Goeiemorgen! @ Fruitdruifje mooi geschreven je bevallingsverhaal...ik zie het al helemala gebeuren die plens in je schoenen! Gelukkig is alles goed afgelopen ondanks de vroeggeboorte! @ Jennefer volgens mij valt dat wel mee hoor dat dect schadelijk zou zijn?! Ik ga straks mijn babyfoon bij bcc halen voor 69 ipv 119. zij hebben ook laagste prijsgarantie. ben benieuwd. Ik heb de advertentie van kinderstoeltje.nl uitgeprint. Het zou niet tellen als het een internetwinkel zou zijn, maar gelukkig hebben ze een winkel in Naarden Nu dadelijk om 10.30 u eerst weer naar het ziekenhuis voor controle. Eerst aan ctg en daarna weer inwendige echo.
Goeiemoggel allemaal! Pffffffff slaap al een paar nachten nauwelijks. Ben echt vreselijk moe,maar kan de slaap niet vatten
Oh pooh was dat al afgesproken die controle? Spannend wat eruit komt! Ik heb weer eens een bijzondere vraag. Net stond ik even voor het raam en toen liep er echt een hele straal langs mijn benen. Sorry voor de details maar de kleur was wittig, waterig geel schaam schaam! Zou ik hier nu actie voor moeten ondernemen of kan dit geen kwaad!?
Goeie morgen allemaal, Ik ben weer helemaal bijgelezen (geen internet dit weekend). @Pooh: wat goed dat alles nog in orde is. Succes op de controle straks. Deze avond opnieuw naar de gyn voor de maandelijkse controle. Spijtig genoeg zonder echo, dat is voor volgende maand.
@ Mpje ja de controle was gepland. Ze wilde me geloof ik een paar keer om de 3 dagen zien. Maar gelukkig heb ik geen krampen meer gehad! En nog een weekje thuis zal me goed doen! Als ik jou was zou ik toch even de vk bellen voor de zekerheid! Beter het zekere voor het onzekere nemen! Laat je nog horen hoe het afgelopen is! @ Nathalie ik kan de slaap ook moeilijk vatten. vannacht weer veel wakker gelegen. maar ik heb ook het idee dat nu na de 30 weken alles zwaarder wordt, veel meer kwaaltjes ook! @ Eekje ja gelukkig wel! Nu hopen dat het zo blijft!
Oke pooh nou dat is wel een fijn idee denk ik dat je zo nauw onder controle staat. Ik ga straks maar even bellen idd. Ff kijken hoe ik dat ga doen heb namelijk vergadering in die tijd! Beetje jammer maarja dit is belangrijker. Liefs
Hey meiden, Hier gister ook krampen, ik had er best last van. Het zat meer bovenin mijn buik maar ik werd er misselijk van Het was s middags en kwam af en toe terug. Ik had echt zoiets van zouden dit oefenweeën of indalingsweeen zijn. Vanochtend werd ik wakker en had ik weer een zeurend gevoel. Ik ga nu zo mijn urine even inleveren om te controleren op blaasonsteking. Omdat ik ook al een paar dagen heel vaak moet plassen en steeds kleine beetjes en dan het gevoel houdt dat ik nog steeds moet. Mijn urine zag er niet echt troebel uit maar ik vond het wel sterker ruiken. Was het bij jullie echt troebel toen jullie blaasonsteking hadden? Meestal heb ik dat wel namelijk. Ik moet op de fiets, want mijn vriend heeft zoals meestal de auto mee Maar goed ik vond het best wel eng gister. Het deed best wel pijn en kwam met regelmaat terug. Nadat ik een aspirine had gehad ging het beter. Vanochtend ook al om vijf uur wakker omdat mijn vriend me aanduwde want ik lag weer eens te snurken. Daarna kon ik de slaap niet meer vatten en kreeg ik dus weer last.
