Hahah ja inderdaad zwangerschapsdementie..hihi heb dr ook last van. Tsja haha hoop dat het een beetje leuk is dat gym...ben niet zo van dat geklit en groepjesgedoe etc. Maar ja wie weet valt het mee. Heb echter al van een aantal mensen gehoord dat je soms erg pech kan hebben en met allemaal van die oudere carrierevrouwen zit. (hoop dat ik niemand beledig nu )..enneh dat lijkt me niet zo tof. Tevens hoorde ik veel zeggen dat ze er niet echt iets aan hebben gehad... Najaa we zien wel...is maar 10x dus das te overzien enneh wie weet vind ik het wel jammer als het afgelopen is
@ Mili hier ook geen koude buik! @ Nique dat was schrikken! Gelukkig is het nu goed...rustig aan hoor! @ FD pfffff heb vandaag ook gehoord dat mijn directeur na 7 jaar vertrekt. Ik ben samen met hem begonnen. Hij is een mens die ook naar het persoonlijke vlak kijkt. Diegene die we nu terug krijgen houdt helemaal geen rekening met het persoonlijke @ Emma pfff tot 8 uur savonds lijkt me echt vermoeiend. Knap dat je dat nog volhoudt! Knuffel! Nu even lekker een warme douche pakken. Ooooh zo lekker nog twee daagjes werken en daarna pas op 7 januari!
zooooooooooooooo vandaag echt nog maar net vol kunnen houden tot 8 uur oh oh mijn rug bah bah maar nog maar een paar keer ! nog 11 keer ! ha ha en ja het is nu doorbijten maar het eind is zo in zicht ! morgen weer dagcurve voor suiker .. bah we hadden net zo lekker gebak op het werk ! toch maar niet gedaan ! ff volhouden als ik het zo kan oplossen vind ik het ook prima ! Pooh wat lekker zo lang vakantie ! maar een week na jou ben ik al klaar ha ha ! wij hebben ook een nieuwe baas maar helaas maar tijdelijk want die is juist zo menselijk ! zonder hem was ik niet zo ver gekomen en ik dacht ook eerst dat hij zo zakelijk zou zijn dus hou hoop meid ! mili en dieudonnee ik werk ook al met lijstjes ! soms heb ik al het geheugen van een vis na 2 seconde ben ik het kwijt ! en mili die koude buik heb ik ook ! boven op mijn toppiek van buik is het zelfs een soort van gevoelloos ... en soms juist weer jeuk ! FD wat shit van je baas maar idd ze kunnen niks doen hoor voor einde contract en wie weet wil je zelf niet meer na die tijd ! en wie weet kunnen we ooit na ontzwangeren nog eens lekker ouderwets gaan stappen ha ha moet ik wel eerst weer in mijn stap kleding passen ha ha Mamajo is zo'n epino wat ik denk dat ik denk ha ha ha de opvolger van onze tarzans ! ha ha ha nou mijn man vond dat al heel wat in bed .... dus leg maar ff uit wat het is ! zo en nu lekker nog ff op de bank ! ugly betty kijken en zappen met finale top models
Hoi Emma, meer info kun je vinden op www.epino.nl Deze dame gaat haar bedje opzoeken...m'n ogen vallen dicht... Slaap lekker iedereen en tot morgen maar weer!
