Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    O Wenneke wil wel een buddy hoor! Weet alleen niet helemaal precies wat het inhoudt! haha

2. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    @vlinder78 ik weet ook niet precies alleen dat je mekaars nr hebt en als er wat gaande is dat je dan degene smst en dat die de meiden hier informeert hahahah

3. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hier ben ik weer ff.
    Het was geen blaasonsteking maar als de klachten blijven dan moet ik het nog een keer inleveren. Tsja daar kan je het mee doen...
    Ik heb gelukkig niet steeds buikpijn alleen vanochtend ook weer kramp maar toen moest ik dus gelijk naar de wc.
    Misschien zijn het mijn darmen ook wel.
    Maar goed gister was het dus echt pijn door mijn hele buik. En dat zakte af en kwam ook weer terug.
    Deed mij wel wat aan weeën denken maar aangezien ik die nog nooit heb gehad kan ik het ook niet zeker weten.
    Als ik vandaag nog eens last heb bel ik de vk wel.
    Zelf denk ik dat ik toch een beetje griepig ben.
    En misschien is mijn beebje ook wel aan het indalen, dat zou best kunnen rond deze weken. Zo rond de 36e week is je 1e baby meestal ingedaald.
    Ga nu lekker op de bank met een dvdtje en doe verder helemaal niks meer in huis vandaag. Ja vanavond het eten maar gelukkig had ik gister een opruimbui dus kan ik nu de boel wel de boel laten ;)

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Beccaatje:Ik vroeg me dat gisteravond ook af en heb even de brief erbij gepakt.

Daar stond op dat ze 4 tot 6 weken voor de bevallingsdatum contact met mij opnemen.

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @nikkie: indalen hoeft geen 6 weken te duren hoor, dat het nu al begint en pas over 6 weken klaar is

@nathalie: o, dan wacht ik nog een week of 4, dan ga ik zelf

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Pooh: hoe was het in het ziekenhuis meid?

Beccaatje: bij mij staat er in dat ze rond de 8ste maand contact met mij opnemen. Het is mijn tweede kindje dus gebeurd het telefonisch. Bij een eerste komen ze thuis. Ben bijna 8 maanden dus ze zullen eind januari wel bellen denk ik.

Nathalie: van harte met je dochter. Geniet van deze dag.

Voor de rest ben ik het weer even kwijt.

Wij hebben de babyfoon van Philips, zo'n geel met witte. Ben er erg tevreden over. Zit ook een talkknop op zodat je naar de andere kamer iets kunt zeggen als dat moet, 5 melodietjes om af te draaien, het geluid kan je instellen, lichtje en nog wat meer. Nog geen storing ermee gehad en we kunnen hem ook gewoon los meenemen naar onze vrienden van 2 deuren verder. Dan werkt hij ook nog goed.

Vandaag naar de vk geweest, moest eigenlijk komende donderdag maar dan is de begrafenis van mijn oma. Urine was goed, bloeddruk was goed en heb een doosje meegekregen van baby town of zoiets. Zitten wat reclamedingetjes in en iets van papier waar je een huisje van kan maken of zo. Moet het nog even doorkijken.
    Bij de vk het hartje weer luid en duidelijk gehoord. Vertelde tegen mijn zoontje dat is je broertje en hij broertje hihihihihi. Lief. Ukkie ligt al met het hoofdje in mijn bekken en van de week heb ik 2x een echt stekende pijn onderin gehad. Blijkt dat ukkie waarschijnlijk soms niet zo lekker voor mij ligt zodat hij op een zenuw ligt of een bloedvat of zo en dat knelt dan wat af. Niks aan te doen helaas. Nu weer terug op 24 janauri.

7. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    kraamzorg is geweest alles was goed met 36weken alleen klossen halen

