 28 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Zuurtje - 26 jaar - Belgie - 28 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Meisje
    Redone - 31 jaar - Drenthe - 29 maart 2008 - bevallen op.... - 4e kindje - Jongen
    Laura01 - 31 jaar - Nieuw-Vennep - 29 maart - bevallen op.... - 1ste kindje - Surprise
    Cristel - 21 jaar- USA -29 maart 2008 - bevallen op.... - 2de kindje - Jongen
    Marieketjes - 26 jaar - ? - 30 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Liz D - ? - ? - 31 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Meisje

Meisjes: 13
    Jongens: 18
    Surprise: 41

@ Mary Jane welkom terug! ik heb je weer op de lijst gezet! ;)

@ Emma SUPER MOOI! :D Goed gedaan! ;)

@ Zico wat super lief dat je zo af en toe nog eens langs komt! Hele dikke knuffel voor jou meid! ;)

3. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    dankjewel Pooh!
    Ik ben trouwens 28 jaren jong.

4. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Even een dikke knuffel voor Zico...
    Ik duim dat 2008 jouw jaar wordt...

XFD

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hai meiden!

erg lange dag vandaag (4 uur klaar wakker) en deel 1 van onze verhuizing naar het nieuwe huis.
    Ons bedje staat hier nu en ik lig er al lekker in met mijn mannetje. (allebei even aan de laptop hahahah)
    Ik ben moeeeeeeeeeeeeeeeeeeee hahaah maar weet wel waarvan, dat scheelt.

Pooh knuff voor jou!

Ik reageer snel weer uitgebreid.

doei

ps FD, heb ook nog geen kraampakketje hoor ;)

6. Lily

Lily Actief lid

14 mrt 2006
    114
    0
    0
    Proffesioneel vampier
    Kwadijk, Noord-Holland
    Soddemieters 7 pagina's lezen. Wat gaan jullie och snel zeg.

@Dalilah: Ik zou het echt komende week gaan regelen want ze zouden je zelfs kunnen weigeren of de minimale hulp kunnen bieden (vind ik eigelijk de grootste onzin die er is maar goed)

@Natalie: Je bent 20 kilo aangekomen maar het is wel je vierde meid. Dat zie je vaker.

@Becaatje: Je wil niet weten hoe ik er al een paar maanden bijloop. Ik waggel er ook op los. Maar dit is al versterkt door mijn knie en nu dus al in een vroeg stadium bekkeninstabiliteit.

@Divi: die ga ik onthouden hoop ik

@ Emma: Wel heel mooi! Misschien iets te groen naar mijn smaak. Maar daar moet je je niets van aantrekken

@ mili: Ik moet bekennen dat ik die roze wolk nooit echt gehad heb. Ook niet bij Owyn.

@ Pooh: Houd je taai meid. En voor het lijstje ons friemeltje is een knul.

Verder.......

Ik ben bij beide zwangerschappen übervermoeid, terwijl een vriendin bij de tweede van een meid nergens last van had. Mijn moeder zegt altijd dat een meid je meer last bezorgd omdat die al je hormonen wegtrekt. Het zal allemaal wel, ik zal er toch doorheen moeten.
    Zodra het even kan ga ik ook even liggen. Vooral wel lekker omdat Owyn nog twee slaapjes op een dag heeft. Ik doe gewoon mee en is ook op advies van de huisarts.

Maagzuur wil je niet weten. Er gaan hier flessen met Antagel doorheen. Ik ben ook aan de fles zegt mijn man altijd. En hij staat of altijd boven terwijl ik beneden ben of andersom. Dan stuur ik manlief weer om hem te halen. Elke keer dreigt hij de seconde lijm te pakken om hem aan mijn hand te plakken. Hahahahaha

Over geboortekaartjes overigens, wij gaan hem weer zelf maken. Hebben we bij Owyn ook gedaan en dat is zo vreselijk leuk ontvangen. Owyn zijn kaartje was voornamelijk groen (hihihi en dan zeg ik wat over het kamertje Emma :oops: :oops: :oops:) en deze wordt voornamelijk blauw. Nu heeft Owyn ook mooie donkerblonde haartjes en groenige ooogjes en een ligt getint huidje (van mijn man) en ik heb ook echt de indruk dat Connor witblond met blauwe ogen gaat worden en een bleek huidje (meer zoals ik was als kind). Maar dat maakt ook niet uit, van ze houden zal ik zeker!

