@ Nikkie dan ligt jou hummeltje precies zo als die van mij. Hoofdje ligt bij mij beneden, heb ik maandag bij de echo bij de controle gezien (klopt ook want hikken voel ik ook onderin). Maar af en toe dacht ik ook dat hij dwars lag, maar dat is dan liggen ze met het ruggetje aan de rechterkant en als je op je linkerzij ligt trappelen ze naar beneden toe en dat voelt zo maf. @ Dieudonnee mannetje gaat vanavond ook wat van zeggen als hetw eer zo is...op zich hebben we wel goed contact met hem... @ Fd en emma sterkte met al dat prikken! Toennet even buiten geweest naar babydump en kreeg de alecto dus echt mee voor 64,99 ipv 109(zo staat hij geprijsd bij hen in de winkel). Ook was alle mexx 50%, dus nog even leuk pakje gekocht. @ Nikkie ik ken dat gevoel van onrustigheid dat je alles binnen wil hebben! Ben ook al begonnen met allerlei lijstjes te maken! Morgen om 12 u intake van kraamzorg...ben benieuwd!
hey dames Ik ben weer terug van de echo.Nou de kleine liet zich weer niet goed zien hoor.Het blijkt dat hij met zijn gezichtje naar mijn rug kijkt dus ze kon heel moeilijk een profielfoto maken van zijn gezichtje.Heb wel wat foto's gekregen maar dan staat net niet zijn hele koppie erop.Zal proberen of ik het in mijn album kan krijgen.Hij kreeg ook nog de hik dat was erg leuk om te zien dat zijn middenrif op en neer ging en dat ik dat tegelijkertijd voelde.De beeb ligt met het hoofdje mooi naar beneden. Na die tijd nog even geshopt met mijn moeder bij de prenatal.Nog twee flesjes gekocht en een leuk truitje en een slabber.Van mijn moeder kreeg ik een leuk broekje en lekkere badspul van switzal. Bij thuiskomst was het kraampakket er ook dus heb bijna alles in huis. Alles zit in een bak dus die kan ik mooi gebruiken.
Pooh, maar lag de kleine dan verder wel goed? Ben benieuwd, vraag het vrijdag ook even. Ik heb net de papieren van kraamzorg opgezocht en zag dat ze vier tot zes weken voor de bevallingsdatum contact opnemen. Maar ik zag trouwens in de uitzetlijst/advieslijst dingen staan als een po (ondersteek) en grote waskom. Voor jezelf dus. Moet je dat zelf regelen? Iets om te vragen bij de intake maar misschien weet iemand het. Beccaatje, hoop op de 6,5 pond dan maar haha. Net van iemand gehoord die van een 9 ponder was bevallen Maar een paar dagen overtijd maar echt een zware baby dus. Wel in het ziekenhuis en weet niet of het natuurlijk of ks was. Droomde vannacht trouwens over dat ik in het ziekenhuis was en ik moest een ruggenprik hebben maar ze prikten steeds verkeerd, het moest wel vier keer over, ik vond het doodeng. En toen gingen ze mijn bloeddruk opnemen en was dat veel te hoog. Ik werd angstig wakker! HEt zal er wel bijhoren maar toen ik midden in de nacht middenin de droom wakker werd voelde ik me even niet zo fijn. Iemand ook wel eens zulke dromen? Dit een van de eerste keren dat ik over een bevalling oid droom. Verder voel ik me niet helemaal fit, denk een beetje griepig. Darmen zijn nog steeds van slag. En ik heb een zeurend gevoel in mijn onderbuik en rug. Alles lijkt van binnen ook lekker op te rekken, ook bovenin mijn buik. Voel me erg futloos vandaag. Ach zometeen even schoonmaken en even snel de stad in en dan doe ik niks meer. groetjes
@ Nikkie ja hij lag helemaal goed met hoofdje beneden voor de uitgang en ruggetje rechts langs mijn zijkant, dus hij kijkt naar mijn linkerzijkant en trappelt daar in rustig op los! Die ondersteek moet je volgens mij tegelijk met de klossen ophalen via kraamzorg, maar dat hoor ik morgen bij de intake.