Even over al dat vochtgedoe... mpje : vruchtwater is doorzichtig (water) of groen (als de kleine erin gepoept heeft) Het stopt niet met lopen en blijft in scheutjes lopen, ook al span je je spieren aan. Afscheiding is wittiger. Als je het tussen je vingers doet en een tijdje wrijft wordt het korrelig. jennifer : die inlegkruisjes zijn niet goed omdat ze sterk absorberen. Ze zuigen dus letterlijk het vocht uit je vagina. Die krijgt daardoor het signaal om meer vocht aan te maken...dus wordt het alleen maar meer ! Pooh: succes ! Hier een matige nacht gehad. Ik hoest als een bootwerker, vooral als ik op mn linkerzij lig. Er zit wat slijm. Door het hoesten span ik natuurlijk telkens mn spieren (ook mn buik), dus ik heb nu echt last van mn buik. Volgens mij geen harde buiken, maar gewoon spierpijn. Heb al wat thijmsiroop genomen. Heb geen koorts. Ene oor was 37.0, andere oor was 37.5 en dat was na een hoestbui. Vandaag werken......kijken hoe ik het volhou...begint nu echt zwaar te worden.... Morgen de hele dag suikeronderzoek, dus dan ga ik maar eens niet werken. Woensdag 31 weken en 4 D echo. XFD
Goedemorgen mama's. Ja ik ben ook al op. Normaalgezien blijf ik liggen tot mannetje thuis is maar had er geen zin meer in. Heb wel alles bijgelezen maar weet al niet meer wat. De vergeetachtigheid wordt precies alleen maar erger. Nog iemand last van? Gisteren een leuke dag gehad. 's middags uit gaan eten met schoonbroer en - zus. Naderhand hebben we bij ons nog driekoningentaart gegeten en heeft het zoontje zijn nieuwjaarsbrief voorgelezen en kerst- nieuwjaarscadeautje afgegeven.( schoonbroer is zijn peter) Hadden een foto ingekadert van de laatste foto's van bij de fotograaf. Hij werd er helemaal emo van. 's avonds ook het ziekenhuiskoffertje gepakt voor het geval dit onverwachts toch nodig zou zijn. (hoop natuurlijk nog altijd dat ik thuis kan bevallen). Ben ik toch weer wat geruster tegen de tijd dat het zover is en ik toch niet thuis kan blijven. Heeft nog iemand haar koffertje klaarstaan? Slapen: de ene nacht gaat het beter dan de andere. Vorige nacht heb ik goed geslapen en de nacht ervoor was gewoonweg een ramp. Dit was het weer zo een beetje voorlopig. Knuf van zuurtje
Oooooooooh aso zeg! Zit mijn 2e stuk taart al weg te werken op de vroege ochtend Ah ja vandaag mag het,want mijn meisje is jarig vandaag ze is alweer 10 jaar.
Goedemorgen allemaal! @Nathalie: (naamgenootje) vervelend he, niet kunnen slapen, ik kan het ook al een tijdje niet meer. Vannacht was beter als eergister maar een nacht doorslapen zou zo lekker zijn! Gefeliciteerd met je dochter! Lekker joh, die taart1 @Divi: Ja vervelend dat niet doorslapen. Lukt me naderhand ook niet. Heel soms kan ik 's middags nog weleens op de bank terecht komen maar dat is niet vaak. Omdat ik dan bang ben dat ik weer een nacht niet doorkom en "bewaar" m'n slaap voor de nacht @Fruitdruifje: Ik ga zo je bevallingsverhaal maar eens lezen, een beetje voorbereiden, @Pooh: Veel succes vandaag! Morgen komen ze van de kraamzorg voor een intakegesprek. Ben benieuwd wat ze allemaal vertellen. Daarna moet ik weer naar de VK, fijn weer naar het hartje luisteren. Gisteren even naar het ziekenhuis geweest om te kijken hoe die kamers er uitzien, krijg je toch een beetje een beeld van hoe en wat. (ga poliklinisch bevallen omdat wij nu op een flat wonen en ik daar niet wil bevallen, we zijn een nieuw huis aan het bouwen maar dat is nog niet klaar als de baby komt dus gaan we een paar maanden bij m'n schoonouders wonen. Die hebben een aantal kamers over, dus een kamer voor de baby en een voor ons. Daar ga ik dus m'n kraamtijd doorbrengen) Ook nog effe op de woonboulevard geweest en van die schattige slofjes gekocht met een berepootafdruk! hihi, ze zijn zo lief. Fijne dag allemaal! Groetjes Nathalie
@pooh sterkte hier gaat wel weer redelijk ik heb babyfoon van philips straks komt kraamzorg als iemand nog een buddy wil ?ik ben nog vry fijne dag meiden
@Fruitduifje, leuk je verhaal te lezen zeg Aan de anderen, jeetje, wat kunnen jullie kletsen zeg, er is weer te veel geschreven om mee te kunnen. In elk geval: Ik ben nu 8 kg zwaarder dan bij het begin. De beeb is zeer levendig, maar zaterdag voelde ik haar een hele dag niet... Maakte me zorgen maar zaterdagnacht heeft ze me dan een hele nacht wakker gehouden... Alles dus in orde! Verder, ja, ga ik nog even wat lezen!
