Ha meiden, @Pooh, Harstikke bedankt voor het duimen en de knuffel meis! @Nathalie, Dank je wel meis! @Nikkie, Dank je wel meis. Wij hopen ook dat a.s. vrijdag alles goed is met onze uk. Ik zou wel even je urine laten controleren meis bij de huisarts. Misschien heb je hierdoor wel die krampen. Ik had toen ook toen ik die heftige blaasontsteking had verschrikkelijke krampen. Als je zeker weet dat je geen blaasontsteking hebt, zou ik wel even de vk bellen hoor meis. Ik meen ergens gelezen te hebben dat oefenweeen nu inderdaad al kunnen komen. Doe je rustig aan meis! @Emma, Meis wat lief van je dat je een kaarsje aan steekt meis voor ons! Net als wat jij zegt, we zijn al zover gekomen en hopen dat nu ook alles goed blijft gaan. Mannetje ziet het zeker allemaal positief, ik weet niet zo wat ik moet denken. Ik hoop maar dat a.s. vrijdag alles goed is. Harstikke bedankt meis! Hoe was het op kraamvisite vanavond? @Mili, Dank je wel meis! Heel veel succes morgen met je functioneringsgesprek! @Zuurtje en Redone Dank jullie wel meiden @Dieudonnee, Dank je wel meis. We proberen niet op te geven. Mannetje ziet het allemaal nog best postief. Maar ik weet niet zo goed wat ik nu moet denken. Ik weet dat ik ook positief moet blijven, maar vind het best even moeilijk. @Beccaatje, Ze hebben in het ziekenhuis gezegd vanmiddag dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Maar dat ze het onderzoek voor de zekerheid doen a.s. vrijdag. Ik weet dat ze me in de gaten houden, maar toch ben zo onzeker. Dank je wel meis! @Bellamano, Dank je wel meis! @Alle meiden, Dank jullie wel meiden! Zoals ik al eerder schreef jullie zijn toppers! Wat zou ik zonder jullie moeten? Vanmiddag nadat ik het berichtje had geplaatst even heerlijk zitten huilen. Toen mannetje thuis kwam ben ik hem eerst eens in zijn armen gevlogen en heb ook nog eens heel hard gehuild. Mannetje is er best positief over en zegt ook net als Emma, we zijn nu al zover gekomen, ze kunnen uk echt niet meer van ons afnemen. Maar toch ik haal echt de raarste en vreemdste dingen in mijn hoofd. Zeker als ik naar onze voorgeschiedenis kijkt, vorig jaar 2 miskramen, de mmm in, hormonen slikken etc etc..... Dit maakt me alles bij elkaar zo onzeker. Ik weet, het ziekenhuis heeft gezegd dat ik me echt geen zorgen hoeft te maken, maar ik doe het toch. Ben ook zo'n paniek zaaier. Ik moet wel zeggen dat ik ukkie nu wel een paar keer heb gevoeld vanavond. Vanmiddag toen ik aan de ctg lag ging uk ook een paar keer tekeer. Mijn zusje was mee haha en die zag zo mijn buik helemaal op en neer gaan. Ze vond het zooo gaaf. Nu zit ik lekker ontspannen op de bank met de laptop op schoot en voel af en toe ukkie in mijn buik. Morgenavond weer naar Yoga. Die ontspanning kan ik nu echt wel gebruiken. A.s. vrijdag zou de kraamzorg langskomen voor een intake gesprek, maar ik denk dat ik deze maar even af ga bellen. Ik moet a.s. vrijdag om 12.45u in het ziekenhuis zijn maar weet niet hoelaat ik klaar ben daar. Ik zag in andere bevallingslijsten dat meiden een "buddy" hebben. Stel als er iets met jou aan de hand bijv, onverwachts ziekenhuisopname etc etc dat je het dan misschien kan sms'en naar jouw buddy, zodat je jouw buddy op de hoogte kan houden en evt dat jouw buddy dit in deze topic kan neerzetten. Zo om elkaar op de hoogte te houden. Bijvoorbeeld straks met de bevallingen? Lijkt jullie dit wat? liefs Divi
@ Divi: Heel veel sterkte meid. Ik duim met de anderen mee. @ Mili: Alles is heel snel goed gekomen met ons mannetje hoor gelukkig. Het is nu een super gezond boefje. Ik ga zeker even rustig aan doen. Ik had een goede dag vandaag. Ik was super relaxed van het slaappilletje en had dus ook minder last van mijn spieren e.d. Ik ga zo nog even languit op de bank en dan lekker mijn bedje in. Morgen mag ik lekker uitslapen, manlief brengt onze kleine man naar de gastouders. Ik hoef hem dan alleen een knuffel te geven als ze weg gaan. Tot morgen meiden!