goede avond! Hier echt een hele zware, drukke en vermoeiende dag achter de rug.. mijn wekker ging om kwart voor 6, ik sliep toen net eindelijk weer, ik heb vannacht denk ik maar 2 uur achter elkaar kunnen slapen ik werd telkens wakker omdat ik moest plassen! dus kwart voor 6 ging me wekker heb mezelf eruit weten te slepen en om half 7 zat ik al op de fiets! jeetje wat koud! half uur later op mijn werk met een knalrood hoofd natuurlijk . Op mijn werk ook weer erg druk en toen om 16:00 uur weer een half uur naar huis fietsen en kwam ik thuis zag ik dat ik nog wat boodschappen moest doen :thumbdown: . Thuis heerlijk lang gedoucht en daar kanpte ik lekker van op lekker makkelijk gegeten en verder heerlijk niks doen! Mijn verzekering belde! Ik krijg toch een kraampakket volledig vergoed alleen pas januari of februari.. beter laat dan nooit! Dit was mijn zeik verhaal weer, en er zullen er misschien nog veel komen want ben tot de kerst maar 1 dagje vrij :-s
@pooh: haha oke jij dus een warme buik...haha lekker lijkt me dat @emma: gelukkig nog iemand met een koude buik. @ all: Net terug van zwangerschapsgym, was wel leuk. Kende gelukkig nog iemand, haah maar wordt wel nerveus van die vrouw die het geeft
pfff, lekker hoor, wilde een heel bericht schrijven en dan gauw naar bed, was bijna klaar en toen... weg bericht. En hoe weet ik nog niet. Echt raar. Hier alles voor de rest ok, alleen de pijn in de onderrug blijft, maar morgen weer lekker naar de fysio. Mannetje moest strooien vanavond, ben dus saai alleen thuis. Dit weekeinde heeft mijn mannetje de babykamer gehaald en die hebben we samen in elkaar gezet, pff echt een hoop werk, maar het lastigste, de kledingkast, heeft hij nog samen met een vriend gedaan. De rest hebben we samen gedaan, want die vriend had nog andere afspraken. Zaterdag en zondag hele dagen bezig geweest, maar het is echt supermooi geworden! Vandaag alles schoongemaakt en al wat accessoires en andere dingen toe gevoegd aan de kamer, echt allemaal leuk, leuk, leuk. Vandaag ook het kraampakket gehad, naast de gewonde dingen zat er nog een knuffel en een boekje in, viel dus niet tegen. Over de kraamweken, waarschijnlijk zal mijn mannetje de eerste week halve dagen opnemen en daarna nog 2 weken, dus dat is wel lekker. Bij mij zat er ook nog geen bon in de Wij, dus denk dat de meesten van ons hem in januari krijgen. Ga nu toch echt mijn bedje opzoeken, ben echt moe! Hoop alleen dat ik wel kan slapen, omdat mijn mannetje nog niet thuis is. Welterusten allemaal
Goeiemorgen, wat een nacht! Moest om 3.30 voor het eerst op om te plassen en heb daarna heel veel uren zien passeren, tot ik om 7u mijn wekker hoorde afgaan... Dit wordt een lange dag (moet werken tot 18.30)... PFfff, maar positief; overmorgen de 3Decho!
Goedemorgen meiden, Hier gaat het weer redelijk. Zit nu braaf iedere avond aan de aardappelen/groene groenten en vlees lol. Ben nog steeds ontzettend moe als ik s'middags thuis kom uit mijn werk, maar dan plof ik ff lekker op de bank en doe ff tukje. @mili: hier ook een hele koude buik hoor meis!. Vind het inderdaad ook raar, voor de rest is alles warm maar de buik is gewoon koud. Maar weet zeker dat kleine uk het lekker warm heeft Voor iedereen een dikke knuffel Liefs Nique
Goedemorgen mama's Met mij en ons meisje gaat het goed, alleen het zoontje is nog steeds ziek.Hij is al voor de 5de dag ziek, we krijgen zijn koorts maar niet weg. Heb net de huisarts gebeld om langs te komen. Hopelijk komt de arts die ik gevraagd had en niet de arts waar ik niets van moet hebben. Ze was eens van wacht toen ik haar nodig had omdat mijn koorts bleef stijgen ondanks medicatie. Ze zei gewoon tegen mij neem maar verder die medicatie en ga terug slapen. Ben je daarom dokter van wacht, ze bleef liever in haar bed liggen dan langs te komen. 's morgens onze eigen huisarts laten komen en hij snapte ook niet hoe zijn collega zo had kunnen reageren. Maar goed, even afwachten en zien wie er komt. Koude buik heb ik niet, maar wel koude benen en voeten. knuf van zuurtje