PS er staat een heel leuke foto van onze boef in mijn album. Hij heeft ook echt een boevenblik in zijn oogjes. HEERLIJK!

7. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey Lily, heb je een foto van je oude geboortekaartjes ? Ik heb de mijne al uitgezocht, maar vind het gewoon superleuk om eigen creatieve uitspattingen te zien !

XFD

8. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier gister wel een goede dag gehad. S middags even bij de hema geweest en een aankleedkussen en hoezen gehaald. En verder nog een manicuresetje, kammetje, slabbetjes, monddoekjes en nog wat kleine dingetjes.
    Ik had dat inderdaad gelezen van die doos waarmee je 15% korting kon krijgen. (krijg de nieuwsbrief per mail)
    Het schiet nu wel op met de uitzet. Maar jee straks alles wassen, best wel veel :confused:
    Verder ben ik gisteravond eindelijk eens langer opgebleven. Ik voelde me best wel fit ineens. Tot kwart over twaalf nog, ja ja.
    Lekker even Idols gekeken gister samen met mannetje op de bank. Hij kijkt voor mij mee want zelf vind hij er niet veel aan haha. Dus dat is wel lief.
    Nu voelde hij zich niet zo fit, keelpijn en wat last van zijn buik. Hopelijk word ie niet griepig.
    Nou ja zou nog net kunnen voor volgend weekend want dan moet hij perse werken. Maar meestal word ie niet ziek.
    In die jaren dat we samen zijn is hij bijna nooit ziek geweest. Hooguit eens een of twee dagen. Nog nooit een week ofzo. Best fijn.
    Nou verder heb ik niet zoveel te melden. Vandaag lekker relaxen, even een stukje wandelen (heerlijk die kou) en dan dvd kijken ofzo.
    Nog iets meer dan een week dan is het al Kerst!

groetjes

9. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Hier nog iemand die zich omaatje voelt: moeite met opstaan, uit de auto stappen en doodmoe......
    Sokken aandoen gaat op zwangere wijze (been naar zijkant) best goed en ik had veel last van maaagzuur, maar dat wordt al minder.

Toen ik net zwanger was, vertelde de HA me dat ik de kraamzoorg snel moest regelen: voor week 10, dus dat heb ik gedaan. Kraampakket heb ik ook al paar weken in huis(moest wel zelf halen)

Gister huis in Kerstsfeer gebracht (boom optuiigen met zo'n superbuik was wel lachen......) en gisteravonsd naar toneelstuk (beeb schopte d hele voorstelling door).

Nog een weekje tot de kerstvakantie van 2 weken en dan nog 4 weken werken.....(ga 4 weken vantevoren met verlof)

10. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Goedemorgen mama's

Dank jullie wel voor jullie lieve en steunende woorden. Jullie zijn echt hele lieve meiden. Ik voel me al stukken beter. Dit komt ook omdat ik voor mijn kleine mannetje kan zorgen die ziek is, dit is wel minder maar ik kan het toch maar weer lekker. Ik ben trots op mezelf dat ik dit kan op dit moment.

Ik ben nog eens op de weegschaal gaan staan en ben nu Bijna 6 kg bijgekomen, valt dus best wel mee.

Waggelen doe ik al een tijdje maar dit wordt voornamelijk veroorzaakt door mijn bekken. De komende tijd zal het wel meer door de groeiende buik komen.