Zo, ik ben hier de eerste vandaag. Ben dan ook wel heel vroeg Ik kon al vanaf half vijf niet meer slapen. Moet straks ook op sollicitatie dus daar zat ik ook over na te denken. Ben niet zenuwachtig ofzo maar toch geeft het wat spanning. Terwijl ze me toch niet zullen aannemen maar goed. Maar dan ben ik onrustig ofzo. De afgelopen nachten heb ik op zich wel lekker geslapen. Buikpijn heb ik gelukkig niet meer gehad na gistermiddag. Dus het was vast niet ernstig. Misschien toch te zwaar getild of wat kou er bij. Ik heb het nu wel erg koud maar dat komt door het slaapgebrek denk ik. Volgens mijn vriend lag ik ook weer aardig te zagen vannacht. De afgelopen nachten lag ik steeds te snurken, pffff lekker is dat. Hopelijk horen de buren het niet haha het is hier best gehorig soms. Divi: snap best dat je je zorgen maakt, als ze zoiets zeggen lijkt me dat normaal hoor en zeker gezien alles wat je meegemaakt hebt. Maar het komt vast goed!
En hier de tweede, Nikkie Goedemorgen Toch succes met je gesprek vandaag hoor! @ Divi : Kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Ze houden het onder controle meid, kan zomaar meevallen he! Kop op! Knuffel!
Gelukkig maar! @ Divi: mn duimen draaien hier al weer volop! [-o< @ all: Hier alles oke verder..ga zo aan mn werk. @ beccaatje: tsja geen idee..haha eerst inwerken voordat het werkt is wel logisch ja...maar ja als t weeen op kan wekken...dan is week 34 best vroeg..hihi nou ja maar niet TE enthousiast aan de smeer en massage dan
haha...ik ben nummer vijf en ik dacht dat ik vroeg was :-D Nikkie: Succes straks! Pooh: heerlijk lekker vakantie straks! Geniet ervan! Mili: werk ze! En ik....ik ga stoeien in fotoland! Heb gister een opdracht gehad en vanmorgen moeten ze de eerste foto's al hebben, dus dat wordt stevig aan het werk! Wel weer ouderwets vroeg! Wel weer een keertje lekker!
Allemaal vroege vogels dus. Ben nog even in bed gekropen. En natuurlijk toen ik er bijna af moest kon ik nog wel even slapen. Grrrr. Nou ja het is niet anders. Fijn dat je bijna vakantie hebt Pooh! Op woensdag al, geen kerstvieringen e.d. op je school? Ik heb zelf een aantal jaar als administratief medewerker in het VO gewerkt vandaar. Vond het altijd een gezellige sfeer rond deze tijd. Dieudonnee: succes met je opdracht, wat houdt het precies in? Klinkt interessant. Wou dat ik wat creatief was en een vrij beroep kon kiezen maar helaas. Wie weet laat ik me ooit wel omscholen Vanaf jongs af aan wil ik al schrijven. Schreef vroeger wel verhaaltjes en gedichten. De laatste jaren is het er niet meer van gekomen. Maar ik hou van het schrijven. Alleen denk ik weer niet dat ik in staat ben om een boek te verzinnen. En dan nog... het is maar een kleine kans dat het uitgegeven word. Voorlopig blijft het bij dromen dus. Straks met de kleine moet er ook gewoon brood op de plank komen. Nou ik spring onder de douche. Ben erg onhandig door het slaapgebrek. Liet net al vanalles vallen
goedenmorgen. Niet zo vroeg als sommigen, maar jullie overdrijven het wel een beetje hoor Geen spannende zaken hier, dus ik ga maar eens wat zinnigs doen. Volgende week vakantie, da's ook leuk!