Beterschap van je kindje zuurtje! Hier zit de bon voor de blije doos ook bij het blad, dus daar hoef ik niet meer op te wachten. Moet alleen zien wanneer ik m op kan halen, uiterlijk 5 januari. En de prenatal zit alleen in twee steden 25 km verderop. En ik heb de auto de komende twee weken nauwelijks dus dat moet ik nog even zien te regelen.... Verder wacht ik met smart op de uitnodiging voor de zwangerschapscursus. Rond week 30 zou het beginnen. Aangezien ik nu al 29 weken zwanger ben begin ik me af te vragen of ze me vergeten zijn ofzo. Want er stond in de aanmeldingsbrief dat je uiterlijk 10 dagen voor aanvang van de cursus bericht zou krijgen. Toch maar even bellen. Aan de ene kant heb ik er helemaal geen zin meer in. Als het me s avonds te laat is weet ik nog niet of ik ga. Van zeven tot half negen vind ik wel een mooie tijd. Maar ik weet dus nog niks. Verder is mannetje hier nog steeds ziek, gister had hij ook koorts. En verder flink verkouden dus zijn gehoest houdt mij ook wakker Maar vanochtend heb ik nog even wat langer gelegen. Nog zoiets, morgen heb ik een sollicitatiegesprek maar die mensen weten niet dat ik zwanger ben, ik zie die gezichten al. Het heeft ook weinig nut maar ja je moet aan de sollicitatieplicht voldoen he. Denk niet dat ze een paar maandjes op me gaan wachten dus ik ben bij voorbaat al niet gemotiveerd. Helaas. Het leek me wel een leuke baan, bij een ouderenflat : receptie/administratie. Net wat voor mij.
Nou ik heb net gebeld en baal als een stekker. De cursus begint pas 14 januari. Ik zou dan dus al 32 weken zwanger zijn. en hij loopt tot 25 februari zei die vrouw Dus tot 39 weken voor mij! Ik ben de eerste die uitgerekend is vandaar. De rest allemaal in maart/april. Nou wat een lol, weet dus niet of ik wel ga. Ik had gehoopt tot uiterlijk week 36 of 37 een cursus te volgen en heb eigenlijk weinig zin om tot zolang die cursus te volgen. Bovendien kan ik tegen die tijd wel bevallen zijn. Bah bah bah. Wat zouden jullie doen? Ik denk dat ik er vanaf zie, dat kan nu nog kosteloos. Heb wel een goed boek en zoek verder wel wat info denk ik. En ga voor mezelf dan misschien wel zwemmen ofzo. groetjes
@mili: hier ook een koudere buik. Komt volgens mij omdat de boel behoorlijk strak staat en dat is voor de doorbloeding natuurlijk niet optimaal. Tenminste, dat denk ik... van die olie had ik ook gehoord 34 weken, ivm het opwekken van de geboorte. Dus allemaal maar smeren
de vorige keer zat ik met een wisselende groep, 8 personen. 2 voor hun 2e kind, 1 hele late (40+), 2 jongere meisjes, ik en nog een vergelijkbaar meisje en nog iemand die ik ben vergeten.... In ieder geval, was niet al te veel aan. Nu met een groep van 6, en allemaal redelijk hetzelfde, ook qua leeftijd. En dat is wel grappig. Dus het kan zowel mee als tegenvallen denk ik!
@nikkie: bevallen en opstaan en veilig bevallen zijn wel goede boeken. Wat misschien nog handig is is een 'privelesje' met partner bij een therapeut. zodat je in ieder geval een goede perstechniek kunt oefenen en ademen tijdens de weeen. Want dat is de enige zinnige kennis die ze je bijbrengen, bij welke cursus dan ook. Kan me voorstellen dat het op zo'n termijn niet veel zin meer heeft. Aan de andere kant, de meeste eerste kindjes komen te laat i.p.v. te vroeg, dus je zou het kunnen gokken....
