haaaai snap jouw kant ook hoor! en ik schreef niet voor niks dat het voor sommige partners heel moeilijk te regelen is, bij mijn vriend is dat gelukkig anders. weet dat dat niet in alle gevallen zo is. tuurlijk doen we als kraamzorg huishoudelijke taken! is ook niks mis mee, maar wat ik bedoelde is dat het soms onnodig is als alles lekker loopt met moeder en kind en de nodige taken zijn vervult, om dan alleen voor eventuele visite of oppas voor de kinderen te blijven. en daarmee bedoel ik niet zozeer jouw verhaal hoor, maar zie het wel eens in de praktijk dat mensen dat wel lekker vinden, maar daarvoor is de zorg tegenwoordig helaas te kostbaar. het laatse stukje dat in mijn vorige bericht schreef, wat betreft : hoe zien mensen de kraamzorg, was eigenlijk meer in het algemeen bedoeld, sorry daarvoor, probeerde het zo goed mogeijk te verwoorden maar geschreven teksten blijven lastig, he vind het gewoon weg niet eerlijk als de kraamzorg word gezien als "makkelijk hulpje" en dan moet ik even reageren....niet zozeer om jouw persoonlijk hoor! daarvoor weet ik teweinig van jouw situatie! wat vreselijk wbt je vorige kraamtijd....hoop dat het nu fijner zal verlopen... ik hoop echt voor je dat je kan regelen dat je meer hulp krijgt strakjes!
Yep Lieveheers, dat hoop ik ook.... Kraamzorg is niet bedoeld voor gemakzuchtige mensen als slaafje/sloofje, dat snap ik heel goed ! Ik verwacht ook niet dat de ramen gelapt worden hoor... Het ging bij mij om de basishulp met de kleine en op een eventueel onbewaakt ogenblik een kopje soep of een boodschapje naar de apotheek ofzo. Ik had echter wel 1 voordeel de vorige keer. Er kwam een stagiare mee, die wel wat huishoudelijke klusjes erbij pakte of wat fruit klaarmaakte als haar collega verslagen zat te maken. Ditmaal heb ik dus wederom aangegeven dat een stagiare welkom is. Op die manier maak ik het mijn kraamhulp misschien ook wat makkelijker. Als ik mocht kiezen vroeg ik om 7x8 uur kraamzorg (van 8 tot 16 uur) Dan zou ik het allemaal net kunnen behappen....Wie weet.... Verder hoop ik nog 1 ding.... Dat het huisje van mijn moeder (ze komt hier in de buurt wonen !) klaar is als de kleine gebroen wordt. In dat geval kan ik (weliswaar beperkt) op haar terugvallen... XFD
Hey meiden, Mijn appeltaart is klaar ! Op de foto kan je zien hoe ie is geworden ! Het is mn eerste appeltaart....hihi XFD
Hallo allemaal. Ff een berichtje van mij. Ik reageer niet op allemaal hoor, want er is zo veel geschreven dat ik het allemaal niet meer weet. @ emma: Leuk kamertje voor de kleine hoor ! Mag je trots op zijn @ fruitdruifje: mmmm lekker hoor @ Divi: nee ik hou nog eigenlijk geen vocht vast... (afkloppen ) bij mijn zoontje was is rond deze tijd al enorm opgezwollen door al het vocht! Hier gaat het op alle bekende klachten na erg goed. Ik merk al wel dat ik steeds meer last krijg van gebroken nachten. Ik lig dan maar te draaien en te draaien.. maarja het hoort er eenmaal bij! Wij zijn ook bijna klaar met de baby kamer, hier en daar nog wat kleine dingetjes.. maar het ziet er al erg leuk uit. Ik moet ook elke keer even kijken. Ons kereltje wil ook elke keer even kijken en dan zegt hij ''is baby kamer, voor de baby'' zo schattig! Net even met z'n alle weg geweest...brrr wat koud zeg Ons kereltje heeft nog van de kerstman een manderijntje gekregen.. alleen vond hij de kerstman van dichtbij wel erg eng. Van ver weg riep hij elke keer ''kerstman'' hahah lieverd toch Nou ik ga zo even samen met mijn mannen bami maken en nog even de was op hangen! Eet smakelijk alvast voor idereen! Groetjes mama 1984