Hey meisjes ! Zo, 3x prikken gehad nu.....nog eentje om 19 uur. Mijn eigen verse bloed ligt in de koelkast, hahaha Gek hoor....van die buisjes bloed tussen de kaas en de paté.... Net naar de HA geweest. Hij wilde me eigenlijk meteen aan de inhalator zetten...pulmicort en evt ventolin erbij (getsie !) Hij zei dat het weinig tot geen kwaad kan omdat je het inhaleert, maar ik vind het eng. Ik heb gevraagd of ik eerst alleen op slijmoplossers mag proberen. vanmiddag Fluimucil ophalen en dan hopen dat het helpt.... Volgende week moet ik terugkomen. Als t niet over is moet ik alsnog aan de inhalators... Duimen jullie dat het overwaait ? XFD
@nikkie: die po kun je via de kruisvereniging (wat leuk gevonden...) halen, net als je klossen. Die 6,5 pond....daar mag ik ook alleen maar op hopen, maar ik ga uit van 9 pond en hoop maar dat het daarbij blijft..... De klossen en steek (dat is een raar ding joh, lijkt wel een heeeele grote pan. Met deksel, ook nog)...klossen doe ik niet, ik gooi een extra matras op bed. Wij hebben een boxspring en dat zet je niet zo makkelijk op klossen. Dus een matrasje er tussenen je voldoet weer prima aan de eisen. Alleen die steek even regelen. Kan ik volgende week wel even doen, als ik dan met mijn dochter naar het consultatiebureau moet. De uitleen zit daarnaast! *voelt zich slim nu* 19 werkdagen verwijderd van mijn verlof .......... zalig! Heb nog geen plannen, maar tegen die tijd maar eens met de wieg bezig, vluchttassen maken (een voor mij, een voor het kind, want daar moeten we natuurlijk ook nog wat voor regelen). Maxicosi weer uit het stof, en de kinderwagen terugbouwen naar maxicosi-onderstel. Moet ik die maxicosi verkleiner weer zoeken....Zaten er 2 bij, 1 bij het hoofd en 1 onder de kont. 1 hadden we de vorige keer al niet nodig, maar ik weet niet zo goed welke dat was....komt vanzelf wel.
Ik denk wel dat het bij iedere gym anders is. Ik heb iemand die zelf een mensendieck praktijk heeft. Dat is wel makkelijk. Heb vorige week, dat was de eerste keer, nog een tijd na staan praten en zij let er wel degelijk op. Toen ik vertelde dat ik een bekkenband had, maar dat die niet lekker zat, zei ze dat ze er deze week nog wel eentje meeneemt, een smallere, kan ik kijken of die fijner is. Ze vertelde dat ik die dag en nacht om kon hebben. Ik was best verbaasd, want ik dacht hetzelfde als jij. Ze vertelde dat BI niets te maken heeft met spieren, maar puur met je banden. En als je al wat langere banden hebt dan zal je die ook altijd houden. Vandaar dat het geen kwaad kon. Dus dat wat ik dacht klopt helemaal niet. Haha...zo leer je nog eens wat. Toch denk ik dat welke gym je ook hebt, ze absoluut rekening moeten houden met vrouwen met BI of ischias.
jeetje zeg, wat vaag, al die wisselende berichten... Het klopt misschien wel, dat ze rekening moeten houden, maar dat is nogal lastig. Volgende keer doe ik dus maar een dubbel matras, want gister kregen we oefeningen 'plat op je rug' en ik verging gewoon. Dan hoef je de oefening niet te doen, maar een alternatief hebben ze ook niet echt. En het oefenen van je flank-ademhaling (ik leek wel een paard) gaat ook niet makkelijk op je zij ...
ja, ik zou idd maar een dubbel matrasje gebruiken! Wel raar dat daar niet echt op gelet wordt. Ik zat vorige week nogal te draaien op mijn stoel, omdat het stuitje zo pijn deed. Zei ze, je mag best gaan lopen hoor als je het niet volhoudt. Gewoon doen. De rest heeft verder weining last van iets en dan is dat best moeilijk. Maar ik doe het wel gewoon als het morgen weer zo is.