Hier even een up date van mij. Ik ben gisteren naar de vk geweest. Ze heeft mijn hb geprikt en deze was 5.0. Erg laag dus. Straks even naar het zh om bloed te laten prikken. Kan ik gelijk een afspraak maken voor placentalokalisatie. Deze lag bij de 20 weken echo voor de uitgang. De vk wil graag weten of die al verschoven is. Zo niet dan zal ik moeten bevallen met een keizersnee. Ik mag vanaf nu om de 3 weken naar de vk toe. (is toch wel prettig) 28 december hebben wij een 3-D echo. Ben zeer benieuwd. @divi meid ik kan me je reactie helemaal voor stellen. Veel sterkte vrijdag. iedereen die een knuffel kan gebruiken bij deze
Moest voor een reclamebureau foto's maken op lokatie. Een mooi kasteel! Erg luxe allemaal. De foto's gaan ze gebruiken in folders en op internet! Echt wel leuk! Zelf heb ik de overstap gemaak van het onderwijs naar fotografie. Een hele stap, maar ik voel me nu veel fijner! Het onderwijs trekt nog wel, maar dat is misschien weer iets voor later! Waarok ga je niet in de vrije tijd schrijven? Als je het leuk vindt, komt er vanzelf wel een verhaal toch? Je bent toch wel creatief, anders kan je geen gedichten schijrven! Succes vandaag!
zo meiden ik ben ook uit bed ! had nog geen zin maar moet zo naar de kapper ! Oh meiden we zijn gister op kraamvisite geweest en wat een poppetje zoooooooooooo mooi het is een heel klein meisje ze is maar 46 cm lang en 2300 gram ! ze is nu net zo groot als een kindje van 32 weken vertelde ze ( ze hebben haar gehaald met 37 weken omdat er geen plaats meer was in haar mama's buik ) en meiden dat ie hier al over 2 weken ! ohohoh zaten we dan met zo'n kleintje op je buik en in je buik ! smelt smelt smelt en mama was ondanks keizersnede ook redelijk op de been ! kijk dat geeft een mens hoop ! we waren zelfs pas laat thuis omdat het zo gezellig was en zooooo knuffellig ! en als ik nu voorbij de kinderkamer loop kan ik niet wachten tot het bedje ook gevuld gaat worden met ons kindje ! ik heb er ook gelijk over gedroomd ! maar beebje moet nog maar ff in mijn buik blijven hoor ! verder zit ik netjes aan ontbijt en warme choco (light) omdat ik hoop dat we vrijdag een posi uitslag krijgen over de suikers Pooh als ik het goed heb ga jij morgen trouwen he meid ! ik wil je heeeeeeeeeel veeeeeeeel plezier wensen en een hele mooie en fijne dag ! geniet er van want de dag is zo voorbij ! en ik hoop dat je kindje op het ja moment ook ff flink antwoord geeft ha ha Divi meidje hoe is het vandaag met je ? heb je een beetje kunnen slapen ? soms is het een dag later net wat rustiger in je hoofdje en heeft het misschien al kunnen doordringen dat ze het echt voor het zekerste nakijken ! blijft natuurlijk spannend en shit maar meid blijf denken dat je al zo ver bent nu ! het kindje dat ik gister in mijn armen had had echt alle schijn tegen om er te komen en nu is ze zooooooo mooi en al zo sterk dat geeft een mens weer hoop ! en lekker blijven janken hoor meid en hier je hard luchten dat helpt echt zo veel .... en denk maar zo bij elk schopje dat je voelt geeft je beeb je een knuf om te laten weten dat het goed gaat ! Nikkie wat spannend met een buik op sollicitatie ! ha ha laat je ff weten hoe het was ! en gelukkig dat je buikpijn weg is .. misschien idd te veel gedaan ... oh ha ha en ik snurk niet maar ik ben aan het kwijlen ........... ha ha ook zo lekker hoor droge mond wakker worden en kussen nat Mili werk ze vandaag hopelijk is de dag zo voorbij voor je ik moet morgen en vrijdag weer bah ik ben zo aan het aftellen 0% zin meer en wie weet kan je een mooi boek schrijven ooit over je kinderen of zwangerschap ! Beccaa lekker hoor vakantie ! ben jaloers ! maar er zijn veel meiden met vakantie zeg ... tja ik heb ook een paar dagen vrij hoor met de feestdagen is ook al lekker Lolly bij mij doen ze de placentabepaling pas over 4 weken tja als het zo is duurt het nog wel ff dus maakt me niet uit maar ik hoop dat hij bij jou ook ok is ! gezien het percentage dat overblijft zal het wel goed komen hoor ! en wat leuk dat je nog een 3-d echo hebt ik zou er onderhand ook al wel weer een willen nog ff dat lekker koppie zien hmmmmmm zo en nu ga ik naar de kapper en lunchen met vriendin en winkelen en dan kom ik weer terug ! knuf van Emma met nu nog vette uitgroei !