ze was erg tevreden

8. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    60 MAART 2008 MAMA'S

Diaantje78- 29 jaar - Gelderland - 27 februari 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Sjalotjuh87 - 20 jaar - Noord-Holland - 29 februari 2008 - bevallen op .... - 1e kindje - Surprise
    Lucifer99 (Marijke) - 33 jaar - Noord-Holland - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Bekend bij lucifer
    Divi - 25 jaar - Zuid-Holland - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (eigenlijk 3e) - Bekend bij Divi
    Emma29 - 29 jaar - Noord-Brabant - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Faith and Hope - 27 jaar - geheim - 3 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Missdroppy - 28 jaar - Drachten- 4 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise
    Nikkie - 26 jaar - Friesland - 4 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Bianca84 - 23 jaar - Friesland - 4 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    MamavanJordy (Bianca) - 27 jaar - Helmond - 5 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Mona79 - 28 jaar - Gelderland - 5 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Lily - 29 jaar - Kwadijk (Noord-Holland) - 6 maart 2008 - bevallen op... - 2e kindje - Jongen
    Beertje86 - 21 jaar - Helmond - 6 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Mamajo - 35 jaar - Drenthe - 7 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Jongen
    Mamsie (Ramona) - 25 jaar - Doetinchem - 7 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Meisje
    Mpje - 22 jaar - ? - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Lievebeesje - 25 jaar - Gelderland - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Beccaatje - 29 jaar - Overijssel - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Miekje1982 (Marieke) - 25 jaar - Almere - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Cornelia - 26 jaar - Zuid-Holland - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Dieudonnee - 27 jaar - Overijssel - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Lucia - 20 jaar - Turnhout (B) - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (2e voor vriend) - Meisje
    Vosje2000 - 23 jaar - Venlo - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Laffayette - 20 jaar - ? - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Bekend bij laffayette
    Nesje (Nessie) - 26 jaar - Brugge (B) - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Wenneke20 - 21 jaar - Berghem (NB) - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Melis83 - 24 jaar - Rotterdam - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Engel25 - 32 jaar - Mijdrecht - 11 maart 2008 - bevallen op.... - 5e kindje - Jongen
    Pooh69 - 31 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Fruitdruifje - 35 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Meisje
    Bellamano - 21 jaar - ? - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Eekje - 28 jaar - België - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Bekend bij Eekje
    Nathalie1973 - 34 jaar - Zeewolde - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 4e kindje - Jongen
    Buddy - 30 jaar - Noord-Brabant - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Joeja - 22 jaar - Zuid-Limburg - 14 maart 2008 - bevallen op .... - 1e kindje - Meisje
    Roosje76 - 30 jaar - Friesland - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (4e voor vriend) - Bekend bij Roosje
    Apie - 33 jaar - Vlissingen - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje (1e voor vriend) - Meisje
    Mary Jane - 28 jaar - ? - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Sumeye - 31 jaar - Zuid-Holland - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Mili - 25 jaar - provincie Groningen - 16 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Cindy31 - 29 jaar - Landgraaf - 17 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    n4th4li3 (Nathalie) - 26 jaar - ? - 17 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Flientje - 23 jaar - ? - 18 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Denise19 - 19 jaar - ? - 18 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Wicjuh - 32 jaar - Harderwijk - 19 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Nique36 - 36 jaar - Prinsenbeek - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Jennefer (Jennefer1985) - 22 jaar - Etten-Leur - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Vlinder78 - 29 jaar - Bovenkarspel - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Sabbe - 26 jaar - Oostvlaanderen (B) - 21 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Jongen
    Roses - 23 jaar - ? - 22 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Jetjuhh - 29 jaar - Ijsselstein - 23 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje (1e voor vriend) - Bekend bij Jetjuhh
    mama 1984 - 23 jaar - ? - 24 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise
    Natasja - 28 jaar - Rotterdam - 25 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Lolly - 26 jaar - gelderland - 25 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Lilya - 28 jaar - Belgie - 26 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Dalillah - 23 jaar - ? - 27 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise
    Maranka - 34 jaar - Drenthe - 28 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Zuurtje - 26 jaar - Belgie - 28 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Meisje
    Redone - 31 jaar - Drenthe - 29 maart 2008 - bevallen op.... - 4e kindje - Jongen
    Marieketjes - 26 jaar - ? - 30 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Amandaatje - ? jaar - ? - 30 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise

Meisjes: 12
    Jongens: 19
    Surprise: 29

BUDDYLIJST MAART 2008 MAMA'S
    Emma29 - Fruitdruifje - Pooh69
    Redone - Zuurtje
    Redone - MamavanJordy
    Wicjuh - DaisySanches
    Wicjuh - Maranka
    Zuurtje - Miekje1982
    Miekje1982 - Apie
    Dieudonnee - Mili
    Divi - Bianca84
    Wenneke20 - Vlinder78

Dames de buddylijst is er zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden als we bv gaan bevallen. je wisselt per pb je nummer uit. Geef maar door als je op de lijst wilt! ;)

@ Wenneke en vlinder ik heb jullie er op gezet!

Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, ben best moe. Maar gelukkig was alles goed in het ziekenhuis. Baarmoedermond was goed gesloten en 3cm (dmv inwendige echo). Bolletje van ons mannetje lag lekker onderin.

Wel hebben ze voor de allerlaatste zekerheid urine weer op kweek gezet en afgelopen vrijdag hadden ze iets van de baarmoedermond op kweek gezet en nu belt de gyn me donderdag laat in de middag op voor de uitslagen en als alles dan goed is hoef ik niet meer terug! :D

9. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Afgelopen zaterdag heb ik mijn kraampakket ontvangen & ook de babydoos van de Etos kreeg ik thuis gestuurd omdat ik 'm helemaal vergeten was op te halen :oops:

Zaterdagmiddag heb ik mijn pretecho gehad en dat was echt heel leuk, je zag echt duidelijk dat de baby al veel op onze 2 jaar oude dochtertje lijkt, zo leuk om te zien was dat, zelfde neusje en mondje en bolle wangentjes hihi. Volgens de metingen loopt de baby 3 dagen voor op schema en zou de uitgerekende datum 24 maart zijn in plaats van 27 maart, maar ik hou 't maar op de 27ste, mocht de baby eerder komen dan merken we het wel haha.

Bij de geboorte zal de baby volgens de echo tussen de 3700 en 3800 gram zijn, en 51 of 52 cm, ben heel benieuwd of dat gaat kloppen!

Met de baby gaat dus alles goed, maar ik voel me helaas wat minder goed. Ik kan 's nachts de slaap maar niet vatten terwijl ik lig te gapen omdat ik zo moe ben, dit is al een paar weken zo, middag dutje lukt ook niet meer helaas. Heeft iemand misschien een gouden tip voor me? Zal je eeuwig dankbaar zijn haha.

Verder heb ik ook nog veel rugpijn, en als ik bij het lopen een verkeerde beweging maak dan schiet de pijn er ineens in, een ontzettende pijnscheut vanuit mijn onderrug tot in mijn bovenbeen, dan gil ik het echt uit van de pijn. Mijn 2 jaar oude dochtertje komt dan snel naar me toe rennen en zegt 'oh-ooh... mama auw?' En geeft me een kus en zegt dan 'klaar mama, auw weg'. Super lief vind ik dat altijd!

Ik begin ook pijn te krijgen bovenin m'n ribben, dat is ook zo vervelend.. Oh en niet te vergeten die irritante maagzuur, pfff. Ook zit ik nog onder de bultjes op mijn buik en rug die ontzettend kunnen jeuken, wat ook niet fijn is!

Haha, jeetje wat kan ik eigenlijk zeiken, maar ook wel prettig om het even van me af te schrijven op deze manier! Ach, we weten waar we het voor doen ;)

Hebben jullie al een naam voor de baby? Wij zijn er nog steeds niet over uit, vraag me af of we de enige zijn!

10. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hallo lieve mensen,

Nou ik heb vanmorgen de vk even gebelt over het straaltjes verlies wat ik vanmorgen had. Ze hebben me gelijk doorgestuurd naar het zh. Daar ongeveer 45 minuten aan de ct gelegen. Verder een echo en inwendig onderzoek gehad. Met zo'n eendebek, ieuw! Ct was ok, ook genoeg vruchtwater alleen vond de gyn dat ik wel veel vocht had zeg maar dus dat is nu op kweek gezet. Ben benieuwd wat het is! Volgende week de uitslag.
    Bedankt voor jullie tips!

Pooh hoe was het bij jou?

11. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Pooh goed te horen! Ik lees het nu pas! Spannend die uitslagen, hou ons op de hoogte!

12. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Pooh: fijn dat alles goed was meid. Hopelijk zijn de kweekjes nu ook goed en hoef je niet meer terug

Dalillah: Ja wij weten al een paar weken de naam van onze beeb. En we weten dat we een ventje krijgen en een meiden naam hebben we dus niet. Hopelijk verrast uk ons toch niet hihihihi.
    En klaag maar een keer lekker hoor. Lucht op.

13. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Mpje zie boven voor hoe het met mij is. Goed dat je langs het zieknhuis bent gegaan. Ja is wat het die onderzoekjes met echos en eendebekken. heb er 5 te pakken op 2 weken tijd...mja alles voor ene goed doel he! ;) Nu hopen dat alles goed is van de kweek voor jou en mij! ;)

@ Vlinder ik krijg ook het wiegje waar mijn mannetje zelf nog ingelegen heeft! Mijn schoonmoeder is alles aan het wassen en nieuw matrajse aan het maken. Is een wit rieten wiegje. :D

Nu ga ik lekker even liggen! ;)

14. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    @ Pooh, fijn om te lezen dat alles goed was, nu maar hopen dat je niet meer terug hoeft en doe lekker rustig aan!