Onze kleine meid beweegt er nog steeds goed op los en af en toe zie ik mijn buik heel fel tekeer gaan.

Voor alle mama's een hele dikke knuffel.

Knuf van zuurtje ;)

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Nee nou ja dat kan toch? Ik bedoel niet iedereen heeft dat. Ikzelf ben heel blij dat we een kleine krijgen maar geniet nou ook niet bepaald van de lichamelijke kant van de zwangerschap...door alle klachten.

Ik ben in ieder geval blij dat je t zegt...misschien heeft Nikkie er iets aan? Is heel normaal immers dat je er af en toe ook ff flink zat van bent :D

@ all: Hier alles verder redelijk goed. Ben alleen mega moe dus ga zo ff weer liggen denk ik.

Groetjessss[/quote]

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Oh ja vergget ik nog te melden dat ik ook nog geen kraampakket heb. Ik krijg dit via mijn vroedvrouw. Alles zit in een roze, gele of groene plastic box. (moet hiervoor 50 euro betalen om hun vereniging te steunen zodat ze de materialen kunnen kopen en dat de mensen die het niet zo breed hebben ook een pakket kunnen krijgen.)

Ze vertelde me ook dat ik ook gewoon thuis kan bevallen ondanks de laagliggende placenta, De ene cm die hij van de rand af ligt was op zich al genoeg. Ze heeft me ook uitgelegd hoe het komt dat de placenta nog opschuit. Dit komt omdat de vorm van de baarmoeder nog veranderd.

Knuf van zuurtje ;)

13. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @mary jane: ik heb denk ik ergens over heen gelezen, maar is het suiker waardoor jouw kind nu al zo groot is? En gaan ze je dan eerder 'op weg helpen' met de bevalling?

verder...hebben we gister een kinderkamer gekocht. Dezelfde als voor onze dochter, want die is toch enorm praktisch gebleken (en unisex) dus waarom moeilijk doen? Nu nog eerst verbouwen want er is nog geen ruimte voor de kleine man. Behalve in mijn buik dan, maar ja, op een gegeven moment....

Ik krijg van mijn moeder met kerst naamboeken, want wij hebben nog geen naam. En wordt op een gegeven moment toch handig om te hebben, een naam.
    De kaarten hebben we ook nog niet besteld, maar daar is echt geen haast bij. Wij doen weer via internet, dan kan ik het bij wijze van nog regelen in februari. Prima toch?

Over de kraamzorg, die heb ik ook vrij snel (12 weken) al aangevraagd. Dat moet zo hebben ze mij gezegd. Maar nu las ik dat de basisverzekering voor 2008 is uitgebreid en je dan meer kraamzorg zou kunnen hebben. Weet iemand hier meer van?

14. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ha meiden,

@Emma,
    Meid wat een gaaf kamertje zeg!

@Zico,
    Lief van je meis dat je nog eens bij ons komt kijken. Ik hoop dat het voor jou ook snel raak mag zijn meis! Ik blijf voor je duimen.

@Mili,
    Heb je nog lekker even geslapen?

@Nikkie,
    Dus je hebt lekker geshopt gister. Het blijft leuk he dat shoppen voor die kleine hihi.

@Natasja,
    Lukt het een beetje met verhuizen?

@Pooh,
    Gaat het weer wat beter met je meis! Hou je taai he meis! Doe rustig aan.

Over het kraampakket gesproken. Die van mij was helemaal niet leuk. Ik zal even opnoemen wat er ongeveer in het pakket zat. Twee grote pakken maandverband, 3 pakken gewone maandverband, 1 pak lichte maandverband, navelklem, alcohol, 6 celstofmatjes, 1 grote desinfecterende handcreme, 1 kleine desinfecterende handcreme, een boek. Ik zal straks eens kijken wat er precies in zat.