Kom op Divi...We duimen allemaal als gekken en natuurlijk branden er kaarsjes voor je, al vertrouw ik erop dat dat niet nodig zal blijken. Fijn dat je ventje je zo steunt. toitoitoi. Hier gaat het redelijk. Vanmorgen extra naar de VLK geweest ivm bovenbuik pijn. Moest met spoed komen. Bloeddruk was gelukkig goed 130/70 (die 130 kwam door mijn zenuwen) Na wat onderzoeken hebbn ze ontdekt wat er is : Ik heb een gekneusde rib, door het koppie van de kleine wat er telkens tegenaan beukt. Tis wat... XFD
Hey meiden, Het gesprek ging wel goed. Ik had het gesprek met een man, de adjunct directeur.. Die was nogal vaag. Hij deed het wel erg informeel op zich wel leuk. Ik kon gewoon mezelf zijn en het was ontspannen. Maar ja die zwangerschap he. En ik legde het bijna af in die kamer zo warm. Ik had aan het einde van het gesprek ook een boei! En ondertussen was de baby maar aan het trappen wat me erg afleidde haha. Maar goed ik hoor er nog van. Ik was wel even als een van de vijf uitgenodigd uit 45 brieven. Dat geluk had ik wel vaker, ik kan wel redelijk goede sollicitatiebrieven schrijven vind ik. In het verleden ook wel uit meer dan 100 sollicitanten gekozen. Toch goed voor je zelfvertrouwen. Alleen heb ik er nu niet zoveel aan he, want ze nemen me heus niet meer aan voor alleen januari en daarna ben ik er 4 maanden uit. Erg jammer. En straks stress want ik moet in juli wel een baan hebben! Maar deze baan leek me ook niet super moet ik zeggen. Het kwam erg ongeorganiseerd en chaotisch over. Ook kon die man me niet goed uitleggen wat nu precies de werkzaamheden waren behalve balie/receptie. Van alles en nog wat. Daar hou ik niet zo van. Heb liever duidelijk omlijnde taken dan weet je waar je aan toe bent. Anders is het vaak zo rommelig. Nou fijne dag allemaal! Emma veel plezier bij de kapper. Dieudonnee: klinkt erg leuk hoor die opdracht, stoer hoor! Lolly: dat is wel aardig laag inderdaad. Je krijgt vast ijzerpillen. Succes met de placentaecho, wanneer heb je die? Oh ik zie net dat je nog een afspraak moet maken. Ik moet nu ook elke drie weken voor controle. Mag de 28e weer. Dan ook even ijzer prikken. Pfff ga nu lekker rustig aan doen. Die vijf uurtjes slaap beginnen zich nu te wreken.
