Hallo meiden, Daarnet heerlijk gegeten en afwas al weggeruimd. Mijn man is nu de boodsschappen voor morgen aan het doen zodat ik daarvoor de deur niet meer uit hoef (heb het morgen druk)... Wat een schat he . Vanmiddag nog even 1,5 uur op bed gelegen en daarna kwam een vriendin bij ons langs. Die vond mijn buik wel zooo mooi .. ze wilde even voelen, maar de kleine bewoog op dat moment niet heel erg veel. Een heel zacht trapje heeft ze nog kunnen voelen. We hebben gezellig weer bijgeklets. Straks gaan we even de zolder op om de laatste spullen naar beneden te halen. Afgelopen week hebben we een Buggy Board gekocht, die kan zowel op de kinderwagen als op de buggy. Wij gaan hem op onze kinderwagen (bagaboo) maken. Dus als het niet te laat is doen we dat ook meteen. Zit nu met ons kereltje K3 te luisteren met kusjesdag. Helemaal geweldig vind hij het. Hij moet elke keer overnieuw geluisterd worden en dan zit hij mee te dansen en te zingen. ... Zo schattig Dus ga nu maar even met hem verder dansen Tot gauw!
Wicjuh, ik moest mijn kraampakket zelf afhalen, dat gaat via de zorgverzekeraar. Bij sommigen werd het dus thuis bezorgd. Zou dan toch even je zv bellen want je kan het meestal al vanaf week 27 afhalen en zou het nu toch wel in huis mogen hebben! De rest gaat via de kraamzorg idd (intake kraamzorg etc). Bah hier net ruzie met mannetje. Hij moest weer eens langer werken en ik kan daar niet zo goed meer tegen. Wil rust en regelmaat. Klinkt misschien stom maar is voor mij erg belangrijk. Elke keer hoor ik weer; binnenkort is het anders. Ja wanneer? Als de baby er is? Hij werkt er nu acht maanden en het is elke keer wel wat. Ik wil gewoon graag dat hij op tijd thuis is en mij hier ook nog wat kan helpen. Ik raakte nogal overstuur net en we kregen knallende ruzie. Ik kan er al zo slecht tegen. Hij is er nu even niet want hij eet eens a twee weken bij zijn moeder, die is alleenstaand. En hij ging kwaad de deur uit, daar heb ik zo'n hekel aan. Nu loop ik me helemaal op te vreten. Lang leve de hormonen. Het zal wel weer goedkomen maar toch. Ik voel me zelf altijd snel schuldig en heb echt een hekel aan ruzie. groetjes
Mijn 1e kraamhulp was een hele nare (oudere)dame Ze had donkergele vingers van het roken en toen ik haar vroeg waarom ze zo bibberde steeds, zei ze dat ze vroeger alcoholiste was geweest. 1 keer toen kon ik 's middags niet slapen en ging naar beneden en toen lag ze languit te slapen op mijn bank Ze schrok wakker en zei ja je hebt zo'n makkelijk huis om schoon te maken. Ik eet altijd wit brood en toen ze dat zag,zei ze:"ik lust geen bruin brood,kan iemand dat even gaan halen,want ik heb ook honger!" Toen de telefoon ging zei ze als dat het kraamcentrum is doe je wel een goed woordje voor me he? Ze vroegen van het kraamcentrum of de kraamhulp goed beviel,maar durfde geen nee te zeggen (ze zat er met haar neus bovenop) Uiteindelijk hebben mijn toenmalige man en ik haar de laatste 2 dagen naar huis gestuurd. De kraamhulp van Jamie was een heel lief mens en heb een geweldige kraamtijd gehad. Bij Max heb ik 3 verschillende gehad,waarvan er 1 nauwelijks Nederlands sprak en het constant had over voormalig Joegoslavië Uiteindelijk de laatste een hele lieverd en heb zelfs moeten huilen toen haar tijd erop zat.