Gister nog even kerstinkopen gedaan samen met mannetje. Oh ja en we hebben de pakken pampers in geslagen. Bij de kruidvat waren deze nog in de aanbieding en kregen er nog gratis pampers lotion doekjes bij.
    Ook nog even de blije doos opgehaald bij de prenatal. Wat een gave dingen zitten daarin zeg! Zelfs een pak pampers. Ook waren bij de Prenatal trouwens de flesjes in de aanbieding. Een avent startersset. Ook gelijk maar even meegenomen. En nog een leuke "speelgoedzak" voor straks aan de box. Dus we hebben het nodige nog even uitgegeven.
    We waren het wel ff flink zat na al dat geshop dat we helemaal vergeten zijn om naar de hema te gaan.

Nu alleen erg snot en snot verkouden pffff.... Mannetje klaagde al een week dat ik lag te snurken in bed. Hij wordt er gewoon steeds wakker van hihi.... Echt een combinatie volgens mij van zwanger zijn, snot verkouden en steeds op mijn rug liggen te slapen. (ik kan namelijk nog steeds niet overweg met die tarzan hihi)
    Mannetje was zooooo moe nu dat ie nog even lekker terug zijn bed is ingegaan.

Oh ja, hebben jullie het nu ook al dat jullie al veel vocht vasthouden? Ik kan sinds ongeveer twee weken mijn eigen schoenen niet eens meer aan. Ik liep heel de dag op me crocs. Maar daar wordt het nu wel wat te koud voor hoor. Gister waren we toch aan het shoppen en toen kwamen we bij een schoenenwinkel die de nepuggs had. Divi heeft die maar meegenomen. Nu zit er gelukkig niets meer strak bij mijn benen en kan ik gewoon schoenen aan en ze zijn nog lekker warm ook.
    Zelfs mijn handen zijn zo opgezwollen?

Meiden ga nog even het een en ander doen in huis, ik kom straks nog even kijken

liefs Divi

15. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    @beccaatje : Meid, ik zie door de zorgbomen het zorgbos niet meer ;) Ik heb mijn verzekering nu al 2 keer gebeld, maar t blijft vaag. Elke verzekering regelt die uren namelijk op zn eigen manier. De meeste verzekeringen geven meer dan het verplichte minimum.
    Minimaal verplicht is 24 uur. De basis is 44, verdeeld over 8 dagen, maar het zou kunnen dat dat is verhoogd naar 48 uur, verdeeld over 8 dagen.

Ik vind het veel te weinig. Mijn echtgenoot is dagelijks van 4.30 uur tot 18.30 uur van huis, ik heb een dochter van net 5, een hond en mijn moeder woont voorlopig nog niet in de buurt (heeft ook geen rijbewijs). We wonen pas een jaar in deze stad, dus een mega netwerk aan hulptroepen heb ik niet........
    Omdat ik geen borstvoeding ga geven word ik zelfs nog gekort op mn uren ook....

XFD

16. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Over de roze wolk, nee hier ook niet echt maar ben wel blij hoor. Alleen soms baal ik wel eens van mijn lichaam. Maar je hebt soms gewoon van die dagen haha. Verder ben ik wel trots op mijn buikie hoor ;)

Hier is de baby trouwens al een paar dagen wel wat rustig, zou dat normaal zijn? Ik ben zelf ook wel ontspannen, misschien komt het daar door. Want op dagen dat ik me erg aan het haasten was, was de baby s avonds ook erg druk. Ik voel m wel elke dag maar niet zo sterk als anders. Mijn buik beweegt ook niet heen en weer, hooguit eens wat trillingen. Misschien een rustige baby?