Het gaat mij vooral om die perstechnieken en ademhalingsoefeningen idd. Maar ik denk niet dat ik gewoon zo laat nog zin heb grrrr. Ik heb het boek veilig bevallen 2e hands aangeschaf via bol.com een tijd geleden en ook een bestand via deze site gevonden met ademhalingsoefeningen. Maar ja mooie boel zeg. Ik vind het heel erg jammer. Kijk er zijn dan meiden die dan net 29 weken zijn ofzo. Ik denk dus niet dat ik ga maar bereidt me wel op een andere manier voor haha. Alleen de partneravond was ook wel nuttig geweest voor mijn vriend maar goed ik ken ook zoveel meiden die niet zo'n cursus hebben gedaan. Maar goed ik baal dus nog wel even flink. Maar ja er zijn ergere dingen. Ik heb verder niet veel klachten dat scheelt. Gelukkig kan ik hier even mijn hart luchten haha
Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Ik weet ook nog niets. Had al wel gebeld, maar ze konden me niks vertellen, de cursus start tussen 28-31 weken, dus ik moest maar afwachten. Nou lekker is dat! Ik heb er juist wel veel zin in. Hopelijk is het dan een leuke groep. Wij hebben 9 lessen, waarvan eentje na de bevalling. Dus 8 van tevoren. Daar komt bij dat ze wel eens een blokuur doen, dus 2 uur op een avond ipv 1 uur. Ik hoop ook niet dat ik ergens achterin februari uitkom, want dan kan ik ook al bevallen zijn. Wel een beetje jammer. Misschien ga ik nog eens bellen......
Ik heb gisteravond kraamavond gehad (info avond over kraamtijd die bij zwangerschapscursus hoort). Wij hebben 8x 1 1/2 uur voor de bevalling en 4x een uur na de bevalling. @Nique: heftig zeg; wat moet jij geschrokken zijn. @Pooh: spannende week! Geniet ervan meid! Ik heb ook last van koude buik. Gister van 8 tot 3 lesgegeven en van 3 tot 5 overlegd met mijn vervanger. Daarna wat boodsschapjes gehaald, gegeten en op naar de kraamavond. Gelukkig vandaag vrij. Vanavond zwangerschapsgym.....Nog 3 daagjes werken tot de vakantie van 2 weken en dan nog 4x4 dagen werken tot verlof! Mijn man werkt ook in het onderwijs en is meestal van 8 tot 17.00 op school aan het werk. Misschien dat hij het in de kraamperiode wat anders in kan delen, zodat íe eerder thuis is. Ik heb geen ervaring, maar naar mijn idee (en ook volgens mijn moeder) is 8 x 4 uren kraamzorg wel weinig. Gelukkig komt mijn moeder ook veel helpen. En mannetje is ook geheel voorbereid dat hij het hele huishouyden moet gaan doen (wil je nog wel ff opschrijven hoe de wasmachine werkt? Dat kun je dan toch ook vragen......?) Ik ga het er dan in ieder geval van nemen, denk ik.
