Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ mama 1984:

Hoi ,

Dioe pijn herken ik..kan ischias zijn, maar als je echt ook veel last hebt met draaien in bed kunnen het ook je bekken zijn. Ik krijg er nu therapie voor. K zou t ff in de gaten houden en anders even aan de VK vragen.

Succes er mee.

Hier alles verder oke, kleine ukkie schopt goed, haha geweldig!
    Straks controle VK en daarna direct door naar fysio..enneeeeeh heerlijk genieten van de vakantie daarna!

Gister de kinderkamer afgemaakt. Alles opgehangen vastgezet etc. Helaas geen fototoestel hier...maar ja haah komt vast nog, dan kunnen jullie ff spieken.

Liefs en knuf,
    Mili

2. apie

apie Actief lid

15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    @Nathalie ze zagen er geweldig uit ..stoer hoor hihi .
    @zuurtje doe inderdaad maar eens rustig aan .

En ik las ergens van dat buddy gedoe is inderdaad misschien wel eens een goed idee om te kijken wie dat bij wie doet .

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb in principe geen buddy nodig,mijn zusje is hier ook lid en kan jullie op de hoogte houden ;)

4. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    goedemorgen allemaal.

Hier gisterenochtend naar de vk geweest en alles was goed gelukkig.
    Heb ook een brief binnen gehad dat ik ook 2 januarie met de zwangerschapscursus mag beginnen en ik heb de bon binnen voor de blije doos op te halen dus dat ga ik vanmiddag doen en vanavond lekker naar assepoester in het efteling theater.
    heb er veel zin in.

Verder heb ik toch nog een klein probleempje en misschien weten jullie daar raad op.
    Ik moest met de hond naar de dierenarts gisteren en ze heeft pillen meegekregen.
    Nu moest ik die gisterenmiddag doorbreken en in een stukje worst doen dus ik breek het pilletje door en stop het in het stukje worst.
    nu zat er wat worst aan me handen en zonder erbij na te denken lik ik mijn hand af(stom stom) en spuug het meteen uit want er zat natuurlijk nog wat van dat pilletje aan me handen.
    zou dit erge kwaad kunnen?
    Nu voel ik de beeb nooit niet goed want me placenta ligt aan de voorkant,maar toch maak ik me wat zorgen.
    iemand een idee?

Alvast bedankt!

5. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    Goeiemorgen zeg...pfff...ben vanaf 3 uur vanmorgen wakker en kon niet meer slapen. Voel me nu helemaal gebroken terwijl het een pittig dagje belooft te worden... Vanmorgen m'n dochter voor het laatste naar deze basisschool: heftig hoor! We hebben deze week al heel wat emoties te verwerken gehad. Straks neemt m'n zoon nog een paar (brug)klasgenoten mee naar huis om samen hier te eten + film te kijken en m'n man komt met een busje deze kant op om de grote spullen mee te nemen.
    En dan ... (tromgeroffel...) hopen we eindelijk bij elkaar te wonen! Hoewel we ook nog vaak hier zullen zijn, bijvoorbeeld volgende week voor het afscheidsfeestje van m'n dochter (weten jullie nog, de hele klas komt eten...gezellig!).
    Maar eerst lekker samen genieten van de kerstdagen ..mmm... kijk ernaar uit!

Betekent wel dat ik waarschijnlijk tijdelijk even zonder goede internetverbinding zit. Zodra ik de boel op orde heb, meld ik me natuurlijk weer!
    En als er intussen buddy's worden gekoppeld: ik doe mee!

Alle goeds voor iedereen en als het me niet meer lukt voor de kerstdagen in te loggen:

een superkerst voor iedereen!!!

6. apie

apie Actief lid

15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    Dat is handig Nathalie dat je zusje hier ook lid is ..die kan dan inderdaad ons op de hoogte houden .

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ fruitdruifje: Ik heb een lattenbodem (electrisch) waarbij ik mijn hoofd en voeteneind kan verstellen. Ik heb mijn hoofdeind nu ook iets hoger staan.
    Het is maar heel iets , maar merk al duidelijk verschil en slaap hier door ook weer wat beter en heb ook wat minder pijn.. maar toch blijft het.

@ Mili: Ik heb idd isias. Alleen vind ik deze pijn heel anders. Bij isias schoot er een pijnlijke scheut ineens vanuit mijn bil naar mijn been, vaak door een verkeerde of moeilijke beweging.
    Maar deze pijn blijft en de isias ging door ff rustig aan te doen weer weg!
    Ga het idd even vragen maandag, want ik kan niet eens een stukje lopen of ik heb er al last van :(

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    wat grappig, wij hebben ook een verstelbare lattenbodem en ik doe juist het voeteneind omhoog. Maar ik heb dan ook (ook nog...) last van rusteloze benen, dus de beentjes moeten de lucht in, anders word ik gek!

9. Mogguh!

Hier heelijk geslapen *eindelijk weer een keer*

JOEPIEEEEEE ben vandaag 30 weken!