Hee meiden! Nou, de Kraamzorg is vanochtend geweest voor de intake. Hardstikke aardige vrouw. Was veel aan het uitleggen, hoe het allemaal in z'n werk gaat, het kraamzorgplan en als je vragen hebt, kun je altijd bellen. Ik krijg ook 49 uur, dit was eerst ook 44 maar is nu verhoogt, gewoon door de zorgverzekeraar (CZ) zelf, niet omdat ik dat nodig heb. En ze komen 8 dagen en indien nodig meer, had zij mij uitgelegd. Ik ga ook nog bij m'n schoonouders wonen (we zijn een nieuw huis aan het bouwen en dit is dan nog niet klaar en wil niet op de flat waar ik nu woon m'n kraamtijd doorbrengen), hierdoor krijg ik 1 1/2 uur per dag minder zorg. Dit is omdat er dan geen huishouden hoeft te worden bijgehouden. Bij de Verloskundige was alles goed, een mooi hartje gehoord, bloeddruk was goed. Meiden, fijne avond nog! Groetjes Nathalie
Het leek mij in het begin ook niks om er elke keer iemand bij te hebben. Maar we hebben het heel erg goed ervaren. We hadden een hele leuke kraamhulp die zich erg bij ons thuis voelde. Ook al vonden we het heerlijk om uiteindelijk lekker met zijn 3e te zijn, toch kreeg ik een brok in mijn keel toen ze weg moest. We hebben nu nog af en toe contact met haar. Ze was in de tijd dat ze bij ons kraamde ook zwanger, dus dat was wel heel erg leuk!
Hey meiskes ! @Nikkie : wow Jij hebt dat goed onthouden zeg ! dat van die BV maffia......ja dat was ik......3 maanden geleden ofzo, echt WOW @emma : getsie, heb jij ook zo'n beurse arm nou....? Toen ik in Breda woonde moest ik zelf 4x naar het ziekenhuis...maa hier is het gewoon supergoed geregeld.... Mijn bloed is nu onderweg naar t lab en heeft mijn koelkast verlaten @nathalie : jemig wat een rotervaringen met kraamhulpen...brrrrrr Ik heb echt genoten van mijn kraamhulp inclusief stagiaire destijds. Helaas werk Marsha nu niet meer bij die kraamzorgclub.. Qua klossen...ik doe denk ik ook gewoon extra matras. heb ook een boxspring. Wel ongezellig, want wij hebben 2 aparte bedden.... Die steek zie ik niet zitten.... Ik krijg trouwens 54 uur kraamzorg ivm het feit dat ik geen bekenden in de buurt heb, mijn man vaak lang weg is en ik een burnout-historie heb @bianca84 : meid, als het niet gaat ECHT eerder stoppen ! Neem geen risico. Ik ben vorige keer van de koude kermis thuisgekomen...ook doorgeploeterd tot 4 weken voor datum, ondanks allerlei klachten en signalen...enfin 1 dag later was ik bevallen...terwijl ik totaal niet uitgerust was. Please pas op je lijf.... XFD
die ondersteek, die moet je ook hebben als je in het zh gaat bevallen, tenzij je met medische indicatie gaat. Anders loop je het risico dat het thuis zo goed gaat en je alsnog thuis bevalt. En dan heb je een steek nodig. Ik ga ook naar het zh, maar haal toch die steek. @nikkie: met houten pootjes lijkt mij niet makkelijk. Maar doe lekker simpel joh, als het voor het bevallen is verhuis je gewoon het andere matras over, en voor de kraam net zo. Het risico dat je loopt is dat ze je bed niet verschonen, maar dat kan nog door je man gedaan worden anders. O en die weegschaal, de meeste kraamverzorgers hebben er toch een? (lievebeestje?) Mijne wel. en als na de kraamtijd de bv op gang is hoef je ook niet meer steeds te wegen. @nikkie (alweer) ik leek me ook geen tiep voor bv maar heb het toch gedaan en is me prima bevallen. Ga 't nu weer doen. Het valt mee, maar zorg dat je bepanthen in huis haalt @zuurtje: een bed moet op klossen vanwege arbo. De vk / kv die je helpen met bevallen en je bed verschonen hebben een arbotechnisch verantwoorde werkhoogte nodig, dus je bed moet de lucht in. @miekje: je zegt dat het makkelijker is om in en uit te komen, een bed op klossen, maar dat hangt van je eigen lengte af. In mijn geval (1,60 m) is dat namelijk niet makkelijk, maar levensgevaarlijk omdat ik dan een krukje moet gebruiken.