Michelle was 3340 gram Jamie was 3740 gram Max was 3520 gram. ze zei het word in ieder geval geen 8 ponder
Hoi meiden, Hier vanmorgen wat bloedverlies. Schrikken dus. Heb de verloskundige maar even gebeld. Ik hoefde me geen zorgen maken zolang het niet meer werd en ik er geen krampen bij kreeg. Moet binnen 2 dagen over zijn en over gaan in bruin. Ze dacht aan een bloedinkje van de baarmoedermond, die nu extra doorbloed is. Ik heb in ieder geval niet echt buikpijn, meer een lichte druk, en geen krampen. Ben dus wel weer gerustgesteld. Vanmorgen eerst ook al mijn bloed laten prikken op het bloedsuikergehalte. Ik moet zo voor de tweede keer. Het moet twee keer, 1x met een lege maag en 1x zo'n anderhalf uur na de lunch. Dit moet standaard als je met je lengte/gewicht boven een bepaald percentage komt en net niet meer in de gezond gewichtzone zit (BMI boven de 26 geloof ik). Zit ik net boven dus vandaar. Komende donderdag moet ik eerst weer naar de VK. Hopenlijk is het bloeden dan idd weer gestopt. Vanmorgen is het kraampakket bezorgd. Zat een heel leuk spuigdoekje/knuffeldoekje in de vorm van een hondje in. ( via ACHMEA) en het zat in een mooie opbergbox. Groetjes Aranka
Dat zal wel even schrikken geweest zijn. Hopelij is het gauw over! Het kraampakket wat jij beschrijft, heb ik ook gehad denk ik!
Ja, schrikken was het zeker. Ik was wel net wat met wat dozen aan het sjouwen gewest, maar dat ik echt zwaar getild had ofzo. Nee. Maar er zal w.s toch een adertje geknapt zijn.
Ik heb hem ook gekregen vanmorgen en precies dezelfde als jouw.Ik vind dat hondje ook erg leuk. Schrikken meid van het bloedverlies.Gelukkig ben je weer gerustgesteld. '@all Ik heb 2 foto's in mijn album staan van de echo van vanmorgen.
Hoi dames, Ff snel...t gaat niet echt top hier. Erg veel last van mn bekken. Heb nu veel pijn met lopen. Vrijdg maar even vragen aan de fysio an hoe en wat. Hoop niet dat ik eerder moet stoppen met werken Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar k lig op de bank nu en ben mega moe. Balen, maar ja niets aan te doen, komt ook van de pijn. Ben er misselijk van..bllggg. Liefs en succes voor iedereen!
@redone: mooie foto's. ons beebje ligt ook tegen mijn rug aan te kijken! Ik zal eens kijken of ik er wat in m'n album kan krijgen. @Maranka: maar hopen dat het bloeden stopt. Ik kreeg een fel groene luiertas bij het kraampakket van VGZ. Ga hem alleen niet gebruiken, denk ik, want ik had er 1 bij de wagen gekocht. Bij mij denken ze na de laatste 3d echo, dat het een 8 ponder minimaal wordt. Het beebje woog met 28 weken al 1429 g. Groeit als het goed is nog 250 g per week, dus 12x250 erbij is 4429 g. Pffft, dat had ik nog niet uitegerekend......mag van mij wel wat minder voor de eerste. Ik schrik er helemaal van! Ze zitten er ook nog vaak naast toch?
ben bij de dokter geweest ze kunne niks doen het is van me bekken kan oefeningen krijgen maar ja omdat zwakke rug heb heb ik die oefeningen al hebben we dat er ook weer bij gaat er trouwens nog iemand naar de 9maanden beurs?