@mama 1984, Ik heb precies hetzelfde als dat je uitlegt! Ik zit ook bij mensendieck (soort fisio) en daar krijg ik dan allemaal oefeningen van mee. En anders inderdaad aan de verloskundige vragen, of de dokter.

@Buddy Het lijkt mij geen kwaad te kunnen omdat je het meteen weer uit heb gespuugt. als je tog twijvelt kan je altijd de verloskundige even bellen.

10. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Zo ik baal hier ontzettend. Mijn mannetje heeft net te horen gekregen dat hij morgen en zondag van 7 tot 9 moet werken :confused:
    Ik zie hem dus het hele weekend niet. En bovendien weten we niet hoe het moet met vervoer. Ik zou de auto morgen hebben, moet bij mijn broer langs voor het wiegje, die woont een paar km verderop en ik kan niet meer zover fietsen. Bovendien wil ik dan wel bij mijn ouders eten ofzo anders zit ik de hele dag maar alleen.
    Ik kan wel janken. Ik wist dat ie moest werken maar we dachten gewoon tot vijf uur ofzo. Ik vind het echt belachelijk die tijden, bovendien is hij ook nog eens ziek!
    Ik baal zo ontzettend kan wel even janken van boosheid!
    Zonder auto kan ik weer niks morgen. Hij werkt zo'n 20 km verderop. En het openbaar vervoer rijdt daar zo vroeg niet heen.
    Ik vind het gewoon een k*** streek van zijn baas. Komen ze ineens hier mee op de proppen.
    Sorry maar ik baal zo, heb even geen puf om ergens op te reageren.
    Vanmiddag moet ik naar de verjaardag van mijn nichtje maar ik heb helemaal geen zin meer, voel me erg chagrijnig nu. Ook daar moet ik weer alleen heen. Je kon morgen ook komen maar ook dan werkt hij.
    Vorig jaar was hij er ook al niet bij, toen moest hij ook werken, nog zijn vorige baan.
    Voel me even zo klote.

groetjes

11. Dat is cker een ***streek van zijn baas! En wat een tijden zeg, echt lang!
    Ik kan begrijpen dat je je nu zo k*t voelt.
    Sterkte meid!

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Goedemorgen mama's.

Gisterenavond om 10u nog enkele weeën gehad en daarna nog 2 maal een harde buik. Toen is alles rustig geworden en tot nu toe ook gebleven.

Redone ik heb je een pb gestuurd.

Emma ik heb jou bericht doorgegeven aan onze kleine meid :) :) :) . Hopelijk luistert ze ook.

mama1984 ik kan je jammer genoeg niet helpen.

Fruitdruifje ik ben gisteren onmiddelijk plat gaan liggen, ik vind het ook nog veel te vroeg dat ze zou komen. Ze moet van mij nog minstens 12 weken blijven zitten.

Mili ik ben benieuwd achter de foto's van het beebkamertje.

Buddy veel plezier bij assepoester vanavond.

Sjalotjuh gefeliciteerd met je 30 weken.

Nikkie ik kan je heel goed begrijpen dat je je kl*te voelt. Mag dat zomaar zoveel uren achter elkaar werken?

Sorry als ik iemand vergeten ben.

Knuf van zuurtje ;)

13. Gelukkig dat het nu rustig bij je is

14. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

@mama 1984:Ja daarom zei ik ook dat het bij mij een teken van beginnend bekkeninstabiliteit is en geen ischias meer.
    K zou inderdaad ff vragen want met fysio kun je mogelijk nog wat ongemak beperken zeg maar :D Bij mij helpt dat redelijk, heb nog wel pijn, maar kan het voor mezelf wel makkelijker maken door op bepaalde manier in en uit auto te stappen enzo.

@ all:

Hier terug van VK controle en van fysio! VK was alles oke, baarmoeder lag goed op schema, zit op kwart tussen mn navel en borstbeen, past bij termijn van 28 wk. Ben nu 27 +5 dus dat zit helemaal goed. Bloeddruk was 116 om 75, ook goed en hartactie beeb was super zei ze! Helemaal weer goedgekeurd dus :D

Fysio was ook oke, gebruik mn bekkenbodemspieren en buikspieren prima volgens haar dus kan het zo wel redden dacht ze tot mn verlof. Wel met restrictie dat als het ineens slcehter wordt ik moet stoppen...maar heb nu eerst 2 weken vrij dus kan ik ff bijtanken,haha.

Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar en liefs voor allen!

Kus,
    Mili

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Mili fijn dat alles goed was.

Knuf van zuurtje ;)

16. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ zuurtje:

fijn dat alles weer rustig is meid! Houden zo!

En tsja foto's haha heb wel foto's met tel gemaakt maar zijn vaag, hihi misschien dat mn man ze dr op kan krijgen.

Kinderwagen etc staat er wel en de box nog in een doos enzo...maar alles is dus wel op plek waar het moet staan ;)
    Mocht het lukken zet ik foto's in mn album en geef ik wel een gil!