Mmmm ziet er lekker uit FD! Het water loopt me in de mond haha. Mama1984 alvast eet smakelijk dan. Wij hebben vanmiddag ook even een half uurtje gelopen, heerlijk met dit weer maar wel erg koud idd. Maar ik heb veel liever dit dan die regen van de afgelopen weken. Mijn mannetje voelde zich al niet zo fit en het werd steeds erger. Hij ligt nu ook in bed, voelt zich erg verkouden en grieperig. Nou ik zei al dan blijf je maar lekker thuis morgen als het nodig is. Gelukkig is ie pas volgend weekend echt nodig op het werk, dus mocht hij nu net ziek worden dan is dat nog geen probleem. Als het volgend weekend zou zijn zou het echt een ramp zijn! Maar ja dat plan je niet natuurlijk. Maar goed meestal is hij niet zolang ziek, hooguit 1 of 2 dagen. In de afgelopen zeven jaar misschien hooguit elk jaar eens verkouden ofzo, en een gewoon griepje maar nooit een week. Wat dat betreft heeft ie wel een goede weerstand haha. Ik merkte wel dat ie echt niet lekker was, hij werd steeds stiller en lag maar wat op de bank. En dan nog hoor ik hem niet hoor. Dus ik heb hem maar even lekker vertroeteld en nu naar boven gestuurd. Dus ik moet straks zelf maar even het eten klaarmaken, meestal kookt hij op zondag. Niet uitgebreid ofzo maar dat doen we eigenlijk al jaren zo. Maar nu doe ik het even zelf en dan roep ik hem straks wel.
Hoi Divi! Haha ben net pas van bed. Ben heerlijk gaan liggen en heb steeds een beetje liggen dommelen. Mn man is nog ff bij me komen liggen, was heerlijk. Een lekkere luie zondag. Hij is nu aan het eten koken die schat, hihi hij doet zoveel voor me, zoooo lief...en dan te bedenken dat ik hem regelmatig afkat door die stomme hormoontjes Maar hij begrijpt het wel gelukkig. Gaaf alle inkopen die je gedaan hebt. Altijd leuk! Krijg je trouwens bericht als de doos bij prenatal binnen is? Ik heb alleen een mail gehad in t begin dat ik hem vanaf de 7e maand op kan halen...das nu toch? Hahahah Geen last van vocht vasthouden gelukkig...tsj crocks is wel frissies nu, hihi, hoop dat je want andere lekkere schoenen kunt vinden en dat het niet erger wordt meid! Liefs en knuf van een oooooh zo luie, Mili
Fruitdruifje: HIEEEEEEEER MET DIE APPELTAART!!!! Aaarggg durf je wel, mij zo lekker te maken en me dan niet een stukje kunnen geven? Hihihi Nou ja dan moet ik het maar doen met een lekker kerstkransje
@Fruitdruifje, Zooo dat ziet er ff lekker uit zeg! Het water loopt me in de mond...... @Mama1984, Eet smakelijk voor straks! @Mili, Lekker hoor meis, dus je hebt weer lekker bijgeslapen! Daar knapt een mens van op he? Wat lief dat je mannetje ook nog ff lekker bij je kwam liggen, zeg! Ik kreeg afgelopen woensdag het blad van wij jonge ouders binnen en daar zat de uitnodiging in om de blije doos op te komen halen. Ik zou toch denken dat jullie dan ook de uitnodiging moeten hebben gekregen? Zooo haha het was inderdaad erg fris om met de crocs te lopen hihi... Ik had dan wel dikke sokken erin, maar toch had ik nog last van koude voeten en op slot zat het toch niet helemaal lekker meer, het zat zo strak om mijn voeten. Nu heb ik gister de nep-ugg's gekocht. Dat is echt een uitkomst. Ik kan er met mijn olifantenpootjes in hihi en heb ook nog eens warme voetjes. Ze zitten als gegoten... Eet smakelijk voor straks meiden, ik kom vanvaond nog ff kijken liefs Divi
Haha nou succes met je UGGS dan haha. Mmm dat blad heb ik wel gehad maar geen uitnodiging gezien. Wel een hoop reclame kaartjes etc...was het in de vorm van een brief dan? Nou ja anders maar even bellen dan...print ik desnoods de mail wel uit ofzo...tsss haha heb ik weer. Straks heb ik de uitnodiging aangezien voor reclame Ja lief he van mn man haha vind ik ook. Hihi is een schat! Groetjesss, Mili
g'navond. Over die kraamzorg wil ik ook nog wel wat zeggen...ik vind het te kort. en niet het aantal uur per dag, want tegen 15:00 is alles wel klaar, maar na 8 dagen zag ik het niet meer zitten (vooral door de borstvoeding) en dan zit je mooi in je uppie.... tot zover dit dan.
