Hoi meiden, allereerst excuses dat ik niet zoveel schrijf, maar ik houd jullie verhalen allemaal keurig bij hoor. Inderdaad mooie trouwfoto's Pooh! Goh, het gaat nu wel snel allemaal he, als je op de banners leest dat er nog maar zo'n 10 weken te gaan is. Ik zie dat velen al bijna klaar zijn met het kamertje. Nou, de kast staat nu bij ons, en bijna alles is geverfd, op een plint na. Gordijntjes zijn naar de Kwantum voor verduistering, we hadden ze vorig jaar net nieuw gekocht. Ik heb niet zo'n leuke 1e kerstdag gehad, alleen maar kotsend boven de emmer gehangen. Vandaag gelukkig niet meer, dus het gourmetten met onze familie kon doorgaan. Heb alleen weinig gegeten, lag me nog wat te zwaar op de maag. Verder gaat alles prima, buikje groeit mooi en maandag, oudjaarsdag dus, nog even naar de VK. Over 5 weken begint het verlof, bij de meesten van jullie meiden ook denk ik. En dan is het echt toewerken naar het einde van de zwangerschap en het begin van een nieuwe fase.
@nessie en roosje : getsie wat een toestanden voor jullie ! @pooh: Gelukkig dat het tot dusver meevalt met de blaas en dat het geen echte ontsluitingsweeën zijn. Vanaf ongeveer 30 weken (nu dus) kan je voorweeënkrijgen. De baarmoeder oefent dan. Wie weet is het dat wel.... take care meisje ! En leuke foto's ! @allen : Ik loop de laatste dagen teveel te piekeren.....over wat er allemaal mis kan gaan...ik weet het dom dom dom......Ik ben gewoon bang voor vroeggeboortes en gescheurde placenta's....vraag me niet waarom.... Onze vorige kwam met 36 weken en dat ging perfect, maar toch.... Soms schrik ik 's nachts wakker van vochtverlies. Dat heb ik al een paar keer gehad. Tis zo'n 2 keer per week en volgens mij is het gewoon dunne afscheiding, want het blijft niet lopen... Maar toch schrik ik tekens weer...O nee hè...toch geen vruchtwater hè... Mijn vorige (te vroege) bevalling begon met gebroken vliezen, dus ben ik superalert op elke druppel.... De vorige zwangerschap was ik veel zorgelozer dan nu. Ik heb al een gezond kind....zou het ons nogmaals gegund zijn...etc etc Stom hè !? Tsja...ik heb altijd al moeite gehad met het uit handen geven van de contrôle...met het leven nemen zoals het komt. Ben best een paniekgeval...Dat heeft me al eens een burnout opgeleverd... Ik moet tegen mezelf regelmatig zeggen : Wat er ook gebeurd....het is oké.... Ik moest het even kwijt dames... XFD
@ Pooh : leuke foto's zeg, idd! Ennnn rustig aan doen ja! Klinkt niet fijn, meid. Overigens begrijp ik dat harde buiken bij jou dus wel een zeurderige buikpijn geven? @ Emma : het zit je niet mee he? Voor jou is het echt aftellen geblazen volgens mij? Gecondoleerd meis. @ Roosje76 : Getver zeg, naar dat dat precies met de kerstdagen viel ... ziekjes (griep) of 'gewoon' een aanval van misselijkheid? @ All : leuke kerstdagen gehad meiden? Ik moet zo weer voor controle naar de VK Hoe plan je het zo he? Na de feestdagen. Ik reageer ook erg weinig, lees wel altijd alles mee (ja, nog steeds ) ... al ben ik zo vergeetachtig als wat, onthou ook niet alles van iedereen. Hebben jullie er ook last van, die vergeetachtigheid?