Knuf,
    mij

17. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hij valt niet onder een cao dus weet niet of het mag. Maar ik maak me vooral zorgen omdat hij eigenlijk nog niet beter is dus dit hakt er dan wel weer in. Maar goed ik ben weer gekalmeerd. Even uitrazen helpt vaak wel. Voor de rest moet ik me er maar bij neerleggen.
    één lichtpuntje: misschien hoeft hij dan volgende week zaterdag niet te werken. En de zondag is al vervallen.
    We moeten maar even zien hoe we het gaan doen qua vervoer. Is erg lastig nu ik zwanger ben. Kan niet altijd maar alles op de fiets doen, bovendien is het ook nog eens guur en koud weer.
    Vanmiddag ga ik op verjaardagsvisite bij mijn nichtje, die wordt vandaag twee. Ik kan met mijn ouders meerijden gelukkig!

Oh ja nog over bekkenklachten... ik las laatst ergens dat slapen met zo'n tarzan (voedingskussen) helemaal niet goed is. Omdat je je knieën dan tever uitelkaar staan, wat juist extra klachten kan geven!
    Zelf slaap ik al weken met een opgevouwen fleecedeken tussen mijn knieen, is wat minder dik. Bevalt me prima, alleen als ik me soms omdraai en m mee wil nemen dan vouwt ie weer uit dus sta ik midden in de nacht dat ding weer op te vouwen haha.
    Ook slaap ik met een opgevouwen deken op mijn kussen, omdat ik nooit op mijn zij sliep en het kussen dan te laag vond (kreeg last van mijn nek). Slaapt heerlijk en ik was het gewoon 1x in de week.
    Het zijn gewoon die dekens die je overal wel kunt kopen (blokker, trekpleister etc). Mij bevalt het prima!
    Ik ondersteun mijn buik nu nog niet maar dat lijkt me straks ook wel fijn. Nu ligt de deken ook half onder mijn buik. Vouw m zeg maar twee keer dubbel. Maar voor je buik lijkt een dikker kussen wel fijn, kun je het er wat onder schuiven. Hier zijn ook speciale kussens voor zag ik laats op internet maar dat lijkt me niet nodig. Misschien koop ik wel even een gewoon kussen nog.

groetjes

18. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hè Nikkie, wat is dat toch balen hè !?
    Ik snap hoe je je voelt, aangezien de mijne ook om de haverklap in hetzelfde schuitje zit...

Ik ben ook deels alleen dit weekend, maar niet vanwege werken. Manlief gaat met de collega's de wintersluiting vieren in de wegenbouw....nou dan weet je het wel. Hij gaat geloof ik daarna stappen in Roermond (vlakbij zn werk) dus blijft ie daar slapen....Morgenmiddag is ie natuurlijk doodmoe en katerig. Komt vast pas om 6 u s avonds thuis...
    Ik kan dus ook niet zoveel ondernemen, helaas.....

Ik heb net begrepen dat ik het capilair tunnel syndroom begon te krijgen (pols en onderarm klachten)....Doet best pijn...voelt een beetje reumatisch...getsie !

XFD

19. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hè Nikkie, wat is dat toch balen hè !?
    Ik snap hoe je je voelt, aangezien de mijne ook om de haverklap in hetzelfde schuitje zit...

Ik ben ook deels alleen dit weekend, maar niet vanwege werken. Manlief gaat met de collega's de wintersluiting vieren in de wegenbouw....nou dan weet je het wel. Hij gaat geloof ik daarna stappen in Roermond (vlakbij zn werk) dus blijft ie daar slapen....Morgenmiddag is ie natuurlijk doodmoe en katerig. Komt vast pas om 6 u s avonds thuis...
    Ik kan dus ook niet zoveel ondernemen, helaas.....

Ik heb net begrepen dat ik het capilair tunnel syndroom begon te krijgen (pols en onderarm klachten)....Doet best pijn...voelt een beetje reumatisch...getsie !

XFD

20. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Dat is balen FD! Kan erge pijn doen geloof ik. Krijg je er ook wat voor of kunnen ze er niks aan doen? Je moet het belasten van je armen zo veel mogelijk voorkomen maar ja gaat een beetje moeilijk!

Over het stappen van je man, kan hij niet wat eerder thuiskomen dan? En dan morgen is ie hardstikke duf natuurlijk. Als mijn vriend wel eens een borrel had van het werk ofzo zei ik altijd s avonds een vent en dan s ochtends ook een vent. Dus als hij dan s middags nog in bed lag werd ie er door mij afgetrapt haha. Daar ben ik best wel streng in hihi.
    Maar gelukkig komt het niet zo vaak voor. Maar ik heb gewoon een hekel aan teveel drinken en dan de dag erna zeuren.
    Ik heb het zelf ook wel gehad in het verleden hoor, dan ging ik ook wel tot vijf uur te stappen en ik kan nogal slecht tegen alcohol (lichamelijk dan). Dus ik heb vele zondagen beroerd doorgebracht in die goeie oude tijd.
    Soms verlang ik trouwens nog wel eens naar het stappen maar momenteel gaat het niet echt. Als je om elf uur al begint te knikkebollen heb je niets in de kroeg te zoeken ;)

Deel Deze Pagina