jij bedoelt dat het aantal dagen te kort is? kan me er iets bij voor stellen, na 1 week ben je echt nog steeds herstellende en kraamvrouw....
Mn man dacht dat het handig was als hij niet express vrij nam in de kraamweek wanneer de verzorging er is, maar juist zodra die weg is... Iemand ervaring? Is dat een handig idee of juist niet?
hier ook gedaan bij de eerste, na de kraamzorg man een week thuis. O nee, dat ging eerst niet goed, dus eerst kraamzorg, een week alleen en toen man thuis...die week alleen was echt niet gaaf! Verder vond ik het wel slim van onszelf. Zit ook een weekend in (meestal) dus hij leert het dan ook wel (met de baby omgaan)
mijn vriend zal strakjes minimaal 2 weken thuis zijn, hebben we bewust voor gekozen.. de 1e week is zoooo speciaal, zou niet willen dat mijn vriend dat mist, de eerste visite, kadootjes, post...gezellig lunchen tussen de middag met de kraamverzorgster...nee dat kan je nooit weer over doen...en dat gun ik hem ook.. de week erna gaan we met z'n 3en lekker wennen, even een eerste uitstapje maken enzo. als dat kan.... deze manier leek ons ideaal maar das voor iedereen peroonlijk, en zoals fruitdruifje al zei, ook niet voor iedereen haalbaar ivbm werk van man/vriend
Zodra hier de kleine word geboren neemt manlief per direct een week vrij. De 1e week is juist zo speciaal. Mijn man werkt ook in ploegendiensten en zou er niet aan moeten denken dat als ik net ben bevallen dat hij er 's nachts niet is,dus lekker een weekje vrij en in de zomer de rest van de dagen opnemen
goedeavond dames @fruitduifje de taart ziet er lekker uit.Heeft het gesmaakt? Ik heb mazzel dat mijn man altijd bij huis is.Het is wel een drukke periode maar hij is regelmatig binnen.We krijgen dan ook de eerste lammeren tegen de tijd dat ik moet bevallen.
ook mijn vriendje is heerlijk 2 hele weken vrij! Toevallig kon dat zo geregeld worden. Ik vind het ook leuk dat hij allerlei dingen leert van de kraamverzorgster. Heerlijk samen op die roze wolk.
Hier hetzelfde. Hoogstwaarschijnlijk gaat het mn manlief ook lukken om 2 weken vrij te hebben. Wel zo prettig zowel voor hem als voor mij, denk ik. Naast dat het ook een heel speciale week is natuurlijk! En natuurlijk hier weer op het laatste nippertje : vanavond naar de cursus Samen Bevallen! Van het weekend info gevraagd en meteen aangemeld; eerste les is vorige week al gegeven maar dat zal geen probleem zijn werd er gezegd. Wij zijn altijd zo lekker op tijd he...
Mili, ja daar heb ik ook over nagedacht. Waarschijnlijk neemt mijn vriend een paar dagen in de 1e week en als ik alleen ben omdat me dat toch wel eng lijkt met de 1e. Of hij neemt in de 1e week alleen de middagen vrij ofzo. Daar moeten we nog even over nadenken. Verder baal ik omdat mannetje ziek is en ik daardoor ook slecht geslapen heb. Hij moest steeds hoesten en niezen en als je dan eenmaal klaarwakker bent dan is het nog moeilijk om te slapen. Nou ja ik kruip zometeen nog wel even onder de wol. Hij kan er ook niks aan doen. Hij is echt flink griepig/verkouden nu. Hoop niet dat hij mij aansteekt voor de feestdagen!