Kraamzorg is mij prima bevallen, ik zag er de vorige keer behoorlijk tegen op. Heb nu wel gezegd dat ik niet weer een wissel na 4 dagen wilde, want dat vond ik niks. @fruitdruifje: ik kreeg de vorige keer geen extra uren omdat er geen mantelzorger in de buurt was. Was dikke pech. Nou ja, we zien wel. Volgens mij moet het met die uren wel geod komen. Mijn dochter gaat dan toch nog naar de opvang dus rust ik ook nog lekker een beetje bij En over stagiaires, ze heeft mij niet gevraagd, maar ik zou het prima vinden. Mensen moeten het toch uit de praktijk leren, en dan moeten ze die kans ook krijgen vind ik. Zo dan, de vrije dag er weer op, morgen weer aan 't werk en na die dag nog maar 18 werkdagen Gaat het hard dan he? Volgende week vk, dan over 3 weken weer en vanaf 36 om de 2 geloof ik? Kijken of mijn bloeddruk lager is als ik stop met werken. .... nog 19 dagen / vierenenhalve week ...... bijna bijna bijna!
Zo wij hebben nu alles naar beneden. Kinderwagen staat al klaar en buggy board is er ook al aan bevestigd! Ben blij dat we het nu allemaal klaar hebben. Over de weegschaal: Mijn kraamhulp had er idd een bij zich. Deze heeft ze in de periode dat ze bij ons was ook bij ons gelaten. Over de ondersteek: Ik haal de ondersteek wel op bij de thuiszorgwinkel. Heb hem alleen de vorige keer niet gebruikt. Maargoed je weet nooit en kunt hem beter in huis hebben voor het geval je hem toch nodig hebt.
Dag lieve mede-zwangeren, Ik ben gesloopt! Wat ben ik blij dat ik nog maar 4 x hoef te werken zeg! Morgen lekker vrij en dan donderdag nog tot 2 uur en het is al weer weekend. Vandaag is ons nieuwe bed gekomen dus die ga ik straks heerlijk inliggen Gisteravond naar een voorlichtingsavond voor Borstvoeding geweest. Bij mijn twee zoontjes is het niet gegaan zoals ik wilde en bij deze derde wil ik het toch weer proberen, dus vandaar deze keer goed voorbereid. Heb toch een aantal goede tips gekregen en telefoonnummers voor als ik vragen heb, ze komen eventueel ook langs! Heb er nu een goed gevoel over. Meteen gevraagd hoe het met mijn kraamzorg gesteld was, heb me opgegeven maar nog helemaal niets gehoord. Vandaag belde ze daarover terug en bleek dat er intern iets fout gegaan is.... krijg nu met spoed formulier opgestuurd dat ik moet tekenen en terug moet sturen en als het goed is komt het allemaal goed... Lang leve opgeven via internet... Over kraamhulp zelf; de kraamhulp bij mijn oudste zoontje was echt een schat, had goed in de gaten dat als zij rustig zat, dat ik dan ook bleef zitten (ik kan er niet goed tegen als iemand aan het poetsen en werken is terwijl ik 'lui' op de bank zit/lig). Bij mijn tweede zoontje kreeg ik halverwege een andere dame en dat was wel even wennen, op de laatste dag hulp zou ik nog een ander krijgen, maar daar hebben we voor bedankt. Ik had ook verwacht dat ik het vreselijk zou vinden dat er een vreemde in mijn huis zou rommelen, maar dat is me dus 100% meegevallen. Het is zelfs heerlijk als er broodjes voor je gesmeerd wordt en je opeens een schaaltje gesneden fruit voorgeschoteld krijgt! Slaap lekker meiden, ik ga mijn nieuwe bedje opzoeken!