Nou ik ben benieuwd, kan straks bellen. Misschien ben ik ook wel gewoon niet fit. Vandaag al twee keer naar de wc geweest voor de "grote boodschap". Ik had ook ineens best wel kramp en ook wat hoofdpijn. Hopelijk geen buikgriep ofzo. Maar ja dan kan ik de krampen wel verklaren. Mag na elf uur bellen voor de uitslag van de urine. Hoop eigenlijk dat het niet blaasonsteking is want dan moet ik na vijven weer naar de apotheek om de kuur op te halen en weer op de fiets en ik voel me al niet zo lekker. Mijn vriend kan het niet ophalen want ze zijn om half zes dicht en dan is hij er waarschijnlijk nog niet. Maar ja we zien het wel misschien valt het mee en als het moet dan moet het. Ga zo lekker even op de bank liggen. Gister hadden we een dvd gehuurd maar niet uitgekeken, we vonden er niks aan. Perfect stranger met Halle Berry. Het verhaal leek leuk maar ik vond er niks aan. Slechte dialogen, oppervlakkig, ik kwam maar niet in de film.. Na een half uur hadden we zoiets van nee dit wordt 'm niet. Hadden we toch maar die andere gehuurd haha. Iedereen een knuffel en Pooh succes vandaag. Nathalie gefeliciteerd met je dochter.
ff snel alleen pooh ! heeeeeeeeeeeeeeel veel succes vandaag meidje hoop dat het nu allemaal ok is ! en idd neem jij maar eens een extra weekje vrij all ik kom zo terug ff eerst douchen kan mijn haar al wat drogen ! tot zo knuf Emma
goedenmorgen. @MPJE: vorige zwangerschap dacht ik ook vruchtwater te verliezen. De vk raadde me toen aan een inlegkruisje te gebruiken. Deze moet je meenemen naar de vk, zij gaan dan ruiken (ja echt!) of het vruchtwater is of niet. Vooral bij de eerste heb je geen idee wat je wel of niet moet ruiken. Het verliezen van vruchtwater kan op zich weinig kwaad omdat dat zichzelf aanvult, maar het probleem is dat je blijkbaar dan een gaatje / scheurtje in je vliezen hebt en dat is gevaarlijk. Dus....even bellen. En dat inlegkruisje he.... Over inlegkruisjes gesproken...herkenbaar hoor, met die 'bellen' en zo. Het hoort erbij, maar fijn.... wie heeft er trouwens al bericht van de kraamzorg gehad? Ik bedacht mij ineens dat de intake zo rond deze periode zou moeten zijn, of niet? Of gaat dat bij een volgend kind niet meer gebueren?
zo goeiemorgen wat een drukte in mijn buik nu! Blijf ervan genieten! Mijn urine was niet troebel en toch een blaasontsteking. Heb er wel veel buik- en rugpijn van! Kan ook niet te lang op 1 zij liggen, dus jullie snappen wat een ongelooflijke draaipartijen dat zijn in bed! Vochtverlies dat in een straaltje loopt? Geen idee, maar ik had even gebeld, gewoon voor de zekerheid! Nathalie: gefeliciteerd met je dochter en wat lekke al 2 stukken taart! Ik ga nu aan mijn ontbijt met antibiotica! haha Zo proberen de hond uit te laten. Manlief was vrij afgelopen week, dus die heeft het zo'n beetje de hele week gedaan. Lopen doet best pijn. Wij zijn zelf wel ech op zoek naar iemand die eventueel onzehond zou kunnen uitlaten voor als ik het niet meer kan of als ik naar het ziekenhuis zou moeten. Hebben er hier nog meer een hond? Hoe doen jullie dat?