@ MamavanJordy, haha ik hoop ook voor je dat de baby jullie niet gaat verassen na de geboorte! Wel fijn dat jullie er al uit zijn wat de naam betreft!

15. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Pooh, fijn dat alles goed was!

@Beccaatje: ik bedoelde ook niet dat het in totaal zes weken duurt maar dat de baby meestal rond de 36e week wel ingedaald is.
    En bij de een wat eerder of later.
    Hoelang het indalen duurt weet ik ook niet precies, vast geen weken in ieder geval.
    Zal de vk wel even vragen deze week.
    Maar kunnen krampen van het indalen komen? Voor degenen die al een kindje hebben. Je hoeft er niks van te voelen hoor maar misschien komt het iemand bekend voor.
    Ik had best wel pijn gister.
    Vandaag valt het mee.
    Nu had ik gister dan ook wel heel druk gedaan in huis en die avond ervoor lag ik pas half twee in bed ofzo terwijl ik al moe was.
    Voel me vandaag ook niet zo fit. Maar goed ik hoef niks dus ik geef me lekker over.
    Ik ga zometeen de herhaling van boer zoekt vrouw zien, erg he. Ik volg het dit seizoen een keer. Maar meestal is het zondag voetbal en mijn vriend wil het niet zien maar dan neem ik het op.
    Het is wel geinig, wat zijn er toch ook lompe mannen haha.
    Nou is die van mij ook niet mr romantic hoor. :) Hij verrast me bijna nooit ergens mee. Maar verder is ie meestal wel lief en hij doet veel voor me.

@Mpje, wel even schrikken dan zeg. Ben benieuwd wat het is.
    Ik heb eigenlijk niet heel veel afscheiding maar verlies dus wel druppels urine :oops: Mijn afscheiding is gewoon wat wittig, net als toen ik rond mijn eisprong zat daar lijkt het wel wat op

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    volgens mij is het indalen vorige keer aan mij voorbij gegaan, dus ik weet niet meer of het zeer doet. Ik wacht deze keer wel af.

MPJE: goed dat je gegaan bent.

Pijn in mijn ribben heb ik ook! Altijd rechts, en is niet weg te krijgen. Heel irritant. Iemand een leuke oplossing?

17. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Vinden jullie het ook niet wonderbaarlijk in feite, hoe we met zovelen van de allereerste weken hier kwamen en we nu al zo ver zitten? Ik ben nu bijna 30 weken en dus 3/4 van de zwangerschap... Ik vind het super dat we dit zo kunnen meemaken!

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik weet nog dat mijn 2e met 34 weken volledig was ingedaald.
    Ik had toen zelfs al 3 cm ontsluiting.
    Uiteindelijk is ze 4 dagen te laat geboren,maar wel binnen een uur tijd ;)

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

@beccaatje:
    Ik ben gebeld, zou eerst dinsdag intake hebben maar is verschoven naar a.s. woensdag. Ben benieuwd.

@dieudonnee:

Wat balen meid! Hopelijk ben je dr snel weer van af van die ontsteking.

@ Mpje en Pooh:
    Hopelijk zijn de kweekjes goed!

@all:
    Mmm ik heb ook wel redelijk veel last van vocht...k zal t ff aan de VK vragen hoe dast zit..hihi hopelijk hoeft ze niet ter plekke inlegkruisje te ruiken :oops:

Hier alles verder oke. Vandaag voor t eerst weer gewerkt na vakantie. Was wel pittig ook al was het een halve dag.

Vanavond weer zwangerschapsgym heb het tuinstoelkussen en hoofkussen al klaarliggen voor de oefeningen. :rolleyes: Vraag me alleen af of ik ooit weer omhoog kom als ik eenmaal lig :)

Schiet me namelijk regelmatig in mn bil en last van mn bekken :) k zie mezelf daar al liggen...HEEEEEELLLP ;) ;)

Groetjesssss,
    Mili

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik heb dus echt meegemaakt dat ze ter plekke wilde ruiken.....echt een ongelovelijk ongemakkelijk moment....

Deel Deze Pagina