Nou even bijgelezen. @FD: Ik zal zo snel mogelijk een fotootje in mijn album zetten, ook het concept van het volgende geboorte kaartje voor ons tweede knulletje. Je appeltaartje zag er inderdaad erg lekker uit hoor. Goed gelukt voor de eerste keer dan. Het is sinds vorig jaar zo dat als je langer kraamzorg nodig heb je ook langer kraamzorg krijgt. De verplichte uren 24 sowieso uitbreidbaar tot 40 uur ofzo en dan geeft mijn verzekering ook nog vergoeding tot 60 uur mocht het nodig zijn en dan zelfs nog een gedeeltelijke vergoedig voor eventuele thuiszorg daarna mocht het nodig zijn. Ik heb met Owyn 5 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm een keizersnede en ik heb evengoed daarna nog drie dagen kraamverpleegkundige gehad. Ik kon nog meer krijgen als ik wilde maar dat vond ik niet nodig. Ik voelde me helemaal toppie (terwijl dat eigenlijk niet zo was achteraf) en we zaten het grootste gedeelte van de dag te kletsten en thee te drinken. Als zij kwam was ik al helemaal aangekleed en gedouchet en moest alleen de kleine nog even gebadderd worden. Ik lag ook niet op bed, dat vond ik niet nodig, lang verhaal. Maar goed, ik weet dus niet hoe het nu allemaal gaat lopen. Owyn gaat wel lekker naar de gastouders in die weken, dat is 1 ding wat zeker is. manlief weet nog niet wat hij gaat doen. Vorige keer was hij de week dat ik in het zieknhuis lag thuis. Toen heeft hij tijdens de dagen dat de kraamhulp er was gewerkt en toen weer een week vrij. Lekker met zijn drietjes! Hij heeft in die week het meeste gedaan qua verzorgen en badderen van de kleine. En eigenlijk is hij daar nooit mee op gehouden! Hij vindt dat het een soort magie heeft maar wel eng in het begin. Ik heb gewoon een geweldige vent al mopper ik wel op hem vaak om niets. @mili: Ik denk ook dat ik die roze wolk nooit gehad heb doordat er best wel veel stress bijzat ivm gezondheidsproblemen met Owyn in het begin. Hij werdt binnen 24 uur bij mij weg gehaald en heeft een paar dagen op de neonatale IC gelegen. Gaat je ook niet in de koude kleren zitten. We wisten wel dat het kon gebeuren en we hebben het minst erge scenario gehad maar het hakt er wel in. @ Nikkie: Owyn was ook heel erg rustig in mijn buik. Af en toe een flinke trap. Een periode ook heel veel op mijn blaas. Dat was wat minder. Connor is nu een stuk drukker. Wat zeg ik, hij denkt volgens mij af en toe dat het kermis is daarbinnen. hahaha Ik ben gisterenavond naar het ziekenhuis geweest. Ik was de nacht daarvoor wakker geworden met hele erge spierkramp aan de zijkan van mijn buik. Vergelijkbaar met hele erge kuitkramp zeg maar. Mijn man heeft mij geholpen rechtop te komen. Ik ben onder een hele hete douche gaan zitten voor drie kwartier, heb een paracetamol ingenomen, manlief een kruik laten maken en weer het bed ingedoken. Man is gisteren voor mij thuisgebleven omdat ik Owyn niet durfde te tillen e.d. en omdat ik er nog steeds heel erg veel last van had. In de avond lag ik met wtee kruiken op de bank en mijn achtste paracetamol en het wilde nog niet echt weg. Toen heb ik het zieknhuis gebeld. Ze wilde dat ik toch even langs zou komen voor een CTG dus de babyfoon bij de buurvrouw gedumpt en op naar het ziekenhuis. CTG was prima en de kleine was lekker druk. Ze dachten dat het toch hele erge bandenpijn was (wat ik ook al dacht). Wat ik al deed was helemaal prima. Ik had nog wel een slaappilletje meegekregen om goed te kunnen slapen met die pijn. Die heb ik lekker ingenomen en ik heb geslapen als een blok. Die slaappil heeft zo goed geholpen dat ik een deel van mijn lijflijke spanning kwijt ben. Ik voel me nu zoveel beter. Vanmiddag even naar de fysio en vrijdag naar de gyn. Ik had een paar weken terug een calcium tekort dus ik zal vragen of het daar misschien ook mee te maken heeft. Manlief zit nu op de bank de was op te vouwen terwijl ik met mijn gat achter de compu zit hahaha.
Ha meiden, sorry heb nu even geen tijd om te reageren. Omdat ik al een paar dagen uk heel weinig tot niet voel heb ik vanmorgen de vk gebeld. Zij schrok hier best van en ze is vanmorgen bij me langsgeweest thuis. Ze heeft geluisterd met de dopler, ukkie liet zich goed horen, maar ze wilde toch dat ik vanmiddag in het ziekenhuis een ctg laat maken. Ik moet er om 15.00u zijn. Duimen jullie voor mij alsjeblieft? Zodra ik weer thuis ben dan horen jullie van mij meiden. liefs Divi