zoooo ben ik weer lekker fris en fruitig ! Gisteravond zo'n fijne avond gehad met mijn man ! en de beeb ! eindelijk wilde de beeb eens flink contact ... ha ha hij schopte de hele tijd tegen mijn man zijn hand en als hij die verplaatste ging de puk mee ... beebje is 3 dagen stiller geweest maar nu weer volop aanwezig zelfs nu ik hier zit weer volop gestomp en gedraai ! Dieet is moeilijk vol te houden ik vind het echt zooo veel eten .. 11 x per dag is echt veel hoor ! maar goed ik doe mijn best .. over half uur dus weer ! tja morgen weer prikken dus ben benieuwd of het nu eingelijk goed is en ik terug mag naar VK ! ik hoop het maar ! Bedankt voor de tips over de babyfoons meiden we zullen toch die alecto nemen die jullie zeiden want dat ziet er goed uit ! alleen nog ff kijken welke uitvoering .. en ik loop hier de hele dag met inlegkruisjes in hoor kan niet anders anders kan ik de deur niet uit ivm vele vochtverlies en soms ook geur ! thuis loop ik in mijn katoenen tenten en verschoon me vaak maar tja het leven gaat door he ! Morgen komt hier de kraamzorg thuis ! ze belde vorige week pas .. ben benieuwd heb toch wel wat vragen hoor ! en tips kunnen we altijd gebruiken mannetje is ook vrij vindt hij leuk om er bij te zijn ! ik heb ook elke keer voor de grote boodschap heel erge buikpijn dan kramp en dan verlossing ha ha maar is geen lekker gevoel nee en ohoh dat verhuizen van jullie meiden pffff ik ben al moe als ik een uurtje poets laat staan verhuizen ... respect hoor ! wij hebben geen hond maar een konijn als huisdier en tja die heeft het er maar mee te stellen dat er een kindje is straks ! ha ha ik denk dat die ook wel jaloers zal zijn omdat hij dan minder los kan lopen maar ach dat komt wel goed ! De nachten gaan redelijk nu sinds de oordoppen is het lekker stil en ik moet wel om de 2 uur naar de wc ofzo maar ik val snel weer terug in slaap ! ik klaag dus maar niet en meestal kan ik lekker tot een uurtje of 9/10 blijven liggen ! en die taaaaart mmmm lekker hoor geniet er lekker van en van harte met je dochter ! 10 jaar al .. wouw dat duurt nog ff voor die van ons daar is ! en vergeetachtig ......... ik ben blij dat ik nog geen naamplaatje op hoef voor in de spiegel smorgens ..... ik schrijf alles op want ik ben net een vis en heb een geheugen van 2 seconde ! Vluchtkoffer heb ik nog niet ga ik eens bekijken als ik lekker vrij ben ! nog ruim 7 weken te gaan dus ik neem aan dat ik nog ff tijd heb en hier doet hoesten of niessen ook zo'n pijn au au ik heb ze dus nog wel die buikspieren ha ha ook ik moet vanmiddag en vanavond nog werken bah bah ik vind het zo zwaar nu ! niks meer aan maar kan wel op mijn gemak doen vanavond laatste afspraak met een klant en dan nog vrijdag en volgende week maandag en dinsdag afwerken en opruimen ! hoop er snel klaar mee te zijn ga ik nog eerder weg ha ha zo en nu ff haren drogen
Hoi, Pfft wat is er veel geschreven zeg! Ons beebje komt in het wiegje te liggen waar mijn man ook in gelegen heeft. Die hebben we zelf wit gespoten en m'n schoonmoeder heeft hem opnieuw bekleed. De sluier was gelukkig nog goed. Ze kwamen hem gisteren ineens brengen. Die staat dus nu mooi te zijn in de babykamer. Toen zij weg waren kreeg ik zo'n opruimdrang....Ik heb m'n man de kelder ingejaagd om die nu eindelijk eens op te ruimen. Wij hebben namelijk ruim 3 jaar aan ons huis verbouwd en zijn nog niet helemaal klaar, maar overal staat gereedschap enzo. Werd er ineens zo gek van. Hij is er echt 3 uur mee bezig geweest. Vanmorgen heeft hij alles wat weg kon mee naar z'n werg genomen, dus nu is het opgeruimd. Achteraf voel ik me wel schuldig......heb hem behoorlijk opgejaagd. Het is echt zo'n lieverd! Dat vochtverlies vind ik ook echt smerig. Ik had het echt nooit voordat ik zwanger werd. Ik wissel 2x per dag van onderbroek. Wij hebben de philips babyfoon. Ik hoop maar dat ie goed is. Nathalie van harte met je dochter! Ben nu de hele week ziek gemeld, tot ik vrijdag naar de Arbo kan. Ik moet er wel aan wennen.....ik hoop maar dat alles goed gaat met de invalster. Op m'n werk vinden ze al gauw dat je zeurt als je bijv. ziek bent, dus over mij zal nu ook wel gezeurd en geklaagd worden. Als leerkracht mag je niet ziek zijn vinden ze. Hup, paracetamol erin en doorgaan. Dat gaat bij mij nu dus niet. Moet maar proberen het naast me neer te leggen.