Hier hetzelfde gevoel hoor! Ik voelde me een poosje geleden ook nog eens enorm schuldig naar mijn zoon toe. Ik voelde me zo'n egoïst dat ik hem over een paar weekjes ''belast'' met een broertje... En stel nou dat het niet goed zit, dan zal ons gezinnetje onder zo'n grote druk komen te staan, enzenz. Erg hé, dat hormonale gepieker... Flientje
@ Pooh mooie foto's hoor .En klein uk moet nog wel effe blijven zitten hoor . @Nessie En Roosje ..pffffftttt wat een pech allemaal . En hier nog een piekeraar hoor ..word er soms zelf zot van .Want nou als zus wat nou als zo .Heb het vorige keer tegen de gyn ook gezegd en die zei meid dat is nergens voor nodig .Het hartje klopt zo krachtig en regelmatig de kleine groeit goed .geniet er nou van ...maar toch he ...pfffffffffffffffffftttttt
Pooh, jeetje dat was echt vervelend inderdaad maar gelukkig is verder alles goed. Misschien was de urineweginfectie al over het hoogste punt heen, heb ik ook wel eens gehad, dan kunnen ze het niet goed vinden. Nu goed blijven drinken en vitamine C nemen! En gelukkig houden ze je goed in de gaten. En over dat gepieker, ik denk dat iedereen dat wel eens heeft. Ik krijg het wel eens benauwd bij het idee straks nooit meer zomaar de deur uit te kunnen etc. Voor mij is het allemaal nog nieuw en ik denk dat zulke gevoelens er ook bijhoren. Ik weet niet wat ik kan verwachten en hoe het is. Maar ik praat er wel over met mijn vriend. Hij heeft het ook wel hoor. Gister hebben we een heerlijke dag gehad. Kerstavond was een beetje verpest door familiegedoe in de familie van mijn vriend. Ook 1e Kerstdag kwam de sfeer er niet meer zo in. Gister waren we heerlijk met zijn tweetjes en hebben we een stuk gewandeld en spelletjes gedaan en dvd gekeken en s avonds heeft mijn mannetje lekker voor me gekookt. Helaas moet hij vandaag alweer gewoon werken, voel me nu wel wat zielig. Het lijkt wel of iedereen vrij is! Verder moet ik morgen weer naar de vk, op zich wel zin in. Ook even ijzer prikken. Maar meiden wat een ellende toch allemaal met de kerstdagen! Laten we afspreken dat 2008 ons jaar word oke! Dat we allemaal een goede bevalling en gezonde kindjes mogen krijgen! liefs
Oh ja en ik zie onze uk de laatste dagen pas echt goed aan de buitenkant bewegen. Af en toe dan beweegt het hier aardig! En nog steeds veel in mijn zij en beneden. Ben zo benieuwd hoe hij ligt, morgen maar even vragen. Maar hij was druk bezig de afgelopen dagen. Af en toe voelt het echt even vervelend, een rare draai ofzo.... Mijn schoonmoeder die vond dat ik echt een veel grotere buik had gekregen in die paar weken dat ik daar niet geweest was. Ik was er na de echo nog geweest (26,5 week) en dus afgelopen dinsdag. Dat idee heb ik zelf ook wel hoor. Maar ze zei ook; meid je bent verder helemaal niet echt aangekomen, van de achterkant nog zo slank als wat. Dat compliment heb ik maar weer binnen Moet zeggen ben wel iets dikker geworden hoor op mijn bovenbenen en billen maar niet heel erg. En mijn gezicht is wat voller.
hee meiden pooh: dat was toch wel even schrikken, denk ik! Hopelijk dat het kuurtje goed werkt en voor de rest is het rustig aan doen geblazen! Leuke foto's van je trouwen hoor! Hier gister een drukke dag gehad....waren pas om 12 uur thuis....en ben nu nog erg moe.... Mannetje is lekker een paar dagen thuis...heerlijk genieten samen en met beeb lief!
hier alles goed met beeb alleen arm denk gekneusd maar ja liever ik als de beeb ben lekker ziek aan het worden en niet fit dus ga lekker slapen . we gaan vanavond voor vloerbedekking kijken zodat de halve maantjes(kokos) van de trap af kunnen en er niemand meer naar beneden dondert.mannetje is ook al 2x gevallen hahah. dus me schoonmoeder vond het wel genoeg fijne dag allemaal
@ dieudonnee: Ik heb een voorbeeld op internet voor je opgezocht http://www.borstvoedingswinkel.nl/ Ga dan naar catologus, dan naar zitten en schommelen en dan zie je daar in die rij babyhangmat en die moet je dan aanklikken. Deze heb ik Zelf heb ik hem toen bij prenatal gekocht! Groetjes!