Ik ben er ook weer een keer.... heb het hartstikke druk! Dus weinig tijd om even lekker te internetten. Alles gaat goed hier! Beeb is nog lekker actief. Gister avond zat alleen mijn rug weer helemaal vast, kon niks meer best raar, ik had er de hele dag geen last van gehad. Als ik op mijn rug lig dan voel ik rond mijn navel vet een harde bobbel.... maar nu las ik dat het het kontje kan zijn? vorige keer bij de verloskundige (2 weken geleden) lag ie nog met zijn kontje naar beneden, zou die dan zo snel zijn omgedraait? Baby kamertje is bijna klaar, moeten alleen nog gordijnen in, en de deur moet nog terug gehangen worden. Zal straks even fototje in het album plaatsen. Zaterdag ook lekker wezen te shoppen, zooo lief al die babykleertjes! Het is wel moeilijk om kleertjes te vinden die voor een jongetje en meisje kan.... het is er wel maar je moet tog even goed zoeken! Ik hoop dat het met de rest ook goed gaat! en natuurlijk met de beebs ook!
@FD: ik heb ook een pijn in mijn ribben, volgens mij wordt daar stevig tegen aan gedrukt. Arme wij Ik heb de 28e mijn placenta-echo en ook bloedprikken. Ben benieuwd! Hoewel de vk mij vertelde dat als je placenta inderdaad te laag lag je rond deze tijd wel last van bloedverlies zou hebben. En geen bloed gezien dus ik zeg: ligt vast goed dat ding. Die ribben is echt irri! Als ik zit lijkt het net of er wat onder steekt of zo. Ik heb ook een hard plekje dat verschuift, maar ik kan er nog geen kaas van maken. Voor billen lijkt het me zo hard, ik denk echt aan een voet of elleboog of zo. Ga wel vragen volgende week. Vanmiddag naar de kapper, da's wel nodig!
Ik moet maandag weer naar de verloskundige, dus dan vraag ik het ook. Vrijdag moet ik bloedprikken omdat ik bloedgroep A-negatief heb.... en dan gaan ze kijken of ik antistoffen heb aangemaakt ofzow... heb er helemaal geen zin in.. bah.....
Goeiemorgen! iedereen weer wakker...ik ook weer hoor! Maar nog niet zo wakker om meteen achter de computer te duiken. Hoewel...heb vanmorgen alweer aardig wat gedaan: ben druk ebzig met spulletjes pakken omdat we in de kerstvakantie toch eindelijk gaan verhuizen! Gelukkig hoeft lang niet alles gepakt te worden, we nemen alleen de nodige spullen mee (fietsen, kleding, spelletjes ed) en verder laten we m'n huis 'overeind' zodat we daar in het weekend nog gemakkelijk heen kunnen. Betekent ook 2 bedjes, commodes, boxen enz... FD: met koppie tegen je ribben: ligt de baby vooral met hoofdje omhoog? Die moet zich dan maar eens gaan omdraaien (hoewel, die voetjes tegen de ribben is ook niet alles...)! Maar mag nog een paar weken duren geloof ik, dan wordt draaien lastiger... Ik ga nog snel even wat rommelen. De kids zijn vanmiddag weer thuis en nemen meestal nog wat vriendjes en vriendinnetjes mee...dan komt er dus wat minder van 'werken'. Fijne middag, kom later vandaag nog even langs! mamajo
Veel plezier bij de kapper Beccaatje, ga je nog wat spectaculairs doen of alleen ff knippen? Dus ook al een placenta echo, spannend. Hopelijk is alles goed. Nog een dikke week dan weet je het. Hier voel ik de baby dus veel in mijn rechterzij. Daar bobbelt en beweegt het voortdurend. Tijdens de pretecho lag meneer dan ook daar, wel met hoofdje naar beneden maar hij deed dus steeds zijn voetjes voor zijn gezicht en lag dus steeds dubbel. Lijkt me toch nu wel wat krap worden. Af en toe voelt het ook vervelend, net of ie zich dan even omdraait ofzo. Zo'n rare luchtbel, dat gevoel. Verder heb ik het nu soms benauwd door de omhoog drukkende baarmoeder. Gisteravond toen ik in bed lag had ik er best wel last van. Maagzuur valt nog mee, de ene keer wel last van de andere keer niet. Nu ga ik de computer echt uitzetten. Ik ben nu erg moe en heb een zere keel. Ga straks nog maar even liggen denk ik. Mannetje is nog steeds aan het hoesten enzo. Hij is nog niet fit. Maar gaat sowieso vrijdag weer naar het werk. Dit weekend moet hij echt werken want het bedrijf gaat dan over.