Ooooooh, ja Lucifer, dat schaaltje gesneden fruit....dat vond ik ook zo heeeerlijk ! Ik voelde me net de "prinses op de erwt" tijdens de kraamweek....megaverwend....altijd alles fris en schoon....iemand die je rust bewaakt.....Ik had alleen maar last van die eerdergenoemde "erwt" haha (in mijn geval, mijn stuitje en de hechting) ....ik hoop zo dat ik weer een goede kraamhulp krijg..... XFD
ok ff update hier gieren de hormonen ! het is gevaarlijk hier in huis .. mijn man doet zijn best maaaaaaaar mijn telefoon is naar zijn mallemoeren en we zijn al de hele avond bezig om te fixen en het lukt niet ik heb nu een nood toestel maar ben veel gegevens voorlopig kwijt ! eerst kijken of we hem kunnen maken grrrrrrr maar goed ik ontvang geen sms ... was dus probleem met jou ook pooh ! en ontvang geen oproepen .. vrienden dachten dat ik al lag te bevallen ! ja en als het echt niet uit komt is het nu he .. gelukkig kan ik een nieuwe bestellen contract is net afgelopen maar wat een gedoe weer ik ben zo zo zo zo zo spuug sjacho .......................... ai ai dus meiden ik duik mijn bedje maar in ! lijkt me ff slim ! ! zonde voor mijn man hij doet zo zijn best maar zometeen ga ik echt flippen van de hormonen ... dus deken over mijn hoofd en stil !
@ Emma dikke knuffel! Hoop dat je wel lekker geslapen hebt! Gisteren weer naar de zwangerschapsyoga geweest en volgende week partnerles! We moesten de flankenademhaling doen...pfff lukt me niet..volgende week nog eens proberen met partner en anders ademles bij haar Dadelijk intake kraamzorg! Leuk!
Hoi meiden, ik heb even een poging gedaan om alles bij te lezen en om op iedereen te reageren! Er is gisteren echt een hoop gekletst zeg! @divi, ja hier gaat alles goed! Leuk je weer te spreken is al een tijd geleden he! Was altijd wel gezellig op het tempforum @fruitdruifje, beterschap! En je doet er inderdaad verstandig aan om eens een keertje thuis te blijven! Ik zal voor je duimen dat je niet aan de inhalators hoeft! @emma, lekker zeg dat je al bijna verlof hebt! En wat een gedoe dat prikken. Elke keer naar het ZH toe dus? Voel je je vandaag alweer wat minder chaggo? @pooh, oh fijn zeg zon buurhondje ben je lekker mee. En wat goed dat je de babyfoon voor een prikje hebt kunnen kopen lekker hoor! Succes vandaag met de kraamzorg. @mpje, ik heb aan het begin van de zwangerschap een schimmelinfectie gehad en ik heb toen een kuurtje gekregen van 3 vaginale pillen. Was toen ook zo weer over gelukkig. @redone, en hoe was de pretecho? Liet jullie ukkie zich goed zien? Oh ik lees net dat hij zich niet zo goed liet zien. Wat jammer zeg! Toch nog een paar mooie plaatjes kunnen maken? En leuk he al die babyspullen kopen haha ik ben er dol op! Ik heb nog even stiekem in je album gekeken en wat een leuke fotos van de 3d zeg! Toch nog een paar leuke fotos! @eekje, fijn dat alles weer goed was bij de gyn! @n4th4li3, is alles goed gegaan met de kraamzorg? Ik ben benieuwd wanneer ze met mij contact opnemen, zal dat van de week even opzoeken. Was alles goed bij de VK en bedrijfsarts? Oh lees net dat je 49 uur krijgt, lekker hoor! @wenneke20, balen dat je zon buikkramp hebt! En ben je nog bij de gym geweest? @nathalie1973, fijn dat alles weer goed was! En dat is een mooi gewicht toch, 7 pond! @dallilah, vervelend zeg dat je ijzer nog te laag was. Ben je ook erg vermoeid de laatste tijd? En wat een eigenwijze beeb hebben jullie, toch nog stiekem gedraaid! @mama1984, hahaha lekker