Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Och hemel zeg!
    Hier gaan de duimen de lucht in!

2. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Oei! Das niet de bedoeling nog he?!
    Ik duim voor dr!

3. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ik duim ook hard dat ie nog effe wacht :confused:

4. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Hey meiden,

even een vraagje van deze kant:

Ik heb af en toe, en vandaag (nu) ook een soort van lichte ongi-pijn in mn buik. Omdat ik ze nu voel, denk ik eraan het ff te vragen.

Enig idee wat dit kan zijn? Iemand hier ook last van of van gehad dan wel ervaring mee?

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb er ook last van,geen fijn gevoel :(
    Denk toch dat het met het indalen te maken heeft.

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Jeetje zeg, die pooh! Hard duimen dat het gewoon wat voorwerk is...en verder niet erg.....

De ongipijn die ik ervaar geef ik de schuld aan de groei van de baarmoeder. Groei gaat nu natuurlijk wel erg hard. Ik vind het wat vroeg voor indalen namelijk, en daarbji ligt mijn beeb nog niet ehct lager, dus dat zal het zeker niet zijn :)

7. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Update over Pooh:

Ze ligt nu aan de CTG...kan dus wel even duren voor we weer wat horen. Baarmoedermond is van 3 cm naar 0 cm verstreken en is week....
    Ze is best wat gespannen en doet jullie allemaal de groeten...

Ik heb gezegd dat we allemaal duimen !

XFD

8. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Ook hier draaien de duimen volop voor Pooh.
    @FD: wat leuk dat jij ons zo goed op de hoogte brengt ;)

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

oojee ik lees wel vaak met jullie mee vooral om pooh maar dit vindt ik geen leuk bericht om te horen ik hoop dat het kleintje nog gewoon wacht en lekker zit waar het zitten moet
    pooh ik duim voor je meid en doe rustig aan ook al is je hoofd op hol op zon moment denk ik !
    wil alleen maar goed nieuws horen

10. lucifer99

lucifer99 Actief lid

1 mei 2007
    232
    0
    0
    och jee, ik duim me hier gek voor Pooh! [-o<

11. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hoi

pooh ook ik duim heel hard voor je dat kleintje nog even in je buik blijft zitten.

ik schrijf eigenlijk nooit bij jullie, maar lees wel af en toe mee.

wij krijgen trouwens een meisje, zag dat het in de lijst er nog niet bij stond.

duim duim duim duim duim duim duim duim duim

12. bo2008

bo2008 Niet meer actief

meiden heb een vraag dat ik het duidelijk snap heeft ze nou onsluiting? of wat kan iemand me het uitleggen want leef echt met die lieferd mee!

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Zoals ik het nu begrijp heeft ze nog geen ontsluiting maar is de baarmoeder wel helemaal verstreken. Dit moet eerst gebeuren voordat je ontsluiting krijgt als ik me het nog goed kan herinderen. Het zit dus tegen het randje aan van ontsluiting.

Misschien krijgt ze wel weeenremmers of zoiets.

Pooh: ik duim heel erg hard voor je. Je kleintje moet nog lekker even bij je in de buik blijven zitten.

14. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Jemig Pooh wat een schrik. Hoop dat alles in orde is! Ik wacht in spanning af! Wat houdt het idd nou in als je baarmoedermond is verstreken? Ik denk wel dat ze dan complete rust moet gaan houden. Duim voor je meid!

Verdere lichte ongikrampen kan idd de groei van je baarmoeder zijn. Indalen is meestal pas na de 30 weken ofzo en bij een 2e kindje (of meerdere) daalt ie zelfs pas in vlak voor of tijdens de bevalling.
    Steken of krampjes kunnen ook je banden zijn.
    Teveel harde buiken is ook niet goed, laat je dan ff checken op blaasonsteking. Als je daar te lang mee doorloopt kun je ook vroegtijdige weeën krijgen.

Over het wel of niet voelen van je baby. Ik voel m nu elke dag wel maar de ene dag is ie wel iets rustiger. Hij is net dagen erg druk geweest en vandaag wat rustiger.

Ik ben zelf erg moe vandaag, natuurlijk niet echt ernstig maar wel lastig. Ik voel me nogal humeurig. Het is ook grijs en grauw weer.
    Maar ja er zijn ergere dingen ;)

15. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    heb net ook even opgezocht wat verstrijken is.
    Het is geen ontsluiting.
    Het betekent dat de baarmoedermond korter wordt!
    Dat het samenvoegt met het baarnoederkanaal.

Pooh, ik duim voor je , dat het nog even blijft zitten.

16. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    nog even een duidelijkere tekst, even gekopieerd:

Of er al ontsluiting is en of de baarmoedermond al ‘verstreken’ is (verstrijken betekent dat de baarmoederhals korter wordt en geleidelijk wordt opgenomen in de baarmoeder; hierdoor kan je baby (makkelijker passeren);

17. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Zo mama's.
    Ben ik even mijn dressoir aan het leegmaken en alles aan het inpakken en dan zo een nieuws over pooh.

Pooh ik duim dat jullie beebje nog eventjes blijft zitten. [-o<
    [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<

Bericht voor de beeb van pooh: Blijf nog maar lekker wat bij mama, het is buiten nog veel te koud voor je.

Op zich kan het niet veel kwaad dat de baarmoedermond verstreken is, ik heb enkele weken (ongeveer een 6 tal weken) met 3 cm ontsluiting rondgelopen alvorens het zoontje geboren werd. Je wordt dan wel goed in de gaten gehouden. Het zoontje is toen met 37w 5d geboren.

Knuf van zuurtje ;)

18. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    wil nog even toevoegen, dat de huisarts mijn urine 24 uur op kweek zet, en ik morgen te horen krijg of er een ontsteking zit.

Verder denken ze gewoon aan een griepje, die heviger is door de zwangerschap.
    Wel volgende week op de controle even Hb en suiker prikken.
    Oftewel rustig aan doen, gezond eten en uitzieken....

19. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Jeetje zeg , ook hier gaan we duimen dat kleintje van Pooh nog blijft zitten!

20. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Even geen nieuws over Pooh, maar zo gauw dat er is, post ik meteen.

Verstrijken zoals me verteld is, werkt als volgt:

Normaal gesproken is je baarmoedermond een soort tuitje (vergelijk met een opblaastuitje van een ballon) Door het verstrijken wordt dat tuitje steeds korter tot het helemaal plat is. Als het plat is wordt ie zacht (week) en kan de baarmoedermond langzaam open gaan. (ontsluiten)

Bij Pooh is het dus nog niet open (ontsluiting) maar al wel plat en week genoeg om te gaan openen. Toch valt dit proces misschie nog te remmen of kan het vanzelf nog remmen....ik hoop het... [-o<

XFD

Deel Deze Pagina