hoi meiden hier ben ik ff snel heb niet zo mijn dag ben ook lekker tot 11 uur in bed blijven liggen ! maar goed moet zo naar VK afscheid nemen en ik ben nogal emo dus zal wel janken worden gister bij schoonfamilie geweest en was ook echt droevig .. oh oh mijn arme schoonvader en de rest ook natuurlijk ... mijn man huilen nou dat vind ik pas verschrikkelijk om te zien dus hup ook weer janken .. ik heb geen ogen vandaag en moet nog gaan werken tot 8 uur vanavond ! begrafenis is pas woensdag na oud en nieuw dus en we wilde dit rot jaar zsm vergeten maar beginnen nu dus met een begrafenis op 2 jan ... hoop dat het geen voorbode is op de rest van het jaar... maar goed ... masker op en doorgaan Pooh wat een verhaal ook jij zeg pfff echt ff rustig aan doen hoor meid ! want dat is schrikken ... hou jezelf aub goed in de gaten je foto's zijn echt super en je bent een stralende bruid ! jullie zien er zooo gelukkig uit ! ik ben daar ook getrouwd ! Wenneke goed idee van de vloerbedekking ha ha is net ff minder glad he ! vooral als je straks je kleintje vast hebt Dieudonnee lekker genieten met je man ! zalig hoor wou dat wij dat ook lekker hadden Nikkie ik had het 1e kerstdag ha ha heel mijn buik van links naar rechts zo leuk om te zien en dat rare akelige heb ik ook volgensmij draait hij dan helemaal om .. is nu niet lekker meer om te voelen FD ik ben ook een meester in piekeren ga soms zo ver dat ik er hartkloppingen van krijg .. ik probeer het in de gaten te houden maar dat is soms niet makkelijk hoor ! toch wel een zorg he ! kids ! oh en dat uit handen geven van controle ik heb er hard aan gewerkt dit jaar maar met de hormonen in mijn lijf heb ik het nu maar ff opgegeven en werk lekker dwangmatig met mijn lijstje op dit moment hoor het kan ff niet anders .. heb me daar ook maar bij neergelegd ! ondanks dat kan ik niet wachten op de beeb hoor ik heb er super zin in ! Roosje wat vervelend zeg dat overgeven en idd verlof komt lekker in zicht hier ! Nessie wouw wat een verhaal ben je wel geschrokken zeg ! en de schade komt wel goed maar gelukkig heb je zelf niks Nou ik ga kappen ik moet me nog aankelden en naar de VK en dan werken dus ik ben er morgen weer eerst langs gyn smiddags en dan kom ik weer buurten voor iedereen een dikke knuf
hee lieve meiden, Sorry dat ik veel te weinig van me laat horen. Wil iedereen even sterkte wensen waar het wat minder gaat. En voor de piekeraars onder ons: geen zorgen voor de dag van morgen! Als er geen aanleiding is om ongerust te zijn, moet je dat ook niet doen! Genieten met die mooie, dikke buiken! liefs Mary Jane
Zo heb alle kerstspullen al opgeruimd. Was het zat Heb nu een sterke drang om de box al in de kamer te zetten Is nog wel heel erg vroeg he
Goede avond mama's Eerst en vooral was alles goed gisteren bij de gyn. Ze heeft naar het hartje geluisterd, volgende keer krijg ik terug een echo. Het waren fijne kerstdagen. Van mijn schoonouders hebben we kraamhulp gekregen maar dat wisten jullie al vast wel. Van mijn ouders krijgen we een kapstok voor in ons appartement, mijn vader gaat hem zelf maken. Ik moet hem maar laten weten hoe we hem graag willen hebben. Maar met hun verrassing hebben ze me nog veel meer plezier gedaan. Mijn oma uit Zwitserland was/ is er op bezoek en ze hadden niets tegen mij gezegd. Ik had haar al ongeveer anderhalf jaar niet meer gezien. (wel aan telefoon gehad of een kaartje gestuurd) Ik ga voor de rest niet op iedereen reageren, het was teveel om te onthouden. Maar voor iedereen die het nodig heeft een mega grote knuffel. Knuf van zuurtje
Ff snelle korte reactie...jeetje Pooh wat balen meid. Hoop wel dat ukkie ff blijft zitten! En Nessie jij ook balen joh van de auto..maar ja inderdaad gelukkig jullie de schrik en schade die vergoed wordt en niet zoals die vrouw in haar lies Hier alles oke...zonet ff veel buikpijn, maar waren mn darmen denk ik..haha van al dat steengrillen Knuf, Mili
He, het is lang geleden Hier alles ok. De blaasonsteking is over (na een eenmalige inname van Morunil). Voor kerst wel enkel en alleen kado's gekregen die voor de baby zijn. Vond dat ergens wel een beetje jammer. Ik word wel mama, maar mijn man wordt toch ook papa en hij kreeg leuke dingen om zichzelf te verwennen (kadobon voor CD's,...).. Maar ok
ik heb gister de kerstboom opgeruimd met schoonmoeder. volgende week vrydag komt de kast van slaapkamer en week erop denk ik de nieuwe vloerbedekking op de trap zodat niet meer kan vallen en dinsdag komt de box in de huiskamer te staan, zodat de hond kan wennen en mannetje moet woensdag weer werken.