handig dat je je vergist hebt in de dag, maarja kan gebeuren he! Leuk dat je ook een familiewiegje hebt! Ik heb er ook een waar ik zelf in gelegen heb. @nikkie, dat gevoel heb ik af en toe ook als ik op mijn zij heb! Echt een heel vreemd gevoel als ie zo ligt te trappen. En dat onrustige van alles willen aanschaffen heb ik ook! Is weer fijn als het allemaal helemaal klaar is he! @beccaatje, hoe is het gegaan met de kraamzorg? En ben je al aan het aftellen naar je verlof? Straks mooi alles helemaal klaar maken voordat de kleine komt. Geeft vast een hoop extra rust als alles klaar is. @maranka, dat moet schrikken geweest zijn zeg! Is het gelukt nog met het prikken? Wanneer krijg je daar de uitslag van? @mili, balen dat je zoveel last hebt! Rust maar lekker uit. @mamajo, wat lekker dat je nu verhuisd bent, kun je je mooi helemaal gaan nestelen! @zuurtje, succes alvast voor morgen bij de vk. @bianca84, fijn dat alles goed was en het is inderdaad wel verstandig om minder te gaan werken als het zwaar is. Ik herken mezelf ook in het onrustig zijn! Zo ben ik bezig het hele huis op te ruimen, ben blij als het helemaal klaar is hahaha. @lucifer99, dus zon borstvoedings voorlichtingsavond is wel een aanrader? Ik wilde ook graag naar eentje toe gaan. Ben je alleen geweest of met je partner? Hoe lag je nieuwe bed trouwens? Ik ben gisteren ook voor een pretecho geweest. Geweldig om mijn mannetje weer te zien zeg! Hij is echt onwijs gegroeid vergeleken met 8 weken geleden. Hij liet zich wat moeilijk zien omdat hij zoveel navelstreng voor zijn gezichtje had, maar ik heb toch nog een paar supermooie fotos gekregen! Vandaag lekker vrij, dus lekker niets doen
Hey Roses, leuk om je hier ook weer eens te zien Hier is de storm weer overgewaaid gelukkig. Gister even goed uitgehuild dat lucht altijd enorm op. Ben ook als een blok in slaap gevallen gisteravond. Moet nog maar even zien hoe ik het nu ga doen met het bed. Het is nu al vrij hoog (55cm), ik kom dus maar 15 cm tekort.... FD ja haha in sommige dingen heb ik een goed geheugen. Ik kan me soms nog letterlijk herinneren wat iemand jaren geleden gezegd heeft. Als ik iets echt grappig vind of ben het er mee eens dan kan het lang blijven hangen Zaterdag gaan we even wat dingen aanschaffen. Maar heb je bijvoorbeeld perse een luieremmer nodig? Het kan natuurlijk ook wel een goedkopere versie ofzo. Ik moet nog: wipstoeltje, badje + standaard, box, boxkleed, mobile, lakentjes en dekentjes wiegje, dekentje ledikant, babyjasje en nog wat dingetjes. De box kon ik eventueel van mijn broer lenen maar die hebben ze in een donkere kleur geverfd en dat is toch niet helemaal mijn smaak. Verven zie ik niet zitten want dat dekt nooit in 1x en dat is nu wat te laat. Wil het liefst een lichte kleur of een witte. Nieuw vind ik wat zonde. Jaaa ik heb ook zo'n zin om mijn hummeltje vast te houden. Ik ben zo benieuwd hoe ie er uit ziet en hoe hij is! Gister even wat rompertjes door mijn handen laten gaan en kon me niet voorstellen dat er straks echt een baby'tje in zit!
@ Nikkie ik heb ook een tweedehandse lichtkleurige box op marktplaats gekocht voor 25 euro maar! Met lade! Ik ben blij dat de storm wat is gaan liggen! Dikke knuffel! Mijn bed is van zichzelf 60 cm. Dadelijk komt de kraamzorge n zal eens vragen of ik wel perse klossen moet. dan wordt mijn bed veel te hoog... Dat vasthouden van ons hummeltje vind ik ook nog heeeeeel onwerkelijk hoor! maar heb er zo'n super zin in!