Kraampakket moet ik dus nog ophalen. Ach dat kan nog wel. Doe het na de feestdagen wel ff.
    Over de blije doos: krijg je daar bericht van? Ik heb me ingeschreven en krijg ook dat blad maar heb geen oproep gezien. Nu las ik laatst ergens dat er een bon in dat blad zou zitten. Als dat zo is... die ligt bij mij allang in het oud papier. En dat is vorige maand ook opgehaald :oops:

17. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16

ik kan het niet laten maar er moet me iets van het hart... :-#
    ik snap dat je het jammer vind dat je "maar" 44 uur kraamzorg krijgt.
    maar in de meeste gezinnen is dat echt voldoende, zeker als je flesvoeding geeft. mochten er wel complicaties optreden krijg je extra uren via het indicatie protocol. :thumup:

als ik het zo lees zou ik zelf toch echt van te voren bedacht hebben dat het anders moet. ik snap dat niet alle mannen heel makkelijk vrij kunnen krijgen maar ik zou het echt niet fijn vinden dat mijn man zo lang van huis zou zijn in de kraamweek. wij zouden dat dan toch anders proberen te regelen.

de kraamzorg is er voor moeder en kind en voor de licht huishoudelijke taken. vaak heb je die wel klaar rond de middag. zodat het vaak geen probleem is dat je naar huis gaat rond 14:00 uur.
    en tuurlijk, in de uren dat de kraamzorg er is word er voor je andere kinderen en visite gezorgd, maar eerlijk is eerlijk , ze zijn nou eenmaal geen oppas en huishoudster . de zorg is tegenwoordig te duur om alleen maar daarom te blijven voor de middag......

wel vind ik het jammer dat er verschil gemaakt word in fles/borst voeding.
    dat zouden ze wel af mogen schaffen...dat zou niet uit moeten maken... :thumbdown:

hoop niet dat je het als een aanval ziet want dat is absoluut niet de bedoeling. maar het is meer dat ik je wil laten zien hoe je de kraamzorg zou kunnen zien...het is een andere visie erop. ;)

de meiden van de kraamzorg zijn absoluut geen huishoudsters....jammer dat dat beeld er vaak nog bij is ... :(

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi meiden !
    hier een hyper emma .. weet niet wat ik heb maar ik heb echt peper in mijn reed zeg maar ...
    was al op tijd uit bed en konijn gedaan en de vloer en toen wachten op mannetje tot hij wakker was
    dat duurde wel ff maar voor hem begint nu de drukste tijd van het jaar dus maar lekker laten liggen
    ik heb hem de cd en dvd van paul de leeuw gegeven en die hebben we een stuk zitten kijken die is echt mega goed! tja ik heb het moeten missen met mijn zwangere blaas ... nu dus toch gezien maar heb wel wat gemist !
    verder hadden we december kraslot en ons konijn ! ha ha had 10 euro ! wij nix
    we gaan zo nog ff de kast op zijn plaats zetten en in elkaar ff goed stofzuigen en dan is het helemaal af ! de kinderkamer
    hmmmm elke keer als ik moest plassen mooie lamp aan en ff kijken ha ha
    volgensmij gaat het wachten op onze beeb nu nog lang duren zo !
    maar we zijn ook al aan het aftellen hoor !
    dinsdag prikken voor suiker ik hoop dat het dieet heeft geholpen ik heb echt mijn best gedaan en toch nog wel wat aan kunnen passen !
    als het zo niet goed is dan maar dieetist want dat weet ik het ook niet meer !
    zit ik misschien goed voor na de bevalling ha ha om de kilo's er weer af te krijgen !hihi
    Ik had het er gister nog over met mijn moeder dat ik zo bang was om boven de 100 kilo te komen maar het valt hier alles mee en ik zit gelukkig nog ruim onder de 90 ! dus zo volhouden dan maar !
    ik moet ook zeggen dat ik "mooier" zwanger ben dan ik had gedacht ! ik dacht echt rond te worden en uit te dijen maar alles hangt aan de voorkant ! alleen mijn boobs zijn echt mega !
    Zo en nu ga ik lekker ff douchen voel me net ma flodder hier ! en beetje optutten hoor ! net lekker een appetje op dus kan er weer tegen aan ..
    tot straks meiden !
    oh en brrrrrrrrrrrrrrrrrrr wat is het super koud buiten zeg

19. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    @lieveheersbeestje : Ik snap vanuit jouw ervaring als kraamhulp je gedachtengang wel hoor... Je komt op voor je vak en dat is logisch. Toch hoop ik dat het kraambureau zich eerst verdiept in het verhaal alvorens een oordeel te vellen... ;)

Ik had dat qua werk van mijn man ook graag anders gezien. Helaas is dat niet mogelijk. Mijn man is in de bouwvak en in Januari vrij, daarbuiten heeft hij geen vrije keuze om thuis te zijn helaas... 75% per jaar ben ik dus "alleenstaande moeder". Soms is dat zo bij het werk van een echtgenoot of hij moet ontslag nemen.
    De vorige keer kreeg ik een flinke burnout na de bevalling. Ik hoop dat je begrijpt dat het niet overal even gemakkelijk te regelen valt.
    Mijn vader leeft niet meer, mijn moeder woont 60km verderop en is beperkt en mijn schoonouders zijn buiten beeld.

Let op : Je hebt mij niet horen zeggen dat ik de kraamzorg als huishoudster zie (in dat opzicht voel ik me wel een beetje onterecht aangevallen) Bovendien zie ik niet wat er minderwaardig zou zijn aan wat licht huishoudelijke taken.... Mijn moeder werkte ooit voor de thuiszorg en voelde zich daar ook niet te goed voor. Het zorgaspect en het sociale aspect verlies ik hierbij echt niet uit het oog.

Ik vond het de vorige keer gewoon veel te weinig. Ik had 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en kreeg vervolgens nog maar weinig kraamzorg, terwijl ik in het ziekenhuis nauwelijks had kunnen oefenen oid.
    Onder het motto "zoek het zelf maar uit" heb ik toen mezelf volledig over de kop gewerkt. Ik had trouwens een huilbaby wegens vroeggeboorte.
    Ik heb om precies te zijn 4 x kraamhulp gehad van 10 tot 15 uur. De eerste dagen was dat een regelrechte ramp !
    Mijn man moest helaas om 4.30 uur weg. Ik kon niet op of neer met mijn gekneusde stuitje en hechtingen en de baby huilde maar en huilde maar. 5 en een half uur tobben en op handen en voeten naar de babykamer waren gewoon ...(jeweetwel) :evil:
    Ik baal dat ik toen niet beter voor mezelf ben opgekomen. Ik liet het allemaal maar gebeuren. Vervolgens klapte ik in elkaar, met alle gevolgen vandien.

Ik hoop dat je enigszins kan begrijpen dat ik dat niet een tweede keer wil laten gebeuren. Afgezien van de gevolgen van de komende bevalling (ik hoop dat mijn BI ineens over is...) zie ik mezelf niet op handen en voeten naar school kruipen om mn dochter op te halen of de hond uit te laten.
    De mensen hier in de straat ken ik nog nauwelijks.
    Ondanks de hoge kosten heb ik dus een extra uitgebreide verzekering genomen om hopelijk wat meer steun vanuit de kraamzorg te krijgen.

Herstellen doe je niet als je hulp krijgt waarmee je net je kop boven water houdt.

Mijn buurvrouw heeft sinds kort een kleintje. Haar man is ook altijd weg en ze heeft een gehandicapt dochtertje van 5. Zij heeft nog veel meer zorg nodig. Had na de vorige zelfs ook nog een PPD. Om haar zorg te verlichten kreeg zij 80 uur kraamzorg, 30 uur verpleegzorg en een hulp in de huishouding voor 10 uur. Beide grootouders wonen vlakbij en hielpen ook mee. Logisch !

Ben ik dan zo veeleisend als ik vraag om iets meer dan 44 uur kraamzorg ?

Groetjes FD

20. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Ff iets leukers....

Op dit moment staat er een appeltaart in de oven !

XFD

Deel Deze Pagina